ETKİLİ İLETİŞİM Öğretim Görevlisi: FERİDE ÜNLÜ B

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

Renklerin İş Yaşamında Kullanımı
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
İLETİŞİM ÖĞR. GÖR. EDİP KOŞAR
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
renkler Renkler hayatımızın parçası. Peki renklerin hayatımızı nasıl etkilediğini biliyor musunuz? Renk seçiminin kimi zaman karakterimizi yansıttığından.
 KIRMIZI’NIN DİLİ: Canlılığın, mutluluğun rengidir. İştah açıcıdır. Gıda şirketleri kırmızıyı çok kullanılır.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Görsel Sanatlar Dersi 2. Sınıflar
İLETİŞİM.
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Kazanım: Akran baskısıyla baş eder. 9. Sınıf 36 nolu kazanım etkinliği
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Etkili İletişimde Ortamın Yeri ve Önemi KÜLTÜREL ORTAM
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
MOTİVASYON VE TASARIM.
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
BİR ANNE YA DA BABANIN ÇOCUĞU İÇİN YAPABİLECEĞİ
ÇEVRE FAKTÖRLERİNİN İŞ YAŞAMINA ETKİSİ 1-İklim 2-Gürültü 3-Mekanik Titreşimler 4-Aydınlatma 5-zararlı Maddeler 1.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Renklerin İş Yaşamında Kullanımı. Karşınızdakinin kendini resmiyetten uzak daha rahat hissetmesini ve açılmasını sağlar. Karşınızdakinin kendini resmiyetten.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
DİĞER TUTUMLAR.
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
YAŞAMIN SİHİRLİ ÖRTÜSÜ RENKLER
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
TÜRKÇE PERFORMANS ÖDEVİ
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
RENKLERİN ANLAMI VE İNSANLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
SINAV KAYGISI DUMLUPINAR İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Dosyabak.com T.C ……………………. İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ……………… İLKÖĞRETİM OKULU …………………….. ÖĞRETMENİ …………………………….
EĞİTİM ORTAMLARI & FİZİKİ İMKAN ALANLARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GELİŞİM.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

ETKİLİ İLETİŞİM Öğretim Görevlisi: FERİDE ÜNLÜ 20070083 4-B T.C. MARMARA ÜNİVERSİTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ANA BİLİM DALI ETKİLİ İLETİŞİM Öğretim Görevlisi: Süleyman TIRAŞ FERİDE ÜNLÜ 20070083 4-B

ETKİLİ İLETİŞİMİ SAĞLAMADA ORTAMIN (FİZİKSEL, SOSYAL, PSİKOLOJİK, KÜLTÜREL) YERİ ve ÖNEMİ

“Önce sesini tanıdı insan. Sonra anlamı keşfetti. Düşündükçe çoğaldı “Önce sesini tanıdı insan. Sonra anlamı keşfetti. Düşündükçe çoğaldı. Üçüncü kişinin tarihiyle çığ gibi başladı çoğalma. Ses yazıya, çizgiye dönüştü. Doğadaki rengi tanıdı ve yeniden üretti insan.

İLETİŞİM insanın kendisini başkalarına anlatabilmesi ve başkalarını anlayabilmesidir..

İletişim bir paylaşmadır İletişim bir paylaşmadır. İnsanın duygularını, düşüncelerini, bilgi ve becerilerini başkalarıyla paylaşabilmesi ve anlaşabilmesi iletişim yolu ile olur. İletişim güçlü bir etkileme ve iyi bir öğrenme-öğretme yoludur.

İLETİŞİM SÜRECİ ve TEMEL ÖGELERİ Dönüt Ve tüm bunların gerçekleştiği bir ORTAM vardır.

İLETİŞİM ORTAMI İletişimin yapıldığı ve içinde iletişimi etkileyen öğelerin bulunduğu ortama << iletişim ortamı>> adı verilir.

İletişim ortamı kaynağı, alıcıyı ve kanalı değişik biçimde etkilediğinden, iletişimin kurulup sürdürülmesinde önemli rol oynar. Bu yüzden gönderici, alıcının dinleyip anlayabileceği bir ortamı ya da yöntemi seçmek zorundadır.

Her ortamın muhabbeti farklıdır.

İki genç düşünelim. Erkek, kız arkadaşına duygularını aktarmak istemektedir. Erkek kaynaktır, kız ise alıcıdır. Kaynak yani erkek, kız arkadaşına duygularını ve düşüncelerini yani iletisini belirli bir biçime sokarak iletir. Belediye otobüsünde insanların arasında, arkadaşını kolundan çekerek, seni seviyorum diyebilir. Aynı iletiyi, deniz kenarında bir çay bahçesinde kız arkadaşına çiçek vererekte söyleyebilir

Aktarılan ileti kadar, seçilen ortamda önemlidir ve ileti, ortamla bütünleşerek alıcıya ulaşır.

sadece ortam değil kanal da önemlidir sadece ortam değil kanal da önemlidir. Ortam sadece iletişimin bir öğesidir.

İletişim ortamı, 4 bölüme ayrılarak daha ayrıntılı biçimde incelenebilir . Fiziksel Ortam Sosyal Ortam Kültürel Ortam Psikolojik Ortam

FİZİKSEL ORTAM Etkili iletişimin ön koşullarından biri fiziksel ortamın uygunluğudur.

Ergonomik olarak tasarlanmamış masa ve sandalyeler, çok sıcak veya aşırı soğuk hava, çevreden gelen gürültü ve sesler, kalabalık yüksek sesle çalınan müzik, çevredeki diğer insanların konuşmaları, yanıp sönen ışıklar, göz alan ve dikkat çeken yazı, resim ve afişler, konsantrasyonu azaltan hareketlilik ve benzeri faktörler dinleme ve anlama çabası içerisinde olan insanların önünde fiziksel engeller olarak düşünülebilir

Ayrıca büyüklüğü ve biçimi, rengi, aydınlatma derecesi, ısısı, kalabalık ya da tenha olması gibi özellikleri, o mekan içinde yer alan iletişimi etkiler.

Fiziksel Ortamın Değişkenleri Büyüklüğü Isısı Rengi Aydınlanma durumu Akustik düzen Hareket alanı Oturma planı Araç gereçler Biçimi

HAREKET ALANI İnsanlar yaşamları boyunca kendi belirledikleri hedeflerini gerçekleştirmek ya da ihtiyaçlarını gidermek için çeşitli özelliklerde mekânlar oluşturmuşlardır. En basit olarak insanlar başlangıçta barınak ihtiyaçlarından dolayı evleri oluşturmuşlar,

zaman içinde belirledikleri hedefler doğrultusunda evlerini şekillendirerek kullanıma hazır hale getirmişlerdir. Bu şekillendirmeyi yaparken insanoğlu estetik duygularını da katmıştır. Çünkü kendi ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra rahat, huzur ve mutluluk verici bir mekan arzulamışlardır 

IŞIK Işıklandırmanın yeterli ya da yetersiz oluşu ve aydınlatma şekli, daha çok kişilerin ruh sağlığı üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Gereğinden fazla aydınlatma ya da yetersiz aydınlatma gözü yorar, ilgiyi dağıtır CANLANDIRMA

ISI Eğitim ortamından örnek verecek olursak; İdeal sınıf ısısının 19_C - 21.5_C olduğu kabul edilmektedir. İnsan içinde bulunduğu ortamın sıcaklığından önemli ölçüde etkilenir. Bu nedenle sınıfın – ortamın- fazla soğuk ya da fazla sıcak olması öğrencilerin derse olan ilgilerini olumsuz yönde etkiler.

NEM Havadaki nem oranı da etkinlikleri ve davranışları etkiler. Nem oranı yükseldikçe vücudun direnci düşer ve gevşemeye başlar.

BÜYÜKLÜK-KÜÇÜKLÜK Romalılardan beri yasaların yapıldığı ve uygulandığı yerlerin, büyük, görkemli binalardan oluşması, bir rastlantı mıdır acaba? Bir binanın görünümü, genellikle o yapının işlevine yaraşır bir mesaj oluşturur. Saygı ve korku uyandıran binalar, “yasa” kavramının uyandırdığı duyguları uyandırmaktadır.

KALABALIK-TENHA Bir yerdeki insan sayısı da önemlidir. Bir sinemada sadece siz olduğunuz zaman filmden zevk alabilir misiniz? Orada bulunan insanlarla konuşmadığınız halde, sinemanın kalabalık olması sizi niçin bu kadar etkiliyor acaba? Aynı şey, düğün, futbol maçı gibi değişik sosyal olaylar için de geçerlidir. 

GİYİM KUŞAM-FİZİKSEL GÖRÜNÜM İnsanların birbirleriyle ne tür iletişimleri kuracaklarını belirleyen faktörlerden birisi de görünümleridir

Karşımızdaki insanın fiziksel görünümü, en azından iletişime nasıl başlayacağımızı belirlemede etkili olacaktır. İnsanlar tanımadıkları kişilerle karşılaştıklarında, bilgi eksikliklerini gidermek için kolay bir ipucu olan fiziksel görünüşünden yararlanırlar.

İnsanlar yeni karşılaştıkları birisinin dış görünüşüne kısa bir süre baktıktan ve o kişiyi zihinlerindeki bilişsel kalıplardan birisine yerleştirdikten sonra, ona “efendi, bey, beyefendi, dayı, amca, hemşerim, bacı, bayan ya da hanımefendi” demeye karar verirler.

RENKLERİN DİLİ Renklerin zekanın uyarılması, ruhsal durumlar üzerindeki etkisi, kişilik ilişkisi, bilimsel araştırmaların da konusu olmuştur

Girdiğiniz bir lokantadan neden kalkmak istemediğiniz, yolda yürürken neden birden bire acıktığınız, neden kapalı bir alanda otururken sıkıldığınız ya da neden bir kişi ile konuşmaya kalktığınız zaman size kaçamak cevaplar verdiğini hiç merak ettiniz mi? İnanmayacaksınız belki ama işte bütün bunların cevabı renkler...

Renkler kendi dilleriyle karşınızdakine, muhatabınıza sizin karakterinizi sizden önce anlatıyor

KIRMIZI: Bu renk canlılık ve dinamizmle ilgili bir renktir KIRMIZI: Bu renk canlılık ve dinamizmle ilgili bir renktir. Mutluluğu temsil eder. Kırmızı renk, fiziksel olarak; ataklığı, canlılığı ve duygusal bağlamda; bir işi sonuna kadar götüren azmi ve kararlılığı gösterir

LACİVERT: Kozmik renk olarak kabul edilir; sonsuzluğu, otoriteyi, verimliliği simgeler. O yüzden dünyadaki firmaların yarıdan fazlası logolarında laciverdi kullanır. Lacivert giyen kişiler kendilerini çok daha karizmatik ve inandırıcı hissederler. İnsanların üzerinde başarılı ve güçlü imajı bırakır.

PEMBE: Uyum, neşe, şirinliğin ve sevginin simgesidir PEMBE: Uyum, neşe, şirinliğin ve sevginin simgesidir. Rahat hissettiren ve dinlendiren bir renktir. Bu yüzden bazı büyük mağazalar tezgâhtarlarına pembe üniforma giydirir ki, müşteriler kendilerini rahat hissetsin diye.