Çoktan seçmeli testleri, büyük miktarlarda katılımın söz konusu olduğu ulusal düzeyde gerçekleştirilen sınavların vazgeçilmezi hâline getiren en önemli.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GELENEKSEL ÖLÇME ARAÇLARI
Advertisements

Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
Test Geliştirme ve Madde Analizi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Çoktan Seçmeli Sınavlar
Test nedir? Kapsadığı sorulara (uyarıcı) verilen cevaplara ya da gösterilen tepkilere dayanılarak, bireyler ya da bireyin değişik özellikleri arasındaki.
YENİMAHALLE GAZİ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ.
TESTLERİN SINIFLANDIRILMASI
TEST HAZIRLAMA SÜRECİ VE
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -7-
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
TEST HAZIRLAMA SÜRECİ.
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (SBS)
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -8-
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
YANLIŞLARIN BAŞARIYA OLUMSUZ ETKİSİ. Okul Zümre Öğretmenleri ve Yöneticileri ile yapılan tüm toplantılarda Yanlış işaretlenen her sorunun başarıyı nasıl.
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı kullanmak. eğlenme dinlenme aile sevdiklerim hobilerim Yeni reçete…….. Etkili.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Bir hikaye …..
MEB tarafından açıklanan YENİ SINAV SİSTEMİ Eğitim-öğretim yılında,  8.Sınıf öğrencilerine Kasım ve Nisan ayının sonunda, 6 dersten Merkezi.
Nizip Rehberlik ve Arastırma Merkezi – Rehberlik Hizmetleri Bölümü Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavları.
Test : 2 Konu: Rasyonel Sayılar
3 - SÖZLÜ SINAVLAR. 3 - SÖZLÜ SINAVLAR GİRİŞ Bu bölümde öğretmenlerin, öğrencilerin başarılarını değerlendirmede kullandıkları sınav türlerinden.
Ölçme ve değerlendirme, sınıf içi öğrenme sürecinde öğrencide istenilen davranış değişikliğinin ne derece gerçekleştiğini belirlemede, eğitim sürecinin.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE Kısa Cevaplı Testler Yazılı Yoklamalar
SINAVDAN ÖNCE GENEL TAVSİYELER:  Bir bölüme başlamadan önce o bölümü hızla gözden geçiriniz. Böylece, testin yapısındaki ve soru sayısındaki değişikliğe.
Madde (soru istatistikleri)
ÇAKIR ORTAOKULU Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
Çoktan seçmeli testler
MEHMET HİKMET KAŞERCİ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
SINAVA YAKLAŞIRKEN.
REHBERLİK SERVİSİ YAYINIDIR
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ 8.SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU
HOŞ GELDİNİZ  REHBERLİK SERVİSİ. TEST ÇÖZME TEKNİĞİ.
 REHBERLİK SERVİSİ YAVUZ ÖCAL REHBER ÖĞRETMEN.
eğitim - öğretim yılından başlayarak 6 temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak.
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
SINAVMATİK Soru Bankası Raporlarının Yorumlanması Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 171.
TEST PLANI MADDE ANALİZİ.
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Sınav Analizleri. Sınav Analizleri SINAV ANALİZLERİ 1- FREKANS 2- MADDE ANALİZLERİ FREKANS Dağılımdaki her puanın kaç kez tekrar etiğini gösteren sayı,
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
Test Çözme Teknikleri.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Prof. Dr. Mehmet KÜÇÜK
EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI
SINAVA YAKLAŞIRKEN.
Test Oluşturma.
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
ÖLÇME ARAÇLARI Yazılı Yoklama Sözlü Yoklama Kısa Cevaplı Test
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
PEYGAMBERİN HAYATI SUNU.
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 5.DERS
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
SINAVLARDA NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ ?
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
TEST.
Sunum transkripti:

Çoktan seçmeli testleri, büyük miktarlarda katılımın söz konusu olduğu ulusal düzeyde gerçekleştirilen sınavların vazgeçilmezi hâline getiren en önemli özellikler, değerlendirmelerinin çok hızlı, kolay ve objektif olmasıdır. Özellikle değerlendirmenin objektifliği yarışma amaçlı sınavlarda hayati öneme sahip olduğundan, ister istemez toplumda bunlara karşı bir güven duygusu gelişmiştir (Baker, 2001; Dillon, 2004).

Her ne kadar çoktan seçmeli testler, gerek şans başarısından gerekse görünce hatırlamanın cevabı düşünüp planladıktan sonra yazmaktan daha kolay olmasından dolayı başarıyı olduğundan fazla gösterseler de, yaygın bir şekilde kullanılmaya devam edilmektedirler.

i)Doğru cevabı kesin ve bir tane olan maddeler ii)Anahtarlanmış cevabı en doğru olan maddeler iii)Bileşik cevap gerektiren maddeler iv)Doğru cevabı gizli maddeler v)Doğru cevabı birden çok olan maddeler

i)Kökü olumsuz maddeler ii)kökü soru kipinde olan maddeler iii)Kökü eksik cümle tipinde olan maddeler

Maddelerin Gruplanışına Göre i) Ortak köklü maddeler

ii) Ortak seçenekli maddeler:

a) Tam bilgi b) Bilgi yokluğu c) Kısmi bilgi d) Yanlış bilgi e) Kısmi yanlış bilgi f) Şansla cevap verme

0-1 Puanlaması

Ağırlıklı Puanlama Yaklaşımı Madde güçlük düzeyine göre puanlama

Ölçülen davranış (kazanım) düzeyine göre puanlama:

Seçeneklerin doğruluk derecesine göre puanlama

Madde Güçlük İndeksi Madde Ayırt Edicilik İndeksi

Çoktan seçmeli testleri, büyük miktarlarda katılımın söz konusu olduğu ulusal düzeyde gerçekleştirilen sınavların vazgeçilmezi hâline getiren en önemli özellikler, değerlendirmelerinin çok hızlı, kolay ve objektif olmasıdır. Özellikle değerlendirmenin objektifliği yarışma amaçlı sınavlarda hayati öneme sahip olduğundan, ister istemez toplumda bunlara karşı bir güven duygusu gelişmiştir.