BAŞARIYA YOLCULUK Projenin Adı: Başarıya Yolculuk

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
REHBERLİK SERVİSİ PANOSU
HAZIRLAYAN:MERİÇ GRUBU İLETİŞİM:
SİVAS TAPU VE KADASTRO XX.BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
T.C. SARUHANLI KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SINAVLARA HAZIRLANMA VE BAŞARIYI ARTIRMA EYLEM PLANI.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
BALIK KILÇIĞI.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
REHBERLİK.
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
AĞRI - Diyadin Y.İ.B.O. Bilişimci Martılar Şükriye BAKIR (Grup Lideri)
KALEM TÜKENİR ÖĞRENCİ TÜKENMEZ (TÜKENMİŞ ÖĞRENCİ).
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİNİN ÖĞRETMENLERE TANITIMI
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
TanıtımTanıtım Proje Adımlarımız Matris Balık Kılçığı Çözüm Önerileri PlanlamaVeUygulama Ekibimiz Teşekkür Anket Sonucu Anasayfa Proje AdımlarımızMatrisBalık.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU
BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
BİLİŞİMCİ ÖĞRETMENLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
2007 ULUSLARARASI BİLİŞİMCİ MARTI PROJELERİ
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NEDİR ?
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
ANTAKYA HAYRETTİN ÖZKAN
DİYARBAKIR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
OKULLARDA BAŞARIYI ARTIRMA PROJESİ (OBAP)
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
Rehber Öğretmenlerimiz Elif BAŞ BULUT Mustafa ŞENDEN Hoş geldiniz
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
DİĞER TUTUMLAR.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIM SEMİNERİ
MUSTAFA KEMAL İLKÖĞRETİM OKULU
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
Değerler eğitimi komisyon üyeleri sorumluluk değeri ve genel değerler ile ilgili yapılacak çalışmalar ve planlamalar ele alındı.
Sunum transkripti:

BAŞARIYA YOLCULUK Projenin Adı: Başarıya Yolculuk Projenin Alanı ve Konusu: Eğitim – Okulda Başarısızlığın nedenleri Okulun Adı: Eruh Ç.P.L

BAŞARMANIN ANAHTARI BİZDE ! İmece Halkasının Adı: Başarıya giden yolcular Projeye Başlama Tarihi:19 Şubat Pazartesi Halka Elemanları: 7 kız Halkanın Yaş Ortalaması: 16

BAŞARMANIN ANAHTARI BİZDE ! Proje Elemanlarının isim, görev ve sınıfları 1-Öğrenci Lideri, proje Oluşumu: Remziye OĞUZ 10-f 2-portföy yöneticisi: Gizem EPÖZDEMİR 10-f 3-Araştırma yöneticisi: Nuran BAYTEKİN 10-f 4-Finans Yöneticisi: Suzan ATABAY 10-f 5-Web Tasarımcısı: Pınar OKTAY 10-f 6-Lojistik Sorumlusu: Esra YILMAZ 10-f 7-Günlük ve İletişim sorumlusu: Huriye AKAN 10-f

BAŞARMANIN ANAHTARI BİZDE ! Halka Lideri Öğretmen: Uğur KARAMAN Alanı ve Cep Telefonu:Bilgisayar 0505 616 50 34 Destek Öğretmen: İrfan ÇİNAR Alanı ve cep telefonu: Okul öncesi öğret. 0505 759 36 10 Proje Danışmanı: Cengiz KAHRAMAN Toplantı gün, yer ve saati:15 günde bir Cumartesi günü 10/F sınıfında saat: 10:00 – 12:00 arası toplanacağız. Projenin çalışılma süresi: 2 Yıl

BAŞARMANIN ANAHTARI BİZDE ! Halkanın Sloganı: Başarmanın anahtarı bizde !... Projenin genel amacı: Öğrencilerin okul başarılarını artırmak Projenin Özel Amaçları: 1.Öğrencilerin derslere ve sosyal etkinliklere aktif bir şekilde katılımı sağlamak 2.Okulu daha ilgi çekici bir yer haline getirmek 3.Öğrencilerin teknolojiyle buluşmalarını sağlamak 4.Okul aile işbirliğinde sağlamak

BAŞARMANIN ANAHTARI BİZDE ! 24 Şubat Cumartesi günü saat 10:00’da 10/F sınıfında arkadaşlarımızla toplanarak kendi aramızda görev dağılımını şu şekilde yaptık: Proje Elemanlarının isim, görev ve sınıfları: 1-Öğrenci Lideri:Proje Oluşumu: Remziye OĞUZ 2-portföy yöneticisi: Gizem EPÖZDEMİR 3-Araştırma yöneticisi: Nuran BAYTEKİN 4-(Finans Yöneticisi: Suzan ATABAY 5-Web Tasarımcısı: Pınar OKTAY 6-Lojistik Sorumlusu: Esra YILMAZ 7-Günlük ve İletişim sorumlusu: Huriye AKAN

BAŞARMANIN ANAHTARI BİZDE ! Beyin Fırtınası tekniğini kullanarak arkadaşlarımızla şu problemleri tespit ettik: 1.Okulda başarısızlığın nedenleri 2.Aile tutumları 3.Kızların okula gönderilmemesi 4.Disiplin sorunları 5.Çevre Kirliliği 6.Kötü beslenme 7.Kantin sorunları

BAŞARMANIN ANAHTARI BİZDE ! EKİP ELEMANLARI 1.Sorun 2.Sorun 3.Sorun 4.Sorun 5.Sorun 6.Sorun 7.Sorun 1.Remziye OĞUZ 7 4 3 2 6 1 5 2.Nuran BAYTEKİN 3.Suzan ATABAY 4.Esra YILMAZ 5.Pınar OKTAY 6.Huriye AKAN 7.Gizem EPÖZDEMİR Toplam 46 28 24 22 27 %

BAŞARMANIN ANAHTARI BİZDE ! Yaptığımız oylama sonucu 46 puan ile “okulda başarısızlığın nedenleri” adlı problem, proje konusu olarak ön plana çıkmıştır. Arkadaşlarımızla beyin fırtınası tekniği ve balık kılçığını kullanarak nedenlerini şu şekilde tespit ettik:

BAŞARMANIN ANAHTARI BİZDE ! ÖĞRETİM PROGRAMLARI AİLE ÖĞRENCİLER OKUL OKULDA BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ ÖĞRETMENLER ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ÇEVRE

BAŞARMANIN ANAHTARI BİZDE ! AİLE: 1.Ailenin ekonomik durumu 2.Ailenin ilgisizliği 3.Ailedeki demokrasi yoksunluğu 4.Ailenin eğitimsizliği OKUL: 1.Okulun fiziki şartları 2.Okuldaki disiplin sorunları 3.Okulda sosyal faaliyetlerin yetersiz kalması ÖĞRENCİLER: 1.Ders çalışmamaları 2.Motivasyon eksikliği 3.Sınav Kaygısı 4.Dikkatsizlik ÖĞRETİM PROGRAMLARI: 1.Öğrencilerin mevcut öğretim programını ilgi çekici bulmaması

BAŞARMANIN ANAHTARI BİZDE ! ÇEVRE: 1.Çevre kirliliği 2.Öğrencilerin arkadaş çevresinin etkisinde kalması (olumsuz model) ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ: 1.Sürekli öğretmen merkezli yöntemlerin kullanılması ÖĞRETMEN: 1.Öğretmenin olumsuz tutum ve davranışları 2.Öğrencilere demokratik şekilde davranılmaması

BAŞARMANIN ANAHTARI BİZDE ! 11 Nisan Çarşamba günü okulumuzdaki 70 öğrenciye uyguladığımız anket sonuçlarına göre okulumuzdaki başarısızlığın nedenleri olarak: 1- Öğrencilerin %65’i ‘’bazı derslere karşı yeteneğim olmadığından’’ adlı unsuru işaretledikleri görülmüştür. 2-Öğrencilerin %60’ı ‘’iyi ders çalışma yöntemlerini bilmediğinden’’ adlı unsuru işaretledikleri görülmüştür. 3-Öğrencilerin %57’si ‘’beklediğim notu alamadığım .’’ adlı unsuru işaretledikleri görülmüştür 4-Öğrencilerin %5’lik kısmı ‘’yeterince beslenemiyorum’’ adlı unsuru işaretledikleri görülmüştür. 5-Öğrencilerin % 3,5’i ‘’uzun süre öğretmensiz kaldığımdan’’ adlı unsuru işaretledikleri görülmüştür.

BAŞARMANIN ANAHTARI BİZDE ! Arkadaşlarımızla 21 nisan Cumartesi günü saat 10:00-12:00 arası bir araya gelerek önceden belirlediğimiz probleme ilişkin nedenlere uygun çözüm yolları geliştirdik. Söz konusu probleme ilişkin çözüm yollarını aşağıdaki gibi belirledik: 1-Aile: Aile ile görüşme, aileye yönelik konferanslar, ailelerin katılacağı sosyal faaliyetlerin düzenlenmesi, aile-okul katılımı sağlanacak 2-Okul: Okul müdürümüzle görüşerek okulumuzun fiziki şartlarını düzeltmesi için yapılması gereken çalışmaların neler olabileceği konusunda destek olmak ve fikir beyan etmek, eğitim araç-gereçlerinin yenilenmesi, sosyal etkinliklerinin düzenlenmesi, rehberlik servisinin daha verimli hale getirmek, okul-aile birliği aracılığıyla başarısız olan öğrencilerin aileleriyle görüşmelerin gerçekleştirilmesi

BAŞARMANIN ANAHTARI BİZDE ! 3-Öğrenciler: Rehberlik servisinden daha iyi yararlanmaları için rehberlik çalışmaları hakkında öğrencilerin bilgilendirilecek, başarılı öğrencilerin ödüllendirilmesi ,öğrencilerin dikkatini çekecek panoların düzenlenmesi 4-Öğretim programları: Öğrenci ihtiyaç ve isteklerine göre öğretmenlerin konu anlatımının sağlanması,ezberci olmayacak şekilde öğrenciye konuların benimsetilmesi 5-Çevre: En temiz sınıf ve öğrenci seçilerek ödüllendirilmesi, çöp kutularının sayısının arttırılması, öğrencilerin çevre temizliği konusunda bilgilendirilmesi, temizlikle ilgili uyarıcı yazıların asılması 6-Öğretim yöntemleri: Öğretimde öğrenci ve öğretmenin derse ortak katılımının sağlanması 7-Öğretmenler: Öğretmenlerimizin olumsuz davranışlarının öğrenciyi etkilemesinin engellenmesi,eşit davranmanın sağlanılması

BAŞARMANIN ANAHTARI BİZDE ! SONUÇ Bir gruba ait olma duygusunu yaşadık. Dayanışma ve işbirliği içerisinde bir çok sorunun üstesinden gelebileceğimizi gördük. Başarmanın ne güzel bir şey olduğunu yaşadık ve gördük Kendimize olan güvenimiz daha da arttı. Hayata bakış açımız olumlu yönde değişti.

BAŞARMANIN ANAHTARI BİZDE ! TEŞEKKÜRLER "BİLİŞİMCİ  MARTILAR 2006-2007 "  proje çalışmasında   Eruh Çok Programlı Lisesi  ”Başarıya Giden Yolcular” grubu olarak; Çalışmalarımızda   bize  liderlik  eden  öğretmenlerimiz  Uğur KARAMAN  ve  İrfan ÇINAR' a,   okul  müdürümüz  Sn. Seçim MUTLU’ ya  , bize her türlü desteğini sunan M. Murat ZEREN ve Cengiz KAHRAMAN’ a idarecilerimize,  derslerimiz  yanında  yaptığımız  etkinliklerde  bizi  destekleyen,  anlayış  gösteren  öğretmenlerimize  TEŞEKKÜR   EDERİZ. Kaynak  araştırmasında bize yardımcı  olan,   okul rehberlik öğretmeni    Sn. Mahmut AKILLI’ya ve müdür yardımcımız  A. Halim ACAR’ a Teşekkür  ederiz. Bizi  motive ederek   çalışmalarımız  için  yol   gösteren  Sn.  Hayal  KÖKSAL‘ a,     Sn. Mehmet   Nuri  ÇANKAYA' ya  ,Microsoft'a    TEŞEKKÜR  EDERİZ.