GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
BATIKENT İLKYERLEŞİM ANAOKULU
Ders Kitaplarında Tasarım
Yılın Bölümleri.
Resimlerin Kullanımı.
ETKİNLİĞİ HAZIRLAYANLAR
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
MESLEK TANITIMLARI.
ROL OYNAMA.
Görsel / Uzaysal Zeka.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
KASIM AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ KASIM AYI GEZİMİZ ŞENLİKKÖY POSTANESİ KASIM AYI TİYATROMIZ ÇİZGİ TİYATRO.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU
UÇURTMA YARIŞI METNİ SUNUSU
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
TANIŞMA GÜNÜMÜZ OKULUMUZUN BÖLÜMLERİNİ GEZEREK TANIDIK.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
EYLÜL AYI BRANŞ BÜLTENİ.
TASARRUF NE GÜZELDİR.
Araçları Sınıflandırma İşlemi
3-4 Yaş Gelişim Özellikleri
AYŞEGÜL ÖÇAL NASREDDİN HOCA İLKÖĞRETİM OKULU ANKARA 2006
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Hangi duygularımız var ve bu duyguları nasıl ifade ediyoruz? Drama yaparak her duyguyu yaşadık. Parmak izlerimiz farklımıdır? deneyi ile büyüteçle tanıştık..
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
HAYAT BİLGİSİ 2.SINIF DÜNYA VE UZAY
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
KASIM AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
HAZIRLAYAN: HANİFE FIRAT KAZMALI
ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILANABİLECEK MATERYALLER
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
HİKÂYE ANLATMA TEKNİKLERİ
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
SİZCE KÜLTÜRÜ OLMAYAN TOPLULUK VEYA MİLLET VAR MI ?
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
SERBEST ETKİNLİKLER DERSİ. Serbest etkinlikler Talim Terbiye Kurulunun tarihli ve 75 sayılı kararıyla ilköğretim 1. kademe literatürüne girmiştir…
e sesi 1.Sınıf Müzikli, Oyunlu Ses Sunumları Aşamalar Hissettirme
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Programın Karşılaştırılması Sunusu
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı Drama.
BİL1007 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
GÖSTERGEBİLİM YRD.DOÇ CANAY UMUNÇ İSMAİL DURGUN
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Sunum transkripti:

GÖRSEL OKUMA GÖRSEL SUNU Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN

İÇİNDEKİLER Görsel okuma Görsel sunu Sınıflara göre görsel okuma – görsel sunu kazanımları Örnek etkinlikler

Görsel okuma NEDİR? GÖRSEL OKUMA: Yazılı metinlerin dışında kalan resim, sembol, şekil, renk vb. ve doğa olaylarını ve sosyal olayları anlamlandırma, yorumlama

Görsel sunu nedir? GÖRSEL SUNU: Duygu, düşünce ve bilgilerin; resim, şekil, sembol ve görsellerle anlatılması.

1. Sınıf kazanımları Evden okulu giderken karşılaştığı trafik işaretlerini anlama Sınıfa getirilen resim yada fotoğrafta gördüklerinin anlatma Televizyonda izledikleri çocuk programları hakkındaki düşüncelerini arkadaşları ile paylaşma Reklamlarda verilen mesajları sorgulama Doğayı izleme doğadaki değişimleri fark etme ve yorumlama ( Ör: bulutların kararmasının yağmurun habercisi olduğunu anlamlandırma)

1. Sınıf kazanımları Verilen bir kelime, cümle ya da paragraftan anladıklarını resimleme Basit bir hikayenin bir kısmı ya da benzer diyaloğu canlandırma Bilgi, düşünce ve izlenimlerin resim, şekil ve sembol kullanarak görselleştirme Sunularında gerçek nesne ve modeller kullanma (ör: anlatacağı konu ile ilgili oyuncak, meyve, sebze ya da modellerden yaralanarak görsel sunu yapma).

2. Sınıf kazanımları Sınıftaki öğrencilerin yaş, boy, kilo, kız-erkek öğrenci grafiklerini yorumlama İzledikleri reklamları beğenme ve beğenmeme nedenlerini açıklama Gösterilen fotoğrafların hangi sosyal olaya ait olduğunu nedenleriyle tahmin etme. Televizyondan izledikleri ya da gazeteden okudukları haberler hakkındaki düşüncelerini sınıfta anlatma Doğada gördüğü ağaç, çiçek, dağ, dere, gökyüzü vb. nin renklerini söyleme Çevresinde gördüğü yönlendirme ve uyarı işaretlerinin ne anlama geldiğini söyleme

2. Sınıf kazanımları Verilen bir kelime, cümle ya da parağraftan anladıklarını resimleme Bakkal, market ya da kitapevinden alış veriş yapma gibi serbest oyunlar oynama. El kuklası, eldiven kuklası, ip kukla ve gölge kuklalarından yaralanarak diyalog yapma ya da hikaye anlatma.

3. Sınıf kazanımları Gruplara ayırarak bir reklam hazırlama ve hazırladıkları reklamlarda verilen mesajları sınıfça sorgulama Hava durumu, veli, ağırlık vb. grafiklerin ve basit tabloları yorumlama Sevinç, kızgınlı, öfke, endişe gibi duyguları beden dilini kullanarak anlatma Duygularını anlatanın beden dilini doğru kullanıp kullanmadığını değerlendirme Verilen kroki (ev, okul) ve haritayı (yaşadığı il, ilçe) yorumlama Kış yaz sonbahar ve ilkbahar mevsimlerine ilişkin kavram haritası yaptırma

3. Sınıf kazanımları Mevsim değişikliklerinde düzenlenen, (ilkbahar ve sonbahar) çevre gezisi ya da piknikte doğadaki değişiklere ilişkin izlenimlerini ifade etme Sırayla verilmiş bir dizi resmi herbiri için birer cümle kurarak anlamlı bir parağraf oluşturma Bayramları, toplantıları anma törenlerini yöreye özgü sosyal olayları vb. toplum açısından önemini ve anlamanın üzerinde tartışma Bir öğrenci elindeki resmi ayrıntılarıyla anlatırken diğerlerinin anlatılanlara göre bu resmi çizmeleri

3. Sınıf kazanımları Okudukları bir kitap için “farklı bir kitap kapağı” hazırlama Görselleştirdiği ürünü arkadaşları ile paylaşma Görselleştirilen ürünün sınıf ve okul panosunda sergilenmesi El kuklası eldiven kuklası iplik kukla ve gölge kuklalarından yararlanarak diyalog yapma El kuklası eldiven kuklası iplik kukla ve gölge kuklalarından yararlanarak hikaye anlatma

3. Sınıf kazanımları Sonunun anlaşılmasını desteklemek amacıyla sunacağı konu ile ilgili bir nesne ya da modelin sınıfa getirip kullanılması Duygu düşünce ve izlenimlerinin drama, tiyatro, müzikli oyun, kukla vb. yollarla sunma Sunu öncesinde araç gereç hazırlama, sunacağı konu ile ilgili bilgi toplama ve prova yapma

4. Sınıf kazanımları Bir haftalık hava durumunu grafikten takip ederek okuma Tablo (çizelge) inceleme etkinliğini yapma Grafiği yorumlama etkinliği yapma Harita üzerinde incelmeler yaparak haritanın sembollerini açıklama Gruplara ayrılarak hazırladıkları reklamlarda veirlen mesajları sınıfça sorgulama Resimlerin söylediklerini çözümleme Gruplara verilen farklı karikatürlerden anladıklarını yazma ve yazılanları sınıfla paylaşma.

4. Sınıf kazanımları Televizyonda izledikleri haber spor belgesel vb. programlar hakkında yorum yapma Bir tiyatro oyununda Televizyon oyununda veya sınıf içinde sergilenen bir oyunda rol alanların rollerini oynarken beden dilini nasıl kullandıklarını tartışma, konuşmasını örneklerle destekleme Yaşadıkları bölgenin dağ, ova, akarsu, göl vb. yeryüzü şekillerine ilişkin kavram haritası yapma

4.sınıf Kazanımları Mevsim değişikliklerinde düzenlenen (ilkbahar ve sonbahar) çevre gezisi ya da piknikte doğadaki değişikliklere ilişkin izlenimlerini ifade etme Farklı meslekler hakkında bilgi toplama Bayramlar, toplantılar, yöreye özgü sosyal olayların vb. nin toplum açısından önemi ve anlamı üzerine tartışma Verilen eşya listesinden seçim yapılarak kendi odası ya da sınıfını hangi eşyalarla ve nasıl düzenleyeceğini planlaması ve planın çizilmesi

4. Sınıf kazanımları Okudukları bir kitap için “farklı bir kitap kapağı” hazırlama Görselleştirdiği ürünü arkadaşları ile paylaşma Görselleştirilen ürünün sınıf ve okul panosunda sergilenmesi Serbest oyunlar oynama Radyo televizyon haberleri ya da çevresindeki herhangi bir sosyal olayı canlandırma Bilgisayardan yararlanarak poster hazırlama

Resimlere uygun hikaye oluşturma etkiliği Örnek etkinlikler Görsel okuma Resimlere uygun hikaye oluşturma etkiliği

Örnek etkinlik 2 Karikatürlerden yola çıkarak anlatma etkinliği Resme bakarak düşüncelerinin ne olacağını tahmin ederek hikaye oluşturma