Gündem Oluşturma Kuramı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ
Advertisements

BASKI GRUPLARININ ETKİNLİĞİNİ BELİRLEYEN FAKTÖRLER
MARKA YÖNETİMİ HAFTA V.
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
İstatistik Kavramı İstatistik; kesin olmayışlığın ışığı altında karar verme tekniğidir. Ana kitle hakkında örneklem yardımıyla tahmin çalışmalarıdır. Kitle.
Türkiye’de Kadın ve Siyaset Kamuoyu Araştırması
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
Marka Konumlandırma Brand Positioning
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Siyaset Bilimine Giriş
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
Buluş Yoluyla Öğrenme.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
İletişim Bilimine Giriş
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Daha Şeffaf Bir Siyaset İçin. Doğruluk Payı  20 Haziran 2014 tarihinde yayın hayatına başladı.  ‘fact-checking’ kavramının Türkiye’deki temsilcisi.
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Sihirli Mermi Kuramı (Hipodermik Şırınga)
İLETİŞİM MODELLERİ LASWELL MODELİ.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri PSİKOLOJİK DESTEK TÜRLERİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
Temel Bilgi Teknolojileri
Siyaset Bilimine Giriş 10. Hafta
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
Wordpress Eğitimi 2.
Buruner’in Bilişsel Gelişim Kuramı
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
MEDYA.
Medya Türleri, Medya Araştırmaları
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
8 TANRI ALGISI Hakan ZAFER Din Psikolojisi
Neden kardeşlik fikrini sabun sattığımız gibi satamıyoruz? Pazarlama yöntemleri ile duygusal olguların kabul ettirilebilirliği Belirli fikirleri insanlara.
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
Probleme Dayalı Öğrenme
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
DIŞ POLİTİKAYI BELİRLEYEN ETMENLER
Proje Oluşturma ve Yönetimi
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
TÜRKİYE SOSYAL, EKONOMİK VE POLİTİK ANALİZ - 9
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
EMPATİK İLETİŞİM Bireyler arası ilişkilerde gönderilen iletilerin duygusal yönü ve içeriği ile algılanması ve anlaşılması.
Tanıtım Çalışma Grubu
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
Başşliyoouu... Başlıyor....
GÜNDEM BELIRLEME TEZI HAZıRLAYAN: SEVGÜL YAZıCı/
Sunum transkripti:

Gündem Oluşturma Kuramı Bayram Karaaytu

Gündem oluşturma kavramı,kamuoyu oluşturma sürecinin önemli bir aşamasıdır. Gündem oluşturmaya ilişkin çalışmalar bilişsel düzeyi yani farkına varma/vardırmayı temsil etmektedir. Kamuoyu oluşturma ise daha çok medya etkilerinin bütüncül bir sonucu olarak ve diğer unsurların oluşturduğu daha üst bir düzeyi ifade etmektedir. Gündem oluşturma bir ya da daha çok insan bir durumu ya da algılanan bir soruna önem atfettiğinde bir gündem yaratılmış olmasıdır

1920-1940’lı yıllarda medyanın etkilerinin çok güçlü olduğu düşünülüyordu. Bu dönemde propaganda çok kritik bir öneme sahipti.Özellikle içerik analizi,göstergebilim,sosyal grup araştırmaları gibi alanlarda bilimsel çalışmaların gelişmesi ile medyanın etkileri daha güçlü açıklanıyordu Gündem oluşturma kavramı 1968 yılında ABD’deki Başkanlık seçimlerinde medya gündemindeki konuların önemlilik sıralaması ile aynı konuların seçmenlerin zihnindeki sıralamasının araştırması ile tanımlanmıştır. Gündem oluşturma yaklaşımı sofistike yöntemlerle kamuoyu oluşturmak ve siyaseti etkilemek amacıyla yoğun olarak kullanılmaktadır.

1.Tanımlama 2.Meşrulaşma 3.Kutuplaşma 4.Özdeşleşme Gündem belirleme yaklaşımı kamuoyu oluşturma sürecinin en önemli aşamalarından birisidir. Gündemler 4 evreden geçerek gelişir 1.Tanımlama 2.Meşrulaşma 3.Kutuplaşma 4.Özdeşleşme

Medya gündemin iki yüzü arasında kutuplaşma yaratıp insanları birbirinden biriyle özdeşleşmeye zorlayarak bu son iki evrede aktif rol oynar. Gündem oluşturma medya etkilerinin ilk düzey etkileri içinde ele alınmaktadır. Bu aşamada istenilen konu ya da fikir sahibi hakkında ‘farkındalık’ sağlanır. Dahan sonra bilgi edinme olur. 3.aşamada ise tutum geliştirme düzeyime ulaşılır. Son aşamada ise davranış değişikliği sağlanır. kısacası bilişsel,duygusal ve davranışsal aşamaları şeklinde gerçekleşir

Dikkat Medya kitlenin dikkatini belli noktalara zorla çeker.Politik insanların kamu imajlarını yaratır.Gazeteler sürekli kitle içerisindeki bireylerin ne hakkında düşünmeleri,bilmeleri ve hissetmeleri gerektiğini öneren nesneler sunar

Medya kitlelere ne düşüneceklerini değil ne hakkında düşünmeleri gerektiğini telkin eder. Basın bir konuya dikkat çektiğinde kitleler o konunun önemli olduğuna inanma eğilimi içine girerler. Eğer siyasi konjonktürün değiştirilmesi isteniliyorsa taraflar maniple edilerek ‘GÜVENSİZLİK’ ortamı oluşturulur. Daha sonra bu güvensizlik ve istikrarsızlığın sorumlusu olarak yıpratılmak istenilen hedef suçlanır

Türkiye’de Bu İşler Nasıl Olur? 1960 darbesinde medyanın kamuoyuna karikatür konularla (bebek davası,kıyma makinesinde kıyılan insan haberleri) 28 Şubat PostModern Darbesinde yapılan korku dolu haberler

Türkiyede medya gündem oluşturmak istediğimi zaman bir iletişim kampanyası lansmanı yapar gibi iletişimin çeşitli unsurlarını bütüncül şekilde kullanmaktadır. Örneğin; Gezi Parkı olaylarından sonra 9 gazetenin aynı gün benzer manşetler yaparak yayın yapması Kısacası gündem oluşturma kuramını bugün dünyada bütün güçler önemli bir silah olarak kullanmaktadır.