Çoktan seçmeli testleri, büyük miktarlarda katılımın söz konusu olduğu ulusal düzeyde gerçekleştirilen sınavların vazgeçilmezi hâline getiren en önemli özellikler, değerlendirmelerinin çok hızlı, kolay ve objektif olmasıdır. Özellikle değerlendirmenin objektifliği yarışma amaçlı sınavlarda hayati öneme sahip olduğundan, ister istemez toplumda bunlara karşı bir güven duygusu gelişmiştir (Baker, 2001; Dillon, 2004).
Her ne kadar çoktan seçmeli testler, gerek şans başarısından gerekse görünce hatırlamanın cevabı düşünüp planladıktan sonra yazmaktan daha kolay olmasından dolayı başarıyı olduğundan fazla gösterseler de, yaygın bir şekilde kullanılmaya devam edilmektedirler.
i)Doğru cevabı kesin ve bir tane olan maddeler ii)Anahtarlanmış cevabı en doğru olan maddeler iii)Bileşik cevap gerektiren maddeler iv)Doğru cevabı gizli maddeler v)Doğru cevabı birden çok olan maddeler
i)Kökü olumsuz maddeler ii)kökü soru kipinde olan maddeler iii)Kökü eksik cümle tipinde olan maddeler
Maddelerin Gruplanışına Göre i) Ortak köklü maddeler
ii) Ortak seçenekli maddeler:
a) Tam bilgi b) Bilgi yokluğu c) Kısmi bilgi d) Yanlış bilgi e) Kısmi yanlış bilgi f) Şansla cevap verme
0-1 Puanlaması
Ağırlıklı Puanlama Yaklaşımı Madde güçlük düzeyine göre puanlama
Ölçülen davranış (kazanım) düzeyine göre puanlama:
Seçeneklerin doğruluk derecesine göre puanlama
Madde Güçlük İndeksi Madde Ayırt Edicilik İndeksi
Çoktan seçmeli testleri, büyük miktarlarda katılımın söz konusu olduğu ulusal düzeyde gerçekleştirilen sınavların vazgeçilmezi hâline getiren en önemli özellikler, değerlendirmelerinin çok hızlı, kolay ve objektif olmasıdır. Özellikle değerlendirmenin objektifliği yarışma amaçlı sınavlarda hayati öneme sahip olduğundan, ister istemez toplumda bunlara karşı bir güven duygusu gelişmiştir.