İnternetin Gelişimi, Eğitimdeki Yeri ve Önemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Advertisements

AĞ YAPISI İNTERNET AĞLARI.
Facebook, insanların başka insanlarla iletişim kurmasını ve bilgi alışverişi yapmasını amaçlayan bir sosyal paylaşım sitesidir. 4 Şubat 2004 tarihinde.
İnternet’in Tarihi Gelişimi
İNTERNET KULLANIMI.
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
İNTERNET.
İNTERNET.
INTERNET ve AĞLAR.
İNGİLTERE’ DE E-DEVLET
E-Ticaret BÖLÜM 1 Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER.
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
KONU:Bilgisayar ve İnternet Ortamında Öğretim
Simülasyonların Kullanımı
İnternet Teknolojisi Temel Kavramlar
E-Öğrenme Nedir?
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
BİLGİSAYAR AĞLARINA GİRİŞ
İNTERNET.
İnternet Teknolojisi Temel Kavramlar
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
Mart ayının ilk haftası
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
İNTERNET ADRESLERİ VE YAPISI
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
FİNLANDİYA EĞİTİM SİSTEMİ
TÜRKİYE’DE SANAL SINIF
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Nermin PUNAR /11/2013 İ ngilizce Ö ğ retmenli ğ i.
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
LAN (Yerel Alan Ağı) Nedir?
İNTERNET VE BİLGİSAYAR AĞLARI
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
AÇIK DERS MALZEMELERİ SAMİYE TUNCER
Harun ÇAKIR MEB - Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI.
ETwinning: Gelişim yol haritası Mehmet Muharremoğlu Koordinatör eTwinning Ulusal Destek Servisi Bilgilendirme toplantısı Türkiye Kalite Ödülü Töreni.
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
İnternet Nedir? Hazırlayan: Fatih ARIKAN Bilişim Teknolojileri Öğrt.
HUKUKTA BİLGİ YÖNETİMİ BBY Veri Tabanları (Uluslararası) Nazan Özenç Uçak Güz.
Küçülen Dünya, Gelişen Yumurta Sektörü
Sosyal Medya Kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar bütünüdür.  Zaman ve mekân sınırlaması olmadan (mobil tabanlı),
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
DÜNYADA ve TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI
Mobile Advertising Network Dünya’da mobil kullanımı Mobil penetrasyon Mobil reklam harcamaları Akıllı telefon penetrasyonu Mobil reklam gösterimleri.
İnternet GÖKHAN BAKIR Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
İNTERNET NEDİR? DÜNYANIN DÖRT BİR YANINDAKİ VERİ TABANLARINI VE BİLGİSAYARLARI BİRBİRİNE BAĞLAYAN BİLGİSAYAR AĞI OLARAK TANIMLANABİLİR.
ERZİNCAN DİJİTAL DÜNYA VE DİJİTAL VATANDAŞLIK internetin hızla yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar dijital bir birey olmaya başladılar. Dijital dünyada.
TEMEL KAVRAMLAR İnternet ve İnternet Bankacılığı
Öğr. Gör. Canan ASLANYÜREK
İNTERNET VE MOBİL TİCARET
SANAL SINIF UYGULAMASI
WEB ARAÇLARI KONYA 2017.
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
ULAKNET VE ULAKBİM Atay İSLAMOĞLU
Dünyanın bilgisine açılan pencere...
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
İnternet’in Tarihi Gelişimi.  Internet, teknik olarak, birçok bilgisayarın ve bilgisayar sistemlerinin birbirine bağlı olduğu, dünya çapında yaygın olan.
INTERNET nedir? Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için
Dünyanın bilgisine açılan pencere...
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ
İ nternet’in Tarihi Geli ş imi.  Internet, teknik olarak, birçok bilgisayarın ve bilgisayar sistemlerinin birbirine ba ğ lı oldu ğ u, dünya çapında yaygın.
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

İnternetin Gelişimi, Eğitimdeki Yeri ve Önemi

İnternetin Gelişimi, Eğitimdeki Yeri ve Önemi    En genel tanımı ile İnternet, dünya çapında bilgisayarların birbiri ile bağlandığı ağ olarak tanımlanabilir.

İnternet'in Tarihi Gelişimi İnternetin köklerini 1962 yılında J.C.R. Licklider'in Amerika'nın en büyük üniversitelerinden biri olan Massachusetts Institute of Tecnology'de (MIT) tartışmaya açtığı "Galaktik Ağ" kavramında bulabiliriz. Licklider, bu kavramla küresel olarak bağlanmış bir sistemde isteyen herkesin herhangi bir yerden veri ve programlara erişebilmesini ifade etmiştir.

İnternet'in Tarihi Gelişimi 1970 yılında Arpanet adlı bu proje hayata geçirilmiştir. Arpanet başlangıçta sadece 15 bilgisayarın birbirine bağlı olduğu bir ağdan ibaretti ve özel kullanıcılara kapalıydı. 70’li yıllar internet fikrinin hızla geliştiği yıllar oldu. Elektronik posta ortaya çıktı ve İngiltere Kraliçesi’nin 1976 yılında ilk e-mailini göndermesiyle internet fikri popüler hale gelmeye başladı.

İnternet'in Tarihi Gelişimi 80’li yıllar teknolojik açıdan önemli adımlara sahne oldu. Alan adlarının ilk olarak kullanılmaya başlandığı 1984 yılında ‘host’ sayısı ancak 1000’di. İnternette patlama yaşandığı zaman dilimi ise hiç kuşkusuz 1990’lar. Dünya bildiğimiz anlamıyla internetle yani ‘World Wide Web’ deyimiyle 1991’de tanıştı. Host sayısı her yıl katlanarak artıyordu. 1994’te gelindiğinde internetteki site sayısı 10 bine, host sayısı ise 3 milyona ulaşmıştı ve girişimciler bu yeni dünyada yepyeni kazanç kapıları olduğunu farketmişti.

İnternet'in Tarihi Gelişimi Bankalar ve alışveriş merkezleri sanal şubelerini açmaya başladı. İlk internet radyosu yayına başladı. Hükümetler başta olmak üzere pek çok organizasyon web sitesi açtı. Yepyeni bir pazarlama ve ekonomi anlayışı doğuyordu.   1994’te internetteki ilk reklam ekranlara düştü. 1995’te Hong Kong’da ilk hacker yakalandı. 1995’te alan adı isimleri paralı oldu. Netscape ve Microsoft arasında yazılım savaşları başladı.

Türkiye’de İnternetin Gelişimi Türkiye İnternet'e 12 Nisan 1993'ten beri bağlıdır. İlk bağlantı ODTÜ'den gerçekleştiril- miştir. 64kbit/san hızında olan bu hat, çok uzun bir süre, tüm ülkenin tek çıkışı olmuş ve ilgililer büyük bir özveriyle İnternet'i tüm Türkiye'de (öncelikle akademik ortamlarda) yaygınlaştırmaya çalışmışlardır. Ege Üniver- sitesi'nden olan bağlantı ise, 1994 başlarında, 64kbit/san. hızı ile gerçekleştirilmiştir. Ardından sırayla, Bilkent Üniversitesi (1995 Ekim), Boğaziçi Üniversitesi (1995 Kasım) ve İTÜ (1996 Şubat) bağlantıları gerçekleşmiştir. 1996 yılı Ağustos ayında da Turnet çalışmaya başlamıştır.

Türkiye’de İnternetin Gelişimi 1997 yılına gelindiğinde, akademik kuruluşların internet bağlantısını sağlayan ULAKNET çalışmaya başlamış ve üniversiteler nispeten hızlı bir omurga yapısıyla birbirlerine bağlanmış ve internet kullanır hale gelmişlerdir. 1999 yılı içerisinde, ticari ağ altyapısında büyük değişiklikler olmuş ve TURNET'in yerini TTNet adında yeni bir oluşum almıştır. 2000'lerin başında; ticari kullanıcılar TTNet omurgası üzerinden; akademik kuruluşlar ve ilgili birimler de Ulaknet omurgası üzerinden internet erişimine sahiptir.

Türkiye'de Kaç Bilgisayar İnternet'e Bağlıdır Türkiye'de Kaç Bilgisayar İnternet'e Bağlıdır? Kaç Kişi İnternet Kullanmaktadır ? 1997 sonları itibarıyla, Türkiye'de yaklaşık 30,000 civarında bilgisayarın internete bağlı olduğu tahmin ediliyordu. Bu sayının 2000'li yılların başlarında 100,000'e yaklaştığını; her internet bağlantısından ortalama 6 kişinin yararlandığını düşünürsek, ülkemizde İnternet'i kullanan kişi sayısının ise 600,000 civarında olduğunu iyimser bir şekilde tahmin edebiliriz. Topluma açık internet kullanım mekanlarının artmasıyla, internetle tanışık insanlarımızın sayısı sürekli artmaktadır.

Günümüzde Dünyada nüfusun yüzde 16.9'u, yani 1 milyar 114 milyon 275 bin kişi internet kullanıyor. Dünyada İnternet kullanımı son bir yılda yüzde 208 arttı. İnternet kullanıcılarının yüzde 35.8'i Asya'da (398.7 milyon kişi) yaşıyor

yüzde 28.3'ü Avrupa'da (314.8 milyon kişi) yüzde 20.9'u Kuzey Amerika'da (233.1 milyon kişi) yüzde 8.7'si Güney Amerika'da (96.3 milyon kişi) yüzde 3'ü Afrika'da (33.3 milyon kişi) yüzde 1.7'si Orta Doğu'da (19.4 milyon kişi) yüzde 1.6'sı ise Avustralya'da (18.4 milyon kişi) yaşıyor.

Bölgeler arasında internet kullanıcılarının nüfusa oranı Kuzey Amerika yüzde 69.7 ile ilk sırada yüzde 53.5 ile Avustralya yüzde 38.9 ile de Avrupa yüzde 3.6 ile Afrika ise internet yaygınlığının en az olduğu bölge

Ülkeler Arasında İnternet Kullanıcı Sayısı ABD :211.000.000 Çin :137.000.000 Japonya :86.300.000 Almanya :50.400.000 Hindistan :40.000.000 İngiltere :37.600.000 …… Türkiye :16.007.200 (16. Sırada)

Dünyada ülkeler arasında internet kullanıcılarının nüfusa oranı KULLANICISI NÜFUSU ORANI % İzlanda 258.000 299.000 86,3 İsveç 7.000.000 9.100.000 75,6 Yeni Zelanda 3.200.000 4.200.000 74,9 Bu ülkeleri sırasıyla Portekiz, Hollanda, Avustralya, ABD, Danimarka, Hong Kong ve Lüksemburg izlerken, Türkiye ise bu tabloda yüzde 21'lik oranla 61. sırada bulunuyor.

İnternet ve Eğitim İnternet, öğrencilerin öğrenme alışkanlıklarını ve deneyimlerini zenginleştirmek için kullanabilecekleri mükemmel bir araçtır . Bu aracın kullanılmasında ilk hedef, öğrencileri İnternet ile tanıştırıp, onların dünya çapında oluşturulmuş bu ağın bir parçası olma tutumlarını kazanmalarına yardımcı olmaktır. Daha ileri seviyelerde ise, bu ağ içerisinde, öğrencilerin proje tabanlı çalışma ortamlarından etkin bir şekilde faydalanmalarını sağlamaktır. Bu projelerin seçimi ve sınıf içerisinde uygulanmasında ise İnternet'in öğrenme sürecinde bir araç olarak düşünüldüğü devamlı gözönünde bulundurulmalıdır.

İnternet ve Eğitim İnternet'in okullarda kullanılmasının öğrencilere aşağıdaki kazanımları sağlayacağı düşünülmektedir   İnternet, bireylere bilgileri karşılıklı paylaşma ortamı yaratır ve diğer kullanıcılar ile fikirlerini tartışma olanağı sunar.   İnternet, belli bir öğrenci ve öğretmen grubuna, ortak ilgi alanları çerçevesinde farklı bölgelerdeki insanlarla iletişim olanağı sağlar.   İnternet, öğrencilere kendi kendilerine dünya çapındaki bu ağ üzerinde arama ve araştırma yapma becerileri kazandırır. Uygun tekniklerle bu kazanımlar erişilen bilgileri etkin kullanma davranışlarına da dönüştürülebilir.

İnternet ve Eğitim Parmley'e göre (1994) ise İnternet sayesinde öğrenciler sınıf içi projeler ile fikirlerini paylaşabilecek, gerekli bilgilere ulaşabilen ve eleştirel düşünce becerilerini kullanabilecek bireyler olarak yetişeceklerdir. İnternet verilere kolay ulaşma imkanı da sağlamaktadır. Clemmit (1996)'e göre, İnternet fen bilgisi ve sosyal bilgisi öğretimi için, erişimi kolay, oldukça geniş bir perspektifde bilgiye erişim sağlamaktadır.

İnternet ve Eğitim Dryl ve Kinneman (1995) da İnternetin öğrencilerle öğretmene başka bir araç ile böylesine kolay ve etkin bir iletişim imkanı sunulamayacağını iddia ederek, böylesi bir uygulama ile öğrenci-öğretmen ilişkilerinde gerçek yaşama uygun modeller sunabileceğini belirtmektedir.

İnternet ve Eğitim İnternet, okullarda okuma-yazma becerileri- nin öğretiminde de etkin bir şekilde kullanılabilir. Örneğin, öğrenciler okudukları bir metni, İnternet üzerinden okudukları parçalar hakkında düşüncelerini paylaşabilirler. Okuma becerilerini geliştirici aktiviteler ile, öğrencilere okudukları hakkında yorum, analiz ve sentez yapma becerileri kazandıracağı gibi, öğrencilerin ilgi alanları hakkında da bilgi sahibi olunabilir.

İnternet ve Eğitim İnternet'in sınıflarda eğitim aracı olarak kullanımında en çok kullanılan uygulamalar şu şekilde sıralanabilir. Etkileşimli (Öğretici-bilgi aktarıcı) ortam: Testler, formlar, veritabanları. Sanal Dershane: tartışma odaları, mesaj panoları. Proje-tabanlı Eğitim Olay-tabanlı Eğitim Web 2.0 araçları

KAYNAKLAR Parmley, D.M. "Move over, superman", Vocational Educational Journal, Sayı 69, (1994), s. 51. Clemmit, S. "Accessible Internet data", Science Teachers, Sayı 63, (1996), s. 48-50. Dryl, O.E., & Kinneman, D.E. "Telecommunications: Gainning access to the world",Classroom Computer Learning, New Technology and Learning, Sayı 16, (1995), s. 22- 31.