1.DÖNEM 2. VELİ TOPLANTISI Güven CILIZ HOŞ GELDİNİZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Advertisements

2/A SINIFI 2.VELİ TOPLANTISI.
“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
BÜLENT ALTOP İLKÖĞRETİM OKULU
DİLBİLGİSİ DERS SENARYOSU (PLANI) NASIL OLMALIDIR?
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
SENE BAŞI VELİ TOPLANTISINA
Tatilde Yapılacaklar.
“a" sesinin verilmesi Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “a” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Karga ile Tilki adlı tekerlemeden yararlanılır,
Sesleri Tanıyalım, Okuyalım
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
İsmail ÖZELBAŞ Vaiz FONETİK ve DİKSİYON.
İLK OKUMA-YAZMAYA BAŞLAMA VE İLERLEME
İlk Okuma ve Yazma Öğretimi
MESLEK TANITIMLARI.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
Yıl Sonu Veli Toplantısı
YENİ ÖĞRETİM SİSTEMİ.
HECE BİLGİSİ.
 Bir dönemi daha geride bıraktık. 2 haftalık bir tatile girmiş bulunuyoruz. Öğrencilerimizin bu süre içinde kontrollü bir şekilde tatil yapmalarını sağlamasınız.
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
“l" sesinin verilmesi 1- Canlandırma, tekerleme, şarkı, hikaye vb. etkinliklerle “l” sesi hissettirilmelidir. (Örneğin Bir dünya bırakın şarkısı söylenirken.
3/A SINIFI 2.VELİ TOPLANTISI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
İlk okuma yazma öğretimi
BAŞAKŞEHİR EMİN SARAÇ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ İNGİLİZCE PROJE SINIFLARI İngilizce Proje sınıflarının temel hedefi; Öğrencilerimizin mezun olduklarında.
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİYLE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
KELİME KUMBARAM.
ADAPAZARI REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ. VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
İLK OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
o sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
TRAFİK İŞARETLERİNİN ANLAMI
ı sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
HECE BİLGİSİ.
Hissettirme Aşamalar Okuma Yazma Birleştirme Değerlendirme.
HOŞGÖRÜ VE SAYGI.
Kestanelik Çok Programlı Lisesi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
b sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
Hece Bilgisi Ağzımızın bir hareketiyle söylenen ses veya ses topluluğuna hece denir. Duyu kelimesi du – yu olmak üzere ağzın iki hareketiyle söylenmektedir.
TÜRKÇE HARF (SES ) BİLGİSİ Hazırlayan :Güler Köse Özel Akev İlkokulu
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
İLKOKUMA – YAZMA ÖĞRETİMİ
e sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
TÜRKİYE’DE İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ ÖZCAN PALAVAN.
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Bilgisayar ve Erişim Güvenliği: Parola Güvenliği
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALARI MUSTAFA KILIÇLI SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ YÜKSEK LİSANS.
ANNEM OKUYOR BİZ DİNLİYORUZ
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

1.DÖNEM 2. VELİ TOPLANTISI Güven CILIZ HOŞ GELDİNİZ

Toplantı Gündemleri Uyum ve hazırlık sürecinin değerlendirilmesi Ödevler – Kontrolü ve Planı Öğrenci Takibi Harf öğretimi yöntemi Kaynakların Kullanılması Davranış Kazandırma (Planlılık) Karakter Geliştirme Etkinlikleri ( Aile Yardımı) Ofis ve Grup Çalışmalarının Uygulanışı Beslenme Listesine Uyma Anket Veli Görüşü

Uyum ve Hazırlık Süreci 12 hafta olan uyum ve hazırlık dönemi öğrenci seviyeleri ve genel durum göz önünde bulundurularak planlanandan erken bitirilmiştir. Uyum ve hazırlık döneminde el kaslarının gelişmesi, okul kültürüne uyum ve ödev bilinci konularında ciddi kazanımlarımız olmuştur.

Ödev Kontrolü Ödev kontrolü günlük yapılmakta

Öğrenci Takibi Öğrenci takibinde özel notlar (günlük duyurular)

Harf Öğretiminde Yaşana Sorunlar Oluşturulan kelime ve heceler ezberlenmeye çalışılıyor. Bunun önüne geçilmeli. Öğrenci öğrendiği harflerden heceler üretebilmeyi öğrenmelidir. Ödevler aile kontrolünde yapılmayabiliyor.

Harf Öğretimi Harf öğretiminin veliler tarafından bilinmesi faydalı ve gereklidir. Harf öğretiminde ilk etkinlik sesi hissettirme çalışmalarıdır. Bundan önce ise öğrenci motivesi gelmektedir. (A harfi gösterilmeden a harfinin görüleceği hatta a harfini gördükten sonra Ela yazılacağını bilmesi öğrenci için olumsuz bir durum. Sınıf ortamında kendi yaşayacağı ve diğer arkadaşlarının yaşayacakları heyecanı ortadan kaldırıyor.)

Harf Öğretimi Harf Öğretiminde belirlenen gruplar vardır. Bu 6 grup sırasıyla öğretilerek aktif okumaya geçilir. 1. Grup (e,l,a,t) harfleri bulunur. Sessiz harf telaffuzunda kesinlikle sesli harf bulunmamalıdır. “L” harfi “le” şeklinde okunmamalıdır. Ev çalışmaları verilen harf, hece ve kelimelerin tekrarı şeklinde olmalı, asla yenilerinin öğretilmesi çalışması yapılmamalı. (Yanlış öğrenmelerin önüne geçmek ve Sınıf öğrenme ortamının bozulmaması için)

Örnek Harf Öğretimi E harfi Sesi hissetme çalışması ( şarkı , şiir , tekerleme veya hikaye kullanarak) E Bebeğim şarkısı ve etkinlikleri yapılır. Sesi tanıma (Ses başta, ortada, sonda) Elma – Kedi – Fare ( Öğrenciye örnek ürettirilir.) Sesi ayırt etme (Sesin olduğu ve olmadığı örnekler verilir.) El - araba – bebek Okuma ve Yazma Geniş satır aralığında harf yazdırılır. Normal satır aralığında har yazdırılır. Havada ve hamurla harf yazdırılır. E ve e harfi aynı çalışma kağıdında yazdırılır. Harf deftere yazdırılır.

Hece ve Kelime Üretimi L harfi de benzer yöntemlerle öğretildikten sonra hece, kelime ve cümle yazma çalışmaları başlayacaktır.

E ile L harfi ile Bu harflerle oluşturulan heceler

E Et Deve e Eşek

e l

e Ve İlk Kelimeni Öğrendin. el l

el İşte ikinci Kelimeni de Öğrendin. ele e

Bu Slaytta İlk Cümle Öğretilecek ele el Şimdi “Oynaya Oynaya Gelin Çocuklar Şarkısı” Geliyor.

Şimdi Açık Hece Oluşturulacak (le) ele Şimdi Yüksek Sesle Okutun Şimdi Yüksek Sesle Okutun

ele le el El – Le Hece Ayırt Etme Ele kelimesinde le hecesini okutun.

Aşağıdaki Kelimeler 5-10 Okutulacak

Elle Kelimesinin Üretilmesi

Kaynakların Kullanılması MEB ders ve çalışma kitapları etkinlikleri okulda işlenecektir.

Davranış Kazandırma Haftalık takip çizelgesi yardımıyla davranış kazandırma. Akşam çanta hazırlansın. Planlı yaşamayı öğretmek için ödev planlarına uyulsun.

Aile Yardımı

Beslenme Listesine Uyma

Anket Uygulaması

Veli Gündemleri

WEB SAYFAMIZ http://tekilkokulu1a.wordpress.com/

FİLM ÖNERİLERİ

HER ÇOCUK ÖZELDİR

3 IDIOTS (3 APTAL)

KİTAP ÖNERİLERİ

KIZLARIMA MEKTUPLAR

İÇİMİZDEKİ ÇOCUK