Muhtar Bilgi Sistemi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Giden Evrak Yıldırım BAHADIR Programcı-Proje Sorumlusu
Advertisements

MERKEZİ SİCİL KAYIT SİSTEMİ (MERSİS)
İstatistik ve Bilgi İşlem
Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
G-DUY Sanal Dönem Web Uygulaması Kullanma Kılavuzu
İZİN YÖNETİMİ
TIBBİ CİHAZ ULUSAL BİLGİ BANKASI
NurNet.Org 3. Siteye Nasıl Yazı Eklenir
FİHRİST İdari Davalar Projesinde, dava açan kişilerin sicil,ad ve soyadları ile idari davalar şubesinde bu dosyalardan sorumlu memurların sicil,ad.
Yıldırım BAHADIR Programcı-Proje Sorumlusu Karabük Valili ğ i Bilgi İş lem Ş ube Müdürlü ğ ü Bilgi Edinme.
Servis Talebi Girişi Kullanım Kılavuzu. AMAÇ Servis aboneliğinize bağlı olarak ETG sisteminde yeni bir servis talebi oluşturarak, taleplerinizin daha.
TALEP MODÜLÜ SATINALMA İŞLEMLERİNİ BİR MERKEZDE YAPAN, ANCAK TALEPLERİ DEĞİŞİK BİRİMLERCE OLUŞTURULAN İDARELERİN İŞLEMLERİNİ KOLAYLAŞTIRMAYI AMAÇLAYAN.
SGB NET Doküman Yönetim Sistemi
BİLGİ İŞLEM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
1.Adım: Bölgede dağıtıcı yetkisi olan kişi Bilgi Edinme Başvuru Bilgileri sekmesini seçerek giriş yapabilir.
Azrael Online Hasta Takip Programı
UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ
YARDIM MASASI Internet Explorer tarayıcısı açılır ve Yardım Masası adresi yazılarak sayfası açılır. Gelen.
İl Koordinasyon Bilgi Sistemi
MERKEZİ SİCİL KAYIT SİSTEMİ (MERSİS)
T.C. KİMLİK NUMARASI İLE YAPILAN ÖDEMELER HAKKINDA DUYURU
SAĞLIK BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından şirket bilgilerinin uluslararası standartlara uyumlu hale getirilmesi amacı yürütülmekte olan Merkezi Sicil Kayıt.
Halk Sağlığı Müdürlüğü
Eğitim Portalinin Adresi:
Halil CEYLAN Uyumsoft – Kamu Projeleri Danışmanı
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
T.C. KİMLİK NUMARASI İLE YAPILAN ÖDEMELER HAKKINDA DUYURU
Sisteme kaydedilen otel kartları yandaki listede görülmektedir. Burada ki kaydın üzerine çift tıklayarak otel kaydında değişiklik yapılabilir. Listenin.
SHU. Nuray TÜRKEN TEKNEKAYA Hasta Hakları İl Koordinatörü
T.C. KİMLİK NUMARASI İLE YAPILAN ÖDEMELER HAKKINDA DUYURU
OKUL SPORLARI BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ
TEFBİS Hanehalkı Eğitim Harcamaları Anketi Uygulama Örneği
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
BİLGİ İŞLEM DAİRE BAŞKANLIĞI Microsoft Outlook 2010 Kurulumu
DERS AÇMA İŞLEMLERİ Akademik birimlere; yıl, dönem ve eğitim türü seçilerek ders açma ve açılan dersleri düzenleme ekranıdır. Bu ekran içerinde 3 bölüm.
Öğrencinin aldığı tüm derslerin dönem bazında görülebildiği ve dersler üzerinde tüm değişikliklerin yapılabildiği ekrandır. İlk yapılması gereken Hızlı.
ÖĞRENCİ İŞLERİ ÖĞRENCİ OTOMASYON SİSTEMİ BİLGİ SUNUMU
Halk Sağlığı Müdürlüğü
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI Bütçe Daire Başkanlığı
SODES BİS SİSTEMİ.
ATAKUM İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TABLETLERİN OKULLARA TESLİMATI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
TEFBİS OKULÖNCESİ MODÜLÜ KULLANICI EĞİTİMİ
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
E-POSTALARIN OUTLOOK 2010 PROGRAMINA KURULUMU
Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği
AMAÇ Muhtarlarımızın kamu hizmetlerini daha kaliteli ve etkin şekilde yürütmeleri amacıyla kamu kurum ve kuruluşlarından yapacakları taleplerin takip edilip.
Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı
TABLETLERİN OKULLARA TESLİMATI. Okullara Tablet Teslimatı Nasıl Yapılacak? Tabletler Dağıtım Planına göre Üretici Firma tarafından kargoya verilir. Tablet.
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı Birliğimiz ile KTÜ arasında yapılan protokolle Kamu Yönetimi ve İşletme dallarında yapılan “Uzaktan Öğretim.
SHU. Seyit ULUPINAR Ankara Onkoloji Eğitim ve Araştırma Hastanesi
İL GIDA TARIM VE HAYVANCILIK MÜDÜRLÜĞÜ ARAZİ EDİNDİRME ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
Görsellerde bilgi güvenliği kapsamında öğrenci bilgileri silinmiştir.
BİMER SİSTEMİ KULLANICI REHBERİ
ŞİFRE ALIMI BAYİLİK FORMU ALIMI ÜRÜN FORMU ALIMI.
EBYS KULLANIMI.
WEB’DEN KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ KART DOLUMU KILAVUZU. WEB’DEN DOLUM AŞAMALARI Webden dolum için öncelikle internet tarayıcımızın adres Kısmına
Öncelikle sisteme girmek için Google Chrome sayfası açıp adres çubuğuna kocaeli.meb.gov.tr/ets yazıyoruz.
Boğaziçi Üniversitesi Bütçe Uygulaması Kullanım Kılavuzu
UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
İŞ YERİ UYGULAMA EĞİTİMİ
WEB İhbarı adresindeki Online İşlemler menüsüne tıklayarak hasar ihbarı sistemine giriş yapılır.
Açık Erişim ve Kurumsal Arşivler
Sunum transkripti:

Muhtar Bilgi Sistemi

AMAÇ Muhtarlarımızın kamu hizmetlerini daha kaliteli ve etkin şekilde yürütmelerini sağlamak, Kamu kurum ve kuruluşlarından yapacakları taleplerin takip edilip raporlanmasını sağlamak, Bütün süreçlerin aşamalarını elektronik ortamda kayıt altına alınmasını sağlamak, Bütün muhtarlarımıza kurumsal bir e-posta adresi açmak, Muhtarlarımızın hepsine hitap eden bir web sitesi oluşturmak için, İçişleri Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı tarafından Muhtar Bilgi Sistemi geliştirilmiştir.

4. Talebin sonuçlanması ile muhtara SMS gönderilir

MUHTAR BİLGİ SİSTEMİ ANA SAYFA www.muhtar.gov.tr

BAŞVURU İŞLEMLERİ Ana sayfada BAŞVURU butonu tıklanır. Sisteme Giriş sayfası açılır. Bu sayfada talep yapan kişinin TC Kimlik Numarası, Ad ve Soyadı bilgisi ve Doğrulama Kodu girilerek “Onay Kodu Gönder” butonu tıklanır.

SİSTEME GİRİŞ Onay Kodu Gönder butonu tıklandıktan sonra talep girişi yapan kullanıcının kayıtlı cep telefonu numarasına Onay Kodu gelir. (onay kodu altı karakterli olacaktır.)

BAŞVURU FORMU Bu sayfada talep yapacak kişinin bilgileri görünür ve başvuru türü (şikâyet, istek, ihbar, görüş ve öneri) seçimi yapılır. Açıklama alanına başvuru gerekçesine bağlı olarak gerekli bilgiler girilir. Dosya alanına gerekli görülen evrak veya dosya eklenir. Bütün kayıt kriterleri girildikten sonra Gönder butonuna tıklanır ve başvuru talebi işleme alınır. Gönderilen talebin durumu sorgulanabilir ya da yeni bir talep girişi yapılabilir.

KURUM KULLANICI EKRANI Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü tarafından Belediyelere yönlendirilen talepler belediyelerin kendi bünyelerinde sonuçlandırılacak olup ayrıca alt birimlere yönlendirme yapılmayacaktır. Valilik ya da belediyeleri birlikte ilgilendiren talepler için Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü hem valiliklere hem de belediyelere yönlendirmeler yapılabilecektir. Belediyelere yönlendirilen talepler belediyelerin kendi bünyelerinde sonuçlandırılacak olup ayrıca belediyelerce alt birimlerine yönlendirme yapılmayacaktır. İlgili tüm birimlerin kendilerine yönlendirilen talebi çözümlendirme süreçleri tamamlandığında Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü tarafından talep süreci sonlandırılır ve talep sahibine sistem üzerinden durum bilgisi SMS olarak iletir. Talep sahibi ayrıca yapmış olduğu talebin tüm süreçlerini yine sistem üzerinden takip edebilecektir.

MAHALLİ İDARELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN ROLÜ Bu alanlar ile gelen kutusu ve görünüm ayarları düzenlenir. Tamamlanan talepler bu alandan erişim sağlanacaktır. Gelen Kutusu altında görevlerimde bekleyen taleplere erişim sağlanır Seçilen talep statüsüne göre tüm görevler bu alanda listelenir. Görünümler başlığı altında tarih ve önceliğe göre gelen tüm istek ve talepler listelenir. Bu alanda talep sahibi ve talep hakkında bilgilere erişim sağlanır. Bu alanda gelen talepler gereksinimlere bağlı olarak valiliklere ya da belediyelere yönlendirmeler yapılabilecektir. “SEÇİLEN BİRİMLERE YÖNLENDİR” butonu ile talep ilgili birimlere yönlendirilir.

VALİLİKLERİN ROLÜ Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünce ilgili Valiliğe atanmış olan bir talebin karşılanması ve sonuçlandırılması için yapılması gerekli olan adımlar aşağıda gösterilmiştir. Bu adımda Kurum Kullanıcı Ekran sayfası kullanılmakta olup, Valilik işlemlerine özgü geliştirilmiş bazı alanlar bulunmaktadır. İlgili tüm talepler bu sayfada listelenir. Listelenen taleplerden herhangi biri seçilir Gelen kutusu ve görünümler sayfaları kullanılarak ele alınacak olan talep seçilir. Seçilen talebi oluşturan muhtar bilgileri ve talebin detaylı açıklamaları bu alanda görünür olacaktır. Bu alanlarda, talebin MİGM tarafından valiliğe yönlendirmesi sırasında yazılan açıklama ve eğer ki talep başka bir kuruma da yönlendirilirmişse diğer kurumun da yazmış olduğu açıklama bilgileri görünecektir. Bu alanda Valilik talebi kendi üzerine alabilir ya da alt birimlerinde birine talebi yönlendirebilir. Bu alanda Valiliğin talebi yönlendirmiş olduğu tüm alt birimler listelenmektedir. Valiliğin kendi üzerine aldığı ya alt birimlerine yönlendirdiği taleplerin sonuçlanması sonrasında “İŞLEMİ TAMAMLA” butonu aktif olacaktır. İşlemi tamamlanan talepler için açıklama bilgisi girilir. Bu bilgi MİGM tarafından görülür ve gerekli işlem yapılır. İşlemi tamamlanan talepler için tercihe bağlı olarak ek eklenebilir. Bu ekler MİGM tarafından görülür ve gerekli işlem yapılır.

BELEDİYELERİN ROLÜ Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünce ilgili Belediyeye atanmış olan bir talebin karşılanması ve sonuçlandırılması için yapılması gerekli olan adımlar aşağıda gösterilmiştir. Bu adımda Kurum Kullanıcı Ekranı sayfası kullanılmakta olup, Belediye işlemlerine özgü geliştirilmiş bazı alanlar bulunmaktadır   Gelen kutusu ve görünümler sayfaları kullanılarak ele alınacak olan talep seçilir. İlgili tüm talepler bu sayfada listelenir. Listelenen taleplerden herhangi biri seçilir Bu alanlarda, talebin MİGM tarafından belediyeye yönlendirilmesi sırasında yazılan açıklama ve talebin sonlandırılması aşamasında belediye tarafından girilen açıklama bilgileri görünecektir. Seçilen talebi oluşturan muhtar bilgileri ve talebin detaylı açıklamaları bu alanda görünür olacaktır. Belediyeye yönlendirilmiş olan taleplerin sonuçlanması sonrasında “İŞLEMİ TAMAMLA” butonu aktif olacaktır. İşlemi tamamlanan talepler için açıklama bilgisi girilir. Bu bilgi Mahalli İdareler tarafından görülür ve gerekli işlem yapılır. İşlemi tamamlanan talepler için tercihe bağlı olarak ek eklenebilir. Bu ekler Mahalli İdareler tarafından görülür ve gerekli işlem yapılır.

MAHALLİ İDARELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TALEP SONUÇLANDIRMA EKRANI Bu alanda MİGM tarafından ilgili birimlere yönlendirilen ve bu birimler tarafından sonuçlandırılan talep için birimlerin yaptıkları işlemler hakkında süreç bilgileri görünecektir. İlgili tüm birimlerin kendilerine yönlendirilen talebi çözümlendirme süreçleri tamamlandığında Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü tarafından “ SÜRECİ TAMAMLA” butonu tıklandığında talep süreci sonlandırılır ve talep sahibine sistem durum bilgisini SMS olarak iletir. Talep sahibi ayrıca yapmış olduğu talebin tüm süreçlerini yine sistem üzerinden takip edebilecektir. Bu alanda Valiliğin talebi yönlendirmiş olduğu tüm alt birimler listelenmektedir. Bu alanda Valiliğin talebi yönlendirmiş olduğu tüm alt birimler listelenmektedir. Bu alanda talebin yönlendirildiği tüm birimlerin açıklamaları ve eklemiş oldukları tüm ekler Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü tarafından görülebilecektir.

MUHTAR BİLGİ SİSTEMİ ANA SAYFA TALEP SORGULAMA www.muhtar.gov.tr

TALEP SORGULAMA Ana Sayfadan “TALEP SORGULAMA” butonuna tıklanır ve aşağıdaki sayfa açılır Bu sayfada aşağıda ifade edilen talep durum bilgilerine göre ilgili sayfalara erişim sağlanır.

TALEP SORGULAMA Talep sahibi muhtar yapmış olduğu tüm taleplerin durum bilgisini anlık olarak sistem üzerinden sorgulayabilecektir. Bekleyen Taleplerim; Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü tarafından işleme alınmayı bekleyen talepleri listeler. Yönlendirilen Taleplerim; Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü tarafından talebin çözümlendirilmesi için ilgili birimlere yönlendirilmiş olan talepleri listeler. Sonuçlanan Taleplerim; Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü tarafından ilgili birimlere yönlendirilen ve bu birimler tarafından çözümlendirilen talepleri listeler.

TALEP SORGULAMA BEKLEYEN TALEPLER Örnek olarak, bekleyen taleplerim listesi aşağıdaki gibi görülecektir. Seçilen talebin tarih, açıklama ve hareket bilgileri görülebilecektir.

TALEP SORGULAMA SONUÇLANAN TALEPLER Aşağıdaki resimde muhtarlıkların SONUÇLANAN TALEPLERİ listelenmektedir. Bu taleplerin üzerine tıkladığında talebi sonuçlandırın birimler tarafından yazılmış olan açıklama bilgilerine erişim sağlanabilecektir. Muhtarlar, elektronik ortamda yapmış oldukları tüm istek, talep, öneri ve şikâyetlerinin hangi aşamada olduğu bilgisini anlık olarak sorgulayabilecek ve takip edebileceklerdir. Geliştirilen bu Sistem ile muhtarlıklar vatandaşlara daha hızlı, kaliteli ve etkin bir şekilde hizmet sunabileceklerdir.

KURUMSAL E-POSTA Muhtarlarımıza kurulan hem Muhtar Bilgi Sistemi kapsamında ihtiyaç duyacakları hem de diğer resmi işlemlerinde kullanacakları bir mail hesabı oluşturulmasına karar verilmiştir. Bu kapsamda Başkanlığımız tarafından yapılan çalışma ile Muhtarlarımıza isim.soyisim@muhtar.gov.tr adresleri açılmış ve faaliyete geçmiştir.

KURUMSAL E-POSTA’ YA ERİŞİM Muhtarlar için kurumsal bir e-Posta adresi tanımlanmış olup hesabın nasıl kullanılacağı konusunda detaylı yardım dokümanı hazırlanmış ve muhtarların kullanımına sunulmuştur. Oturum aç Açılan sayfada; isim kısmına; isim.soyisim@muhtar.gov.tr şeklinde mail adresi yazılır ve ilgili yere parola girilir.

MAİL ÇALIŞMA EKRANI Gelen e-Posta Gelen Kutusu tıklanır. Gelen tüm e-postalar listelenir. İçeriğine tıklanan e-postanın detay kısmı sağ tarafta görüntülenir.

Arz Ederim...