ÖLÇME TÜRLERİ Feyza DEREKÖY. Ölçme doğa bilimlerinde çok eskiden beri yapılmakta, fakat sosyal bilimlerde bu oldukça yenidir Ölçme doğa bilimlerinde çok.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Advertisements

Spor Pedagojisi.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
MUTLAK DEĞERLENDİRME SİBEL KULA
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Öğrenci Merkezli Eğitim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Similasyon (Benzetim)Tekniği
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
GEÇERLİLİK Kapsam Geçerliliği
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
TEST HAZIRLAMA SÜRECİ.
Ölçme Nedir ? “Bir niteliğin gözlenerek gözlem sonuçlarının sayı veya sembollerle gösterilmesine ÖLÇME denir.” Ölçmenin en az üç aşaması vardır: ölçülecek.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Konya n. Erbakan Üniversitesi
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
18 - DUYUŞSAL DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
1. Sınıf 86 nolu kazanım etkinliği
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
UZAKTAN EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Futbol Eğitimi Serdar Samur,MBA,PhD. “ Başarının iki kuralı; oyunun kurallarını öğrenmek ve oyunu herkesten iyi oynamayı istemektir.” EINSTEIN EINSTEIN.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
Görme Engelliler.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Yrd. Doç. Dr. Eren Can Aybek Haziran, 2017
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
VERİLERİN TOPLANMASI Doç. Dr. Ender DURUALP.
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖLÇME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğretimin Planlanması
Ölçme ve Değerlendirme
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Psikolojik yapılar ve özellikler
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Sunum transkripti:

ÖLÇME TÜRLERİ Feyza DEREKÖY

Ölçme doğa bilimlerinde çok eskiden beri yapılmakta, fakat sosyal bilimlerde bu oldukça yenidir Ölçme doğa bilimlerinde çok eskiden beri yapılmakta, fakat sosyal bilimlerde bu oldukça yenidir Başarı, yetenek, tutum ve kişilik gibi sosyal niteliklerin ölçülmesi 20.yüzyıldaki gelişmelerle bilimsellik kazanmıştır Başarı, yetenek, tutum ve kişilik gibi sosyal niteliklerin ölçülmesi 20.yüzyıldaki gelişmelerle bilimsellik kazanmıştır

Ölçmenin temel işlevlerinden biri ölçülmek istenen niteliği daha iyi bir şekilde ortaya çıkarmaktır Ölçmenin temel işlevlerinden biri ölçülmek istenen niteliği daha iyi bir şekilde ortaya çıkarmaktır Bir varlık ölçülebildiği zaman anlam kazanır Bir varlık ölçülebildiği zaman anlam kazanır Bilim ölçme ile, ölçme ise kural koyabilmeyle gelişir Bilim ölçme ile, ölçme ise kural koyabilmeyle gelişir

ÖLÇME ÖLÇME Bir niteliğin gözlenip, gözlem sonucunun sayı veya sembollerle gösterilmesidir Bir niteliğin gözlenip, gözlem sonucunun sayı veya sembollerle gösterilmesidir Ölçmenin basamakları: Ölçmenin basamakları: Ölçülecek özelliği diğerlerinden ayırma Ölçülecek özelliği diğerlerinden ayırma Ölçülecek özelliğe uygun bir ölçme birimi veya aracı bulmak Ölçülecek özelliğe uygun bir ölçme birimi veya aracı bulmak

Bir ölçme yapmaya karar verildiği zaman öncelikle, neyin ölçüleceği kararlaştırılmalıdır Bir ölçme yapmaya karar verildiği zaman öncelikle, neyin ölçüleceği kararlaştırılmalıdır Fiziksel ölçmelerde neyin ölçüleceğini belirlemek kolaydır. Ancak eğitimsel ölçmelerde işlem daha karışık ve zordur Fiziksel ölçmelerde neyin ölçüleceğini belirlemek kolaydır. Ancak eğitimsel ölçmelerde işlem daha karışık ve zordur

Eğitimde kazandırılmak istenen yeni davranışlarda öğrencilerin erişmiş oldukları yetkinlik ve kararlılık derecelerinin belirlenmesi, bu yeni davranışların kazanılmasında gecikmeler olmuşsa bunların nedenlerinin çıkarılması çok önemlidir Eğitimde kazandırılmak istenen yeni davranışlarda öğrencilerin erişmiş oldukları yetkinlik ve kararlılık derecelerinin belirlenmesi, bu yeni davranışların kazanılmasında gecikmeler olmuşsa bunların nedenlerinin çıkarılması çok önemlidir Bunlar için ölçmeye gerek vardır Bunlar için ölçmeye gerek vardır

Eğitim ihtiyaçları Eğitim ihtiyaçları Öğrenmeye hazır oluş düzeyi Öğrenmeye hazır oluş düzeyi Öğrenme için güdü dereceleri Öğrenme için güdü dereceleri Öğretim hizmetlerinden yararlanma olanakları Öğretim hizmetlerinden yararlanma olanakları Hedeflerle tutarlı öğrenme düzeylerinin meydana çıkarılması için kullanılacak veriler Hedeflerle tutarlı öğrenme düzeylerinin meydana çıkarılması için kullanılacak veriler Ölçmeyle elde edilir Ölçmeyle elde edilir

Eğitimciler önce dersin hedeflerini ve bu hedeflerin davranışlarını belirler, hedef davranışların hangi konularda geliştirileceğini de saptar. Sonra öğretim işine geçer Eğitimciler önce dersin hedeflerini ve bu hedeflerin davranışlarını belirler, hedef davranışların hangi konularda geliştirileceğini de saptar. Sonra öğretim işine geçer Eğitimci, öğretim sonunda öğrencide oluşmasını beklediği önceden belirlenmiş davranışları ölçmek için en uygun aracı seçer veya geliştirir Eğitimci, öğretim sonunda öğrencide oluşmasını beklediği önceden belirlenmiş davranışları ölçmek için en uygun aracı seçer veya geliştirir