ARALIK AYI BÜLTENİ
ARALIK AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR? ARALIK AYI AMAÇ VE KAZANIMLARIMIZ ARALIK AYI KAVRAMLARIMIZ ARALIK AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ ARALIK AYI GEZİLERİMİZ ARALIK AYI TİYATRO VE SİNEMAMIZ ARALIK AYI PARTİSİ ARALIK AYI DOĞUM GÜNÜMÜZ OCAK AYI MİNİ PROGRAMI OCAK AYI AİLE KATILIMI
ARALIK AYI AMAÇ VE KAZANIMLARIMIZ PSİKOMOTOR ALAN Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar 1. Değişik yönlere doğru uzanır. 5. Belli bir yüksekliğe çıkar. 6.Belirli bir mesafeyi sürünerek gider. 14.Atılan nesneleri yakalar. 15.Nesneleri belli bir mesafedeki hedefe atar. Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme 4.Nesneleri takar. 5.Nesneleri çıkarır. 6.Nesneleri ipe vb. dizer. 7.El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır. 13.Malzemeleri istenilen nitelikte keser. 14.Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır. Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme Kazanımlar 4.Malzemelere elleriyle şekil verir. 5.Malzemelere araç kullanarak şekil verir.
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme Kazanımlar 1.Kendiliğinden iletişimi başlatır. 2.Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır. 3.Grupta sorumluluk almaya istekli olur. 4.Aldığı sorumluluğu yerine getirir. 5.Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir. 6. Gerekli durumlarda nezaket sözcüklerini kullanır. Amaç 7. Hoşgörü gösterebilme 1.Hata yapabileceğini kabul eder. 2. Kendi hatalarını söyler. 5. Başkalarının hata yapabileceğini kabul eder. Amaç 9. Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme 1.Yaşamın sürdürülebilmesi için gerekli olan kaynakları verimli kullanır. 2.Günlük yaşamdaki kurallara uyar. Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan özgün ürünler oluşturabilme 1. Estetik bedensel hareketlerle yürür/dans eder. 2. Özgün şiir, öykü, şarkı söyler. 4. Görsel sanat etkinliklerinde özgün ürünler yapar. 5. Çeşitli materyaller kullanarak ritim oluşturur. 6. Çeşitli sesler kullanarak müzik oluşturur. Amaç 5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar 3.Tek ayak üzerinde belirli bir süre durur. 4.Tek / çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar SOSYAL-DUYGUSAL ALAN Amaç 1. Kendini tanıyabilme 1.Fiziksel özelliklerini söyler. 2.Belli başlı duyuşsal özelliklerini söyler. Amaç 3. Duygularını kontrol edebilme 1.Olumlu / olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar. 2. Yetiksin denetiminin olmadığı durumlarda da gerektiği gibi davranır. 3.Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar. Amaç 4. Kendi kendini güdeleyebilme 1.Kendiliğinden bir işe başlar. 2.Başladığı işi bitirme çabası gösterir. Amaç 5. Başkalarının duygularını fark edebilme 1.Başkalarının duygularını ifade eder. 2.Başkalarının duygularını paylaşır.
Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme Kazanımlar 1.Dinlediklerini başkalarına anlatır. 2.Dinlediklerine ilişkin sorular sorar. 3.Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir. 4.Dinlediklerini özetler. 5.Dinlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü vb. yollarla sergiler. BİLİŞSEL ALAN Amaç 5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme 1. Varlıkları birebir eşleştirir. 2.Varlıkları renklerine göre eşleştirir. 3.Varlıkları şekillerine göre eşleştirir. 4. Varlıkları büyüklüklerine göre eşleştirir. 6. Varlıkları dokunsal özelliklerine göre eşleştirir. 8. Nesneleri sayılarına göre eşleştirir. 9. Eş nesnelere örnek verir. Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme 1. Varlıkları renklerine göre gruplar 2. Varlıkları şekillerine göre gruplar. 3. Varlıkları büyüklüklerine göre gruplar. 5. Varlıkları dokunsal özelliklerine göre gruplar. Amaç 9. Nesneleri sayabilme 3. Söylenilen sayı kadar nesneyi gösterir 4. Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar. 5. Nesneleri sayarak miktarlarını az ya da çok olarak söyler. Amaç 12. Çevredeki güzellikleri koruyabilme Kazanımlar 2. Çevredeki güzellikleri korumak için yapılması gerekenleri açıklar. 3. Çevredeki güzellikleri korumada sorumluluk alır. DİL ALANI Amaç 1. Sesleri ayırt edebilme 1.Sesin kaynağını söyler. 2 Sesin geldiği yönü belirler. 3. Sesin özelliğini söyler. 4.Verilen sese benzer sesler çıkarır. Amaç 2. Konuşurken sesini doğru kullanabilme 2.Kelimeleri doğru telaffuz eder. 3. Konuşurken sesinin tonunu işitebilir biçimde ayarlar. Amaç 3. Türkçeyi doğru kullanabilme 1.Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanır. 2.Konuşmalarında temel dilbilgisi kurallarına uygun konuşur. Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme 1.Dinlerken / konuşurken göz teması kurar. 2.Sohbete katılır. 4. Belli bir konuda konuşmayı sürdürür. 5.Söz almak için sırasını bekler. 6.Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
Amaç 10. Geometrik şekilleri tanıyabilme Kazanımlar 1.Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler 2.Daire, üçgen, kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterir. Amaç 11 . Günlük yaşamda kullanılan belli başlı sembolleri tanıyabilme 1. Gösterilen sembolün anlamını söyler. 2. Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir. Amaç 12. Mekânda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme 2. Yönergeye uygun olarak mekânda konum alır. Amaç 17. Zamanla ilgili kavramlar arasında ilişki kurabilme 1. Olayları oluş sırasına göre söyler. 2.Zamanla ilgili kavramları anlamına uygun şekilde kullanır. Amaç 16. Belli durum ve olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme 1. Bir olayın olası nedenlerini söyler. 2. Bir olayın olası sonuçlarını söyler. ÖZBAKIM BECERİLERİ Amaç 1. Temizlik kurallarını uygulayabilme Kazanımlar 1.Temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanır. 2.El,yüz ve vücudun diğer kısımlarını uygun biçimde yıkar. 3.Tuvalet gereksinimine yönelik işleri yardımsız yapar. 7.İçinde bulunduğu çevreyi temiz tutar. Amaç 2. Giysilerini giyme ve çıkarabilme 1.Duruma ve hava koşullarına uygun giyeceği seçer. 2.Giysilerini yardımsız çıkarır. 3.Giysilerini yardımsız giyer. 6.Giysilerini asar. Amaç 3. Doğru beslenmenin önemini fark edebilme 1.Yiyecekleri ve içecekleri ayrım yapmadan yer / içer. 2.Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer / içer. 5.Öğün zamanlarında ve süresinde yemeye özen gösterir. Amaç 4. Dinlenmeyle ilgili kurallara uyabilme 1.Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır. Amaç 5. Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme 1. Tehlikeli olan durumları söyler 2. Tehlikeli olan durumlardan uzak durur. 3. Herhangi bir tehlike anında yetişkinlerden yardım ister
ARALIK AYI KAVRAMLARIMIZ MAVİ RENGİ TANIMA VE DİĞER RENKLER ARASINDAN AYIRT ETME 1-5 ARASI NESNE RAKAM EŞLEŞTİRME AYNI- FARKLI KALP ŞEKLİNİ TANIMA DAİRE ŞEKLİNİ TANIMA VE DİĞER ŞEKİLLER ARASINDAN AYRIT ETME SAĞLIKLI – HASTA YAŞLI – GENÇ AZ –ÇOK DOLU – BOŞ BİREBİR EŞLEME SABAH- AKŞAM GECE- GÜNDÜZ ESKİ- YENİ
ARALIK AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ
KENDİMİZİ İFADE ETME YOLLARINDAN “OYUN” KONUSUNU İŞLEDİK KENDİMİZİ İFADE ETME YOLLARINDAN “OYUN” KONUSUNU İŞLEDİK. BOL BOL OYUN OYNADIK.
“MÜTHİŞ YARIŞ” İSİMLİ GÜVEN OYUNU OYNANDI.
“ELİMDEKİ TAŞLAR” İSİMLİ OYUN OYNARAK AZ-ÇOK KAVRAMI PEKİŞTİRİLDİ.
“ESKİ MİNDER” İSİMLİ GRUP OYUNU OYNANDI.
“KURT BABA” İSİMLİ GRUP OYUNU OYNANDI.
SÜT KUTULARI İLE “İSABET YARIŞI” YAPTIK
“SANDALYE KAPMACA” İSİMLİ OYUN OYNANDI.
KIŞ MEVSİMİNİN ÖZELLİKLERİ KONUŞULARAK MEVSİME UYGUN GİYİNME OYUNU OYNANDI.
“1” VE “2” SAYISINI AYIRT ETME AMACIYLA OYUNLAR OYNANDI
1-10 ARASI KARIŞIK SAYILAR İÇİNDEN AYNI SAYILARI EŞLEŞTİRME OYUNU OYNANDI.
1 SAYISINI TANIMA VE DİĞER SAYILARDAN AYIRT ETME İLE İLGİLİ OYUNLAR OYNADIK
1-5 ARASI SAYI EŞLEŞTİRME OYUNU OYNANDI
“1” SAYISI İLE İLGİLİ ÇALIŞMA KİTAPLARINDAKİ İLGİLİ SAYFALAR YAPILDI
“YENİ YIL, MİNİ MİNİ BİR TAVŞAN” İSİMLİ ŞARKI ÖĞRENİLDİ. Eski yıl ne çabuk geçti İşte yeni yıl geldi Herkese ümit verdi Bizlere neşe geldi. Yeni yıl kutlu olsun Mutluluklar bol olsun. MİNİ MİNİ BİR TAVŞAN Mini mini bir tavşan Kaçmış yuvasından Avcılar peşinde durmadan dan dan Yüreciği pır pır pır Patileri tıp tıp tıp Gözleri fıldır fıldır Hep koşar zıp zıp
ARALIK AYI HİKAYELERİMİZ
ARALIK AYI GEZİLERİMİZ MİGROS
MİGROS’TAN ALDIĞIMIZ MEYVELERLE MEYVE SALATASI YAPTIK VE İKİNDİ KAHVALTISINDA YEDİK.
ICE STATİON ANTARTICA SERGİSİ
ARALIK AYI TİYATROMUZ “KUSURSUZ AYI PONKİ”
“MICKEY’DEN YILBAŞI HİKAYELERİ” ARALIK AYI SİNEMAMIZ “MICKEY’DEN YILBAŞI HİKAYELERİ”
TUTUM YATIRIM VE TÜRK MALLARI HAFTASI
YENİ YIL PARTİMİZ
OCAK AYI MİNİ PROGRAMI
Bu ay kendimizi ifade etme yollarından biri olan “MÜZİK VE DANS” 02 Bu ay kendimizi ifade etme yollarından biri olan “MÜZİK VE DANS” ile ilgili çalışmalar yapıyoruz. Hızlı ve yavaş ritimlerde müzikler dinleyerek ritme uygun dans ediyoruz. 03 ANNE BABA OKULU’NUN “Cinsel Eğitim” isimli 6. oturumu saat 15.30’da gerçekleştirilecektir. Konuşmacılar Yrd.Doç Dr.Semai TUZCUOĞLU, Necla TUZCUOĞLU 04 İnternetten farklı dans çeşitlerini araştırarak dans videoları izliyoruz. “Patates” sebzesini tanıyoruz. Patatesli börek yaparak ikindi kahvaltısında yiyoruz. 05 Gezici Kütüphane PAFİN okulumuzda! Not: Kitap almak istersen 20-30 TL arası para getirebilirsin. 06 Sınıfa saklanan sayıları bularak “3” sayısını tanıyoruz. “3-4 Yaş Çocukları” isimli şarkıyı öğreniyoruz. 09 Opet Tuvalet Eğitimi isimli çizgi sinemayı seyrediyoruz. 10 Müzik aletlerini tanıyoruz. Kendi müzik aletlerimizi oluşturuyoruz. “Küçük Kaplumbağa Müzik Yarışmasında” isimli hikayeyi okuyoruz. NOT: Evden gelirken bir adet küçük kutu veya pet şişe getirmeyi unutma! 11 YA-PA Çocuk Seti kitabımızdan sayı çalışmaları yapıyoruz. “1”, “2”,”3” sayılarını pekiştiriyoruz. 12 Dinlediğimiz müzikler içinden bir tane seçerek “Sınıf Dansı” hazırlıyoruz. 13 Çeşitli dergileri kullanarak yırtma ve kesme çalışmaları yapıyoruz. “Minik Kanarya” draması yaparak aşağıda- yukarıda kavramlarını öğreniyoruz. 16 Yıldız şeklini öğreniyoruz. “Yıldızlar pır pır parlar” isimli şarkıyı öğreniyoruz. 17 şekilleriyle gece resmi yapıyoruz. “Gece- Gündüz” oyunu oynuyoruz 18 “Poşette ne var?” oyunu oynayarak sert-yumuşak kavramlarını öğreniyoruz. Ocak ayında doğan öğrencilerimizin doğum günlerini kutluyoruz. 19 Bugün Pijama Partisi Var! Pijama partimizi “Babamın Penguenleri” isimli sinemayı izleyerek daha eğlenceli hale getiriyoruz 20 Bugün I. Dönemin son günü! Saat 12:30’da velilerimizin katılımıyla dönem sonu raporlarımızı alıyoruz. NOT: Katılamayacak velilerimizin yerine aileden bir kişinin gelmesi çocuklarımızın üzülmesini önleyecektir. BUGÜN NÖBETÇİ SINIF UYGULAMASI OLMAYACAKTIR.
OCAK AYI AİLE KATILIMI
Çocuğunuzla beraber bir müzik seçerek ailece dans zamanı yapın. 03 02 Çocuğunuzla beraber bir müzik seçerek ailece dans zamanı yapın. 03 Çocuğunuzla müzik dinleyerek dans edin. Dans sırasında müziğin yavaş mı, hızlı mı olduğu hakkında sorular sorun. 04 Çocuğunuzla birlikte internetten farklı dans çeşitleri araştırın. 05 Çocuğunuza bugün okula gelen gezici kütüphane Pafin hakkındaki görüşlerini sorun. Çocuğunuzun satın aldığı kitabı ya da çocuğunuza ait bir kitabı ona okuyun. 06 Çocuğunuza evde bulunan “3” sayılarını fark ettirerek dikkatini çekin. Ardından çocuğunuzdan legolarla üçlü kuleler yapmasını isteyin. 09 Çocuğunuzdan bugün okulda yapılan mutfak etkinliğini size anlatmasını isteyin. Yarın yapılacak olan etkinlik için küçük bir kutu ya da pet şişe temin ederek çocuğunuzla birlikte onun çantasına koyun. 10 Çocuğunuzdan bugün okulda yaptığı müzik aletini nasıl yaptığını size anlatmasını isteyin. 11 Küçük not kağıtlarına 1, 2 ve 3 sayılarından ikişer tane yazın ve çocuğunuzla beraber eşleştirme oyunu oynayın. 12 Çocuğunuzla beraber internetten marakas yapımını inceleyerek beraber bir marakas yapın. 13 Çocuğunuzla beraber gazete ve dergileri inceleyerek istediği resimleri kesmesi söyleyin ve doğru kesebilmesi için küçük yardımlarda bulunun. 16 Çocuğunuzla yıldız şekilleri çizerek bu şeklin özellikleri hakkında konuşun. 17 Çocuğunuzla yıldız şeklinde patates baskıları hazırlayarak siyah fon üzerine beyaz yıldız baskısı yapın. 18 Çocuğunuzun gözlerini bağlayarak evdeki eşyalara dokunmasını isteyin. Çocuğunuz eşyalara dokunurken sert mi, yumuşak mı olduğunu hakkında sorular sorun. 19 Çocuğunuzdan bugün okulda yapılan pijama partisi ve izlediği sinemayı size anlatmasını isteyin. 20 Çocuğunuzla haftasonu gitmek üzere bir çocuk oyunu araştırarak tiyatro bileti alın.
BRANŞ DERSLERİMİZ
İNGİLİZCE
İNGİLİZCE
MÜZİK
BEDEN EĞİTİMİ
DRAMA
BİLGİSAYAR
MODERN DANS
BALE
YÜZME