ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

T.C MARMARA ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
İLETİŞİM.
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
İLETİŞİM ENGELLERİ ‘SEN DİLİ’ & ‘BEN DİLİ’
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
ÇATIŞMA YÖNETİMİ ..
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
ÇOCUKLARIMIZLA ETKİLİ İLETİŞİM
İLETİŞİM BECERİLERİ fEyZA eRKAN.
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM MODELLERİ.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
ETKİLİ İLETİŞİM Volkan Yönten Uzman Psikolojik Danışman
Hasta Memnuniyeti-İletişim
BECERİLERİ SEMİNERİNE
Aile İçi İletişim ve Anlama Eşikleri
ETKİLİ İLETİŞİM.
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır Çünkü “KATİL” sorunun farkında bile değildir.
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
İLETİŞİM ENGELLERİ.
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR.
ETKİLİ İLETİŞİM VE DİNLEME
ÇATIŞMA ÇÖZME TEKNİKLERİ
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
ETKİLİ ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
Aile İçi İletişim.
ETKİLİ İLETİŞİM.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİM Rehber Öğretmen Funda ALKIN.
İLETİŞİM.
AMACIMIZ… Bu Çalışmamızın Amacı; “Meğer ben yanlış anlamışım”,
Etkili İletişim Emrullah GÜLER Uzman
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
ÇOCUKLA İLETİŞİM GİZEM YILDIZ Psk.Dan.Rhb.Öğrt.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
BURSA VALİLİĞİ İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ VELİ UYUM PROGRAMI BURSA 2015.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
En uzak mesafe ne Afrika’dır
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Bir Arada Yaşamanın Temeli : İletişim
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İLETİŞİMİN TANIMI ÖNEMİ VE İLKELERİ
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
Sunum transkripti:

ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ

Bu seminerin sonunda; Eğitim öğretim sürecinin nasıl daha etkili bir şekilde gerçekleştirileceği ve öğrencilerle iletişimimizin nasıl daha kolay hale getirileceği konusunda pratik bilgiler kazanmış olacağız…

İLETİŞİM İLETİŞİM: Anlamları ortak kılma sanatıdır. İLETİŞİM: İletişim bizim başkalarını anlamamıza,başkalarının da bizi anlamasına yardımcı olan bir süreçtir.

İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ Sözlü iletişim -Dil Sözsüz iletişim -Mimik -Jest -Mekan kullanımı -Temas -Ses tonu

İLETİŞİMİ ENGELLEYEN DAVRANIŞ MODELLERİ Şakaya boğmak Suçlu hissettirmek Konuyu değiştirmek Eleştirmek İma etmek Yaraya dokunmak Kaçınmak

SEN DİLİ Davranıştan çok kişiliğe yöneliktir. Yeniden konuşma isteğini engelleyicidir. Kişi kendini suçlanmış ve anlaşılmamış hisseder, yargılayıcıdır.

Kişiyi gücendirir,kırar. Kişi direnir ve tamamen sağlıksız bir iletişim olur,iki taraf da kaybedendir. Neye kızıldığının anlaşılmamasına neden olur

BEN DİLİ Özellikle olumsuz duyguların yaşandığı durumlarda, Olumsuz duyguların yaşandığı kişiye önce davranış yada durum tanımlanarak, Bu davranış yada durumdan nasıl etkilendiğini belirttikten sonra, Ne hissedildiğinin söylenmesine dayalıdır.

BEN DİLİNİN YARARLARI Sen dilindeki gibi kişiler savunmaya geçmez Birey karşısındakini suçlu hissettirmez. Dili kullanan kişinin neden o duyguyu yaşadığı anlaşıldığı için iletişim sağlıklı olur. Ben mesajını alan kişi başkalarını dinlemeyi de öğrenir.

Yakınlığı arttırır. Anlaşmazlıkları azaltır. Konuşan kişiyi duygularını biriktirmediği, etkili olarak dile getirdiği için rahatlatır.

ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLETİŞİMİNİN PÜF NOKTALARI

Özel Ve Önemli Olduğunu Hissettirmek İnsanlara İsimleriyle Hitap Etmek Empati Yapabilmek Ve Bunu Hissettirmek

İletişim dilinin öneminin farkında olmak Çocukların sandığımızdan daha akıllı olduklarını unutmamak

Sıkıntılarını Açıkça Dile Getirebilmelerini Sağlamak İnsanları Olduğu Gibi Kabul Edebilmek

İnsanlar Arası Mesafeyi Ve Sevgi Dozunu İyi Ayarlamak Aile İle İşbirliği İçinde Çalışabilmek

Öğrenilmiş Çaresizlik Yaşatmamak

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER

KAYNAKÇA 1-Cüceloğlu,D.2004.Keşkesiz Bir Yaşam İçin İletişim,İstanbul:Remzi Kitabevi. 2-Cüceloğlu,D.1991.Yeniden İnsan İnsana,İstanbul:Remzi Kitabevi. 3-Çaplı,O.1970.Çocukların Gençlerin Eğitimi,Ankara:Ayyıldız Matbaası. 4-Dökmen,Ü.2005.İletişim Çatışmaları ve Empati,İstanbul:Sistem Yayıncılık. 5-Ekşi,A.1990.Çocuk,Genç,Ana Babalar,Ankara:Bilgi Yayınevi. 6-Geçtan,E.1984.İnsan Olmak,Ankara: Adam Yayıncılık. 7-Işık,M.2007.Sizinle İletişebilir miyiz,Konya:Eğitim Kitabevi. 8-Navaro,L.2005.Gerçekten Beni Duyuyor musun,İstanbul:Remzi Kitabevi. 9-Yılmaz,H.2007.Sevgili Anne Babacığım Lütfen Bu Kitabı Okur musunuz,Konya:Çizgi Kitabevi. 10-Yılmaz,H.2007.Öğretmenim Lütfen Bu Kitabı Okur musun,Konya: Çizgi Kitabevi