EĞİTİM ORTAMINDA OLUMSUZ DAVRANIŞLARIN ÖNLENMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Advertisements

Şİddet Muhammet GÜLER.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Başiskele Anadolu Öğretmen Lisesi Rehberlik Servisi
1. Alkol, madde kullanan 2.OKULDAN KAÇAN 3.Suç işleyen ya da işleme eğilimi olan.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
AKRAN BASKISI.
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRT.
AKRAN ZORBALIĞI.
DEĞERLER EĞİTİMİ.
ŞİDDET VE ŞİDDETİN ÖNLENMESİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
ÇOCUK VE GENÇLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞI
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
SUÇ VE ŞİDDET.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
PROJE 1 AKRAN ARABULUCULUĞU.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
ŞİDDET NEDİR???.
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
Suç ve şiddet nedir? Çocuğun yakalanması ya da yakalanmamasına, polisle başının derde girmesi ya da girmemesine bakmaksızın hayatı boyunca bir kez suç.
RİSKİ YÖNETMEK.
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
ERGENLERDE MADDE KULLANIMI Sosyal Hizmet Uzmanı Ercan Mutlu
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
Sunum Akışı Kuraldışı/Problemli davranış nedir?
MADDE ve ALKOL KULLANIM BOZUKLUKLARI
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
TELEVİZYONUN İNSAN HAYATINDAKİ YERİ, ÖNEMİ VE ETKİLERİ
Öğrencilerimizin başarısı için okul veli işbirliği Psikolojik Danışman Muzaffer KILIÇ.
ÇOCUK VE SUÇ.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
ZOR GENÇLER ile BAŞA ÇIKMA
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
Rehberlik Servisi.
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
AKRAN BASKISI.
Çocuklara Yönelik Şiddetin Önlenmesi
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
ŞİDDET.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
İDARECİ EĞİTİMİ.
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Sunum transkripti:

EĞİTİM ORTAMINDA OLUMSUZ DAVRANIŞLARIN ÖNLENMESİ Hacı Kadriye Arslan RAM 2013-2014 AYDIN

EĞİTİM ORTAMINDA OLUMSUZ DAVRANIŞLARIN ÖNLENMESİ 21. yüz yılda insanlığın en ciddi endişelerinden biri hiç şüphesiz çocukların ve gençlerin giderek şiddete ve suça daha fazla eğilim göstermeleridir. Nüfusunun yaklaşık yarısı çocuk ve gençlerden oluşan Türkiye, ne yazık ki çocuk suçlarındaki artış hızı yönünden dünyada riskli ülkeler arasında ilk sıralarda yer almaktadır.

Ülkemizde son zamanlarda tanık olduğumuz sıra dışı olaylar yaşanmaktadır. Yaşanan bu toplumsal olaylar, toplumsal yaşamda yaşanan değişmeler, geniş aileden çekirdek aileye hızlı geçiş, küresel sürecin olumsuz etkileri, göç, ekonomik sorunlar, eğitimdeki yetersizlikler, bu olumsuz yaşantıların ve olayların değişik faktörleridir.

Çocuklarda şiddet, saldırganlık ve suç eğilimlerinin artmasının bütün toplumun geleceğini; ekonomiyi, eğitimi, siyaseti, sosyal barışı, hukuk düzenini, can güvenliğini tehdit edeceği bir gerçektir.

Bu yönde riskli ülke olduğumuzu gösteren bazı faktörler; Çocuklarından endişe ve şüphe duyarak yaşayan ailelerin her geçen gün çoğalması, Aile içi şiddetin hızla artması, Eğitim ortamlarında artan şiddet, disiplin ve suç olayları, Çocuklarda ve gençlerde artan silah taşıma merakı, uyuşturucuya yönelme, Çetecilik ve mafya eğilimlerinin doğal hale gelmesi, İntihar girişimlerinde yılda %400’lere varan artış.

Önemli olan şiddeti, suçu ailede, okulda ve sosyal çevrede oluşmadan önlemektir. Bu sebepledir ki, şiddetin azaltılması ve suçun önlenmesi için her kesime ama özellikle de anne babalara, eğitimcilere, STK’lara, tüm kurum ve kuruluşlara ve çalışanlarına önemli görevler düşmektedir. Bu yolda herkes gerekli sorumluluğu, duyarlılığı göstermeli, sektörler arası işbirliği mutlaka sağlanmalıdır. Çünkü çocuklar ortak paydamızdır; çocuklar geleceğimizdir.

Sorumlular olarak, yeni nesillere iyi bir dünya yaratabilmenin yolunun, ”çocuklarımızı akranları ile birlikte kucaklamaktan” geçtiğini her geçen gün daha iyi fark ediyoruz. Herkesin; Bana düşen nedir? Sorusunu sormaya başladığı an, çocuk ve gençlere ait, en içinden çıkılmaz görünen sorunların bir çözüme kavuştuğunu görmek mümkün olacaktır. Okul ortamlarında yaşanan olumsuz olaylara ve yaşantılara bu toplantının ve sonra ki yapılacak olan çalışmaların kısa, orta ve uzun vadede çözümüne önemli bir katkı vereceğine, ortaya konulacak çözüm modelinin etkili olacağına içtenlikle inanıyoruz.

OKULLARDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR ÖĞRENCİLERLE İLGİLİ SORUNLAR Okula geç gelmeler Ödev yapmamaları, derse hazırlıksız gelmeler Okula ve derslere karşı duyarsızlık Ders aralarında(teneffüslerde) çok bağırmaları Dersleri tekrar yapmamaları Birbirlerine karşı saygı duymamaları, Görev ve sorumluluklardan kaçmaları, Ders içerisinde çok konuşmaları

Okuduğunu anlamada ve ifade etmede yaşanan sorunlar Ders araç-gereçlerini getirmemeleri Okul kurallarına uymada yaşanan sorunlar Temizlik konularında yaşanan sorunlar Oyunların içerisinde şiddetin yer alması Zararlı madde kullanımı(bonzai, sigara, bali vb.) Devamsızlık sorunu Küfürlü konuşmaları Beslenme alışkanlığı ile ilgili sorunlar Maddi sorunlar

Gelecek kaygısı taşımamaları Olumsuz davranışların karşılıksız kalması Verimli ders çalışma yöntem ve tekniklerini bilmemeleri Çevrede, rol model alacakları kişilerin az olması Okula zarar vermeleri, Okuldan kaçmaları Okuma alışkanlıklarının olmaması Hırsızlık Yalan söyleme

VELİLERLE İLGİLİ SORUNLAR Öğrencilere kahvaltı yaptırmadan göndermeleri Velilerin okul ihtiyaçları konusunda duyarsız olması Veli toplantılarına gelmemeleri Veliler eğitim düzeyi düşük olduğu için öğrencilere derslerinde yeterince destek olamamaları Velilerin öğrencilerin sorumluluklarını almamaları çözümü okuldan ve öğretmenden beklemesi Velilerin öğrencilere olumlu rol model olmamaları Öğrencilere doğru iletişim kuramamaları

Velilere (özellikle babalara)öğrenciyle ilgili önemli bir durum olduğunda ulaşılamaması Velilerin gelir seviyelerinin düşük olması Sorunları şiddetle çözmeye çalışıyorlar ve şiddeti bir eğitim aracı olarak görüyorlar Çocuklarını bir birey olarak görmemeleri Öğrencilerin temizliklerine gereken önemin verilmemesi Öğrencilerin akademik başarılarının yeterince önemsenmemesi Kültürel farlılıklara uyum sağlayamamaları Erkek öğrencilerin aşırı serbest, kız öğrencilere ise baskıcı davranmaları

OKULLA İLGİLİ SORUNLAR Sınıflardaki eğitim araçlarının yetersizliği Okulun yeterince temizlenmemesi Okulda ekip ruhunun olmaması Okula girişlerin kontrollü olmaması Okullarda güvenlik görevlilerinin bulunmaması Okulların dönüşümden sonra fiziki yapıların öğrencilere uygun olmaması Okullarda ısınma sorunu Okullarda kantin olmadığından öğrencilerin dışarıya çıkması

Okul kütüphanesinin olmaması, kütüphane olan okullarda kitapların az olması Öğretmenlerin okulla ilgili sorun yaşadıklarında destek bulamamaları ve motivasyonlarının düşük olması Okul idarecilerini bir binada toplandığından diğer binalarda düzensizliklerin oluşması Okul bahçelerinde öğrencilerin yaşların uygun oyun alanlarının olmaması Okul bahçelerinde ağaç olmaması Okul aile birliğinin bütçesinin yetersiz olması

ÇEVRE İLGİLİ SORUNLAR Okul çevresinde internet cafe olduğu için öğrenciler ders saatlerinde internet cafeye gitmesi, Okul çevresinin iyi aydınlatılmaması, Okul çevresindeki yolarda yağmur sularının birikmesi, Öğrencilerin uyuşturucu maddeye rahat ulaşabilmeleri, Okul çevresinde madde kullanan, alkol ve sigara bağımlısı akranların olumsuz rol model olması, Kolluk güçlerinin okul çevresinde düzenli ve yeterli sayıda bulunmaması,

RİSKLİ DAVRANIŞLAR NELERDİR ? Fiziksel şiddet, Silah niteliğindeki araçları taşımak, Erken ve riskli cinsel ilişki kurmak, Sigara, alkol ve madde kullanımı, Olumsuz/hatalı arkadaş ilişkileri, İntihar düşünceleri ve girişimleri, Evden kaçma, Okuldan kaçmaokuladevamsızl

Kendine zarar verme davranışlarıdır… Kavgaya karışma, Saldırganca davranma, Uzun süreli gürültülü müzik dinlemek Uzun süreli televizyon izlemek, Video oyunlarını oynamak, Suç işleme ve suça yönelik davranışlar, Kendine zarar verme davranışlarıdır…

RİSK ALMA DAVRANIŞLARININ GELİŞİMSEL NEDENLERİ Kendi hayatlarını kontrol etme arzusu Yetişkin otoritesine ve geleneksel topluma direnmenin ifadesi Kaygıyla, gerilimle, yetersizlikle ve başarısızlıkla baş etme yolu Akran gruplarına daha çok kabul edilme Kendi kimliğini doğrulama Kendini kanıtlama

Potansiyel tehlike işaretleri Evde veya okulda sosyal olarak aşırı içine kapanık olma, Yoğun bir izolasyon içinde olmak Şiddete maruz kalmak Başkaları tarafında çabucak kızdırılabilir olmak Aşırı alınganlık Kendine rahat verilmediği duygusunu sık yaşamak Okul başarısının düşük olması

Öfke kontrolünün yetersiz olması ve sık öfke patlamaları yaşamak, Geçmişinde şiddet içeren davranışların bulunması, Bireysel farklılıklara toleransın olmaması, Madde kullanmak, Fevri olmak, Çok çabuk hayal kırıklığına uğramak ve bunu tolere edememek.

SORUNA YÖNELİK GERÇEKLEŞTİRİLEN ÇALIŞMALAR/ALINAN TEDBİRLER Toplantı, Seminer, Grup rehberliği, Bireysel danışma, Bireysel görüşme, Aile rehberliği, Anket çalışması, Sosyal faaliyetler, Turnuvalar, Oryantasyon eğitimi

Çözüm Önerileri Okul giriş ve çıkışlarında caydırıcı güvenlik tedbirleri artırılmalıdır. Sosyal kulüplerin etkinliği artırılmalıdır. Yaygın eğitim kurumlarına rehber öğretmen ataması yapılmalıdır. Düşük gelir düzeyine sahip öğrenciler desteklenmelidir. İç göçü engellemeye yönelik istihdam ve gelir dağılımı projeleri hayata geçirilmelidir.

İl düzeyinde rehberlik hizmetlerini etkin kılmak için her türlü ihtiyaçlar giderilmeli ve kurumlar arası koordinasyon sağlanmalıdır. Öğrenim çağındaki çocuk ve gençlere okul içinde ve okul dışında kendilerini ifade etmeye ve kendi yeteneklerini ortaya koymaya ve geliştirmeye yönelik faaliyetler planlanmalı ve uygulanmalıdır.

Yazılı ve görsel medyada hayata ve insana dair olumlu örneklerin ön plana çıkarılması sağlanmalı, Okul çağındaki çocukların çalıştırılmaması için her türlü önlemlerin alınması, Ceza uygulamaları amaç değil araç olarak görülmeli,

Öğrenci devamsızlıkları yakın takibe alınmalı, ailelerle sürekli işbirliği içinde olunmalı, Parçalanmış aile çocukları için her türlü tedbirler alınmalı, ilgili kurumlarla işbirliğine gidilmelidir, Okul-aile- çevre ilişkileri geliştirilmelidir. Ailelerin ihtiyaçlarına göre seminerler planlanmalıdır.