BOLOGNA SÜRECİ İŞ PLANI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BOLOGNA SÜRECİ Sakarya Üniversitesi
Advertisements

Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
BOLOGNA SÜRECİ - EĞİTİM ÖĞRETİM GÜNCELLEME
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Bilgi Paketi Çalışmaları
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi (AKTS)
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ BOLONYA SÜRECİNE GEÇİŞ ÇALIŞMALARI ADIM ADIM BOLONYA YASEMİN KİLİT AKLAR 28 Nisan 2010.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Mustafa Kemal Üniversitesi
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 14 KASIM 2012.
AKTS (ECTS): Avrupa Kredi Transfer Sistemi
EK DERS TAHAKKUK VE ÖDEMELERİNE İLİŞKİN BİLGİLENDİRME SUNUMU
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI-3 Prof. Dr. M. Ayberk KURT
BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMA ÖRNEĞİ
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
Doç. Dr. F. Kemal Sönmez Dr. Halit Apaydın Dr. Orgun Deveci
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
Eğitim Sürecinin Yeniden Yapılandırılması Prof Dr Feyza Darendeliler 2010, İÜ.
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz: Sakarya Üniversitesi Prof. Dr. Muzaffer ELMAS İstanbul – Yeniden Yapılanma Sürecinde Üniversitelerimiz:
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
AKTS Hesaplaması.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ KALİTE KOMİSYONU
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Eğitim Sürecinin Yeniden Yapılandırılması
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

BOLOGNA SÜRECİ İŞ PLANI

Amaç: Bologna ile ilgili çalışmaların BOLOGNA SÜRECİ HAZIRLIK AŞAMASI Eylül 2011 Nisan 2012 Amaç: Bologna ile ilgili çalışmaların fakülte düzeyinde tanıtımının ve süreç ile ilgili çalışmaların yapılması

HAZIRLIK AŞAMASINDA YAPILACAKLAR Dekan Yardımcısı ve iki öğretim üyesinin Bologna Süreci Fakülte Koordinatörü olarak görevlendirilmesi Güzel Sanatlar Fakültesi Bologna Kurulu Koordinatörleri Prof.Nesrin Önlü Doç.Dr.Özlenen Erdem İşmal Yard.Doç.Dr.Selda Ergun Bologna Kurulu Çalışmaları ile ilgili, Fakülte Kurulu ve Fakülte Yönetim Kuruluna Bilgi Vermek

FAKÜLTE BOLOGNA KURULU Dekan Prof. Halil Yoleri Koordinatörler Prof.Nesrin Önlü Doç.Dr.Özlenen Erdem İşmal Yard.Doç.Dr.Selda Ergün Fakülte Sekreteri Rıza Özbek Bölüm Başkanları Prof.Dr.Murat Tuncay Sahne Sanatları Bölümü Prof.Dr. Ertan Yılmaz Film Tasarımı Bölümü Prof. Sevim Çizer Seramik ve Cam Tasarımı Bölümü Prof. Nuray Yılmaz Geleneksel Türk Sanatları Bölümü Prof.Yakup Öztuna Grafik Tasarımı Bölümü Prof.Mümtaz Sağlam Resim Bölümü Prof.Nesrin Önlü Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü Yard.Doç.Gökçen Ergür Heykel Bölümü Yard.Doç.Dr.Beyhan Özdemir Fotoğraf Bölümü Yard.Doç.Mehmet Koştumoğlu Temel Eğitim Bölümü Dış İlişkiler Koordinatörü (Erasmus Koordinatörü) Prof.Sevim Çizer Öğr.Gör. Temsilcisi Öğr.Gör.Yıldız Ersağdıç Arş.Gör.Temsilcisi Arş.Gör. Sevim Tuğba Arabalı Koşar

Öğr.Temsilcisi Cem Kofoğlu İdari Birimler Dilek Şengür Öğrenci İşleri Şefi Betül Yazıcı Öğrenci İşleri Uzm. Sergül Bulut Halkla İlişkiler Uzm. Kaner Kırmızı Halkla İlişkiler Ülkü Ak Personel İşleri

D.E.Ü. REKTÖRLÜĞÜ BOLOGNA SÜRECİ İŞ PLANI 1. HAZIRLIK AŞAMASI EYLÜL 2011 2. EĞİTİM-ÖĞRETİM PROGRAMLARININ ÖĞRENME ÇIKTILARINA BAĞLI OLARAK DÜZENLENMESİ AŞAMASI EKİM 2011-MART 2012 İş Paketi 1 Paydaş Analizlerinin Yapılması EKİM 2011 İş Paketi 2: Eğitim Amaçlarının Belirlenmesi ARALIK 2011 İş Paketi 3: Program Çıktılarının (Program Yeterliliklerinin) Belirlenmesi İş Paketi 4: Öğrenme Çıktılarının Belirlenmesi ve Öğrenme Çıktıları ile Program Çıktılarının İlişkilendirilmesi OCAK 2012 Öğrenme çıktılarının hazırlanması ve ders-modül tasarımı İş Paketi 5: Öğrenci İş Yükünün ve AKTS Kredilerinin Belirlenmesi ŞUBAT 2012 İş Paketi 6: Ders Öğretim Planlarının Hazırlanması MART 2012 3. GÖZDEN GEÇİRME VE ONAY AŞAMASI NİSAN-MAYIS 2012 4. PROGRAM KALİTE GÜVENCE SİSTEMİNİN KURULMASI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR GELİŞMENİN SAĞLANMASI AŞAMASI

EĞİTİM-ÖĞRETİM PROGRAMLARININ ÖĞRENME ÇIKTILARINA BAĞLI OLARAK DÜZENLENMESİ AŞAMASI Ekim 2011 / Mart 2012

Girdiler İş Paketi 1: Paydaş Analizlerinin yapılması 1 Ekim – 30 Kasım 2011 Girdiler Dış Paydaş Görüşleri: Mezunlar,İşverenler,Meslek Odası Temsilcileri,Galeriler,Müzeler,Kamu Kuruluşları İç Paydaş Görüşleri: Öğretim Üyeleri,Öğretim Görevlileri,Araştırma Görevlileri,Uzman,Okutman, Öğrenciler İdari Personel Bölüm Misyon ve Vizyonu,Değerleri

Paydaşların Belirlenmesi 1- 21 Ekim 2011 Paydaş Anketlerinin Hazırlanıp Paydaşlara İletilmesi ve Geri Bildirimlerin Alınması Odak Grup Çalışmalarının Yapılması 24 Ekim/ 30 Kasım 2011 Bölüm Misyon/Vizyonlarının Belirlenmesi 20-28 Ekim 2011

Eğitim Amaçlarının Belirlenmesi İş Paketi 2: Eğitim Amaçlarının Belirlenmesi 1-31 Aralık 2011 Amaç: 1-Eğitimi gözden geçirerek yeniden yapılandırmayı ve sürekli iyileştirme sürecini oluşturmayı amaçlamaktadır. 2- Bu doğrultuda, bölümden mezun olanların sahip olması beklenen yeterlikler ulusal ve alana özgü yeterlikler doğrultusunda belirlenerek, programın amaç ve hedefleri ortaya konacaktır.

İş Paketi 1 ve 2 İle İlgili Yapılacaklar Bölümlerde Eğitim Amaçlarının ve Program Çıktılarının Belirlenmesi İçin Komisyonlar Kurulması Paydaşlardan Soru Formu, Arama Konferansı, Çalıştaylar ve Delphi Tekniği v.b. Yöntemlerle Görüş Alınması Program Amaç ve Hedefleri İle Program Çıktılarının Oluşturulmasına Yönelik Bilgilendirme Yapılması  

Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi İş Paketi 3 : Program Çıktılarının (Program Yeterliliklerinin) Belirlenmesi 1- 31 Aralık 2011 Amaç: Nasıl Bir Mezun? Bölüm mezununa hangi yetkinlik ve becerilerin kazandırılmış olması bekleniyor? Sorularına yanıt verilerek program çıktılarının oluşturulması. Girdiler: Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Alana Özgü Yetkinlikler (belirlenmiş durumda değildir) Eğitim Amaçları (bir önceki aşamada belirlenmiş olacak) Paydaş Görüşleri

İş Paketi:4 Öğrenme Çıktılarının Belirlenmesi ve Öğrenme Çıktıları ile Program Çıktılarının İlişkilendirilmesi 1- 31 Ocak 2012 Öğrenim Çıktıları   Amaç: Öğrencinin ne öğrenmesi gerektiğinin belirlenmesi. Çıktı temelli öğrenme. öğrencinin ne kazandığına odaklanılması. Program çıktılarına dayalı olarak her bir dersin öğrenme çıktılarının (bilmek, anlamak, yapabilmek) belirlenmesi.

Öğrenme Çıktılarının Hazırlanması ve Ders-Modül Tasarımı İş Planı 5: Öğrenci İş Yükünün ve AKTS Kredilerinin Belirlenmesi 1- 28 Şubat 2012 Amaç: Öğrenci iş yükünün ve AKTS kredilerinin belirlenmesi. Öğrenci İş Yükü: Bir dersin başarı ile tamamlanması için gerekli olan tüm eğitim faaliyetlerinin (derse katılım, uygulamalara katılım, seminer, proje hazırlama, sınav, tüm bireysel çalışmalar vb.) için gerekli zamanı kapsar. AKTS: Derste hedeflenen öğrenim çıktılarını elde edebilmek için öğrenenin harcadığı zamanı (iş yükünü) temel alarak belirlenen kredi.

İş Paketi 5 ile İlgili Yapılacaklar: AKTS kredilerinin hesaplanması konusunda tüm öğretim üyelerine bilgilendirme yapılması. Öğrenci İş Yükü Tahmininin yapılması (Öğretim üyelerinden ve olanaklı ise öğrenciden anket yoluyla bilgi toplanacaktır) Öğretim Üyelerinin sorumlu oldukları dersler ile ilgili temel noktaları dikkate alarak öğrenci iş yüklerini belirlemeleri. Dersinizde hangi yetkinlikleri kazandırmayı düşünüyorsunuz? Dersinizin öğrenim çıktıları nelerdir? Dersinizde hangi eğitim aktiviteleri mevcut? Öğrenim çıktılarını nasıl ölçüp değerlendiriyorsun? Bu öğrenim çıktılarını kazandırabilmek Programdaki tüm dersler için AKTS kredilerinin öğrenci iş yükünden hareketle ve kısıtlar (30 AKTS yarıyıl, 60 AKTS yıl, Akademik Takvim Uzunluğu) dahilinde hesaplanması

İş Paketi 6 : Ders Öğretim Planlarının Hazırlanması 1- 31 Mart 2012 1- Öğretim Planının Oluşturulması   Amaç: Program çıktılarını sağlayacak öğretim planının hazırlanması. 2-Derslerin Amaç ve Hedefleri Amaç: Öğrenme sürecinde öğrencinin öğrenme çıktılarına dayalı öğreneceklerini ölçülebilir biçimde ifade eden geniş ve genel beyanın hazırlanması.

İş Paketi 3, 4 ,5,6 ile İlgili Yapılacaklar Mevcut programın gözden geçirilerek öğretim planın hazırlanması. Bölüm öğretim elemanlarına ders tanıtım bilgisi (içerik, öğrenim izlencesi) hazırlama konusunda bilgilendirme yapılması. Öğrenme çıktıları hazırlama kılavuzunun tüm öğretim üyelerine iletilmesi. Program çıktılarıyla ilişkili olarak her bir dersin amaç ve hedefleriyle, öğrenim çıktılarının dersi yürütecek öğretim üyelerince hazırlanması. Program çıktılarıyla ders çıktılarının karşılaştırılarak çapraz tablolar aracılığıyla sağlamanın yapılması. İlgili öğretim üyelerince, öğrenme çıktılarına yönelik olarak öğrenme, ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin (sınav, ödev, quiz, proje vb.), ve kaynakların belirlenmesi. İlgili öğretim üyelerince öğrenim çıktıları doğrultusunda ders tanıtım bilgilerinin (içerik, öğrenim izlencesi) hazırlanması.

Program Kalite Güvence Sisteminin Kurulması Gözden Geçirme ve Onay Program Kalite Güvence Sisteminin Kurulması ve Sürdürülebilir Gelişmenin Sağlanması Aşaması Nisan - Mayıs 2012 Amaç: Bologna süreci ile ilgili program geliştirme sürecinin tamamlanarak onaya sunulması. Gözden Geçirme ve Onay Aşamasında Yapılacaklar: Bölüm program çıktıları, öğretim planları, öğrenme çıktıları ve AKTS kredilerinin uygunluk ve tutarlılık açısından kontrol kriterleri dikkate alınarak komisyonlarca gözden geçirilmesi. Bölüm kurullarınca onaylanması Güncellenen bölüm programlarının Fakülte Kurulu onayından geçmesi Türkçe ve İngilizce raporların ASD(Ana Sanat Dalı) ve ABD (Ana Bilim Dalı) ders dosyalarının ve Fakülte kataloğunun hazırlanması Yeni programlar

SÜRDÜRÜLEBİLİR GELİŞMENİN SAĞLANMASI 2012 yılından itibaren Amaç: Gelişimi sürekli kılmak amacıyla izleme ve değerlendirme çalışmalarının sürekliliğinin değerlendirilmesi ve güncel gelişmelerin sisteme aktarılması. Sürdürülebilir Gelişmenin Sağlanması Aşamasında Yapılacaklar: Gözlem, değerlendirme ve güncelleme süreçlerinin belirlenmesi. Ders başarı durumunun değerlendirilmesi Dersin genel değerlendirilmesi Öğretim elemanı değerlendirilmesi Öğrenim çıktılarının değerlendirilmesi İdari ve destek hizmetlerinin değerlendirilmesi Çalışanların(idari ve akademik)‏ memnuniyetinin değerlendirilmesi Mezunların memnuniyeti değerlendirilmesi Akademik rekabet ortamlarının değerlendirilmesi.

BOLOGNA SÜRECİ İŞ PLANI