Görüşme, uzman bir kişi veya araştırmanın denekleriyle genellikle karşılıklı konuşma yoluyla (yüz yüze, telefonla veya video konferansla görüşerek)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Mutluköy İlköğretim Okulu
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
Avrupa’da Yaygın Olan Program Modelleri S.57-64
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Sözlü sınavlar Pınar Tunçer Afyon Kocatepe Üniversitesi Doktora Programı Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Mayıs 2007.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
PROGRAM TASARIMI
UZAKTAN EĞİTİMDE ÖĞRETMENİN KARSILAŞACAĞI PROBLEMLER.
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
AÇIK EĞİTİM YAKLAŞIMI.
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
PROGRAM DEĞERLENDİRME
DEĞERLENDİRME ARAÇ VE YÖNTEMLERİ
Gelişimi FarklI Olan Çocuklar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
İLETİŞİM.
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ILETİŞİM ARAÇLARI.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
RESMİNİ CANLANDIR, SCRATCH’I ÖĞREN!
Mutluköy İlköğretim Okulu
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Likert Tipi Ölçek Geliştirme Aşamaları
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
ÖĞRETİMİ DEĞERLENDİRME
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
İKNA SÜRECİ.
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
Anket ve Likert Ölçekler
Nicel ve Nitel Araştırmalar
Sunum transkripti:

Görüşme, uzman bir kişi veya araştırmanın denekleriyle genellikle karşılıklı konuşma yoluyla (yüz yüze, telefonla veya video konferansla görüşerek) veri toplanmasını içerir (Tan, 2012: 410). Görüşme tekniği, öğrencinin neyi ne düzeyde öğrendiği konusunda detaylı bilgi verir.

Görüşme, öğretmenin öğrenciye belli bir öğrenme konusu hakkında bir takım sorular sorması ve sorulara karşılık sözlü cevaplar alması şeklinde gerçekleşir (Nitko, 2004; akt. Bahar vd., 2012).

Görüşme öğrencilerin, çeşitli konular hakkındaki görüş, fikir, düşünce, ilgi, tutum ve davranışları ile bunların nedenlerinin ortaya çıkartılmasında kullanılan bir tekniktir. Görüşme sürecinde elde edilen verilerin çok dikkatli bir şekilde değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu aşamada da ölçme ve değerlendirmenin önemi ortaya çıkmaktadır.

Görüşme Tekniğinin Uygulama Aşamaları Görüşme Tekniğinde Analiz