Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLETİŞİM ENGELLERİ ‘SEN DİLİ’ & ‘BEN DİLİ’

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLETİŞİM ENGELLERİ ‘SEN DİLİ’ & ‘BEN DİLİ’"— Sunum transkripti:

1 İLETİŞİM ENGELLERİ ‘SEN DİLİ’ & ‘BEN DİLİ’

2 İNSANLARIN GENEL ÖZELLİKLERİ
HER İNSAN SEVİLMEK, SAYILMAK VE ÖNEMLİ OLMAK İSTER HER İNSAN “ İNSAN YERİNE KONMAK “ İSTER HERKES KENDİSİNİ OLDUĞUNDAN FAZLA GÖRÜR HER İNSAN “BEN “ SONRA DA “BİZ “ OLMAK İSTER HERKES KENDİNİ HAKLI GÖRÜR Kenan BAŞARAN

3 HERKESİN BİR KİMLİĞİ VE KİŞİLİĞİ VARDIR
HERKESİN FARKLI GÖRÜŞÜ, DÜŞÜNCESİ, DUYGUSU, İNANCI, AMACI VE ÇIKARI VARDIR HERKESİN KENDİNE ÖZGÜ FARKLI TAVRI VE DAVRANIŞI; FARKLI ÜSLUBU VE USULÜ VARDIR HERKESİN BİR KİMLİĞİ VE KİŞİLİĞİ VARDIR İNSANLAR TENKİT VE ŞİKAYET EDİLMEKTEN HOŞLANMAZLAR HERKESİN BİRİNE İHTİYACI VARDIR Kenan BAŞARAN

4 İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
ÖĞÜT VERMEK, ÇÖZÜM GETİRMEK, YÖNLENDİRMEK YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, AD TAKMAK SORU SORMAK, ARAŞTIRMAK, İNCELEMEK TEŞHİS, TANI KOYMAK, TAHLİL ETMEK TESELLİ ETMEK Kenan BAŞARAN

5 İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
1.ÖĞÜT VERMEK, ÇÖZÜM GETİRMEK, YÖNLENDİRMEK KİŞİDE DİRENÇ, İSYAN YARATABİLİR, SAVUNMAYA İTEBİLİR. ÖĞÜT, AHLAK DERSİ VERMEK, DİREK ÖNERİLERDE BULUNMAK, SİZE SORUNU AÇAN KİŞİDE BASKI VEYA SUÇLULUK DUYGULARI UYANDIRARAK, İLETİŞİMİN KESİLMESİNE VEYA YÖN DEĞİŞTİRMESİNE NEDEN OLABİLİR. Kenan BAŞARAN

6 İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
2. YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, AD TAKMAK “ SEN ZATEN HEP KOLAYA KAÇARSIN...” “ BEBEK GİBİ DAVRANIYORSUN...” “ GERİ ZEKALI NE OLACAK...” “ ŞİKAYETTEN BAŞKA BİR ŞEY BİLMEZSİN...” “ HİÇ BİR FEDAKARLIĞA KATLANMAK İSTEMİYORSUN...” “ SULUGÖZ...BİR ARKADAŞINLA OYNAMASINI BİLE BİLMİYORSUN...” Kenan BAŞARAN

7 İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
YARGILAMAK, ELEŞTİRMEK, AD TAKMAK GENELLİKLE YARGILAMA VE ELEŞTİRME TEPKİLERİ İLE KARŞILAŞAN KİŞİLER, KENDİLERİNİ ANLAŞILMAMIŞ, İTİLMİŞ, HAKSIZLIĞA UĞRAMIŞ, DAHA ÇARESİZ HİSSEDERLER. BUNUN SONUCUNDA İLETİŞİMİ KESEBİLİRLER VE ÖFKEYLE KARŞILIK VEREBİLİRLER. Kenan BAŞARAN

8 İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
3. SORU SORMAK, ARAŞTIRMAK, İNCELEMEK“ NEDEN...SEN ONA NE YAPTIN?...O SANA NE DEDİ?...” “ ÇOCUK NEDEN HASTALANDI?... İYİ GİYDİRMEDİN Mİ?...” “ NEDEN UYUYAMADIN?... AĞIR MI YEDİN?...” “ NEDEN DOĞRU DÜZGÜN OYNAMAYI BECEREMİYORSUN?...” Kenan BAŞARAN

9 İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
SORU SORMAK, ARAŞTIRMAK, İNCELEMEK GENELLİKLE SORU, İNCELEME, NEDENİNİ ARAMA GİBİ YAKLAŞIMLARIN İÇİNDE ÖNYARGI, ELEŞTRİ VEYA ZORUNLU ÇÖZÜM BULUNUR. KONUŞAN DİNLEYENİN SORULARLA NEREYE VARMAK İSTEDİĞİNİ ANLAYAMAYACAĞINDAN ENDİŞEYE KAPILIP SAVUNMAYA GEÇEBİLİR. Kenan BAŞARAN

10 İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
TEŞHİS, TANI KOYMAK, TAHLİL ETMEK BU TÜR YAKLAŞIMLARDA, DİNLEYEN KİŞİ KONUŞANIN NİYETİNİ, SÖYLEMEK İSTEDİKLERİNİ ÇOK İYİ BİLİYORMUŞ, ONUN KAFASININ İÇİNDEKİLERİ OKUYORMUŞ GİBİ BİR TAVIR İÇİNE GİRER, KONUŞANI SAVUNMAYA İTER, SİNİRLENMESİNE, SABIRSIZLANMASINA VEYA ÖFKELİ CEVAPLAR VERMESİNE NEDEN OLABİLİR. KONUŞAN KİŞİ KENDİNİ KISTIRILMIŞ, YANLIŞ ANLAŞILMIŞ HISSEDER BÜYÜK OLASILIKLA İLETİŞİMİ KESER. Kenan BAŞARAN

11 İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
4.TEŞHİS, TANI KOYMAK, TAHLİL ETMEK “ ASLINDA SEN ÖYLE DEMEK İSTEMİYORSUN...” “ BEN SENİN ASLINDA NEDEN ÖYLE YAPTIĞINI BİLİYORUM...” “ ASLINDA SENİN DERDİN BAŞKA ...” “ ANLAŞILAN BİR SÜRE SANA YARDIMI OLMAMI İSTEYECEKSİN ...” “ BUNLARI BENİ ÜZMEK İÇİN ANLATIYORSUN ANLAŞILAN” Kenan BAŞARAN

12 İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
TESELLİ ETMEK “ ALDIRMA BOŞVER...” “ ÜZÜLMEEEE....” “ BAŞKA ŞEYDEN KONUŞALIM...” “ OLUR BÖYLE ŞEYLER, GEÇER...” “ DÜZELİR CANIM, BUNU DERT ETME...” “ BİR KAHVE İÇ DÜZELİRSİN...” “ BOŞVER CANIM, ARKADAŞLAR ARASINDA OLUR BÖYLE ŞEYLER...” “ AMAN SEN DE HERŞEYİ CİDDİYE ALIYORSUN, YAK BİR SİGARA...” Kenan BAŞARAN

13 İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
TESELLİ ETMEK ASLINDA TESELLİ ETMEK ÇOK GÜZEL VE YARARLIDIR, ÖNEMLİ OLAN TESELLİYİ KİŞİYİ ANLADIĞIMIZI BELİRTTİKTEN SONRA VEREBİLMEKTİR. SÖYLEDİKLERİ ANLAŞILMADAN, TESELLİ EDİLİYORMUŞ HİSSİNİ YAŞAYAN KİŞİ, KENDİNİ ANLAŞILMAMIŞ, DİNLENİLMEMİŞ, SÖYLEDİKLERİ SAÇMA SAPAN GİBİ ALGILANMIŞ HİSSEDEBİLİR ÖNEMSENMEMİŞ VEYA TAM OLARAK DİNLENİLMEMİŞ OLMAKTAN DOLAYI KIZGINLIK DUYABİLİR. GENELLİKLE, DİNLEMEDEN VERİLEN TESELLİ MESAJLARI, KONUŞAN KİŞİDE SORUNUNUN KÜÇÜMSENDİĞİ DUYGUSUNU YARATABİLİR. Kenan BAŞARAN

14 "insanların çoğu duvar, çok azı da aralarında köprü kurarlar" D.PENI
Kenan BAŞARAN

15 NEDEN BEN DİLİ İLETİŞİM İÇİN UYGUN DİLDİR?
BEN DİLİ’Nİ KULLANMAK BEN DİLİ NEDİR? SEN DİLİ NEDİR? NEDEN BEN DİLİ İLETİŞİM İÇİN UYGUN DİLDİR? Kenan BAŞARAN

16 BEN DİLİ: KENDİNİ İFADE ETME
DAVRANIŞIN TANIMI SOMUT ETKİ DUYGUNUN İFADESİ Kenan BAŞARAN 16

17 DAVRANIŞIN TANIMI KARŞIDAKİ KİŞİNİN ;
ÜZEN, KIZDIRAN, KORKUTAN DAVRANIŞININ YORUM KATILMADAN NE İSE AYNEN İFADE EDİLMESİ Kenan BAŞARAN

18 SOMUT ETKİ KARŞIDAKİ KİŞİNİN YAPTIĞI DAVRANIŞIN SONUCUNDA OLUŞAN DUYGUNUN NEDENİ; PARA, ZAMAN, EMEK, SAĞLIK, ENERJİ KAYBININ İFADE EDİLMESİ Kenan BAŞARAN

19 DUYGUNUN İFADESİ KARŞIDAKİ KİŞİNİN DAVRANIŞI SONUCUNDA
HİSSEDİLEN DUYGUNUN İFADE EDİLMESİ Kenan BAŞARAN

20 BEN DİLİ ÖZELLİKLE OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI DURUMLARDA,
OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI KİŞİYE ÖNCE DAVRANIŞ YADA DURUM TANIMLANARAK, BU DAVRANIŞ VEYA DURUMDAN NASIL ETKİLENDİĞİ BELİRTİLDİKTEN SONRA, NE HİSSEDİLDİĞİNİN SÖYLENMESİNE DAYALIDIR. Kenan BAŞARAN

21 BEN DİLİ CÜMLELERİ GEÇ KALDIĞINDA İŞLERİN YETİŞMEYECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM BU BENİ ÜZÜYOR YAZILANLARIN BİTMEMESİ BENİ KAYGILANDIRIYOR SENİ TOPLANTIDA GÖRMEMEK BENİ MERAKLANDIRDI “BEN”LE BAŞLAR VEYA “BEN”LE BİTER BİREYİN DUYGULARINI İFADE EDER KENDİ DÜŞÜNCELERİNİ ORTAYA KOYAR Kenan BAŞARAN

22 SEN DİLİ CÜMLELERİ NEDEN GEÇ KALDIN
VERDİĞİM YAZILARI DAHA BİTİRMEMİŞSİN TOPLANTIDA NEREDEYDİN “SEN”LE BAŞLAR VEYA “SEN”LE BİTER YARGILAYICI ELEŞTİRİCİ VE SUÇLAYICI OLABİLİR ÖFKE VE KIZGINLIK DUYGULARI TAŞIYABİLİR Kenan BAŞARAN

23 SEN MESAJLARI BEN MESAJLARI
ATILGAN İNSANLAR YARATIR. İLETİŞİMİ ZEDELEMEZ. İLİŞKİYİ GELİŞTİRTİR. SORUMLULUK DUYGUSUNU GELİŞTİRİR. İŞBİRLİĞİNE YÖNELİK İSTEK UYANDIRIR. ÇEKİNGEN YADA SALDIRGAN İNSANLAR YARATIR. İLETİŞİMİ ZEDELER. İLİŞKİYİ ZEDELER. SORUMLULUK DUYGUSUNU GELİŞTİRMEZ. İŞBİRLİĞİNE KARŞI DİRENÇ YARATIR. Kenan BAŞARAN 23

24 SEN MESAJLARI BEN MESAJLARI
DAVRANIŞA YÖNELİKTİR. ÖZELE VE O ANA YÖNELİKTİR. GÖNDEREN KİŞİNİN DUYGU VE DÜŞÜNCELERİNİ İÇERİR. ÖZGÜVENE OLUMLU KATKISI VARDIR. GÖNDERENE YARDIM İSTEĞİ UYANDIRIR. KİŞİLİĞE YÖNELİKTİR BÜTÜNE VE GENELE YÖNELİKTİR. KARŞIMIZDAKİ KİŞİ İLE İLGİLİ OLUMSUZ DEĞERLENDİRMELER İÇERİR. KARŞIMIZDAKİ KİŞİNİN ÖZGÜVENİNİ ZEDELER. ÖFKE VE NEFRET GİBİ OLUMSUZ DUYGULAR UYANDIRIR. Kenan BAŞARAN 24

25 BEN DİLİNİN YARARLARI SEN DİLİNDEKİ GİBİ KİŞİLER SAVUNMAYA GEÇMEZLER,
BİREY KARŞISINDAKİNİ SUÇLU HİSSETTİRMEZ, DİLİ KULLANAN KİŞİNİN NEDEN O DUYGUYU YAŞADIĞI ANLAŞILDIĞI İÇİN İLETİŞİM SAĞLIKLI OLUR. BEN MESAJI ALAN KİŞİ BAŞKALARINI DÜŞÜNMEYİ DE ÖĞRENİR. YAKINLIĞI ARTIRICIDIR, ANLAŞMAZLIKLARI AZALTIR, KONUŞAN KİŞİYİ DUYGULARINI BİRİKTİRMEDİĞİ, ETKİLİ OLARAK DİLE GETİRDİĞİ İÇİN RAHATLATIR. Kenan BAŞARAN

26 DİKKAT !“BEN” SÖZÜ AYNI ZAMANDA TEK YÖNLÜ BAKIŞI ANLATIR
YAPTIĞIMIZ GÖRÜŞMEDE HER “BEN” DEYİŞİNİZDE KARŞINIZDAKİNİN DEĞİL, KENDİNİZİN DAHA ÖNEMLİ OLDUĞUNU VURGULAMIŞ OLURSUNUZ. “BEN SİZE YENİ TEKLİFİMDEN BAHSETMEK İSTİYORUM” YERİNE; “YENİ TEKLİFİMİ ÖĞRENMEK İSTER MİSİNİZ” “BEN FATURA ADRESİNİZİ ÖĞRENMEK İSTİYORUM” YERİNE; “FATURA ADRESİNİZİ VEREBİLİR MİSİNİZ?” “BENİM SİZE İYİ HABERLERİM VAR” YERİNE; “SİZİN İÇİN İYİ HABERLERİM VAR” Kenan BAŞARAN

27 İLETİŞİM BOZULURSA... ANLAŞMA SAĞLANAMAZ
BİREYLER BİRBİRLERİNE YABANCILAŞIR BİREYSEL VE KURUMSAL HEDEFLERE ULAŞMAK GÜÇLEŞİR Kenan BAŞARAN

28 TEŞEKKÜRLER … Kenan BAŞARAN


"İLETİŞİM ENGELLERİ ‘SEN DİLİ’ & ‘BEN DİLİ’" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları