DEĞERLER EĞİTİMİ DİSİPLİN VE SORUMLULUK Hazırlayan : İrfan KARA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SORUMLULUK Düşen bir çığda hiç bir kar tanesi kendisini olup bitenden sorumlu tutmaz.
Advertisements

“ÖZGÜVEN-ÖZSAYGI-SOSYAL BECERİ” -TEMATİK YAKLAŞIM-
ÇOCUKTA VİCDAN GELİŞİMİ
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
Sorumluluk: Kişinin kendine ve başkalarına karşı yerine getirilmesi gereken yükümlülüklerini zamanında yerine getirmesi zorunluluğudur.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
Okul Başarısında Ailenin Rolü
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
HAK VE SORUMLULUKLARIMIZ
SOSYAL BİLGİLER 5 ÜNİTE NO:1 HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
 Fransızcadan Türkçemize giren disiplin kelimesinin lügat anlamı: “Uyulması lazım gelen kaide ve yasaklar; nizam ve intizam temini için zihni, ahlaki,
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
REHBERLİK.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
DEĞERLER KULÜBÜ İSTİKRARLI OMAK
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
HAK VE SORUMLULUKLARIMIZ
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
DİSİPLİN NEDİR ? Davranışı yönlendirmeyi amaçlayan bir eğitimdir
B TEMASI BENİM EŞSİZ YUVAM
AİLE bilgidagi.com.
HATALI ANNE BABA TUTUMLARI
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Hazırlayan Psk.Dan. Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
BİREYSEL VE TOPLUMSAL SORUMLULUKLARIMIZ
Kazanım 3. Katıldığı gruplarda aldığı roller ile rollerin gerektirdiği hak ve sorumlulukları ilişkilendirir.
Bireysel Ve Toplumsal Sorumluluk
HAZIRLAYAN:ALEYNA USLU
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
İLÇEMİZ S.B.S BAŞARISI. TÜRKİYE ORTALAMASI İLÇEMİZ ORTALAMASI TÜRKÇEMATEMATİK FEN BİLİMLERİ SOSYAL BİLİMLERİNGİLİZCE
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Türk insanı; İstikrarlı, kararlı ve azimli olmalıdır
Directed by : Selma YILDIZ
Büyükçekmece Güzelce Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
ADASOKAĞI İLOKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
Eğitimin ve Toplum.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
. * Disiplin, “kurallar dahilinde davranış eğitimi” ya da “doğru davranış ve hareketi geliştirmek için tasarlanmış talimat ve egzersizler” anlamına gelir.
AİLELERE ÖNERİLER Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Bizler anne babalar olarak kimi zaman bu değerli hazinenin farkında olamıyoruz.
MİLLİ MÜCADELE.
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
EVİN OKULA YAKINLAŞMASI PROJESİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
HAK VE SORUMLULUKLARIMIZ
Çocuk eğitiminde aile mi yoksa okul mu önemlidir?.
AİLEDE İLETİŞİM.
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Sunum transkripti:

DEĞERLER EĞİTİMİ DİSİPLİN VE SORUMLULUK Hazırlayan : İrfan KARA Hasbahçe İlköğretim Okulu Müdürü

dikten sonra karşılaştığı ilk kişiler anne babası Çocuğun dünyaya gel- dikten sonra karşılaştığı ilk kişiler anne babası ile kardeşleri, dünyada- ki ilk bulunduğu ortam ise aile ortamıdır. Bu yüzden; kişiliğin ilk altı yılda şekillendiğini göz önünde bulundurur-sak, çocuğa kişilik ve karakter kazan-dırmadaki en önemli rolün "aileye" ait olduğu açıktır.

Her anne baba çocuğu- nun; sorumluluklarını yerine getiren, bahanele- re sığınmadan duygu, davranış ve düşüncelerinin sorumluluğunu alabilen, yaşamda başarılı bir birey olmasını ister.

DİSİPLİN NEDİR?

Disiplin gerçek an- lamda bir bireyin yaşadığı topluma uyumu üzerine yo-yoğunlaşmakta ve davranış-larını yönlendirmeyi amaç-lamaktır.

Disiplin; bir bireye daha çocukluğunda iste- nen davranış alışkanlık- larını öğretmek, kendi ken- dini yani iç denetimini sağlamaktır. Bu ise dıştan zorlamay- la olmaz Önemli olan içselleşmiş bir so - sorumluluk duygusunun o bireyde oluşturulmasıdır.

"Sabır, katlanma en zor disip-lindir, ama kim ki sabreder, en büyük zafer onundur" Buddha

Disiplin aile içindeki denge ve dü- zenin oluşturulmasın da büyük önem taşır. Ancak disiplin çoğunlukla "cezalan- dırma" ile eşdeğer zannedilir.

Zor ve şiddet kullanarak davranış yönlendirmeyi amaçlayan anne-baba, a-Çocuğun kendilerine karşı öfke korku ve kızgınlık içinde olmasına sebep olur. b-Çocuğa saldırgan olmayı ve sorun-ları şiddet yoluyla çözmeyi öğretir. c-Zayıf vicdan ve ahlak gelişimine neden olur.

Davranış oluştururken, öfke kontrolünü sağlamalıyız.

Disiplin Uygulaması Disiplin; insan eğitiminin önemli bir parçasıdır Disiplin Uygulaması Disiplin; insan eğitiminin önemli bir parçasıdır. İlgi alanı ise davranışı etkili bir şekilde ele almaktır. Bu ne-denle disiplin insanın gelişi-minde önemli bir rol oynar.

"Büyük olmak isteyen kendine karşı zafer kazansın: Yani disiplinli olsun" Harry Truman

Disiplinin üç temel amacı vardır Disiplinin üç temel amacı vardır. Bunlar: 1-Sevgi ve güven ilişkisini geliş-tirmek 2-Benlik değerinin temelini atmak 3-Başkalarını anlayarak ve onla-rın kişiliklerine saygı göstererek model görevini gerçekleştirmek olarak sınırlanabilir.

Bireye uygulanan disiplin, sevgi temeli üzerine inşa edilmelidir.

"İki ağırlık vardır, birisi disiplinin ağırlığı, diğeri piş-manlığın, disiplinin ağırlığı küçüktür, pişmanlığınki ise tonlarcadır" Jim Rohn

Anne ve babaların en büyük yanlışı zor ve şiddet uygulayarakdavranış oluşturmaya çalışmaktır.

Dünyaya yön veren liderlerin, dünya çapında tanınan büyük in-sanların veya büyük başarılara imza atan kişilerin hayat hikayele-rini okuyacak olursak, hemen hemen hepsinin ilk zaferlerini kendilerine karşı kazandıkları; hepsinde de öz disiplinin başta geldiği görülür.

Kendilerini disipline edemeyen kişilerin başarılı olmaları mümkün değildir.

"Disiplin hedefler ve varış arasındaki köprüdür“ Jim Rohn

Bir öğrenci kendini disiplin altına alarak çalışmaya başlarsa ideallerine daha kolay ulaşır.

19964 yılı olimpiyatlarına Dekatlon dalında hazırla – nan Billy Tomey önseçme - -lerde elenir. Ertesi günü tekrar ça- çalışmaya başlar. “Nasıl olsa elendin, ne çalışıyor-sun?” dediklerinde : “ 1968 Olimpiyat-ları için.” der. Disiplinli çalışması sayesinde 1968 Olimpiyatlarında altın madalya kazanmayı başarır.

"Disiplin ne istediğinizi hatırlamaktır” David Campbell

Tarihte milletlerin ordularını inceleyecek olursak disiplinli orduların daha başarılı oldukları, daha çok zafer kazandıkları görülür. Osmanlı’da Yeniçeri Ordusu iyi disipline edildiği zamanlarda zaferden zafere koşmuş; disiplin bozulunca Osmanlı Devleti gerilemeye başlamış; Yeniçeri Ordusu disiplin altına alınamayınca 1826 yılında kaldırılmak mecburiyetinde kalınmıştır.

Çanakkale Savaşı, Türk askerinin üstün disiplin anlayışla kazanıldı.

Türk Ordusu Mete Han tarafından onlu, yüzlü, binli sisteme göre kurularak yüksek disiplin altında günümüze kadar gelmiştir. Bu disiplinli oluşları sayesinde zaferden zafere koşmuşlar ancak üç kıtaya sığabilmişlerdir. Düzenli ve disiplinli ordumuz bunu İstiklal Savaşında, 1951 yılında Kore’de, 1974 yılında Kıbrıs’ta yeniden kanıtlamıştır.

Başarılı olmak için disiplinli çalışmak gerekir.

Disiplinin sağlandığı okulların daha başarılı oldukları, disipline riayet eden memurların çalıştığı dairelerde iş yerinin huzurlu olduğu ve halka daha iyi hizmetlerin verildiği görülmüştür.

SORUMLULUK NEDİR?

İnsanı ayakta tutan iskelet ve kas sistemi değil, prensipleri, sorumlulukları ve inançlarıdır.

İnsanlar sorumluluk duygusuna sahip olmalıdırlar İnsanlar sorumluluk duygusuna sahip olmalıdırlar. Sorumluluk taşımak insana has bir özelliktir.

Her insan herkes karşısında her şeyden sorumludur. Dostoyevski

Sorumluluk, kişinin kendine ve başkalarına karşı yerine getirilmesi gereken yükümlülüklerini zamanında yerine getirmesi zorunluluğudur.

Yalnızca yaptıklarımızdan değil, yapmadıklarımızdan da sorumluyuz Yalnızca yaptıklarımızdan değil, yapmadıklarımızdan da sorumluyuz. (Anonim)

uyum sağlaması üzerine düşen görevleri yerine ge- Sorumluluk; “Bireyin uyum sağlaması üzerine düşen görevleri yerine ge- getirmesi ve kendine ait bir olayın başkaları üze- rindeki etkilerinin sonuç- larını üstlenmesi başkala-rının haklarına saygı göstermesi ve kendi davranışının sonuçlarına sahip çıkabilmesi” olarak tanımlanmaktadır  

Sorumluluktan kaçmak; insanın kendisine ihaneti olur.

Sorumluluk, karakterin en önemli öğelerinden biridir Sorumluluk, karakterin en önemli öğelerinden biridir. Sorumlu olan kişi kendi üzerine düşen görevleri ve işlevleri zamanında ve istenilen şekilde istenilen biçimde yerine getirmek zorundadır.  

Düşen bir çığda hiç bir kar tanesi kendisini olup bitenden sorumlu tutmaz. Oscar Wilde

Sorumluluk duygusu ya küçük yaşta doğal olarak var olan çevre dolayısıyla insanın içinde yer eder veya daha sonra dışarıdan verilen eğitimle yaratılır.  

Sorumsuz insan sürekli başkaları tarafından güdülen insandır Sorumsuz insan sürekli başkaları tarafından güdülen insandır. Sorumlu insan ise, yapılması gereken bir işi zamanında yapabilmek için inisiyatifi ele alıp kendiliğinden harekete geçebilen insandır.