ÖĞRETİM DURUMLARINI DÜZENLEME
Öğretim Durumlarının Planlanması Giriş Sunu planlama Alıştırmaları planlama Geri bildirimi planlama Değerlendirmeyi planlama
GİRİŞ Konuya dikkatin çekilmesi Konun öneminden bahsetmek Sözel (sesin yükseltilmesi, günlük yaşantıdan örnek vermek) Görsel materyaller kullanma Konun öneminden bahsetmek Hedeflerden haberdar etmek Giriş davranışlarını saptama Yeni ve eski öğrenmeler arasında ilişki kurma
ÖĞRETİMİ PLANLAMA Dikkat edilecek noktalar: Sunu düzenli olmalı İçerik dışı bilgiler azaltılmalı Aşırı bilgi yükü olmamalı Öğrenilecek konular küçük parçalara ayrılmalı Derse katılım sağlanmalı Bilgiler yavaş sunulmalı Öğretim aşamasındaki stratejiler Ders özeti (Ders sırasında ve bitiminde) Tekrarlar Kolaydan zora sıralama Genelleme yapma Dikkat çekme
ALIŞTIRMALARI PLANLAMA Öğrencinin aktif katılımını sağlar. Öğrencinin eksik ve yanlışlarını görme fırsatını sağlar. Öğrencilerin hatırlamasını kolaylaştırır. Bellekte uzun süre tutulmasına yardım eder. Uygulama olanağı verir.
GERİ BİLDİRİMİ PLANLAMA Yanlışla birlikte doğruda söylenmeli. Hatanın yönü ve boyutu hakkında bilgi verir. Doğru cevabın gerekçesini hazırlayın. Doğru cevabı ödüllendirin.
DEĞERLENDİRMEYİ PLANLAMA Öğrencilerin giriş davranışı ölçülecek mi? Ne zaman? Öğrencilere bir ön test uygulanacak mı? Ne zaman? Öğretim sırasında öğrenci davranışları ölçülecek mi? Ne zaman? Son test uygulanacak mı? Ne zaman?