Yazışma Teknikleri Doç. Dr. Hüseyin Odabaş.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Arşiv Kurumların gerçek veya tüzel kişilerin gördükleri hizmetler, yaptıkları haberleşme veya işlemler sonucu meydana gelen ve bir amaçla saklanan Dokümantasyon,
Advertisements

YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI
ELEKTRONİK BELGE YÖNETİM SİSTEMİ TOPLANTISI
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Türkiye’deki Kamu İnternet Siteleri Ne Kadar Vatandaş Odaklı?
MALZEME İHTİYAÇ PLANLAMASI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Konu Başlıkları Mevcut Duruma Bakış Karmaşaya Bir Çözüm?
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Yakın Doğu Üniversitesi,
T.C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI İç Denetim Başkanlığı TAŞINIR İŞLEMLERİNDE SİSTEM DENETİMİ UYGULAMASI Ahmet SANDAL, İç Denetçi (KİDES) Mehmet KURU,
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
Kamuda e-Belge Çalışmaları
Yazışma Teknikleri Doç. Dr. Hüseyin Odabaş. Yönetimde Bilgi Üretim ögeleri, 3M [insan (men), para (money), hammadde-malzeme (materials)] olarak sınıflandırılırken,
DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS)
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Gündem Belge, herhangi bir bireysel veya kurumsal fonksiyonun yerine getirilmesi için alınmış veya fonksiyonun sonucunda üretilmiş, * içerik, * ilişki.
GÜLTEN ÖZAYDIN ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ GELİŞMELER VE FAALİYETLER ( SONRASI) Prof Dr Halit Tanju Besler ( ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
ÖRGÜT VE ÖRGÜTLENDİRME
YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
SEKRETERLİK HİZMETLERİ-I İŞ PLANI
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
1 Yönetim Bilgi Sistemleri 2015– ANKARA Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
VERİMLİLİK ARTIRMA TEKNİKLERİ
VERİMLİLİK ve VERİMLİLİK ÖLÇÜMÜ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
1 A R Ş İ V D A İ R E B A Ş K A N L I Ğ I
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
1İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı1 İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI FAALİYET RAPORU 2014 T.C. İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ.
Girişimcilik.
Girişimcilik.
1İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı1 İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI FAALİYET RAPORU 2014 T.C. İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ.
Selman SOLHAN
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz. Sporda yönetimi meydana getiren unsurların kuruluş ve işleyiş biçimini inceleyen, bu unsurların en iyi şekilde sevk ve idaresi.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
REKABET KURUMU TANITIM SUNUMU Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
MODERN YÖNETİM TEORİSİ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
İKTİSAT FAKÜLTESİ ELEKTRONİK BELGE YÖNETİM SİSTEMİ KULLANIMI
BÜTÜNLEŞİK KAMU MALİ YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMİ
Örnek Uygulama Öğr. Gör. Yasin ÇİÇEK.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
DEVLET ARŞİVLERİ T.C. BAŞBAKANLIK Hülya ŞEN GÖNÜL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Akademik Özgeçmiş Tabanlı Fakülte Bilgi Sistemi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Genel Sekreterlik Organizasyon Şeması
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Sunum transkripti:

Yazışma Teknikleri Doç. Dr. Hüseyin Odabaş

Ders İçeriği: İyi Bir Yazıda Bulunması Gereken Özellikler Kurum ve Kuruluşlarda Yazılı İletişimin Önemi Yazışmaların Yönetim ve Arşiv İlişkisi Yazışmaların Belgelerin Yaşam Döngüsü Kavramına Göre Değerlendirilmesi Ülkemizde Yazışma Kuralları ve Standartlarının Gelişimi Yazışma Türleri Resmi Yazıda Bulunması Gereken Unsurlar Yazışma Kuralları Elektronik Yazışmalar Dosyalama

Yararlanılacak Kaynaklar: Koç, Hakan ve Menekşe Tarhan Öztoprak. (2003). Yazışma Teknikleri. Ankara: Seçkin. Altınöz, Mehmet ve Ceyhun Parıldar. (2000). Yazışma Teknikleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Ar, Fikret. (1994). Dosayalama-Arşiv, Resmi Yazışma, Rapor Yazma Teknikleri. Ankara: TODAİE. Özdemirci, Fahrettin. (1996). Kurum ve kuruluşlarda belge üretiminin denetlenmesi ve belge yönetimi. İstanbul: TKD. Uzdil, Ünal ve Serap Benligiray. (1996). Yazışma ve Dosyalama. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. Odabaş, Hüseyin. (2000). Kurum ve Kuruluşlarda Yazışmalar ve Denetim (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Ankara Üniversitesi.

Yararlanılacak Kaynaklar: Odabaş, Hüseyin. (2002). "Kurumsal Açidan Yazismalarin Verimliligi", Anahtar Gazetesi, Sayı: 163, 8-9. Odabaş, Hüseyin. (2001). "Kurumsal Iletisim Açisindan Yazismalar ve Ülkemizde Yazismalarin Durumu", 21. Yüzyila Girerken Enformasyon Olgusu Sempozyumu Bildirileri <19-20 Nisan 2001, Hatay> içinde (158-172). Ankara: Türk Kütüphaneciler Dernegi. Adres: http://www.humanity.ankara.edu.tr//bilgibelge/ho.html

Sıra Sizde  Yazışmalar, resmi yazı ve yazışma kuralları anahtar terimlerinden yola çıkılarak, kitap, makale, bildiri ve elektronik kaynaklardan literatür taraması yapılacak. Yapılan tarama, bilgisayar çıktısı olarak düzgün bir ödev formatında getirilecek. Ödev formatı: - A4 kağıda, kenar boşluklarına (sol ve sağdan 2, üst ve alttan 3 boşluk bırakılarak), sayfa numaralarına, paragraf kurallarına dikkat edilerek yazılacak olan ödev kapak oluşturularak sunulacaktır. - Sunulan ödev föy (poşet dosya) içerisinde teslim edilecek. - Kapak formatı şu şekilde oluşturulacak:

Sıra Sizde 

Yazışma Teknikleri Etkin bir işletme yönetiminin en önemli ögesi bilgidir. Günümüzde işletmelerin oluşumu için gereken teşebbüs, sermaye, yer ve işgücüne ilaveten bilginin beşinci unsur olarak görülmesi, kurum ve kuruluşlardaki belgesel işlemlerin öneminin daha fazla artmasına neden olmuştur. Ancak, anılan bu yerlerdeki belgesel işlemlerin öneminin artmasının paralelinde, belge üretiminin denetimine, etkin bir haberleşme, dosyalama ve arşivleme sistemlerine de ihtiyaç duyulmaktadır. Yazışma Teknikleri

Yazışma Teknikleri Yazışma Teknikleri dersinde, organizasyonların idaresi için gerekli olan yönetim kavramı, yönetim şemsiyesi altında ele alınan toplam kalite yönetimi, verimlilik ve belge yönetimi konularına değinilecektir. Belge yönetimi programı, form, talimat, rapor ve yazışma yönetimi şeklinde dört temel alandan oluşmaktadır. Yazışma Teknikleri

Yönetim Yönetim kavramı, (“administration” ve/veya “management”) Türkçe Sözlük’te Yasalara, kurallara veya belli şartlara uygun biçimde çalışmayı sağlamak, idare etmek, Birinin bir konudaki etkinliğine, çalışmasına yön vermek, birini yönlendirmek Yazışma Teknikleri

Yönetim Yöneticilerin başlıca işi, örgütün belirli hedeflere ulaşabilmesi için karar vermektir. Bu amaçlara ulaşabilmek için yöneticiler, beş değişik ama birbirleriyle bağlantılı fonksiyonlardan yararlanmaktadırlar. Bunlar; planlama, örgüt (kurum-kuruluş), personel, liderlik ve denetim (kontrol) fonksiyonlarıdır. Bu fonksiyonlar, bazı yönetim bilimciler tarafından farklı şekilde sınıflandırılmaktadır. Örneğin, yukarıdakilere ek olarak, bazı yönetim bilimciler finans, üretim ve pazarlamayı da yönetimin fonksiyonları olarak kabul etmektedirler. Ayrıca günümüzde neredeyse bütün hayatımızı etkileyen bilgisayar ve iletişim teknolojileri de yönetimin ana fonksiyonu olarak değerlendirendirilmektedir. Yazışma Teknikleri

Yönetim Yönetim; “örgütün amaçlarına ulaşabilmesi için insan ve fiziksel kaynaklarını en etkin ve düzenli bir biçimde sağlayan, yerleştirilmesini ve kullanımını koordine eden, onu çevresi ile dinamik bir denge içinde tutabilen bir süreçtir” Yazışma Teknikleri

Yönetim Yazılı iletişimin en önemli gereci olan yazışmalar, organizasyonlarda amaca ulaşabilmek için kullanılan birer araçtırlar. Ancak yazılı belgelerin doğru, hızlı ve ekonomik bir biçimde ulaştırılması da organizasyonların amaçları arasındadır. Organizasyonun boyutu, karmaşıklığı, posta hacmi, fiziksel yerleşimi, işinin doğası ve postalama işlemlerinde uyguladığı yöntem, o organizasyonda yapılan haberleşmenin verimliliğini etkileyebilecek önemli unsurlardandır. İşte bu nedenle organizasyonlarda (kurum-kuruluş/örgüt/işletme vb) iyi bir yönetim yapısına, planlamaya, sözkonusu organizasyonda toplam kalite anlayışının kabul görmüş olmasına gereksinim duyulur. Yazışma Teknikleri

Planlama Geleceği zaman dilimlerine bölmek, sonra yapılacak işlere önem ve öncelik sırası vermek ve bunları uygun biçimde bu zaman dilimleri içerisinde dağıtıp yerleştirmektir. Program ise planların kendi içinde bir bütünlük taşıyan bölümüdür. Yazışma Teknikleri

Verimlilik Günümüzün çok hızlı değişen koşulları ve karmaşık ilişkiler bütünlüğü içinde her gün finansman, üretim, personel, pazarlama gibi konularda çeşitli sorunlarla karşılaşan işletmeler kendilerine uygun bir bilgi işleme sistemine sahiptirler. Bu bilgi işleme sisteminin niteliği ve niceliği ne olursa olsun hepsinin temel amacı işletme yönetimine destek sağlamaktır. Her yöneticinin etken bir iletişim ve bilişim (enformasyon) sistemine ihtiyacı vardır. İdari verimliliğin artması bu sistemlerin kurulup iyi işlemesine bağlıdır. Yazışma Teknikleri

Verimlilik Verimlilik, çeşitli mal ve hizmetlerin üretimindeki kaynakların (emek, sermaye, arazi, malzeme, enerji ve bilgi) etken kullanımıdır. Bu ilişki basit bir anlatımla Verimlilik=Çıktı/Girdi olarak formüle edilebilir. Verimlilik aynı zamanda sonuçlarla, bu sonucu elde etmek için harcanan zaman arasındaki ilişki olarak de tanımlanabilir. Yazışma Teknikleri

Verimlilik Verimi yükselten etkenler (verim formülü): Az süre Az para Az insan Az alan Az makine, araç, gereç, kırtasiye kullanımı Az mesafe katetme Az işgücü (az yorularak) Basit usullerle Kaliteli olarak Yüksek moralle yapılan işlerde verimlilik artar. Yazışma Teknikleri

Toplam Kalite Yönetimi Toplam Kalite Yönetimi, tüm işletme süreçlerinin sürekli geliştirilmesi, iyileştirilmesi ve müşteri memnuniyeti bağlılığının sağlanmasına yönelik çağdaş, katılımcı bir yönetim anlayışıdır. Yazışma Teknikleri

Yazışma Teknikleri

Arşiv Mevzuatı 1. Başbakanlık Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanun (3056 S.K.) Resmi Gazete, 18550; 19 Ekim 1984, 1. Başbakanlık Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü Cumhuriyet Arşivi Daire Başkanlığı Rehberi, s. 27 2. Muhafazasına Lüzum Kalmayan Evrak ve Malzemenin Yok Edilmesi Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanun (3473 S.K.) Resmi Gazete, 19949, 4 Ekim 1988, 3. Cumhuriyet Arşivi Daire Başkanlığı Rehberi, s. 29 Yazışma Teknikleri

Arşiv Mevzuatı 3. Devlet Arşiv Hizmetleri Yönetmeliği. Resmi Gazete, 19816; 16 Mayıs 1988, 4. Başbakanlık Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü Cumhuriyet Arşivi Daire Başkanlığı Rehberi, s. 33 4. Devlet Arşivlerinde Araştırma veya İnceleme Yapmak İsteyen Kişilerin Tabi Olacakları Esaslar Hakkında Bakanlar Kurulu Kararı. Resmi Gazete, 20163, 12 Mayıs 1989, 5. Cumhuriyet Arşivi Daire Başkanlığı Rehberi, s. 61 Yazışma Teknikleri

Yazışma Teknikleri