Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

Resimlerin Kullanımı.
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
MERHABA.
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
Eğitim sisteminin olmazsa olmazlarından, temel öğelerinden biri, belki en önemlisi olan matematik ve öğretimi her geçen gün daha önemli hale gelmektedir.
MERHABA.
Eğitim ve Öğretim Kavramları
Problem Çözme Süreci.
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
BLOOM VE BİLİŞSEL TAKSONOMİ
MERHABA.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
ÜNİTE 7: PROGRAM TASARISI HAZIRLAMA
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
OKUMA ÖĞRENME ALANI KAZANIMLARI VE BİLİŞSEL SINIFLANDIRMA
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
PSİKO-MOTOR (DEVİNİŞSEL) ALAN
Probleme Dayalı Öğrenme
Kişisel Rehberlik.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÖĞRETİLMESİ
Bir İŞLEM Öğretilecekse, Öğretmenin Sunuda Kullanacağı içerik Öğeleri Öğrencinin Alıştırma + Değerlendirme Etkinliklerinde Kullanacağı İçerik Öğeleri Genelleme.
BİLİŞSEL GELİŞİM.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
İŞLEM KAVRAMI.
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
FEN ÖĞRETİMİNİN AMAÇLARI NELERDİR?.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Proje Tabanlı Öğrenme Nedir ?.
BİLİMSEL YÖNTEM VE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
İŞLEM KAVRAMI.
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
DÜŞÜNME BECERİLERİ Elif Nur PALUT MARMARA ÜNİVERSİTESİ
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
Sunum transkripti:

Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi Can Yardımcı Mart 2007

Geçmişi Chicago Üniversitesi profesörü, Benjamin Bloom ünlü “Eğitsel Hedeflerin Taksonomisi“ çalışmasını 1956 yılında açıklamıştır. Bloom’un saptadığı bilişsel alanın 6 aşaması geçtiğimiz kırk yıl boyunca öğretimde öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini geliştirmek ve teşvik etmek için kullanılmaktadır.

Üst Düzey Düşünme Becerileri Değerlendirme Sentez Analiz Uygulama Kavrama Bilgi

Bilgi Bilginin hatırlanması ya da anlaşılması. Gösterilen eşyaların isimlerini söylemek, bir kavramı tanımlamak, bir nesne ya da olgu ile ilgili bazı özellikleri görünce tanımak. listeleme isimlendirme saptama gösterme anlama hatırlama eşleştirme tanımlama sınıflandırma yerleştirme taslak haline getirme örnek verme düşünceyi gerçekten ayırt etme

Kavrama Anlama, çevirme, başka sözcüklerle anlatma, yorumlama ya da diğer biçimdeki materyallere dönüştürme yeteneği.İki nesneyi/olayı karşılaştırma, bir kavramı kendi kelimelerini kullanarak tanımlama, özetleme, orijinal bir örnek verme. Başka şekillerde ifade etme kanıtlama görselleştirme yeniden belirtme  yeniden yazma örnek verme özetleme anlatma yorumlama açıklama karşılaştırma dönüştürme ayırt etme tahmin etme

Uygulama Bilgiyi kullanma ve bilgiyi bir ortamdan diğerine transfer etme yeteneği (Öğrenilmiş bilgiyi yeni durumlarda kullanma). Bir matematik problemini çözmek, önerilen bir iş planının sonuçlarını tahmin etmek. uygulama sınıflandırma değiştirme eyleme geçirme sunma hesap etme yürütme çözme resimleme hesaplama yorumlama maniple etme kestirme gösterme

Analiz Ayrıntıları saptama ve bir durumun ya da bilginin parçalarını ayrıştırma ve bulma yeteneği.İlke ve genellemeleri tanıma gibi davranışları içerir. zıtlıkları belirleme karşılaştırma kategorize etme taslak halinde anlatma bağlantı kurma analiz etme düzenleme sonuç çıkarma seçme şemalaştırma ayırt etme

Sentez tartışma planlama karşılaştırma yaratma yapılandırma Büyük resmi oluşturmak için parçaları birleştirme yeteneği. Öğrencinin bir problemle ilgili öğeleri düzenlemesi, farklı kaynaklardan bilgileri kullanarak kendine özgü bir ürün geliştirmesi davranışlarını kapsar. tartışma planlama karşılaştırma yaratma yapılandırma  yeniden düzenleme hazırlama organize etme tasarım yapma hipotez bulma destekleme yazma rapor çıkarma toplama uyarlama geliştirme

Değerlendirme Bir değeri ya da bilgiyi uygun kriterler kullanarak sorgulama yeteneği, belirli bir görüş ya da öneriyi eleştirmek ya da savunmak gbi davranışları içerir. eleştirme kanıtlama  tartışma sebepleri destekleme sonuçlandırma takdir etme oranlama değerlendirme seçme tahmin etme yargılama savunma değer biçme

TEŞEKKÜRLER