Sınıf Bazlı Ölçme Değerlendirme: Ölçme değerlendirmenin öğrenim sürecinin geliştirilmesinde kullanılması Dr Stephen Bax CRELLA Centre for Research in English Language Learning and Assessment Universi ty of Bedford shire
Öz Geçmişim CRELLA Centre for Research in English Language Learning and Assessment Univers ity of Bedford shire
1981’den beri öğretiyorum
Geçmiş Arap Dünyası Malezya 1991 Tayland, Endonezya, Tayvan Hornby 2011 Derse yönelik araştırma, ölçme ve değerlendirme ile eğitimde BİT
Plan * Sınıf Bazlı Ölçme Değerlendirmenin (CBA) Prensipleri ve Uygulanışı
Bütün öğretmenler CBA’yı uygular
‘farkına varma’ gözlemleme kontrol etme test etme Bütün öğretmenler her zaman CBA’yı uygular, ancak... Bütün öğretmenler CBA’yı uygular
Sınıf bazlı ölçme değerlendirmeye ilişkin Çerçeve Amacınız (diğer bir deyişle daha biçimlendirici mi yoksa daha toplayıcı bir eğitim mi?) Bilginin toplanması Bilginin yorumlanması Karar verme İkinci Dil Eğitiminde Sınıf Bazlı Ölçme ve Değerlendirme, Genesee and Upshur 1996
Sınıf bazlı ölçme değerlendirme ile ilgili sorun “Sık sık sınavlar verilir, sonuçlar öğrencilere açıklanır ve öğretim yöntemi değişmeden olduğu gibi kalır. (Genessee and Upshur 1996:258)
Diğer bir deyişle, CBA etkin bir uygulama değildir. Neden değildir? Sınıf bazlı ölçme değerlendirme ile ilgili sorun
Olağan bir sınıf bazlı ölçme değerlendirmede..... Öğretmen yalnız çalışır Ara sıra uygulanır, çok sık değil Her zaman aynı Ders planlamasıyla yakından ilişkili olmayan Unutulan, süreklilik arz etmeyen Planlanmamış, rastgele
YalnızÖğretmen yalnız çalışır İzoleDers planıyla yakından ilişkili değildir Ara sıraŞimdi ve tekrar tekrar MonotonHer zaman uygulanan birkaç yöntem UnutulanHerhangi bir kayıt tutulmaz RastgelePlanlanmamış, gelişi güzel Olağan bir sınıf bazlı ölçme değerlendirme.....
Tam anlamıyla bir ölçme değerlendirme yapmada, Öğretim, öğrenim ve ölçme değerlendirmeyi birbiriyle bağdaştırmada, Sınıf bazlı ölçme değerlendirmeyi öğrenim amaçlarımızla bağdaştırmada ve Döngüyü tamamlamada Başarısız oluyoruz....
CBA ve Telafi Eğitimi Öğrencileri CBA; telafi öğrencileri için önemlidir : ■ Bu öğrencilerin erken müdahalelere ihtiyacı vardır ■ Daha fazla ilgiye ihtiyacı vardır ■ Özel ilgiye ihtiyaçları vardır
Neden resmi değerlendirme değil? maliyetli kapsam açısından sınırlı (çok fazla şey kaybediyoruz) öğrencilere yardım etmek adına oldukça geç bir süreçtir öğretmenlere yanlış mesajlar verir
Tek yol Tek çözüm; sınıf bazlı ölçme değerlendirmenin, -sınıf düzeyinde -okul düzeyinde -ulusal düzeyde düzgün bir şekilde çalışmasını sağlamaktır.
Hızlı Kontrol CB değerlendirme sürecinde şu an ne tür sorunlar vardır?
Hatırlatma: Şu anki CBA Her zaman aynı Ara sıra İzole Yalnız Unutulan Rastgele ‘Cuma testi’ ‘Haftada bir’ ‘Neyi istersem onu test ederim’ ‘Kendim yapabilirim’ ‘Çok meşgulüm’ ‘Ne zaman istersem’
Prensipler V Çeşitli O Süregelen I Entegre C İşbirlikçi E Kanıtlara dayalı S sistematik Her zaman aynı Ara sıra İzole Yalnız Unutulan Rastgele
Öyleyse.... CBA şu anki sistemde vardır Buna karşın, etkin değildir Özellikle de telafi öğrencileri açısından İşleri daha iyi hale nasıl getirebiliriz?
(V) Çeşitlilik: CB değerlendirme Araçları Video Farklı CBA araçlarının tartışılması
(O)Devam eden: nasıl? Portföyler Puan cetvelleri Kurumsal mekanizmalar
(I)Entegre: nasıl? CBA’nın aşağıdakilerle nasıl entegre edileceğine dair örnekler: ■ Ders programları ■ Öğretim ve öğrenim ■ Okul ve ulusal programlar Kurumsal mekanizmalar ■ Personel toplantıları? ■ Baş öğretmen kontrolleri?
Taipei City Elementary School Listening & Speaking Assessment Handbook fS'J^$SݧEfl8l¥ School Class Name
(C) İşbirlikçi: nasıl? Kurumsal mekanizmalar ■ Personel ekipleri? ■ Gözlemlerin paylaşılması?
(E) Kanıtlara dayalı: nasıl? Protföyler Puan cetvelleri Kurumsal ve hükümet bazında Bilgisayarlara notların aktarılması? yıl sonu denetimleri? ödemeyle ilişkili?
(S) sistematik: nasıl? Öğretmen planlaması Okul Planlaması Eğitim otoritesi planlaması
Özet VOICES sistemini hatırlayın Özellikle- entegrasyonu göz önünde bulundurun Eğitimde değişimin yavaş bir süreç olduğunu hatırlayın- bu yüzden sabırlı olun!
Teşekkürler Stephen Bax CRELLA Centre for Research in English Language Learning and Assessment University of Bedfordshire