ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
MERHABA.
BEBEKLER Giriş.
Şİddet Muhammet GÜLER.
Toplumsal Yapı ve Toplumsal İlişkiler
Hedef Belirleme ve Hedeflerlerin Eyleme Dönüştürülmesi
ANA BABA VE ERGENLİK.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
11-12 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
Öğretim İlkeleri.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
Ergenlik Sorunları Hazırlayanlar Mehmet BAYRAM Mehmet ERDİN
Ergenlik Dönemi.
ÇOCUK İHMALİ.
AHLAK GELİŞİMİ.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Y.Doç.Dr. Ayhan URAL Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu / TÜRKİYE
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ GELİŞİM
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
Ahlak Gelişimi.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
KIZLARDA GÖRÜLEN ERGENLİK DÖNEMİ DEGİŞİKLİKLERİ VE SORUNLARI
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ERGENLİKTEKİ GELİŞİMİN DAVRANIŞLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ÖĞRENİM ÇAĞI GELİŞİM DÖNEMİ
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
Psikososyal Gelişim Erik Erikson, Freud’un kuramını ergenlikten sonra yaşlılığa kadar genişleterek sekiz psikososyal gelişim dönemini tanımlamıştır. Gelişimde.
Bireysel ve Örgütsel Perspektiften Kariyer Devreleri
DUYGUSAL VE SOSYAL GELİŞİM
DUYGUSAL GELİŞİM Duygu: Ansızın şiddet ve yoğunluk düzeyi değişebilen yansıma veya tepki olarak hissedilen içsel yaşantılardır.
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
DİĞER TUTUMLAR.
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
YUMAKLICERİT ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Hazırlayan: Ayşegül ATA
Kişisel Rehberlik.
ERGEN SAĞLIĞI Dr. Yunus Emre Kum Malatya Devlet Hastanesi
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
ERGENLİK.
ANA BABA OKULU-II ÖZEL OĞUZ FEN BİLİMLERİ TEMEL LİSESİ.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
ANA BABA VE ERGENLİK.
ERGENLİK.
ERGENLİK.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Öğretim Tasarımı Analiz.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AİLEDE İLETİŞİM.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI

GELİŞMELER Bedensel gelişme Kişisel gelişme Zihinsel gelişme Duygusal gelişme Sosyal gelişme Kişisel gelişme Zihinsel gelişme Ahlaki gelişme İlgilerdeki gelişme

BEDENSEL GELİŞME Baştaki gelişmeler Ayak ve ellerin büyümesi Boy ve ağırlık artışı Değişen yüz ve beden imgesi Hareketlerdeki eşgüdümün bozulması Uygun vücut duruşu kazanma isteği Bireysel farklılıklara dikkat Akranları ile kıyaslama

DUYGUSAL GELİŞME Duyguların yoğunluğunda artış Yalnız kalma isteği Çalışmaya isteksizlik Can sıkıntısı ve huzursuzluk Gelecek kaygısı Kırıklığa karşı aşırı duyarlılık Sorunları ile baş etmede acemilik

Beğenilme, hoşa gitme, değerli bulma ihtiyacı Öfke ve saldırganlıkta artış Duygusal durumun değişme hızı farklı Duygularını dışa vurma, anlatma, anlaşılma ihtiyacı

SOSYAL GELİŞME Sosyal grubun beklentileri doğrultusunda davranma Akran-arkadaş grubun etkisi Yetişkinle zıtlaşma/otoriteye karşı durma Rol ve statü belirsizliği Yalnızlık duygusu

“Karşılıklı sosyalleşme” çocuklarla anne-baba arasındaki sosyal etkileşimdir Yetişkin ile çocuk davranışları arasında ilişki vardır. Ailenin tutumu, çocuğun ele alınışı, ailedeki kalabalıklık, cinsiyet, kaçıncı çocuk olduğu, ailenin sosyal deneyimleri, sosyo-kültürel seviye

KİŞİSEL GELİŞME “Ben kimim?” Gerçek ve ideal benlik Benlik değeri/benlik saygısı Kimlik krizi, kimlik karışıklığı. Başkalarının gözünde kendisi, kendi gözündeki kendisi

Büyüme,gelişme ve kuvvetlenme isteği. İlerleme, olgunlaşma ve değişme. Bağımsızlık elde etme. Başarma, güven duyma. Beğenilme, mutlu olma isteği.

AHLÂK GELİŞİMİ Baskı ahlakı Otonomi ahlakı Yaş, zihinsel olgunluk, öğrenme

Geleneksel Aşama; Bağlılık ve kişiler arası uyum evresi. Sosyal sistem ve vicdan evresi. Gelenek üstü, prensiplere dayalı düzen Sosyal anlaşma, bireysel haklar evresi

ZEKA GELİŞİMİ 0-2 yaş, duyu hareket zekası 2-7 yaş, işlem öncesi dönem(sezgi) 7-11 yaş, somut işlemler dönemi 11-16/20 yaş, soyut işlemler dönemi

Yaşamın ilk yıllarındaki etkileşimin önemi Beş duyunun uyarılması Anne sevgisi Dengeli beslenme Uygun zihinsel potansiyel Geniş kelime hazinesi Soyut kavramları kullanma

Geniş ilgi alanı Zor ve zaman alan konulara yönelme Üstün bir merak ve öğrenme isteği Normalin üstünde dikkat ve çalışma Erken konuşma, yürüme, gelişme Espri yapma ve anlama yeteneği

ERGENLİKTE KARŞILAŞILAN SORUNLAR Ev, aile. Sosyal psikolojik ilişkiler. Kişisel psikolojik ilişkiler. Ahlak-din. Sağlık ve beden gelişimi Okul çalışmalarına uyum.

Öğrenim, program, metod. Gelecek, eğitim, meslek. Para, iş yaşam. Ve diğer sorunlar…