Sınıf Bazlı Ölçme Değerlendirme: Ölçme değerlendirmenin öğrenim sürecinin geliştirilmesinde kullanılması Dr Stephen Bax CRELLA Centre for Research in English.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
BAŞARILI BİR ÖĞRETMEN NASIL OLUNUR? Dersimiz.com Katkılarıyla
Avrupa Dil Becerileri Ölçme ve Değerlendirme Derneği (EALTA)
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Yabancı Diller Yükseokulu Hazırlık Sınıfı Oryantasyon Semineri Testing Office İng. Okt. Ömer Faruk.
Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Dünyanın En Büyük On Bir Açık Üniversitesinde İnternete Dayalı Eğitim Uygulamaları Öğr. Gör. M. Emin Mutlu Öğr. Gör. M. Canan Öztürk Öğr. Gör. Ruşen Yılmaz.
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
BÖLÜM 6 DENETİM TESTLERİ
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Öğretmen Yetkinlikleri
Ankara ünİVERSİTESİ hazIRLIK SİSTEMİ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
SABİS 2014 YILI DEĞERLENDİRMESİ 2015 YILI HEDEFLERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Nitel Araştırma Teknikleri
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Bilgisayar Destekli Öğretim
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
DYNED NEDİR, NASIL KURULUR?
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
Ş enel KARAMAN Psikolog Olay/Durum/Hikaye: Problem Nedir? Sorun Kimin? Kim/Kimler Çözecek? Hedefimiz Ne? Kim Ne Yapacak?
KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PDR HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatiksel İşlemler
ÖLÇME ARAÇLARININ NİTELİKLERİ
BAŞAKŞEHİR EMİN SARAÇ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ İNGİLİZCE PROJE SINIFLARI İngilizce Proje sınıflarının temel hedefi; Öğrencilerimizin mezun olduklarında.
OKUL HEMŞİRESİNİN GÖREV YETKİ SORUMLULUKLARI
Dağıtım Şirketleri ARGE Öncelikleri ve İşbirliği Beklentileri
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
Edremit İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Tasarım by Haksernilpoy 2015 ©
DANIŞMAN GÖRÜŞMESİ Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi.
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
Konu: Ders İçeriği Öğretim Üyesi: Doç. Dr. Şuayyip Çalış SAÜ| İnsan Kaynakları Yönetimi.
AKRAN EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 181.
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
3.GRUP SEVİLLA/İSPANYA GRUBU. Soru 1: Projedeki amaçlarınıza ulaşabildiniz mi? Proje amaçlarınıza hangi faaliyetleri yaparak ulaştınız? Proje amaçlarınızda.
UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME Amine Mirzaoğlu. DEĞERLENDİRME: Ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılma işine değerlendirme denir. Örneğin : Sınavdan.
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
YDY TEMEL İNGİLİZCE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ / HAZIRLIK SINIFI
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Karşılaştırmalı Eğitim
BAŞARILI BİR ÖĞRETMEN NASIL OLUNUR? Katkılarıyla
Eylem planlarının geliştirilmesi
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı DynEd İngilizce Dil Eğitimi BAYRAKLI
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
MADDE VE YAPISI TEST.
Sunum transkripti:

Sınıf Bazlı Ölçme Değerlendirme: Ölçme değerlendirmenin öğrenim sürecinin geliştirilmesinde kullanılması Dr Stephen Bax CRELLA Centre for Research in English Language Learning and Assessment Universi ty of Bedford shire

Öz Geçmişim CRELLA Centre for Research in English Language Learning and Assessment Univers ity of Bedford shire

1981’den beri öğretiyorum

Geçmiş Arap Dünyası Malezya 1991 Tayland, Endonezya, Tayvan Hornby 2011 Derse yönelik araştırma, ölçme ve değerlendirme ile eğitimde BİT

Plan * Sınıf Bazlı Ölçme Değerlendirmenin (CBA) Prensipleri ve Uygulanışı

Bütün öğretmenler CBA’yı uygular

‘farkına varma’ gözlemleme kontrol etme test etme Bütün öğretmenler her zaman CBA’yı uygular, ancak... Bütün öğretmenler CBA’yı uygular

Sınıf bazlı ölçme değerlendirmeye ilişkin Çerçeve Amacınız (diğer bir deyişle daha biçimlendirici mi yoksa daha toplayıcı bir eğitim mi?) Bilginin toplanması Bilginin yorumlanması Karar verme İkinci Dil Eğitiminde Sınıf Bazlı Ölçme ve Değerlendirme, Genesee and Upshur 1996

Sınıf bazlı ölçme değerlendirme ile ilgili sorun “Sık sık sınavlar verilir, sonuçlar öğrencilere açıklanır ve öğretim yöntemi değişmeden olduğu gibi kalır. (Genessee and Upshur 1996:258)

Diğer bir deyişle, CBA etkin bir uygulama değildir. Neden değildir? Sınıf bazlı ölçme değerlendirme ile ilgili sorun

Olağan bir sınıf bazlı ölçme değerlendirmede..... Öğretmen yalnız çalışır Ara sıra uygulanır, çok sık değil Her zaman aynı Ders planlamasıyla yakından ilişkili olmayan Unutulan, süreklilik arz etmeyen Planlanmamış, rastgele

YalnızÖğretmen yalnız çalışır İzoleDers planıyla yakından ilişkili değildir Ara sıraŞimdi ve tekrar tekrar MonotonHer zaman uygulanan birkaç yöntem UnutulanHerhangi bir kayıt tutulmaz RastgelePlanlanmamış, gelişi güzel Olağan bir sınıf bazlı ölçme değerlendirme.....

Tam anlamıyla bir ölçme değerlendirme yapmada, Öğretim, öğrenim ve ölçme değerlendirmeyi birbiriyle bağdaştırmada, Sınıf bazlı ölçme değerlendirmeyi öğrenim amaçlarımızla bağdaştırmada ve Döngüyü tamamlamada Başarısız oluyoruz....

CBA ve Telafi Eğitimi Öğrencileri CBA; telafi öğrencileri için önemlidir : ■ Bu öğrencilerin erken müdahalelere ihtiyacı vardır ■ Daha fazla ilgiye ihtiyacı vardır ■ Özel ilgiye ihtiyaçları vardır

Neden resmi değerlendirme değil? maliyetli kapsam açısından sınırlı (çok fazla şey kaybediyoruz) öğrencilere yardım etmek adına oldukça geç bir süreçtir öğretmenlere yanlış mesajlar verir

Tek yol Tek çözüm; sınıf bazlı ölçme değerlendirmenin, -sınıf düzeyinde -okul düzeyinde -ulusal düzeyde düzgün bir şekilde çalışmasını sağlamaktır.

Hızlı Kontrol CB değerlendirme sürecinde şu an ne tür sorunlar vardır?

Hatırlatma: Şu anki CBA Her zaman aynı Ara sıra İzole Yalnız Unutulan Rastgele ‘Cuma testi’ ‘Haftada bir’ ‘Neyi istersem onu test ederim’ ‘Kendim yapabilirim’ ‘Çok meşgulüm’ ‘Ne zaman istersem’

Prensipler V Çeşitli O Süregelen I Entegre C İşbirlikçi E Kanıtlara dayalı S sistematik Her zaman aynı Ara sıra İzole Yalnız Unutulan Rastgele

Öyleyse.... CBA şu anki sistemde vardır Buna karşın, etkin değildir  Özellikle de telafi öğrencileri açısından  İşleri daha iyi hale nasıl getirebiliriz?

(V) Çeşitlilik: CB değerlendirme Araçları Video Farklı CBA araçlarının tartışılması

(O)Devam eden: nasıl? Portföyler Puan cetvelleri Kurumsal mekanizmalar

(I)Entegre: nasıl? CBA’nın aşağıdakilerle nasıl entegre edileceğine dair örnekler: ■ Ders programları ■ Öğretim ve öğrenim ■ Okul ve ulusal programlar Kurumsal mekanizmalar ■ Personel toplantıları? ■ Baş öğretmen kontrolleri?

Taipei City Elementary School Listening & Speaking Assessment Handbook fS'J^$SݧEfl8l¥ School Class Name

(C) İşbirlikçi: nasıl? Kurumsal mekanizmalar ■ Personel ekipleri? ■ Gözlemlerin paylaşılması?

(E) Kanıtlara dayalı: nasıl? Protföyler Puan cetvelleri Kurumsal ve hükümet bazında Bilgisayarlara notların aktarılması? yıl sonu denetimleri? ödemeyle ilişkili?

(S) sistematik: nasıl? Öğretmen planlaması Okul Planlaması Eğitim otoritesi planlaması

Özet VOICES sistemini hatırlayın Özellikle- entegrasyonu göz önünde bulundurun Eğitimde değişimin yavaş bir süreç olduğunu hatırlayın- bu yüzden sabırlı olun!

Teşekkürler Stephen Bax CRELLA Centre for Research in English Language Learning and Assessment University of Bedfordshire