ÖĞRETİM DURUMLARINI DÜZENLEME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Günlük Akış ve Günlük Akışın Önemi
Advertisements

Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
MERHABA.
Eğitim Öğretimde Planlama
MERHABA.
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
Öğrenme-Öğretme Süreci
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğretim Durumlarını Planlama
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
ROL OYNAMA ve DRAMA.
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER.
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER.
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
SINIF YÖNETİMİ.
Çalışma Yaprağı.
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
ÖĞRETİM MODELLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi Kullanılmasının Nedeni Öğretimi desteklemek için. Çünkü.
SINIF YÖNETİMİ.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Programlı Öğretim.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Verimli Ders Çalışma Semineri
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacı Öğrenme
TAM ÖĞRENME MODELİ.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
OLGU ÖĞRETİMİ - Bir olgu her zaman belirli özel bir durumu yansıttığı için,olguların genellemesi yoktur.Bu nedenle öğretmenin olguyla ilgili bir genelleme.
Öğretimin Planlanması
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Öğrenme ve Öğretme Stratejilerini Tasarlama
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Öğretim Etkinliklerini Planlama
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
TEST.
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM DURUMLARINI DÜZENLEME

Öğretim Durumlarının Planlanması Giriş Sunu planlama Alıştırmaları planlama Geri bildirimi planlama Değerlendirmeyi planlama

GİRİŞ Konuya dikkatin çekilmesi Konun öneminden bahsetmek Sözel (sesin yükseltilmesi, günlük yaşantıdan örnek vermek) Görsel materyaller kullanma Konun öneminden bahsetmek Hedeflerden haberdar etmek Giriş davranışlarını saptama Yeni ve eski öğrenmeler arasında ilişki kurma

ÖĞRETİMİ PLANLAMA Dikkat edilecek noktalar: Sunu düzenli olmalı İçerik dışı bilgiler azaltılmalı Aşırı bilgi yükü olmamalı Öğrenilecek konular küçük parçalara ayrılmalı Derse katılım sağlanmalı Bilgiler yavaş sunulmalı Öğretim aşamasındaki stratejiler Ders özeti (Ders sırasında ve bitiminde) Tekrarlar Kolaydan zora sıralama Genelleme yapma Dikkat çekme

ALIŞTIRMALARI PLANLAMA Öğrencinin aktif katılımını sağlar. Öğrencinin eksik ve yanlışlarını görme fırsatını sağlar. Öğrencilerin hatırlamasını kolaylaştırır. Bellekte uzun süre tutulmasına yardım eder. Uygulama olanağı verir.

GERİ BİLDİRİMİ PLANLAMA Yanlışla birlikte doğruda söylenmeli. Hatanın yönü ve boyutu hakkında bilgi verir. Doğru cevabın gerekçesini hazırlayın. Doğru cevabı ödüllendirin.

DEĞERLENDİRMEYİ PLANLAMA Öğrencilerin giriş davranışı ölçülecek mi? Ne zaman? Öğrencilere bir ön test uygulanacak mı? Ne zaman? Öğretim sırasında öğrenci davranışları ölçülecek mi? Ne zaman? Son test uygulanacak mı? Ne zaman?