Öğrenme Öğretme Süreci

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gösterip Yaptırma Yöntemi
Advertisements

MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Duran Uygur
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Simülasyonların Kullanımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Ders Etkinlikleri Hazırlama
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğretim Durumlarını Planlama
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
Araçları Sınıflandırma İşlemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Öğretimde teknoloji kullanma (laboratuvar-atelye)
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
SINIF YÖNETİMİ.
Çalışma Yaprağı.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Tam Öğrenme Modeli’nin Ana Değişkenleri
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Öğretimde Materyal Kullanımı
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
TAM ÖĞRENME MODELİ.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Öğrenme Öğretme Süreci Uz. Deniz Özcan

Öğrenme- öğretme süreci (Eğitim Durumları) Eğitim durumları program geliştirme çalışmalarının süreç kısmını oluşturmaktadır. Araç gerekçler, yöntemler, teknikler, yürütülen etkinlikler, öğretmen davranışları, öğrenmeyi etkileyebilme gücüne sahip tüm dış değişken ve şartlar bu süreçte incelenir.

Öğrenme-öğretme süreci öğesi bilgilerin aktarıldığı, öğretmen-öğrenci, öğrenci-öğrenci iletişimine ve etkileşimine dayalı bir aşamadır.

Eğitim durumlarının düzenlenmesinde uygulanan etkinlikler Derse giriş ya da hazırlık etkinlikleri Derse girişte öğretmen önce öğrencilerin dikkatini derse, konuya ve kendine çekmelidir. Daha sonra öğrencilerine işleyecekleri ünitenin sonunda hangi davranışı kazanacakları önceden bilgilendirilmelidir. Yani birey hedeften haberdar edilmelidir. Ardından öğrencilerin istekli hale getirilmesi yani güdülenmesi gerekir.

Gelişme Etkinlikleri Öğretim sürecinde derse giriş olan bu aşamada, öğretmenin bir takım değişkenlerden yararlanamsı gerekir. Bu değişkenler sürecin daha verimli ve etkili olmasına hizmet edecektir.

Sonuç Etkinlikleri Dersin son aşamasında yeni öğrenme birimleri özetlenmeli. Yeni öğrenilen bu bilgilerin ne işe yarayacağı nın tekrar edilmesi ise sürecin etkili bi biçimde sonuçlanmasına katkı sağlar. Sonuç bölümünden sonra öğretmen derste hedeflenen kazanımların ne düzeyde kazandırıldığını kontrol etmek amacıyla değerlendirme yapmalıdır.

EĞİTİM DURUMLARINI ETKİLEYEN DEĞİŞKENLER Düzeltme Etkin katılım Pekiştireç Dönüt İpucu

Etkin Katılım:

Öğrenme öğretme sürecinde öğrenciler ne kadar fazla duyu organını kullanırlarsa öğrenmeleride o denli kalıcı olur. Bu da öğrencinin öğrenme sürecine kayılımının etkin kılınmasıyla mümkündür.

İpucu Öğrenciyi öğrenmeye yönlendiren uyarıcılar ipucu olarak adlandırılır. Yönledirici uyarıcıların verilmesi öğretimi kolaylaştırır.

Pekiştireç Öğrencilerin amaca yönelik attığı adımları, gösterdiği davranışları ya da verdiği yanıtları güçlendirmeyi tekrar edilmesini sağlayan eğitim durumları değişkeni olan pekiştireç öğrenme isteğini arttırır. Başarıya yönlendiren ve onda başarma güdüsü oluşturan bir değişkendir.

Dönüt Bireylere etkinliklerinin ve davranışlarının niteliği konusunda verilen bilgilere dönüt denir. Başkalarınca alınan mesajların niteliği hakkında kaynağa bilgi veren değişkendir. Eksikliklerin ve yanlışların öğrenci tarafından farkına varılmasıdır.

Düzeltme Düzeltme yapan öğretmen dönütte olduğu gibi sadece öğrenci davranışının doğru ya da yanlış olduğunu söylemekle kalmaz, öğrencinin nerede yanlış yaptığını da ifade eder. Bu değişken eksiklikleri tamamlama ve yanlışlıkları doğrulama işlemidir.

ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİ Göze hitap eden araçlar Kulağa hitap eden araçlar Göze ve kulağa hitap eden araçlar Kitaplar ve teksirler

Göze hitap eden araçlar Sınıf tahtaları Grafik materyalleri Hareketsiz materyaller Harita ve küreler Gerçek obje ve nesleler Modeller ve örnekler Sergiler

Kulağa hitap eden araçlar Plak ve plakçalar Kaset ve kasetçalar CD ve CD çalar Radyo

Göze ve kulağa hitap eden araçlar Multimedia Film ve videolar Elektronik dağıtım sistemleri VCD Bilgisayar temeline dayalı öğretim araçları televizyon

Kitaplar ve Teksirler Ders kitapları, öğrenci düzeyine uygun olmalı, açık ve anlaşılır bir dille yazılmış olmalı, araştırmalar, hazırlık ve uygulama soruları içermeli, somut örnekler içermeli

Araç-Gereç Kullanmanın Faydaları Zamandan ve sözden ekonomi sağlar Belli bir fikrin gözönünde canlandırılmasına yarar Karmaşık fikirleri basite indirgeyerek açıklarlar Öğretimi canlı ve açık hale getirirler Öğrencilerin ilgi ve dikkatini arttırırlar Öğrenme arzusu meydana getirirler Öğretimi zenginleştirirler.

ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ Basit, sade ve anlaşılır olmalıdır Dersin ve konunun amaçlarına uygun seçilmelidir Yalnızca özet ve önemli bilgileri içermelidir Görsel ögeler önemli noktaları vurgulamak amacıyla kullanılmalı, aşırıya kaçılmamalıdır Yazılı metinler ve görsel işitsel ögeler, öğrencinin düzeyine uygun olmalı ve gerçek hayatıyla tutarlı olmalıdır

Alıştırma ve uygulama imkanı sağlamalıdır Öğrencinin erişimine ve kullanımına açık olmalıdır Dayanıklı olmalı, zaman içerisinde tekrar tekrar kullanılabilmelidir Geliştirilebilir ve güncellenebilir olmalıdır Öğretmenin kolayca kullanabileceği bir durumda olmalı ya da kullanım yönerge ya da kılavuzu bulunmalıdır

Araç - Gereç Seçimini Etkileyen Faktörler Öğretim Hedefleri Öğrenen Özellikleri -Öğrenme Sitilleri Becerileri, vb. Yöntem Seçimi Araç - gereç özellikleri Kısıtlamalar - Bütçe, zaman, vb. Araç – Gereç Seçimi (Son Karar) Araç - Gereç Seçimini Etkileyen Faktörler Öğretmenin tutumu, becerisi, vb. Öğretim Ortamı -Işıklandırma, büyüklük, -Öğrencilerin sayısı

Araç-gereç seçimini etkileyen en önemli kriterlerden biri de öğretim ortamının büyüklüğü, niteliği ve öğrenci sayısıdır. Öğretim için seçilen ortam, öğretimin kalitesini doğrudan doğruya etkiler, çünkü bazı konular en iyi sınıf ortamında, bazıları laboratuar (bilgisayar laboratuarı, fen laboratuarı, dil laboratuarı gibi) ortamında ve bazıları da bireysel çalışma materyalleriyle öğretilebilir/öğrenilebilir.

TESEKKÜRLER