Westley ve maclean kuramı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SİYASAL SÜREÇ ve KAMUSAL SEÇİM
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
MEDYA Medyayı Tanımak - Haber ve Unsurları -.
KYF II. DÖNEM HİBE PROGRAMI ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
BASKI GRUPLARININ ETKİNLİĞİNİ BELİRLEYEN FAKTÖRLER
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
İŞLETME YÖNETİMİ.
XIV.BÖLÜM ÖRGÜTSEL SATINALMA DAVRANIŞI
Kitle İletişim Araçları
ENFORMASYON KURAMI VE SHANNON-WEAVER MODELİ AZİZ DEMİR
İletişim Süreci ve Türleri
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
İLETİŞİM MODELLERİ LASWELL MODELİ.
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
DEĞERLER DEĞERLER BİR HAREKETİN, ÖNERİLEN BİR SEÇE- NEĞİN, BİR KARARIN SONUÇLARINI DEĞERLENDİR- MEDE KULLANDIĞIMIZ PRENSİPLERDİR. AHLAK PRENSİPLERİNDEN,
Hepimiz biliriz ki,bizi biz yapan kurallar vardır.Bu kuralların temelini oluşturan ögelerden bir kaçını sizlerle geçen ay ki;bültenimizde paylaşmıştım…
Doç. Dr. Mehmet Cihan YAVUZ
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
4.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ DANS SPORLARI TOPLULUĞU
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI. KİMLİK Mİ KİŞİLİK Mİ? KİMLİK - Kim olduğunuz - Kendiniz Hakkında ne düşündüğünüz - Kendinizi nasıl sunduğunuz Ya da Böyle.
Siyaset Bilimine Giriş 10. Hafta
IV. DERS: Medyanın Toplumsal Konumu ve Medya ile İlişkiler HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ.
İletişim.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
İletişim Süreci ve Türleri
Medya Türleri, Medya Araştırmaları
Mühendislik Ekonomisi
İletişim Bilimine Giriş
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
BÖLÜM 19 KANALİZASYON SİSTEMLERİNİN TASARIMI. BÖLÜM 19 KANALİZASYON SİSTEMLERİNİN TASARIMI.
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
SAATLER.
1.Sınıfımızdaki arkadaşlarımızla benzerlikleriniz veya farklılıklarınız nelerdir ? Söyleyiniz.
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
DİJİTAL GÖRÜNTÜ İŞLEME
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
BİLGİ FELSEFESİ  BİLGİNİN OLUŞUM SÜRECİ  BİLGİ TÜRLERİ.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
GRT 283 KİTLE İLETİŞİM KURAMLARI
PAZARLAMA KARMASI.
Sosyal Hizmet Etiği Doç.Dr. Elif Gökçearslan Çifci
HABERİN NİTELİKLERİ DOĞRULUK
plan modelinin ana öğeleri
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
DOÇ. DR. MÜDRİYE YILDIZ BIÇAKÇI
Toplum ve Toplumsal Yapı
Sağlık Kurumlarında Yönetsel ve Klinik Bilgi Sistemleri
Yeni Medya Teknolojileri ve Modernleşme
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
ALGILAMA İLETİŞİM.
REHBERLİK PSİKOLOJİKDANIŞMANLIK VE İLGİLİ BİLİMLER
Algoritma Nedir? Algoritmayı, herhangi bir problemin çözümü için izlenecek yolun adımlar halinde yazılması olarak tanımlayabiliriz. Algoritma, bir problemin.
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
AİLEDE İLETİŞİM.
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
DİJİTAL GÖRÜNTÜ İŞLEME
ALGILAMA Duyu organlarının uyarılması akabinde oluşan ani bir ayırt ediciliktir.
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

Westley ve maclean kuramı

Westley ve maclean ın kavramsal modeli nedir? Bu uyarlama yazarların kitle iletişimi ile kişilerarası iletişim arasında temel farklılıkları algılamasına dayanır. Bu farklılıklar daha açıkça şöyle tanımlayabiliriz.

Westley ve maclean ın kavramsal modeli nedir?

kitle iletişiminde geri beslemenin çok az oluşu ya da ertelendiği gerçeği Herhangi bir bireyin(B)(izleyici olarak) yöneleceği ve arasından Seçmek zorunda olduğu Daha fazla sayıda A ların (alternatif kitle iletişim ara çları)ve X lerin(çevredeki Objeler)olması.

Westley ve maclean ın kavramsal modeli nedir? Bu model enformasyon kaynağının A nın B ile iletişim kurmak üzere karmaşık X ler arasından seçim yapma eğilimini gösterir. Buna ek olarak B herhangi bir X i doğrudan algılayabilir ve geri besleme hattı ile cevap verebilir. İkinci değişiklik ek bir öğeyi,kanalın rolü olan C yi içerir.C burada kitle iletişimcinin yerine geçmiştir.

Modelde temel bileşenler C kitle iletişim kurumu veya bu kumumdaki bireydir.izleyicinin ilgi ve gereksinimlerine uygunluk kriterine göre izleyiciye ulaşan kanala giriş için A ların arasından seçim yapar.B ile iletişim kurmak üzere doğrudan X ler arasından da seçim yapabilirler.B nin gereksinimlerini karşılamak olan genel amacının dışında iletişime yönelik bir amacı yoktur.

Modelde temel bileşenler B izleyici veya davranışçı rolü temsil eder.çevreye yönelim veya enformasyon alma ihtiyacında olan birey veya gurup,hatta toplumsal sistemin yerine geçebilir. X kanala ulaşmak üzere(C)iletişimci tarafından yapılan seçimdir.X izleyicilere iletmek üzere kitle iletişim kurumunun değiştirdiği şekliyle gönderidir.

Westley ve maclean ın kavramsal modeli nedir?

Modelde temel bileşenler X toplumsal bir çevrede herhangi bir olay ve obje.kitle iletişim araçları(örneğin fiyat değişiklikleri,siyasal krizler,seçim sonuçları)vasıtasıyla gerçekleşir. A savunan rolü olarak tanımlanır.X ler hakkında kamuya söyleyecek bir şeyi olan birey ve kurumların durumuna karşılık gelir.politikacılar ve ya reklamcılar ya da haber kaynakları olabilirler.