AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö) ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI KONU : MATERYAL GELİŞTİRMEDE.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Advertisements

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
EK FİİL KONUSUNDA EN İYİ 3 SİTEYE İLİŞKİN SUNUM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
‘‘Öğretmen, uygarlıkların temel taşıdır
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
K A L İ T E O K U L L A R I M E R K E Z İ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Yetişkin Eğitimi. Yetişkin, kendi yaşamının sorumluluğunun kendisine ait olduğunu bilen kişidir.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
CUMHURİYET DÖNEMİ ORTAÖĞRETİM
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
IŞIKLI İLKÖĞRETİM OKULU
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
ÖĞRETMEN YETİŞTİRME Reformları (1848_1980)
Bilgisayar Destekli Eğitim
HALK EĞİTİMİ ve HALK EĞİTİM REFORMLARI
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
İSTASYON YÖNTEMİ.
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
ÖĞRENCİ Küreselleşme Üretim ve rekabet Programlar Bilgi Toplumu
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
İLKÖĞRETİM REFORMLARI
Bu sunum 04 Eylül 2013 tarihinde MEB tarafından yapılan basın açıklaması temel alınarak hazırlanmıştır. Puan sistemi hakkında yeni açıklamalar olduğunda.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARLAMADA ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
1 ZÜMRÜTOVA İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. 2 “En önemli ve feyizli görevlerimiz, milli eğitim işleridir. Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır.
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
ÖT ve MG’de Öğretmen Nitelikleri Bölüm 4 Bu Bölümün Konuları: 1.Materyal geliştirmede öğretmen nitelikleri 2.Teknoloji temelli öğrenmenin başarısı için.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Karşılaştırmalı Eğitim
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö) ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI KONU : MATERYAL GELİŞTİRMEDE ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ HAZIRLAYANLAR : GÜL SÜER GÜLAY ŞAN SÜMEYRA ÇELİK SÜMEYRA ŞEKER

İÇERİK Öğretmenin Sınıf İçi Görev Ve Sorumlulukları Öğretmen Nitelikleri Bu Niteliklere Sahip Öğretmen Yetiştirebiliyor muyuz? Geçmişten Günümüze Öğretmen Yetiştirme Programları Türkiye’ de ve Diğer Ülkelerde Öğretmen Yetiştirme Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri

ÖĞRETMENİN SINIF İÇİ GÖREVLERİ VE SORUMLULUKLARI NELERDİR?

Öğretmenin Sınıf İçi Görevleri ve Sorumlulukları : Huberman (1984)’ e göre, Disiplin sorunlarını çözme Motivasyonu sağlama Öğrencilerle iyi ilişkiler kurma Ders programını hazırlama Öğrencilerin çalışmaktan zevk alacağı materyalleri hazırlama Velilerle iş birliği yapma

Çok hızlı ve çok yavaş öğrenen öğrencilere etkili ve açıklayıcı olma Yöneticilerle iyi ilişkiler kurma Başarısızlıkları kabullenme Eleştirileri kabul etme Değişik durumlarda etkili bir şekilde çalışma Öğretmenliğe yetenekli olduğunu hissetme

İYİ BİR ÖĞRETMEN NASIL OLMALIDIR ?

Öğretmen ; Eleştirel ve yaratıcı düşünebilen İletişim becerileri gelişmiş ve sağlıklı iletişim kurabilen Araştırıcı, kendini sürekli yenileyen Öğrenenlerin gelişim ve kişilik özelliklerini bilen Değerlere sahip çıkmasını bilen ve iyi bir model olan

Sağlam bir kişiliğe sahip Eğlenmesini bilen Zamanı etkin ve verimli kullanan Öğrenmeyi zenginleştirici materyaller hazırlayabilen ve hazırlatabilen Bilimsel düşünen, bilgi teknolojilerini iyi kullanabilen Ürün ve sürece yönelik ölçme ve değerlendirme yapabilen ve doğru karar verebilen bir kişi olmalıdır.

Öğretmen Nitelikleri, Yıldırım & Özden (1998) tarafından aşağıdaki şekilde tanımlanmıştır : Öğrencinin bilgiye ulaşmasına, onu yorumlamasına ve gerektiğinde günlük hayatta kullanmasına yardım eden kişi Öğrencinin kendi potansiyelini anlamasına ve bunu kullanmasına yardım eden kişi Sınıf içinde otoritesini kuran ve kullanan değil, sınıf yönetimi becerilerini öğretim aktiviteleri haline getirebilen bir öğretici

Sınıfta sadece öğrenmeye yardım eden değil sınıfla birlikte kendisi de öğrenen bir öğrenici Öğrencinin başarısını önceden belirlenmiş kriterlere göre değerlendiren değil, öğrenciyi kendi potansiyeli içinde değerlendiren ve yönlendiren iyi bir rehber.

BU NİTELİKLERE SAHİP ÖĞRETMEN YETİŞTİREBİLİYOR MUYUZ?

“ Öğretmen uygarlıkların temel taşıdır “ Öğretmen uygarlıkların temel taşıdır.öğretmen yetiştirmeyi kendisi için hedef seçmeyen her uygarlık, er geç yıkılmaya ve unutulmaya mahkumdur.” M. Kemal ATATÜRK

ÖĞRETMEN YETİŞTİRME Öğretmenler, eğitim sisteminin en önemli öğelerinden biridir. Bir okulun kalitesini belirleyen temel unsur öğretmenlerdir. Öğretmenlerin niteliği de, aldıkları mesleki eğitimin kalitesine bağlıdır. Bundan ötürü öğretmen yetiştirme programları çağın ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde düzenlenmelidir. .

Cumhuriyetin ilk yıllarından günümüze kadar öğretmen yetiştirme programlarında çeşitli değişikliler yapılıp farklı modeller uygulanmıştır. 2004-2005 eğitim-öğretim yılında ilköğretim programlarında büyük bir devrim gerçekleştirilerek "öğretmen merkezli" anlayıştan vazgeçilip "öğrenci merkezli" anlayışa geçilmiştir. Bu değişim dünyada bir trend olmuştur. Çünkü çağımz bilgi çağı olarak adlandırılmakta ve bilgiye erişim oldukça kolay olmaktadır. Bu da öğrenci merkezli anlayışı zorunlu hale getirmekteydi.

Geçmişten günümüze öğretmen yetiştirme programları: Osmanlı döneminde eğitim sıbyan mektebi(ilkokul) ve medreselerde verilmekteydi. 1924’te Tevhidi Tedrisat ile eğitim -öğretim birleştirildi.Laik bir eğitime geçildi. 1937’de Köy öğretmen okulları açıldı. 1940’da Köy Enstitüleri açıldı. Köy Enstitüleri 1954 yılında siyasallaştığı gerekçesi ile kapatılmıştır ve bu okullar öğretmen okuluna dönüştürülmüş. 1974’ten sonra öğretmen okulları öğretmen liselerine çevrilmiştir.

1982’de Yüksek Öğretmen Okulları üniversitelere bağlanmıştır. 1998-1999 eğitim öğretim yılından itibaren yeniden düzenlenen öğretmen yetiştirme programları uygulanmaya konulmuştur. 1998-1999 eğitim –öğretim yılında başlanan sekiz yıllık zorunlu ilköğretim uygulamasının taleplerini karşılayacak biçimde şekillendirilmiştir 2004-2005 yılında eğitim -öğretimde yeniden yapılandırılmaya gidilmiştir.

TÜRKİYE VE DİĞER ÜLKELERDEKİ ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİNİ KARŞILAŞTIRIRSAK NASIL BİR SONUÇ ÇIKARIRIZ?

TÜRKİYE’DE ÖĞRETMENLER NASIL YETİŞTİRİLİYOR? Millî Eğitim Temel Kanunu’nun 48. maddesi, öğretmenlerin daha üst öğrenim görmelerini sağlamak üzere yaz ve akşam okulları açılır veya hizmet içinde yetiştirilmeleri maksadıyla kurslar ve seminerler düzenlenir hükmünü getirmiştir.

MEB; İlköğretim Kurumları Yönetmeliği ile ilköğretim okullarında görevli yönetici ve öğretmenlerin genel kültür, özel alan ve pedagojik formasyon alanlarında, bilgi ve görgülerini artırmak, yeni beceriler kazandırmak, eğitim-öğretimde karşılaşılan problemlere çözüm yolları bulmak, öğrencinin ve çevrenin ihtiyaçlarına göre plân ve programları hazırlamak ve uygulamak amacıyla çalışmalar yapılmıştır. Bu çalışmalar.derslerin kesiminden Temmuz ayının ilk iş gününe, Eylül ayının ilk iş gününden derslerin başlangıcına kadar; yıl içinde ise, yıllık çalışma programında belirtilen sürelerde meslekî çalışma yapılır (KY 2003, madde 98).

Hizmet içi eğitime katılmak, eğitim faaliyetinin amaç ve özelliğine göre isteğe bağlı veya zorunlu olabilmektedir. Hizmet içi eğitime katılanlara ilgili mevzuata göre değerlendirme puanı vermektedirler (MEB, 2006, s. 8).

GENEL BİR BAKIŞ: ABD’de öğretmenlik izin sertifikasının yenilenmesinde, öğretmenlerin belli meslekî gelişim kurslarını tamamlamış olmaları şarttır. Pek çok yerel okul bölge idaresinin de yine hizmet içi eğitim kapsamında öğretmen eğitimi merkezleri bulunmaktadır. Bu merkezlerde genellikle bir referans kitaplığı,görsel- işitsel kaynaklar kısmı, öğretim materyalleri geliştirme odaları, seminer ve konferans salonları bulunmaktadır.

Avustralya’da katılım zorunlu olmamakla birlikte, meslekî eğitim almayanlar terfi edememektedir. Danimarka’da sadece göreve yeni başlayan öğretmenler kurslara katılmak mecburiyetindedirler.

Almanya’da ve Japonya’da hizmet içine katılım yasa gereğidir. Fransa’da da yasa gereği olup, ülkedeki tüm öğretmenlerin meslek yaşamları boyunca en az 36 haftalık hizmet içi eğitime katılmaları şarttır.

İngiltere’de öğretmenler işe girişleri sırasında imzaladıkları sözleşme ile hizmet içi eğitim etkinliklerine katılmayı kabul etmektedirler. Ülkemizde hizmet içi eğitime katılmak, eğitim faaliyetinin amaç ve özelliğine göre isteğe bağlı veya zorunludur.

MATERYAL GELİŞTİRMEDE ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ

Öğretmen kullanımda kendisini yetersiz hissettiği araçlar yerine kendine güvenerek kullanabileceği ve öğrencileri kolaylıkla yönlendirebileceği materyal ve araçları tercih etmelidir.

Öğretmen öğretimi tasarlama bilgisine sahip olmalıdır. Öğretmen materyal tasarlama ilkelerini bilmeli ve kullanabilmelidir. Öğretmen öğrencilerin materyal oluşturmalarına da rehberlik edebilmelidir.

Öğretmen materyal çeşitlerini bilmelidir. Hedefler ve kazanımlar için uygun olan materyal kullanılmalıdır. Öğretmen öğrencilerin aile özelliklerini ve çevre koşullarını çok iyi incelemelidir. Öğretmen hoşgörülü ve sabırlı olmalıdır.

Öğretmen iletişim becerisine sahip olmalıdır. Öğretmen materyal hazırlama ve öğrenenlere hazırlatma becerisine sahip olmalıdır Öğretmen iletişim becerisine sahip olmalıdır. Öğretmen gelişim psikolojisini iyi bilerek öğreneni tanımalıdır.

Öğrencinin öğrenmesini etkileyen faktörleri açıklayan model ve kuramlar, öğretimde materyal kullanımının önemini açıkça vurgulamaktadır.(Hobar, 1984; Wang, Haertal & Walberg 1990; Pollard, 1985 ; Yanpar 1997)

KAYNAKLAR Doç. Dr. Tuğba Yanpar, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara 2006; Anı Yayıncılık Ümmügülsüm Karaşahin, Öğretmen Yetiştirmede Reform, Ankara 2008 http://acikders.hacettepe.edu.tr/dersler/ders_belge/GOIY/goiy/Seferoglu_Ogretmen_Nitelikleri.pps http://www.matematikblogu.com/ http://www.forumdas.net/ogretmenler-forumu/ogretmenin-nitelikleri-ve-gorevleri-18020/ http://oyegm.meb.gov.tr/ http://www.odevsel.com/egitim/2297/egitim-fakulteleri-ogretmen-yetistirme-programlarinin-yeniden-duzenlenmesi.html http://web.inonu.edu.tr/~efdergi/arsiv/Ustuner.htm

TEŞEKKÜRLER…