Bölüm 7 Motivasyon.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Advertisements

Uluslararası örnekler; İsveç Visa Paajanen,
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
1997’den bu yana; hizmet verdiğimiz marka ve kurumların amaçlarına uygun planlamalar, somut çözümlemeler, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlar sunar;
Hazırlayan: Kübra Yavuz Kübra Yerli
MESLEKİ EĞİTİM.
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
İŞLETMELERDE STRATEJİK KARARLAR
Yönetim Kavramı Yönetim İşlevleri.
Örgütsel Güven ve Adalet
Türkiye’de Liderlik ve İK Katkısı 25 Mart 2006 TÜRKİYE’DE LİDERLİK VE İK KATKISI 25 Mart 2006 Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş Amrop International 1.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Ankara, 25 Mart 2011 Mehmet KAYA Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Sekreteri HSYK’ nın Anayasal Değişiklik Doğrultusunda Yeniden Yapılandırılması.
İşletme Yönetimine Giriş Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
Bölüm 1 Örgütsel Davranış Nedir?
PERFORMANS DEĞERLENDİRME EĞİTİMİ
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
ERK İSG&İK – –
İşletmelerde stratejik yönetim
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Bölüm 3 Tutumlar.
YÖNETİCİLİK VE MOTİVASYON
Stratejik Yönetim.
STRATEJİK PLANLAMA.
TAPU VE KADASTRO KONYA V. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TPC İYİLEŞTİRME TAKIMI.
Motivasyon Uygulamaları
Bölüm 2 Örgütlerde Çeşitlilik
Hazırlayan: Tuba TEMUR 4/B Öğretim görevlisi: Süleyman Tıraş
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
PLAN NEDİR ? PLANLAMA NEDİR ?
Sistem Analizi Sistem Analisti
. Hafta.
Matriks Organizasyon ve Amaçlara Göre Yönetim
MOTİVASYON TEMELLERİ 7. hafta.
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Gruptaki bireylerin motİvasyonu ve grubu harekete geçirmek
SINIF YÖNETİMİ.
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
PERFORMANS DEĞERLENDİRME GÖRÜŞMELERİ VE GERİBİLDİRİM
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
TBS’de yönetİm.
YÖNETİM FONKSİYONLARI
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
YÖNETİMİN FONKSİYONLARI YÖNELTME: MOTİVASYON
OKULDE BİREYLER SAA.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
Sunum transkripti:

Bölüm 7 Motivasyon

Maslow İhtiyaçlar Hiyerarşisi Kendini gerçekleştirme Saygınlık (psikolojik) Sosyal ihtiyaçlar Güvenlik ihtiyaçları Fizyolojik ihtiyaçlar

Teori X Teori Y

ÇEKİCİLİK x BEKLENTİ x ARAÇSALLIK Beklenti Kuramı Victor Vroom ÇEKİCİLİK Kişinin ödüle verdiği değer.   BEKLENTİ Gayretlerin performansı ileriye götürdüğüne olan inanç. ARAÇSALLIK Belli bir sonuç elde edildiğinde bunun fark edilip ödüllendirileceğine olan inanç. ÇEKİCİLİK x BEKLENTİ x ARAÇSALLIK

Sürücü: Rasyonel/Analitik ve kontrol eden. Motivasyon Sürücü: Rasyonel/Analitik ve kontrol eden. Fil: Duygularla /Sezgilerle hareket eden. Johnathan Haidt Prof. Dr. Cem Tanova

Bilişsel Değerlendirme Kuramı Önceleri içsel ödüller kazandıran davranışlar için dışsal ödüller verilmesi motivasyonu azaltabilir. Edward Deci Prof. Dr. Cem Tanova

Akış ve İçsel Motivasyon Kuramı Csikszentmihalyi “Akış” çalışırken bazen “kendini kaptırmak” olarak ifade edilen deneyimdir. Amaçlardan daha fazla yapılan işe yoğunlaşma ile ilgilidir. Fotoğraftaki şef yoğun bir tempoda kendini yaptığı işe vermiştir. Prof. Dr. Cem Tanova

Amaçlara göre yönetim Amaçlara göre yönetim kavramı 4 safhadan oluşur: 1. Amaçların belirlenmesi 2. Faaliyetlerin planlanması 3. Oto kontrol 4. Periyodik değerlendirmeler

AGY Süreci 1. Temel işletme amaçları; Uzun dönemli-spesifik amaçlar ve stratejik plan 2. Bölüm amaçları 3. Alt bölüm/kısım amaçları 4. Personel standartları

Amaçların Özellikleri a. Amaçlar mümkün olduğunca somut ve ölçülebilir sonuçlarla ifade edilmelidir. b. Amaçlar gerçekçi olmalıdır, yani ne kolay ulaşılabilir ne de ulaşılması imkansız nitelikte olmamalıdır. c. Amaçlar sözlü değil, yazılı olarak açıklanmalıdır. d. Basit ve kısa ifadeler kullanılmalıdır. e. Her amaç için o amacı gerçekleştirebilecek süre belirlenmelidir. f. Amaçlar belli aralıklarla değerlendirilip gerekli değişiklikler yapılmalıdır. g. Her alt amaç, bir üst amacın aracı olacak biçimde geliştirilmelidir.

AGY'nin Olumlu Yönleri 1. AGY işletmelerde çalışanların güçlerini israf etmeden temel amaçlar doğrultusunda kullanmalarını sağlar. 2. Yöneticilerin ve çalışanların motivasyonlarını artırıp, oto kontrole imkan tanıyarak kendilerini geliştirmelerini sağlar. 3. Yetki devrini kolaylaştırır. 4. Yenilik, esneklik ve takım çalışması arasında bir uyum sağlar. 5. Yöneticilerin değerlendirmelerinde objektif bir ölçme yöntemi sağlar. 6. Daha adil bir ödüllendirme sistemi ve terfi planları geliştirmede yardımcı olur. AGY'nin Olumsuz Yönleri 1. AGY sayesinde dikey koordinasyon kolaylaşırken bölümler arası yatay koordinasyon güçleşebilir. 2. Bölümün ve çalışanın amaçları arasındaki uyumsuzluk dikey koordinasyonu da zorlaştırabilir. 3. Bölümler arası sık sık görüşmeler ve raporlamalar nedeni ile zaman kaybına ve bürokrasiye neden olabilir. 4. Planlamaya karşı isteksiz olan yöneticiler için uygun bir yönetim tekniği değildir.

KURUMSAL aDALET Prof. Dr. Cem Tanova

Adalet Adil durum algısı Kendim Başkası Aldığım ÷ Verdiğim Aldığı ÷ Verdiği 20 TL 1 saat = 20 TL / saat 40 TL 2 saat = 20 TL saat Prof. Dr. Cem Tanova

Örgütsel Adalet Dağıtımsal Adalet: Süreç Adaleti: İlişki Adaleti: Kaynak ve ödüllerin dağıtımı ile ilgili algılar. Süreç Adaleti: Dağıtım kararları verilirken kullanılan kural ve prosedür ile ilgili algılar. İlişki Adaleti: Karar vericinin davranışları ile ilgili algılar. Prof. Dr. Cem Tanova