Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları Ömer ŞAP
Üç Dalga Estetik Duygusal Ahlaki SOL SAĞ Rasyonel Mantıklı Organize
Birinci Dalga Rasyonel Göster ve anlat. Direkt satışa yönelik . Yeni ve Bedava kelimeleri yoğun. Direkt olarak USP’ye yöneliklerdir. Bütün markaların rasyonel özellikleri mevcut.
İkinci Dalga Duygusal Sonucun sonucundaki fayda Fiziksel faydaya ek olarak duygusal tatmin Algılayış farkları dikkate alındı
Üçüncü Dalga Manevi ve Etik
Co-Operative Bank Param bana yarar sağlarken başkasına zarar vermiyor. Neler Sağladı: Hesap kasanma oranı %30 azaldı Açılan hesapların%44 ü etik yapıdan En çok Gold Visa Reklam harcamaları artmadı gelir %47 arttı
Üç Dalga Manevi ve Etik Rasyonel Duygusal
Alanı fark etmek Gerçeği Tüketici Düşüncesi Marka Karakteri Ürün
Tesco Okullara Bilgisayar % 48 Hatırlanma oranı
Sponsorluk nerede kalıyor ?
İşbirliği mi Bağımısızlık mı ? Kuruluş Ortaklığı Doğrudan Sosyal Amaca Yönelme Karma Yöntem
Başkan Eşi Sendromu Herşey herkese görüşünde uzaklaşılmalı Bağışlar marka stratejileri ve marka yapılandırmaları aynı çizgide olmalı
Şirketler ile ilişkili Vakıflar
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları Kısa vadeli satış promosyonları amaçlanmamalıdır. Kampanyanın kendi içerisinde tanıtılması Sosyal amaca yönelik tahahüdünü marka iletişiminin bir parçası olarak görmelidir. Uzun dönemli olmalıdır. Taktik amaçlı değil stratejiktir.
Kaçınılması Gerekenler Hijyen Faktörleri sağlamadan yola çıkma Samimiyetsizlik Tutarsızlık
Başarılı Bir Sosyal Sorumluluk Kampanyası özellikleri Firma ve amaç arasında paylaşılan alan Basit Mekanizma ve tüketicilerin katılımı Üst düzey yöneticilerin inanç ve desteği Çalışanların katılımı Tedarikçilerin ve staratejik ortakların katılımı Reklam ve iletişim bütçesi Diğer marka reklamları arasında sinerji ve yaratıcılık Ünlülerin desteği ve PR etkinlikleri Ölçülebilir sonuçların olması