Bölüm 10 KOBİ’LERİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İKTİSAT FAKÜLTESİ İKTİSAT BÖLÜMÜ Para Teorisi ve Politikası
Advertisements

İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
TÜR K AL İ TE ® TÜR ALİTE K KOBİ KREDİLERİ VE TEŞVİKLER YERLİ VE YABANCI FONLAR YATIRIM İZNİ DIŞ KAYNAKLI KREDİLER YABANCI SERMAYE JOINT – VENTURE LEASING.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Bilgi, Bilgi Toplumu ve Bilgi Ekonomisi
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
İKTİSAT Girişimcilik - İşimizi Kuruyoruz -. Girişimcilik - İşimizi Kuruyoruz  Faaliyet konusu. İşletme hangi ürün ve hizmetleri üretecektir?  Mülkiyet.
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Ar-Ge ve Girişimcilik Ekibi
Finansal Yönetim Risk Yönetimi Etkin Borç Yönetimi Büyüme Hukuki Danışmanlık Modern Finans; sahip olduğu geniş müşteri portföyü ve güçlü referanslarıyla.
İŞLETMELERDE İFLAS.
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
TEMEL EKONOMİ 1. GİRİŞ Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK.
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
E- Ticaret Altyapısı.
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İşletmeyi neden kurarız ?
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
İŞLETME BÜYÜKLÜĞÜ VE KAPASİTE
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Devletin Piyasaya Müdahalesi ve Fiyat Kontrolleri
İŞLETMENİN SORUMLULUKLARI
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
MİLLİ GELİRİN HESABI.
Rabia BORAZANCI.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Firma Teorisi Tam Rekabet Piyasası.
Girişimcilik.
TÜRKİYE’DE DUAL İSTİHDAM YAPISI
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
PİYASA DENGESİ DOÇ. DR. AHMET UĞUR.
Adnan Menderes Üniversitesi Aydın İktisat Fakültesi Ekonomi ve Finans Bölümü Ekonomi I Ders notları 4.hafta ders notları Yrd.Doç.Dr. Öznur Özdamar
İşletmenin Kuruluş Çalışmaları
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
 Bölüm 8: Piyasa Koşulları ve Kârı Ençoklama Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
 Bölüm 2: Piyasa Ekonomisi ve Fiyatların Oluşması Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Tüketici kavramı Ürün çeşitliliği ve bilgisizlik Alış verişte karar verme yetisi Tüketicinin eğitilmesi ihtiyacı Tüketici koruma yolları, Tüketici örgütlerine.
İŞLETMENİN EKONOMİK YAPI İÇİNDEKİ YERİ VE İŞLETMENİN ÇEVRESİ
Doç. Dr. Mahmut BİLEN ENDÜSTRİEL EKONOMİ. ENDÜSTRİDE GİRİŞ VE ÇIKIŞLAR 2 Bu konuyu çalıştıktan sonra :
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 1: HASILANIN ÖLÇÜLMESİ
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İÇ ÇEVRE ANALİZİ.
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
MAKRO İKTİSAT I BÖLÜM 9 UZUN DÖNEMDE HASILA VE FİYAT DÜZEYİ: KLASİK MAKRO MODEL YRD. DOÇ. DR. OKTAY KIZILKAYA.
SOSYAL BİLGİLRİN TEMELLERİ
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
Pazarlama İletişimi
TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİĞİN ÖZENDİRİLMESİ
Alternatif Makro Modeller: Keynesyen İktisat
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Bölüm 10 KOBİ’LERİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI KOBİ’LERİN EKONOMİK ve SOSYAL SİSTEME KATKILARI Rekabetin Korunması Orta sınıfın Korunması ve Denge unsuru olmaları Sermaye birikimine katkıları İstihdama olumlu katkıları Yeni fikir ve buluşların ortaya çıkarılması

KOBİ’LERİN GÜÇLÜ YÖNLERİ Küçük Sermaye ile Yatırım Yapabilme Bir küçük işletmenin kurulması, büyük işletmelere göre göreceli olarak oldukça düşük maliyet gerektirir. KOBİ’lerde ilave istihdam sağlamak, üretimi gerçekleştirmek veya yeni bir buluşu gerçekleştirmek için gereken ek sermaye tutarı da büyük işletmelere göre çok azdır. Piyasa şartlarına uyum sağlama yetenekleri Küçük işletmeler tüketicilerle her düzeyde daha yakın çalıştıklar için tüketicilerin tercihlerini, sorunlarını, hemen değerlendirip, gerekli değişiklikleri yapabilmektedir.

İstihdam Yapısı ve Yönetim İstihdam sorunları karşısında küçük işletmeler, büyük işletmelere göre daha dirençlidirler. Yani büyük işletmeler personeli işten çıkarma veya zorunlu izin gibi istihdam problemlerini en aza indirme araçlarına küçük işletmeler kıyasla iki kat daha fazla başvurmaktadırlar. Müşteri ve İşletme Personeliyle Yakın İlişki İçinde Olma KOBİ’ler tüketicilere her düzeyde daha yakın çalıştıklarından, tüketicilerin tercihlerini, sorunlarını hemen değerlendirip, gerekli değişiklikleri yapabilmektedirler. Müşterilerle olan bu yakın ilişki işletmenin muhtemel sıkıntılı durumlarında müşterileri işletmeye karşı daha ılımlı olmaya teşvik eder. Normal zamanlarda ise bu müşteriler işletmenin devamlı müşterileridir.

Üretim Biçimi Emek-yoğun ve beceri isteyen mallar üretmeleri nedeniyle büyük işletmelerin rekabetinden fazla etkilenmezler. KOBİ’LERİN ZAYIF YÖNLERİ Tek Başına olma ve kalifiye eleman sağlayamama Piyasaya ilk girişte işletme oldukça basit bir yapıya sahip olduğundan, girişimci işletme fonsiyonlarını yerine getirmede önemli bir güçlükle karşılaşmaz. Zamanla işletme yapı itibariyle oturmaya başladıkça,işletme fonksiyonlarını yerine getirecek kalifiye elemanlara ihtiyaç duyulur.

Gerekli Sermaye(fonları) Sağlayamama Küçük işletme girişimcileri genellikle sınırlı bir özsermaye ile iş hayatına atılırlar. Çoğu durumda bu sermaye kuruluş için gerekli olan sabit değerlerin akımı ve çalışma sermayesi için yeterli olmaz. Bu yüzden işletmeler optimum büyüklükte kurulamazlar. Mevzuat ve Vergi Sistemi Vergi kanunları, Bağ-Kur, SSK Kanunu, Belediye Kanunu ve benzeri kanunlarda , KOBİ’lere kimi ayrıcalıklar tanınmakla birlikte , genelde büyük küçük tüm işletmelerin çalışmaları düzenlenmiştir. Burada asıl sorun mevzuata uymaktan çok, mevzuatı yerine getirmenin gerek para, gerek zaman açısından küçük işletmelere getirdiği yüktür.

ALICI-SATICI İLİŞKİLERİ Girişimciler işletmelerini büyütmek için, ürün kapasite boyutunda büyüme, yatay büyüme, d,key büyüme gibi büyüme modellerinden birini tercih eder. Büyük işletmeler, faktör piyasasından satın aldıkları üretim faktörlerini büyük işletmelere satanveya büyük işletmelerce üretilen mal ve hizmetleri pazarlayan küçük işletmeler yerine, kendilerine bağımlı işletmeler ikame ederek küçük işletmeleri atıl hale getirmektedirler. Bu durum bağımsız KOBİ’lerin rekabet gücünü de olumsuz yönde etkilemektedir.

Örgütlenme Yetersizliği Büyük işletmeler, dış çevre ile aktif uyum içerisinde ilişkilerini sürdürebilmek , çevre koşullarını kendilerine belli ölçüde uyarlayabilmek için çeşitli birlikler oluşturmuşlardır. Bu birliklerin en önemlisi Türkiye Sanayi ve İşadamları Derneği’dir.(TÜSİAD) Oysa KOBİ’lerin bu ölçüde güçlü bir Birlikleri yoktur. Bu durum KOBİ’lerin seslerini yeterince güçlü duyuramamasına neden olmaktadır.