Konsruktivizm Sevara Rakhimova 20903074.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Klasik Yapılarda Yüzey Tatbikatı ve Onarımı
Advertisements

Jean Lurcat Lisesi.
20. yüzyılın en büyük mimarlarından biri
Hazırlayan : Semiha SARAÇ
ODTU.
BAUHAUS MANİFESTO Yapıları süslemek bir zamanlar güzel sanatların en soylu işleviydi: bunlar anıtsal mimarlığın zorunlu öğeleri sayılıyordu. Bugün sanatlar.
D – 3 KURAM VE ARAŞTIRMA Neumann, 2000 Chapter 3, 4.
Otomasyonlu imalat, büyük miktarlardaki konut ihtiyacına cevap verir.
SANAT VE TARİH MÜZESİ.
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EVLER
I.M. PEI Ieoh Ming Pei.
KONULAR LAURENZIANA KÜTÜPHANESİ CAPITOL ALANI CAPRAROLA VİLLASI GIULIA VİLLASI EKİN GAMZE YÖNEY
Drama Lİderİnİn Yetİştİrİlmesİnde Çağdaş Sanat Akımlarının Yerİ
MEZOPOTAMYA Mezopotamya’da insanoğlunun M.Ö dolaylarında toprağa bağlanıp yerleşti, tarımsal kültürün ilk önemli uygarlıklarına gelinceye kadar.
KENTSEL MEKAN ANALİZLERİ
FRANK LLOYD WRIGHT KİMDİR? ABD’li ünlü mimar. 8 Haziran 1867’de Wisconsin’de doğdu. 9 Nisan 1959’da Arizona’da öldü. 20.yy’nin başında modern mimarlık.
GİRİŞ Mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar dersinin amacı:
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI (ROMANESQUE)
ARILAR NEDEN ALTIGEN BİÇİMİNDE PETEK YAPARLAR ?
ANITKABİR.
Letchworth Garden City.
Tempietto Kilisesi, Roma
Hazırlayan: Yasin Tunç
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
Doğu Akdeniz Üniversitesi Mimarlık Fakültesi İç Mimarlık Bölümü
DOĞAN HASOL ŞAHİN ÇELİK
KÜBRA GÜLTEN KAYNAKLAR: 1)Mimarlık tarihi ders notları 1
CAM EV (Johnson Evi) Mimar: Philip Johnson
Restorasyon Projesi Nasıl Hazırlanır
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EVLER VE DEKORASYON
Akademik Değerlendirme Koordinatörlüğü. Devlet Konservatuvarı Diş Hekimliği Fakültesi Eğitim Fakültesi Fen Edebiyat Fakültesi Güzel Sanatlar Tasarım ve.
TABANLIOGLU MİMARLIK.
En çok merak edile motif:
Muhammed kahraman İçt-3
MİMAR : SEYFİ ARKAN MÜRVET AKYOL
BİZANS MİMARLIĞI.
ORTAOKUL EĞİTİMİ VE TÜRKÇE.   Yalnız ortaokul eğitiminde değil, her dönem eğitimde yarar sağlayan bir site. Görsel içerikleriyle anlatımı kolaylaştıran.
İçindekiler; Orantı Çeşitleri Ters Orantı Doğru Orantı Örnekler
KIRŞEHİR DULKADİRLİ İNLİMURAT YER ALTI ŞEHRİ PROJESİ R
Hazırlayan: Naz Yılmaz
1/500 Çizim Tekniği Topografya; arazinin eğim çizgilerinin gösterilmesi, eğim kotlarının yazılması, Ev/çok katlı bina ve bahçe girişlerinin gösterilmesi,
DOĞAN KUBAN MELİS AKAYDIN
BAUHAUS MANİFESTO Yapıları süslemek bir zamanlar güzel sanatların en soylu işleviydi: bunlar anıtsal mimarlığın zorunlu öğeleri sayılıyordu. Bugün sanatlar.
Mehtap İŞMARCI Görsel Sanatlar Öğretmeni
MINIMALIZM.
SANAT TARİHİ Nurdan Gül Kökten.
Adı: Burak Soyadı: ÇENDİK
Bu Sunum; İlköğretim Okulları Türkçe Dersinde “Anlatım Biçimleri ve Paragraf Yapısı “ Konuları Hakkında Bilgi Vermek İçin Hazırlanmıştır.
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
Almanlar’ın Jugendstil, Fransızlar’ın Art Nouveau, İngilizler’in Modern Style dedikleri gençlik üslubu 20.yüzyılın başlangıcında NewYork’tan Türkiye’ye.
Düşünceyi Geliştirme Yolları
KLASİK YUNAN MİMARLIĞI
5.Sınıf GEOMETRİK CİSİMLER Düzenleyen : Ömer TÖK.
Düşünceyi Geliştirme Yolları
CAĞDAŞ TÜRK RESMİ.
BODRUM CAMİİ (Bodrum Mesih Paşa Camii) MİRELAİON KİLİSESİ
Doğuş Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Fakültesi Mimarlık Bölümü MİMA 101 Mimari Tasarıma Giriş Dersi Konu:Yığma Yapılar Sami Büyüksoylu.
PAGODA EVLERI ÇIN’IN FEODAL TOPLUMUNUN EKONOMIK VE KÜLTÜREL GELIŞIMININ TANG HANEDANı DÖNEMINDE DORUĞA ÇıKMASıNıN YANı SıRA MIMARLıK TEKNIĞI VE SANAT.
Resimle İlgili Meslekler
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
5146-IZZET YALÇIN. BİRMİNGHAM KÜTÜPHANESİ PROJE YERİ: Birmingham İLGİLTERE PROJE OFİSİ: Mecano Arhitecten PROJE TİPİ :Kütüphane PROJE TİPİ GRUBU: Kültür.
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
BÜNYAN HİDROELEKTRİK SANTRALİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kentbilimin Temelleri
11. HAFTA KÜLTÜR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
3 boyutlu sanat veya Hacim Sanatları, bir hacmi olan (eni-boyu-yüksekliği) tüm sanatlar; heykel, kabartmalar, asamblaj (üçboyutlu kolaj) vb dir. 3 boyutlu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

konsruktivizm Sevara Rakhimova 20903074

KONSTRUKTİVİZM Konstruktivizm (Çatkıcılık) 1920-1930 yılları arasında Rusyada yerleşen modern sanat ve mimarlık akımı, yapımcılık. Vladimir Tatlin’in soyut-geometrik resim kabartmalarıyla başlattığı, ikiside heykeltraş olan Naum Gabo ve Antoine Pevsner kardeşler tarafından geliştirilmiş olup, ilke ve amaçları 1920 yılında «Realist Manifesto» (Gerçekçi Bildirge) adı altına açıklanmıştır.

Realist Manifesto: Sanat gerçek yaşama yanıt vermek üzere iki temel öğeye dayanır: zaman ve mekan. Hacim mekanın tek anlatımı değildir. Gerçek zamanın anlatımı, statik ritimler dışında, kinetik ve dinamik ritimler gerektirir. Kütlenin ve mekanın hacmi somut ve ölçülebilir iki ayrı malzemedir. Mekan yapının bütünleyici parçası durumundadır. Yeni biçimler bulmak için, sanat taklitçi olmaktan kurtulmalıdır.

Konstantin Melnikov

Konstantin Melnikov 1890 yılında Moskova’da doğdu Konstantin Melnikov 1890 yılında Moskova’da doğdu. 1905 yılında Moskova Resim Heykel ve Mimarlık Okulu’na kabul edildi. Buna rağmen 1912 yılında mimarlık bölümüne geçti.1917 devriminden sonra, Melnikov Moskova için yeni bir kent planı tasarımı geliştirdi. 1921-1923 yılları arasında çalışmalarının çoğunluğunu Moskova’da gerçekleştirdi.Melnikov genelde kulüpler, diger kamu binalari,evler ve büyük garajlar tasarlıyordu. 1933-1937 yılları arasında Melnikov, Moskova’da şef tasarımcısı olarak çalıştı. 1974 yılında vefat etti.

Melnikov, tasarımda belirli bir metod uygulanmasına karşı geliyordu Melnikov, tasarımda belirli bir metod uygulanmasına karşı geliyordu. Onun yerine binanın sosyal ve sembolik anlamını vurgulayacak esas öğe olan sezgilere odaklanmak gerektiğini savunuyordu. Bu nedenle hem "Klasisizm" hem de "Solcu Modernizm" karışımı olarak düşünülebilecek mimari çözüme ulaşmaya çalışıyordu. 1930’ların erken dönemlerinden itibaren projelerini sembolik historisizmin talepleri yönlendiriyordu.

SSCB Pavyonu Paris Dekoratif Sanatlar Sergisi 1925. Ahşaptan yapılmış iki katlı hafif bir yapı. Dış duvarların çoğu sırlıdır. Dikdörtgen planlı bina diagonel olarak ikinci kata bağlı olan merdivenle kesiliyor.Merdiven üzerinde çapraz olarak birbirine geçen ahşap tahtalardan oluşan orijinal bir tavanı var.Merdivenin sağında bir kule inşa edilmiş. Kulenin tepesinde SSCB harfleri,orak ve çekiç simgeleri mevcut.

Rusakov Kültür Evi Rusakov İşçi Kulubu 1927-1928 yılları arasında inşa edildi. Yapımcılık (konstruktivizm) akımının önemli örneğidir. Planı gerpaze şeklinde tasarlanmış. Üst katlarda yukselen 1000 kişilik kapasitesine sahip olan 3 oturma alanı var. Bu oturma alanları birbirinden ayrı auditori olarak kullanılabilir. Malzemesi:beton ,tugla ve cam

Melnikov Evi

1929'da Krivoarbatsky Pereulok'ta Konstantin Melnikov tarafından yapılan bina, birbirine iki aynı çapta olan silindirlerle baglanmiştır. Dolayısıyla evin planı 8 rakamın şeklini alıyor. Silindirlerden her biri altıgen pencerelerle süslenmiş.Boylece Melnikov formlarla ve aydınlatmalarla oynayarak bu evde yenilikçi sanatsal tasarım anlayışını ortaya koymaya çalışıyordu. «Melnikov Evi» uluslararası alanda da mimari bir baş yapıt olarak tanınıyor.

Garaj Garajin değişik devasal at nalı şeklinde formu var.Garaj kullanımına ayrılan yer üçgensel olduğundan buradan en ideal şekilde yararlanabilmek için bu formda tasarlanmıştır.Binanın bu şekli maksimum derecede araba içeriyor ve arabaların kolayca çıkıp girebilmelerini saglıyor.Ortada idari bina var.

Kaynakça: «XX Yuzyılın Mimarisi». «Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü». Dogan Hasol. http://ru.wikipedia.org/wiki/