Sedat AKBAL BTÖ616-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
Advertisements

GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
Chapter 13: Multi-Player Murat Yücel. 1- Multi-player kavramına genel bakış 2- Motivasyon 3- Multi-player oyun yapıları 4- Tasarım faktörü 5- Multi-player.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
Zor insanla başa çıkma yolları
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
OYUNCULAR NE İSTER? Ders sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Chapter 13: Multi-Player
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
Aile Eğitimi Etkinlikleri
BÜYÜKLERİMİZİN ÇOCUKKEN OYNADIĞI OYUNLAR.
MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ. Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
B OŞ Z AMANLARı D EĞERLENDIRME. Çaba, enerji ve zamanı en ekonomik şekilde kullanmak istiyorsak bir programa bağlanmalıyız. Zamanı boşa geçirmek,yaşamı.
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
Bölüm 1: Oyuncular Ne İster?
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ÇOCUĞUNUZ BİR HATA YAPTIĞINDA UYGULAMANIZ GEREKEN 8 ŞEY.
EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI
The Value of Serious Play
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
AMAÇ BELİRLEME.
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
Çocuk ve Yas.
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
PROJE 1 AKRAN ARABULUCULUĞU.
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Kaybetsem de Vazgeçmem
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK. O HALDE YARATICILIK NEDİR?
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
Oyuncular ne ister? Hasan Tanış.
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Matematikte Kullanılan Materyaller ve Kaynaklar
Zekâ Oyunları.
The Elements of Gameplay
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Storytelling..
Game Design Theory And Practice
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Spor hareketleri dönemi
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
Sunum transkripti:

Sedat AKBAL BTÖ616-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı OYUNCULAR NE İSTER? Sedat AKBAL BTÖ616-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Oyuncular Ne İster? “Önemli olan, satacak yada çok popüler olacak bir şey yapmak değil, bir şeyleri sevmek ve biz tasarımcıların sevebileceğimiz bir şeyler yapmak. Bu bizim oyun yaparken sahip olmamız gereken önemli bir histir” diyor Shigeru Miyamoto, Pokemon’un yaratılışını anlatırken. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne İster? Oyun deneyiminde neyin eğlenceli olduğunu anlamak, düşünülebilinecek bir bilgi değildir. Bir seviyede tasarımcının sahip olması gereken doğuştan gelen bir histir. Tasarımcı, neyin eğlenceli olup olmadığını değerlendirebilecek ve diğerlerinin görüşleri ile birleştirebilecek yeteneğe sahip olmalıdır. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne İster? Oyuncular sadece başka bir oyunun kopyası olan bir oyun almak istemezler. Başarılı olmuş diğer oyunlarda neyin bu oyunları birinci sırada bizi oynamaya zorladığını analiz etmek yararlı olabilir. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne İster? Oyuncuların ne istediklerini anlamak için Oyuncuların niçin oyun oynadıklarını ve Oyuncuların ne beklediklerini incelemek gerekir. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Niçin Oynar? Diğer eğlence ortamlarına karşın bilgisayar oyunlarında eşsiz olan ne? Diğer aktivitelerin sunamadığı ve oyunların sunabildiği şey ne? HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Niçin Oynar? Oyuncular ister mücadele sosyalleşmek bireysel dinamik deneyimler övünmek duygusal deneyimler keşfetmek hayal kurabilmek etkileşim ister HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Niçin Oynar? Oyuncular Mücadele İsterler Birçok oyuncu oyunları mücadele fırsatı verdiği için severler Bir insan mücadeleci bir durum ile karşılaştığında ve bunun üstesinden geldiğinde. Bunun bir matematik kitabında yada bilgisayar oyununda olduğunun bir önemi yoktur. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Niçin Oynar? Oyuncular Mücadele İsterler Oyun bağlamı ile sınırlı bile olsa oyuncu oyundan bir şeyler öğrenecektir. İyi oyunlarda oyuncular fark etmese de, hayatlarının farklı açılarına uygulanabilecek dersler öğrenebilirler HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Niçin Oynar? Oyuncular Sosyalleşmek İsterler Oyunlar, bir kaç bin yıl önce toplumsan aktivite olarak, bir grup aile yada arkadaşın birlikte olabileceği mücadeleye sahip olma arzusundan meydana gelmişlerdir. İnsanların çoğu için oyun oynamanın birincil nedeni aileleri ve arkadaşları ile sosyal deneyimler edinmektir HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Niçin Oynar? Oyuncular Sosyalleşmek İsterler Çok kullanıcılı yüksek hızlı oyunlarda bile oyucunlar birbirleri ile sohbet etmeye çalışırlar. Bu oyuncuların sosyalleşme arzusu gerçeğidir. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Niçin Oynar? Bireysel Deneyimler İster Bazı oyuncular sosyal bir yaşantı isterken, bazıları da kendi başlarına meşgul olabilecekleri dinamik bir şeyler ararlar Bu durum birileri ile sinemaya gitmek ile evde tek başına bir dvd alıp izlemek arasındaki farkla aynıdır. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Niçin Oynar? Bireysel Deneyimler İster Oyunlar, film izlemek ve kitap okumak gibi diğer etkinliklerden farklı olarak insanlara sosyal bir ortamın rahatsızlıkları olmadan da etkileşimli bir ortam verebilirler. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Niçin Oynar? Oyuncular Övünmek İsterler Özellikle çok kullanıcılı oyunlarda oyuncular saygı kazanmak için oynarlar Unreal Tournament te tüm arkadaşlarınızı yenebilmek onları size isteksizce saygı duymaya zorlar HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Niçin Oynar? Oyuncular Övünmek İsterler Oyunların yüksek skor tablosuna isimlerini yazabilmek insanlara oyunu oynamak için büyük bir teşvik sağlar Normal hayatlarında övünecek fazla bir şeyleri olmayan kişiler oyun salonuna gidebilir ve arkadaşlarına zor bir oyundaki ismini göstererek övünebilir. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Niçin Oynar? Oyuncular Duygusal Deneyim İster Diğer eğlence formlarında olduğu gibi oyuncular bir bilgisayar oyunu oynadıkları zaman, duygusal kazanımlar arıyor olabilirler. Bu Doom’da ki gibi hızlı eylemlerin gerilimi ve adrenalin artışı olabilir. İlginç bir şekilde bazı insanlar ümitsiz hissetmek için oynayabilirler HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Niçin Oynar? Oyuncular Keşfetmek İsterler Oyuncuları seviye tabanlı oyunlarda ilerlemeye iten temel motivasyon güçlerinden birisi, yeni mekanlar keşfetme ve yeni çevreler görme arzusudur. Keşfetme oyun deneyimlerine tamamıyla entegre edilemese de oyunlarda fantastik bir dünyayı keşfetme deneyimi diğer ortamların sunamadı kadar zengindir. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Niçin Oynar? Oyuncular Hayal Kurabilmek İster Hikayeleştirme sanat formunun popülaritesinin en önemli bileşeni hayal gücüdür. İnsanlar sıradan yaşantılarından kaçmak ve tamamıyla değişik, ilginç ortamlar ve kişilerle buluşmak için kitapları ve filmleri kullanabilirler Oyunlar kitaplar ve filmlerdeki gibi sadece izleyici olmak yerine hayal edilen karakterin kendisi olma şansını sunarlar HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Niçin Oynar? Oyuncular Etkileşim İster Oyunların diğer ortamlardan farklı olarak sunduğu en üstün özelliği oyunculara etkileşim imkanı sunmasıdır. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne Bekler? Oyuncuların kesin bir oyun oymana beklentilerin vardır ve bu beklentiler karşılanmaz ise eninde sonunda hüsrana uğrar ve başka bir oyun bulurlar Tasarımcıların işi oyunun bu beklentilerle uyuşmasını sağlamaktır. Oyun tasarımcısı oyuncuların hüsranını nasıl azaltacak Oyuncuların gerçekte beklentileri ne HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne Bekler? Oyuncular tutarlı bir dünya beklerler oyun ortamının sınırlarını anlamayı beklerler işe yarar mantıklı çözümler beklerler yönlendirme beklerler bir görevi adım adım tamamlayabilmeyi beklerler kendilerini ortama kaptırabilmeyi beklerler Bazen başarısızlık beklerler HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne Bekler? Oyuncular adil fırsat beklerler kendilerini tekrarlamamayı beklerler ümitsizce sıkışmamayı beklerler seyretmek yerine yapmayı beklerler Ne istediklerini bilmezler fakat eksik olduğunda bilirler HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne Bekler? Tutarlı Bir Dünya Bekler Oyuncular oyun ortamında neler yapabileceklerini ve bu yaptıklarının neler yaratacağını bilmek isterler Yaptıklarının sonuçlarını tahmin edilemez olmasından hoşlanmazlar Böyle durumlarda oyunun kötü olduğunu düşünürler ve farklı bir oyun bulurlar HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne Bekler? Ortamın Sınırlarını Anlamayı Bekler Oyuncular, oyunu oynarken hangi eylemlerin mümkün hangilerinin mümkün olmadığını anlamak isterler Oyun sürecince oyun mekanizmasının değişmemesini beklerler Örneğin; Doom da bir iblisle sohbet etmemesi gerektiğini bilir. Bir düşmanın akıllıca bir konuşma ile yenilmesi beklenen bir durum değildir. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne Bekler? Mantıklı Çözümler Bekler Oyuncular, oyun oynamakla zaman harcadıkça ve çokça bulmaca çözdükçe oyun dünyasını sınırlarını anlamaya başlarlar Hangi çeşit çözümün işe yaracağını anlamaya başlarlar Mantıklı bir çözüm işe yaramazsa hüsrana uğrarlar ve kandırılmış hissederler HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne Bekler? Mantıklı Çözümler Bekler Gerçek dünyada sorunların çözümlerinin birden fazla yolu vardır. Tasarımcının yapması gereken oyuncuların oyun ortamında ne yapabileceklerini tahmin etmek ve bu eylemlerin sonucunda oyuncuların mantıklı cevaplar almasını sağlamaktır. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne Bekler? Yönlendirme Bekler İyi oyunlar bir noktaya kadar oyuncuların ne yapmak istediklerine izin verir. Oyuncular kendi başarı hikayelerini ve oyunu geçme yöntemlerini isterler Aynı zamanda oyuncular oyunda neyi yapmaları gerektiği önerisine ihtiyaç duyarlar Gerçek hayattakine benzer talimatlar istemezler HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne Bekler? Yönlendirme Bekler Uygulanan yöntemin kendilerini hedefe götürüp götürmediğinin anlaşılmasını beklerler Hedefin ne olduğunun bilinememesindense hedefin olmaması daha iyi olabilir (Örneğin SimCity) HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne Bekler? Adım Adım Tamamlayabilmeyi Bekler Oyuncular öncelikle oyun dünyasındaki hedeflerinin ne olduğunu anlarlar. Hedefe doğru görevleri tamamlarken doğru yolda olduklarını bilmekten hoşlanırlar Bunu yapmanın en iyi yolu hedefe giden yolda çokça alt görevin sağlanması ve orantılı olarak ödüllendirilmesidir. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne Bekler? Adım Adım Tamamlayabilmeyi Bekler Oyunculara doğru yolda olduklarına dair geri bildirim verilmezse, bir süre sonra hüsrana uğrarlar ve başka bir şey denerler Oynamayı dururlar ve arkadaşlarına oyunla ne kadar kötü zaman geçirdiklerini anlatırlar HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne Bekler? Kendini Ortama Kaptırabilmeyi Bekler Oyuncular bir oyunu oynadıkça ve oyunda ilerledikçe oyunun kontrollerini daha iyi anlamaya başlarlar ve oyundaki fantezi dünyasında rol almaya başlarlar Oyundaki en küçük bir aksaklık yada sebepsiz yere olan herhangi bir tutarsızlık gerçekliğine inanma (suspension of disbelief) sürecini bozar ve sadece bir bilgisayar oyunu oynadığını hatırlar. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne Bekler? Kendini Ortama Kaptırabilmeyi Bekler Oyunlarda kullanılan vekillerin (surrogate) özellikleri sevdikleri bir kişi gibi olmamalı yada kendileri gibi bir olamalıdır. Oyuncunun oyunun içindeki dünyaya dalıp gitmesi için kendisini oyundaki vekili gibi görebilmelidir. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne Bekler? Bazen Başarısızlık Bekler Oyun, oyuncuların ilk denemelerinde geçebilecekleri kadar mücadele gerektirmiyorsa iyi bir oyun olarak değerlendirilmeyebilir. Oyucular mücadele istedikleri için oyun oynarlar Kolay elde edilmiş bir başarı boş bir başarıdır. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne Bekler? Bazen Başarısızlık Bekler Oyuncular kendi eksikliklerinden dolayı başarısız olmak isterler, oyundaki hatalardan dolayı değil Oyunun hile yaptığını hissetmek oyuncuları hayal kırıklığına uğratır Yeni oyuncuları oyuna çekmek için ilk başta oyun biraz kolay olabilir daha sonra kademeli olarak bu zorluk arttırılabilinir. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne Bekler? Adil Fırsat Beklerler Oyuncular, oyun karakterlerinin ölümüne neden olan bir yerde sadece deneme yanılma yöntemi ile geçilebilinecek bir engel istemezler Oyuncular deneme yanılma yöntemi ile nasıl geçileceğini bilebilirler fakat oyunda ilk seferde tahmin etmeyle geçilebilinecek bir yol olmalıdır. Dengeyi kurmak önemlidir. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne Bekler? Kendilerini Tekrarlamamayı Beklerler Oyuncular daha önce tamamladıkları şeyleri tekrar yapmak zorunda olmak istemezler. Çözülmesi gereken durum daha öncede çözülmesine rağmen tekrar çözmesi zor ise böyle bir durum fazla kullanılmamalıdır. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne Bekler? Kendilerini Tekrarlamamayı Beklerler Bazı oyunlar yapıları gereği kendilerini tekrar etmek üzerine kurulmuşlardır. Burada sunulan mücadelenin her seferinde farklı olması sorunu ortadan kaldırır. Oyuncu her seferinde farklı bir olasılıkla karşılaşır. (örneğin tetris, Doom yada spor oyunları) HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne Bekler? Kendilerini Tekrarlamamayı Beklerler Oyuculara zor geçtikleri bölümleri kaydetme imkanı verilmelidir. Oyucuları her önemli aşamada kaydetme zorunda bırakmakta oyucuları gererek oyunun etkisini azaltabilir Burada dengeyi kurabilmek önemlidir ve oyuncu kaydetmek istiyorsa bu imkanı ondan alınmamalıdır. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne Bekler? Ümitsizce Sıkışmamayı Beklerler Oyunda oyuncunun herhangi bir şeklide kazanamayacağı bir zaman olmamalıdır. Oyuncu aslında oyunu kaybettiği halde hala oyunun devam etmesi ve oyuncunun durumdan saatlerce haberdar olamaması hayal kırıklığı yaratan bir durumdur. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne Bekler? Ümitsizce Sıkışmamayı Beklerler Oyun kazanılamayacak bir duruma gelmişse bunun oyundaki yapay zeka tarafından fark edilmesi ve oyunun sonlandırılarak yeniden başlanması sağlanmalıdır. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne Bekler? Seyretmek Yerine Yapmayı Beklerler Bir zamanlar endüstri etkileşimli filmlerin değeri hakkında çok heyecanlıydı. Oyunlardaki geçiş sahnelerini süresi giderek arttı ve ünlü yıldızlar oynamaya başladı. Oyunları etkileşim düzeyi azalmaya başladı HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Oyuncular Ne Bekler? Seyretmek Yerine Yapmayı Beklerler Oyuncular bu oyunları almamaya başladı ve şirketler kapandı Problem oyuncuların seyretmek değil yapmak istemeleriydi Geçiş sahneleri bir görevi oyuncuya aktarmak için bulunabilir fakat 1 dakikadan uzun sürmesi oyunun etkisini azaltabilir. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Ne İstediklerini Bilmezler Fakat Eksik Olduğunda Bilirler Bir tasarımcını yapabileceği en büyük hata tasarımın başında bir grup oyuncuya ne görmek istediklerini sormaktır. Oyun testçileri kullanmak oyunun eğlenceli ve yeteri kadar mücadele içerip içermediğini belirlemek için iyidir fakat testçilere oynayabilecekleri bir ürün sumak gerekir. HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Ne İstediklerini Bilmezler Fakat Eksik Olduğunda Bilirler Oyuncular bir oyunun eğlenceli olup olmadığını değerlendirme konusunda iyidirler Oyuncuların yaptıkları geri bildirimlerin çok azı problemin nasıl çözülebileceği konusunda işe yarar HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?

Bitmeyen Liste Oyuncuların ne istediği konusunda kendi listeni yarat Oyun oynarken seni neyin hayal kırıklığına uğrattığını ve oyunun hangi parçasının seni en iyi tatmin ettiğini düşün Oyunu neden bu şekilde değerlendirdiğini tanımla HÜ BTÖ-616 Oyun Tasarımı Teori ve Uygulama 2. Baskı 1. Bölüm Oyuncular Ne İsterler?