‘de, da’ ba ğ lacı, vurguyu kendinden önceki ö ğ eye çeker. Örnek:Sen de yarın karde ş ini parka götüreceksin. Sen yarın.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ahmet YAVAŞ Türkçe Öğretmenliği TÖP
Advertisements

ADIN YERİNE KULLANILAN SÖZCÜKLER
CÜMLE ÖĞELERİ Cümle, bir duyguyu, düşünceyi, veya olayı anlatan sözcükler topluluğudur. Cümlede her sözcüğün bir görevi vardır. Bu görevli sözcüklere öğe.
FİİLLERDE KİP Fiillerde Kip : Fiillerin bir hareketi, durumu,oluşu ortaya koyuşu farklı şekillerde olur. Bazen bunlar bir başkasına haber verme şeklinde.
ARKADAŞ VE DOST KAVRAMI
ADILLAR(ZAMİRLER) Bunu siz mi aldınız? Burası çok sıcak.
Ad Soylu Sözcükler İsim soylu sözcükler; sıfatlar, zarflar, zamirler ile ilgili bilgi ve örnek içermektedir
ZAMANLARINA GÖRE FİİLLER
Z-z.
I am a student. Ben öğrenci-y-im. Ben hasta-y-ım.
ZAMİRLER.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU İLKÖĞRETİM OKULU.
(BELİRTEÇ) ZARF.
1/10 Zamir A B C D Aşağıdaki cümlelerin hangisinde zamir olan kelime, nesne görevindedir? Bahçede hepimiz oturuyorduk. Sınıfta kimseyi bulamadı. Hayatı.
Hazırlayan: Zeynep Adsoy Türkçe Öğretmenliği/2 No:
Anneme Mektup Ben bu gurbete ile düştüm düşeli, Her gün biraz daha süzülmekteyim. Her gece, içinde mermer döşeli, Bir soğuk yatakta büzülmekteyim. Böylece.
ZAMİRLER.
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2 AYŞE DARICI
Hazırlayan:Gözde Haznedar 6/B 987
SESTEŞ KELİMELER EŞ SESLİ KELİMELER.
GAYRET EDEN BAŞARIR ,BAŞARAN KAZANIR
SERBEST OKUMA METİNLERİ
Cümle Bilgisi
Cümle Bilgisi Hazırlayan Şerife TUNCA
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
CÜMLE TÜRLERİ VE CÜMLENİN ÖĞELERİ
9. Sınıf Dil ve Anlatım NİSAN
ELMA Al elma, sulu elma. Öyle güzel dalda durma, Alır seni yerim.
DEĞERLENDİRME SORULARI
Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
YAPIM VE ÇEKİM EKLERİ.
TÜRKÇE / FİİLLER ( EYLEMLER )
SORULAR.
Demek ki geceler bensiz de güzel Yoklu ğ um canına tesir etmemi ş Ha benim ellerim ha ba ş ka bir el Gariplikler garibine gitmemi ş Demek ki.
2. SINIFLAR BİLGİ YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ
Hazırlayan Halil AYCAN Sınıf öğretmenliği(i.ö.) 1/B
ZAMİR (ADIL).
MERİÇ ŞEHİT ÖĞRETMEN AYDIN YILMAZ İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI
PERFORMANS ÖDEVİ KONU : AİLE TARİHİMİZ Röportaj randevusu:
“DE “EKİ İLE “DE” BAĞLACININ YAZILIŞI.
Yazım Bilgisi Soru Eki mi’nin Yazılışı Bağlaç Olan ki’nin Yazılışı
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
Zamirler Esranur ÇİNKO 6-B 314.
Örnek: Sizlere konu hakkında bilgi vereceğim.
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
AİLEM VE DİN pedagojiformasyon.com.
H A Y L E Ğ İ T M GÜCÜ Hamdi ÖZDUMAN
Bremen Mızıkacıları.
Dünyamızın ş ekli sizce nasıldır ?.  Dünyanın Ş ekli tam yuvarlak olmayıp, kutuplardan biraz basık, ekvatordan ise daha ş i ş kin küreye yakın bir görünüme.
=>YAZIM KURALLARI<=
GENİŞ ZAMAN SORU. Geniş Zamanda soru iki şekilde yapılır:
GAYRET EDEN BAŞARIR ,BAŞARAN KAZANIR
PROFESYONELLER KATEGORİSİ 1. PROFESYONELLER KATEGORİSİ 2.
Cümle Bilgisi.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
DÜZENLİ OLMAK.
Adların Yerini Tutan Sözcükler
ADLARIN YERİNE KULLANILAN SÖZCÜKLER ADILLAR (ZAMİRLER)
SEVG İ HER BOYUTTA OLAB İ L İ R. Dostlarımız bizi destekler…
EŞ SESLİ SÖZCÜKLER.
Ormandaki Bisiklet (Okuma Metni 6) MEB Türkçe Ders Kitabı 1
Bir kelimenin cümlede diğerlerine göre daha baskılı okunmasına vurgu denir.
Tümce (Cümle) Bilgisi Bir duyguyu, bir düşünceyi, bir haberi, bir isteği tam olarak anlatan sözcük veya sözcük dizisine tümce (cümle) denir. Soru: “Okuma.
ZAMİR (ADIL).
GENEL TEKRAR - 6 CÜMLE ÖĞELERİ - VURGU – ARASÖZ FEM DERSHANELERİ
60.YIL MAV İ N İ N KORUYUCULARI DE ĞİŞ -TOKU Ş PART İ S İ BEN KULLANDIM B İ RAZ DA SEN KULLAN.
HAZIRLAYAN LEVENT YAĞMUROĞLU
Bağlaç Olan da, de’nin Yazımı
İşaret isimleri Türkçe’mizde (bu, şu, o) dur.
Sunum transkripti:

‘de, da’ ba ğ lacı, vurguyu kendinden önceki ö ğ eye çeker. Örnek:Sen de yarın karde ş ini parka götüreceksin. Sen yarın da karde ş ini parka götüreceksin. Sen yarın karde ş ini de parka götüreceksin. Sen yarın karde ş ini parka da götüreceksin.

Soru eki ‘mı, mi’ vurguyu kendinden önceki ö ğ eye çeker. Örnek:Baban mı sana bu güzel bisikleti alacak? Baban sana mı bu güzel bisikleti alacak? Baban sana bu güzel bisikleti mi alacak? Baban sana bu güzel bisikleti alacak mı?

Soru anlamı ta ş ıyan sözcükler, vurguyu kendi üzerinde ta ş ır. Örnek:Biraz önce balkondan ne dü ş tü? Bu zor i ş için kimi görevlendirelim? Doldurdu ğ umuz formları nereye bırakaca ğ ız? Biz çalı ş ırken siz niçin oturuyorsunuz? Size bu haberi veren kimdi? Size bu haberi veren kimdi?