ISO 9001:2015 Revizyonu Özet Bilgilendirme Sunumu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ISO 9001 : 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
MODÜL 4 Organizasyon.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ÇALIŞMA RAPORU GİRİŞ KALİTE KONTROL FAALİYETLERİNİN DIŞ KAYNAK KULLANIMI İLE GERÇEKLEŞTİRİLMESİ HAZIRLAYAN : Hakan KORKMAZ.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
OHSAS YÖNETİM SİSTEMİ TANIMLAR
ELEKTRONİK ORTAMDA DENETİME GENEL BAKIŞ Prof. Dr
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Hazard Analysis and Critical Control Point
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Metin DURAN Genel Müdür
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YÖNETİM SİSTEMLERİ Yönetim Sistemi Modelleri:
TEDARİKÇİ DENETİMLERİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
UNIVERSAL GmbH September 2015.
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
Standardizasyon.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
HAZIRLAYAN: YUSUF KÜRŞAT KOCA
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO HACCP ve ISO22000.
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 6. ve 7. Maddenin Tanıtımı
TKY UYGULAMASI.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
SİSTEMİN AMACI Yönetim sistemlerinin kurulmasında, uygulanmasında ve sürdürülmesinde çok önemli sıkıntılar ve kayıplar yaşanmaktadır. isgsis bu sıkıntıları.
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
ISO
Sunum transkripti:

ISO 9001:2015 Revizyonu Özet Bilgilendirme Sunumu Metin DURAN Genel Müdür

Tanıtım TÜV (Technischer Überwachungs - Verein) Almanca'da Teknik Gözetim Kurumu'nun kısaltmasıdır, ve ismini bu üç kelimenin baş harflerinden alır. TÜV Thüringen e.V. Almanya'da teknik muayene, kontroller ve yönetim sistem belgelendirilmesi için Alman devleti tarafından yetkilendirilmiş 140 yılı aşkın bir geçmişe sahip bağımsız bir denetim, kontrol ve belgelendirme kuruluşudur. Alman sanayi kuruluşları tarafından buhar kazanlarının yol açtığı tehlikelerin önlenmesi amacıyla kurulmuştur. Bunun yanı sıra işletmelerin, can ve mal güvenliği açısından tehlike yaratan diğer tesislerin muayenesi, denetim ve kontrollerinin yapılması için de görevlendirilmiştir. TÜV Thüringen e.V. Alman Akreditasyon Kurumu (DAkkS) tarafından çeşitli sistemlerin ve ürünlerin belgelendirilmesi konusunda akredite edilmiştir. MEYER, 2003 yılından beri TÜV Thüringen e.V. 'un Türkiye deki temsilcisidir. Aynı zamanda MEYER Temsilcilik ve Kontrol Hizmetleri Ltd.Şti, TÜV Thüringen e.V.‘un bir üyesidir.

DAKKS AKREDİTASYONLU BELGELENDİRMELER DİĞER BELGELENDİRMELER Tanıtım DAKKS AKREDİTASYONLU BELGELENDİRMELER ISO 9001 – KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ISO 14001 – ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ OHSAS 18001 - İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ ISO 50001 – ENERJİ YÖNETİM SİSTEMİ ISO 22000 ve HACCP - GIDA GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ ISO 27001 – BİLGİ GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ ISO 20000 – BİLGİ TEKNOLOJİLERİ HİZMET YÖNETİM SİSTEMİ DİĞER BELGELENDİRMELER ISO 10002 – MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ – ŞİKAYETLERİN ELE ALINMASI YS ISO 22301 – İŞ SÜREKLİLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ ISO 22716 – KOZMETİK İYİ ÜRETİM UYGULAMALARI STANDARDI OTELLERİN SERVİS VE HİJYEN KALİTESİ BELGELENDİRMELERİNİ

A.) Giriş İlk Yayın 1987. En yaygın kalite standardı. (1.100.000 dan fazla) Yaklaşık 6 senede bir revizyona uğrar Yaklaşan revizyon en önemli revizyon

A.) Giriş Bu revizyon diğer standartların revizyonuna neden olacak Beklenen değişiklikler: Sanayi – Özel Standartlar Destek Dokümanları BİM, MIGROS, KIPA, Çeklisti Kalite yönetim sistemi = ISO 9001 Belgesi anlayışından ziyade, kuruluşun en temel yönetim sistemi.

A.) Giriş NELER DİKKATE ALINDI Kapsamlı web tabanlı kullanıcı anketi sonuçları ISO 9001 kullanıcılarının çeşitliliğinin artması Bilgi ve Teknolojilerde ki gelişmeler Daha geniş kullanıcı ilgisi Sanayide ki değişiklikler

A.) Giriş REVİZYONUN AMACI ISO 9001’in: İlgiyi ve işe yararlığı sürdürmek diğer yönetim sistemleri ile entegre edilebilirliği sağlamak ( ISO 14001, AS 9100 gibi) Kurumsal yönetime entegre bir yaklaşımı sağlamak gelecek 10 yıl için tutarlı bir temeli sağlamak

A.) Giriş REVİZYONUN AMACI ISO 9001’in: Kuruluşların, artan karmaşıklıkta ki operasyonel ortamlarını yansıtmak Yeni standardın bütün potansiyel ilgili kullanıcı gruplarının ihtiyaçlarının karşılanmasını güvence altına almak. Bir kuruluşun, müşterilerini memnun etme yeteneğini geliştirmek Bürokrasiyi azaltmak

A.) Giriş GELİŞTİRME SÜRECİ Uluslararası bir oylama (160 ülkeden katılımcı) ile revizyon ihtiyacı kabul edildi ISO standartları, Teknik Komiteler (TC'ler) veya alt komiteler, veya Proje Komiteleri tarafından geliştirilirler. ISO çalışmalarına, ulusal standardizasyon kuruluşlarının seçtiği uzmanlar katıldı. Gereksinimler hakkında ve etkileri hakkında önemli tartışmalar ve açık oturumlar gerçekleştirildi.

A.) Giriş GELİŞTİRME ADIMLARI 1. Çalışma Grubu Taslağı (WD) 2. Komite Taslağı (CD) 3. Taslak Uluslararası Standart (DIS) 4. Nihai Uluslararası Standart Taslağı (FDIS) 5. Uluslararası Standart (IS)

A.) Giriş ISO 9001:2015 Zaman Çizelgesi 2013 2014 2015 Komite Taslağı 2013 2014 2015 Komite Taslağı Nisan 2014 DIS (Draft International Standard Temmuz 2015 (Final Draft International Standard Eylül 2015 IS Standardın Yayınlanması (Hedef)

A.) Giriş ISO 9001:2015 Geçiş Süreci 2015 2016 2017 2018 Eylül 2015 2015 2016 2017 2018 Eylül 2015 IS – Standardın Yayınlanması Eylül 2015 Eylül 2018’e kadar ki geçiş süreci başlıyor (Hedef) Eylül 2016 da ISO 9001:2008 ‘e göre Yayınlanan Sertifikalar ?

Geçiş Süreci ISO 9001:2008 belgelerinin ISO 9001:2015 ‘e geçişi için 3 yıllık bir geçiş süreci ön görülmüştür. 2. Eğer standart, planlandığı gibi Eylül 2015 te yayınlanırsa, kuruluşların, Eylül 2018 e kadar yeni standarda geçiş yapmaları gereklidir.

Geçiş Süreci Dönüşüm Programı MEVCUT SERTİFİKANIN YAYIN TARİHİ ISO 9001:2015’E GEÇİLMESİ GEREKEN TARİH 2013 2016 * 2014 2017 2015 2018 * Akreditasyon kuruluşlarının, ISO 9001:2008 yeniden belgelendirmeleri için yaklaşık 1 yıllık bir süre tanıyacakları düşünülmektedir(2015&2016). Böylece Eylül 2018 e kadar, bütün ISO 9001:2008 sertifikaları, ISO 9001:2015'e dönüştürülmüş olacak. Eylül 2016 dan sonra yayınlanacak sertifikalar ISO 9001:2015 olması gerekiyor

D.) KYS Standart Yapısı ISO 9001:2015 (DIS) 0. Giriş Kapsam Atıf Yapılan Standartlar Terimler ve Tarifler Kuruluşun bağlamı Liderlik Planlama Destek İşletim Performans Değerlendirme İyileştirme ISO 9001:2008 0. Giriş Kapsam Atıf Yapılan Standartlar Terimler ve Tarifler Kalite Yönetim Sistemi Yönetim Sorumluluğu Kaynak Yönetimi Ürün Gerçekleştirme Ölçme Analiz İyileştirme

D.) PUKÖ Çevrimi

D.) Standardın Yapısı PLANLA UYGULA KONTROL ÖNLEM AL 4. KURULUŞUN BAĞLAMI 5. LİDERLİK 6. PLANLAMA 7. DESTEK 8. İŞLETİM 9. PERFORMANS DEĞERLENDİRME 10. İYİLEŞTİRME RİSK VE FIRSATLARI ELE ALAN FAALİYETLER KAYNAKLAR İŞLETİMSEL PLANLAMA VE KONTROL KURULUŞUN VE BAĞLAMININ ANLAŞILMASI LİDERLİK VE BAĞLILIK İZLEME, ÖLÇME, ANALİZ VE DEĞERLENDİRME UYGUNSUZLUK VE DÜZELTİCİ FAALİYET YETERLİLİK ÜRÜN VE HİZMET GEREKSİNİMLERİNİN BELİRLENMESİ KALİTE POLİTİKASI FARKINDALIK KALİTE HEDEFLERİ VE BU HEDEFLERE ULAŞMAK İÇİN PLANLAMA İÇ TETKİK İLGİLİ TARAFLARIN İHTİYAÇ VE BEKLENTİLERİNİN ANLAŞILMASI İLETİŞİM SÜREKLİ İYİLEŞTİRME ÜRÜN VE HİZMETLERİN TASARIM VE GELİŞTİRMESİ KURUMSAL ROLLER, SORUMLULUKLAR VE YETKİLER YAZILI BİLGİLER YÖNETİMİN GÖZDEN GEÇİRMESİ DIŞARIDAN SAĞLANAN ÜRÜN VE HİZMETLERİN KONTROLÜ YÖNETİM SİSTEMİNİN KAPSAMI DEĞİŞİKLİKLERİN PLANLANMASI ÜRÜN VE HİZMETİN SUNUMU KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ÜRÜN VE HİZMETİN SERBEST BIRAKILMASI UYGUN OLMAYAN SÜREÇ ÇIKTILARININ, ÜRÜNLERİN VE HİZMETLERİN KONTROLÜ

Terminoloji ISO 9001:2015 (DIS) ISO 9001:2008 Ürünler ve Hizmetler Yazılı Bilgiler Süreçlerin İşletimi için ortam Dışarıdan Sağlanan Ürün ve Hizmetler Dış Sağlayıcı ISO 9001:2008 Ürünler Dokümanlar ve Kayıtlar Çalışma Ortamı Ürün Satınalma Tedarikçi Kuruluş, bu standartta yazan terminolojiyi kullanmak zorunda değildir. Doküman ve kayıt gibi kavramları kullanmaya devam edebilir

ÖZET DEĞİŞİKLİKLER Risk konsepti, standardın geneline işlenmiş. Belli Başlı Değişiklikler: Risk konsepti, standardın geneline işlenmiş. "Ürün" yerini "Ürün ve Hizmet" e bırakmıştır "Doküman" ve "kayıt" yerine "Yazılı Bilgi" gelmiştir. "Kalite El Kitabı" gereksinimi ortadan kalkmıştır.

ÖZET DEĞİŞİKLİKLER Belli Başlı Değişiklikler: Proses Yaklaşımı, girdiler, işlem, çıktılar ve önlemler de dahil olmak üzere daha bağlayıcı bir gerekliliktir. "Kuruluş Bağlamı" ilave edildi. KYS nin tasarımı için çerçeve yaklaşımını kastedilmektedir. "Yönetim temsilcisi" anlayışı kalkmıştır.

ÖZET DEĞİŞİKLİKLER Yasal ve düzenleyici kurumların gereksinimleri KYS'nin, kuruluşu ilgili tüm yasal ve mevzuat gereksinimlere uymaya yönlendirdiği ile ilgili ayrıca vurgu yapılmıştır. Risk Analizinde göz önünde bulundurulması istenmiştir. Risk odaklı düşünmenin gereği, KYS’nın amacına ulaşabilmesi için risk analizinde yasal ve mevzuat şartları da dikkate alınmalıdır.

ÖZET DEĞİŞİKLİKLER Kuruluş Bağlamı Kuruluş risklerine ve etkilerine göre, faaliyetlerini nasıl yapacağını tasarlamalıdır.

Kuruluş Bağlamı – Nasıl Uygulanacak? ÖZET DEĞİŞİKLİKLER Kuruluş Bağlamı – Nasıl Uygulanacak? Uluslararası standartta "Hariç Tutmalar" şeklinde herhangi bir referans içermemektedir. Kuruluş, Kalite Yönetim Sisteminin içerisinde neleri içermesi gerektiğini kendi bağlamını dikkate alarak belirlemelidir.

ÖZET DEĞİŞİKLİKLER Kuruluş Bağlamı Ürün uygunluğunu sağlayama veya müşteri memnuniyetini arttırama konusunda hataya neden olabilecek bir hususun, "hariç tutulması" kabul edilemez.

Kuruluş, risk ve fırsatlarını tanımlaması gerekir. ÖZET DEĞİŞİKLİKLER Risk Odaklı Yaklaşım Kuruluş, risk ve fırsatlarını tanımlaması gerekir. Burada biçimsel bir risk yönetimine veya dokümante edilmiş bir risk yönetim süreci gereksinimi yoktur.

ÖZET DEĞİŞİKLİKLER Ölçülebilir Hedefleri Başarmak için Planlama Planlamanın, yönetim sistemi hedeflerini gerçekleştirilebilmesi için yapılması gerektiği ile ilgili gereksinim eklenmiştir. Bu kuruluş için son derece yararlı olabilir!

Yazılı Bilgi ÖZET DEĞİŞİKLİKLER Dokümante edilmiş bilgiler (Yazılı Bilgiler)" terimi, "doküman ve kayıtlar" terimlerinin yerini almıştır. Dokümante edilmiş bir KYS için daha fazla esneklik

Deneyimli ekip üyelerinin bilgisini yakalayın ÖZET DEĞİŞİKLİKLER Kurumsal Bilgi Deneyimli ekip üyelerinin bilgisini yakalayın Deneyimli personellerin bilgilerinin, sisteme aktarılması sağlanmalıdır

Dışarıdan Sağlanan Ürünler ve Hizmetlerin ÖZET DEĞİŞİKLİKLER Dışarıdan Sağlanan Ürünler Ve Hizmetler Kontrolü Dışarıdan Sağlanan Ürünler ve Hizmetlerin Kontrol yöntemi ve kapsamı, risk odaklı düşünme yaklaşımı ile belirlenmesi gerekir. İster dış tedarikçiden satın alınsın, ister bağlı bir şirketten temin edilsin, isterse kuruluşun süreçleri ve fonksiyonları dış kaynaklı hale getirilmiş olsun.

Ne Yapmalıyız? Öncelikle bu sunumun DIS - Taslak Standarda göre hazırlandığı dikkate alınmalıdır. FDIS-Son Taslak veya Nihai Standard’da bazı değişiklikler yapılabilir. Bütün sisteminizi alt üst etmeden veya değiştirmeden önce FDIS veya Nihai Standardı bekleyebilirsiniz. Belirlenecek geçiş süreciyle, yönetim sisteminizi değiştirmeye yetecek kadar bir süre tanınacaktır.

Yine De Yapılması Gerekenler Ne Yapmalıyız? Yine De Yapılması Gerekenler Kuruluşunuzun, Önemli Değişiklikleri Bildiğini ve Anladığını Güvence Altına Alın Yeni gereksinimleri uygulamak için bir planlar oluşturun Yeni standardın bütün avantajlarını kullanabilmek için planlama yapın

Dikkatiniz Teşekkürler Sorular ?