T.C. GÖLCÜK KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

MEB bu sene Orta Öğretim Kurumlarına geçişte yeni bir sistem uygulayacağını, yeni sistemde SBS’nin kaldırılacağı ve yerine yeni bir sınav konmayacağını.
TEOG Tercih ve Yerleştirme Sistemi
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi EYLÜL 2013.
ŞEKER İLKÖĞRETİM OKULU
BURAYA OKUL ADINIZI YAZINIZ. Buraya okulunuzun web adresini yazınız.
1 MURATLI İLÇE GENELİNDEKİ EĞİTİM ALMIŞ / ALMAMIŞ ENGELLİ BİREYLERİ TESPİT ETME VE TOPLUMA KAZANDIRMA PROJESİ 1.
YENİMAHALLE GAZİ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ.
1-2-3 Şubat 2012 tarihinde Bingöl Merkez İlköğretim Okulu Öğretmenlerine ‘Okullarda Afet Bilincini Oluşturma’ konulu eğitim semineri düzenlenmiştir.
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
YGS NEDİR? LYS NEDİR?.
T.C. SARUHANLI KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SINAVLARA HAZIRLANMA VE BAŞARIYI ARTIRMA EYLEM PLANI.
08/10/ /01/ /12/ /05/2012 AKÇAKENT BAŞARIYA KOŞUYOR Akçakent İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü.
BÜYÜKÇİĞLİ ANADOLU LİSESİ
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KURŞUNLU Tevfİk fİkret İLK-ORTA OKUL MÜDÜRLÜĞÜ
İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (SBS)
FEVZİ PAŞA ORTAOKULU PROJENİN ADI: PROJENİN ADI: EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ EĞİTİMDE BAŞARI İÇİN BULUŞUYORUZ.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
ÖDÜL YÖNERGESİ. Kaymakamlığımız himayesinde İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan Ödül Yönergesi üç farklı alanda verilmektedir. 1.Yönetici.
T.C. KOCAELİ VALİLİĞİ İL Mİllİ Eğİtİm Müdürlüğü
2013 SBS SİSTEMİ SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ. SINIF BAŞVURU VE ÜCRET YATIRMA TARİHİ SINAV GİRİŞ BELGELERİNİN İNTERNETTE YAYIM TARİHİ SINAV TARİHİ SINAV.
ortaöğretİme geçİş sİstemİ
T.C. ORDU VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ben de Başarabilirim Projesi (AKADEMİK BAŞARIYI ARTIRMA) HAZIRLAYANLAR Gökhan MELİKOĞLU Ordu Tek.Lise.
MEHMET EMİN YURDAKUL ORTAOKULU
Mersİn İl Mİllİ EğİTİm Müdürülüğü EĞİTİMDE KALİTE yönetİm sİstemİ değerlendİrİcİ eğİtİmİ   MERSİN.
– 2012 DEĞERLENDİRME ÖĞRENCİ SAYILARI YıllarYeni Kayıt Toplam Öğrenci.
TÜRK TELEKOM ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
Bu sunum 04 Eylül 2013 tarihinde MEB tarafından yapılan basın açıklaması temel alınarak hazırlanmıştır. Puan sistemi hakkında yeni açıklamalar olduğunda.
ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
 Cazibe Merkezi Okullar  Hacı Rafet Gümüş Lisesinin Dönüşümü  Arzulu İlk Öğretim Okulunun Durumu.
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TEOG SINAV ANALİZİ ŞUBAT T.C. KOCAELİ VALİLİĞİ
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
Ders seçimi veli, “öğrenci” tarafından yapılır.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 İsabey Atatürk Ortaokulu & İlkokulu.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. BAŞİSKELE KAYMAKAMLIĞI İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü 04 Mart 2014 Tarihli 2. YGS Deneme Sınavı Analizi.
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
PROJESİ VEZİRKÖPRÜ AKADEMİK BAŞARIYI ARTTIRMA VABA
BURAYA OKUL ADINIZI YAZINIZ.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 TEOG
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
FEHMİ GÜR MÜDÜR YARDIMCISI (Öğrenci İşleri). MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ Amaç MADDE 1-
YGS DENEME SINAVI SORU HAZIRLAMA KOMİSYONU TOPLANTISI
İl Millî Eğitim Müdürlüğü
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
1 ERENLER İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE/İSTATİSTİK BİRİMİ.
İLÇELER NET VE ORTALAMA KARŞILAŞTIRMALARI
PERSONEL DURUMU OKUL-ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ DURUMU OKUL ÖNCESİ EĞİTİM.
T.C. GÖLYAKA KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
YENİ SINAV SİSTEMİ YAMAN DEDE İMAM HATİP ORTA OKULU REHBERLİK SERVİSİ
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Sunum transkripti:

T.C. GÖLCÜK KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME ve DEĞERLENDİRME SUNUSU MART - 2015

KURUM KİMLİK BİLGİSİ

DERSLİK – ŞUBE – ÖĞRENCİ – ÖĞRETMEN – İDARECİ SAYILARI

DERSLİK – ŞUBE – ÖĞRENCİ – ÖĞRETMEN – İDARECİ SAYILARI

DERSLİK – ŞUBE – ÖĞRENCİ – ÖĞRETMEN – İDARECİ SAYILARI

DERSLİK – ŞUBE – ÖĞRENCİ – ÖĞRETMEN – İDARECİ SAYILARI

BAŞARININ ARTTIRILMASINA YÖNELİK ÇALIŞMALAR Okul Öncesi Eğitimi Yaygınlaştırma ve Geliştirme Projesi kapsamında; okul öncesi eğitimde okullaşma oranını artırmak ve eğitim kalitesini yükseltmek amacı ile yapılacak çalışmaları planlamak, çalışmaları yürütmek, çalışma sonuçlarını değerlendirmek ve alınması gereken önlemleri belirlemek amacıyla Gölcük İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde komisyon oluşturulmuştur.

ALINAN KOMİSYON KARARLARI Komisyon 09/12/2014 tarihinde yapmış olduğu toplantıda okul öncesi eğitim çağında olup, herhangi bir okul öncesi eğitim kurumunda kayıtlı olmayan çocukların tespit edilerek, okul öncesi eğitime gitmeme nedenlerinin araştırılmasına karar vermiştir. Bu kapsamda okul öncesi eğitim kurumlarına kaydı olmayan çocuklar belirlenerek, çocukların adres kayıtları ile okulların kayıt alanları ilişkilendirilmiş, ilgili okul müdürlüklerine gerekli çalışmaların yapılması için öğrenci isimleri ve adresleri gönderilmiştir.

01/01/2009-30/03/2010 Tarihleri Arasında Doğan ve Kaydı Olmayan Öğrencilerin Kayıt Durumu İstatistikleri

01/01/2009-30/03/2010 Tarihleri Arasında Doğan ve Kaydı Olmayan Öğrencilerin İlişkilendirildiği Okullar

01/01/2009-30/03/2010 Tarihleri Arasında Doğan ve Kaydı Olmayan Öğrencilerin İlişkilendirildiği Okullar

ALINAN KOMİSYON KARARLARI Komisyon 08/01/2015 tarihinde toplanarak elde edilen verileri değerlendirmiş; Okul öncesi eğitim kurumuna devam etmeyen öğrencilerin yoğunlaştığı Yeni Mahalle, Şehitler Mahallesi ve Piyalepaşa Mahallesi’nde okul öncesi öğretim kurumlarının yaygınlaştırılmasının öneri olarak yetkililere iletilmesine, Engelli olan 6 öğrencinin velilerinden talep gelmesi durumunda kaynaştırma öğrencisi olarak okullara hemen kayıtlarının yapılmasına, İkametgah adresinden taşındığı belirlenen 74 öğrenci için yeni bir adres tespit çalışması yapılmasına, Kayıt alan dışında olduğu belirlenen 5 öğrenci için yeniden kayıt alanı belirlenmesine

Ailenin maddi yetersizliği nedeniyle okula devam etmediği beyan edilen 24 öğrenci için gerekli incelemeler yapılarak öğrencilerin ücretsiz olarak okula kayıtlarının yapılmasına, giderlerinin karşılanması için okul aile birlikleri ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nden destek sağlanmasına, Taşımalı eğitim bölgesinde ikamet eden 22 öğrenci için gezici anaokulu uygulamasının planlanmasına, Kendisine ulaşılamayan 109 öğrenci için mahalle muhtarlıkları ile işbirliği yapılarak yeni bir alan taraması yapılmasına, Veli isteği ile okul öncesi eğitim kurumuna gönderilmeyen ve 2015-2016 Eğitim Öğretim Yılında okul öncesi eğitim kurumlarına gönderileceği beyan edilen öğrencilerin kayıtlarının takip edilmesine karar vermiştir.

ALINAN KOMİSYON KARARLARI 24/02/2015 tarihli toplantı kararları: Toplantıda sene başından beri yapılan çalışmaların genel bir değerlendirmesi yapılarak aşağıdaki tespitlere yer verilmiştir: Okul öncesi eğitimde okullaşma oranını artırmaya yönelik 2015 Ocak, Şubat döneminde ilçemizde yapılan çalışmalar şunlardır: * Gölcük İlçesi Okul Öncesi Eğitimi Yaygınlaştırma ve Geliştirme Projesi kapsamında; okul öncesi eğitimde okullaşma oranını artırmak ve eğitim kalitesini yükseltmek amacı ile yapılacak çalışmaları planlamak, çalışmaları yürütmek, çalışma sonuçlarını değerlendirmek ve alınması gereken önlemleri belirlemek amacıyla Gölcük Kaymakamlığı bünyesinde komisyon oluşturulmuştur.

Toplantıda ayrıca şu kararlar alınmıştır; Toplantıda ayrıca şu kararlar alınmıştır; *Okul öncesi eğitim çağında olup, herhangi bir okul öncesi eğitim kurumunda kayıtlı olmayan çocukların tespit edilerek, okul öncesi eğitime gitmeme nedenlerinin araştırılmasına karar vermiştir. Bu kapsamda okul öncesi eğitim kurumlarına kaydı olmayan çocuklar belirlenerek, çocukların adres kayıtları ile okulların kayıt alanları ilişkilendirilmiş, ilgili okul müdürlüklerine gerekli çalışmaların yapılması için öğrenci isimleri ve adresleri gönderilmiştir. * Komisyon İlköğretim Kurumları yönetimleriyle işbirliği içerisinde okul öncesi eğitim yaşında olup okula devam etmeyen toplam 531 öğrenciye ulaşarak devam etmeme nedenlerini tespit etmiştir. * Yapılan ikna ve destek çalışmaları sonucunda 262 öğrencinin okul öncesi eğitime devamı sağlanmıştır.

2 . 3-4 Yaş grubundaki öğrenci sayısının okullarda artırılması için müstakil anaokullarında bu yaş grubuna yönelik şubeler açılmasına veya müstakil anaokulu sayısının artırılmasına, 3. Anasınıflarında 36-48, 48-54 ve 54-66 ay grupları oluşturularak yaş grubuna uygun müfredatın uygulanmasına, 4. Okul öncesi eğitimin önemini vurgulamak ve okula öğrenci devamını artırmak için velilere hitaben mektup hazırlanmasına ve gönderilmesine, 5. Maddi imkanlarının yetersizliği nedeniyle okula devem etmeyen öğrenci bilgilerinin İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile paylaşılarak ve bu öğrencilerden her hangi bir ücret talebinin yapılmamasına,

6. Taşımalı öğretim kapsamındaki 22 öğrencinin mevzuat engeli nedeniyle devamı sağlanamamış olup , bu konuda yasal düzenleme yapılmasının üst birimlere önerilmesine, 7. Değirmendere Yüzbaşılar Mahallesinde İlçe Emniyet Müdürlüğüne ait bulunan lojmanın bağımsız anaokuluna dönüştürülmek üzere tahsis ve yatırım tekliflerinin yapılmasına, 8. Saraylı köyü 185 ada 2 parselde bulunan kalıcı işyerinin hak sahibi altı kişiden satın alma işlemlerinin yapılarak bağımsız anaokuluna dönüştürülme tekliflerinin yapılmasın karar verilmiştir.

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ GÖLCÜK SONUÇLARI

2015 TEOG – 1 SINAVI İLÇE ÖĞRENCİ SAYILARI

2015 TEOG – 1 SINAVI İLÇE ORTALAMALARI

2015 TEOG – 1 SINAVI İLÇE SIRALAMALARI

2015 TEOG – 1 SINAVI TÜM SORULARI DOĞRU YANITLAYAN ÖĞRENCİ SAYISI

ORTAK SINAV DEĞERLENDİRMESİ Sınava giren toplam öğrenci sayısı 2132. Tüm derslerde 100 tam puan alan öğrenci sayısı 7. 2132 öğrencinin % 78,14’ü ( 1666 öğrenci ) genel ortalaması geçer not olan 45 puanın üzerindedir. 2132 öğrencinin % 21,86’sı ( 466 öğrenci ) genel ortalaması geçer not olan 45 puanın altındadır.

ORTAK SINAV DEĞERLENDİRMESİ 2013 – 2014 Eğitim – Öğretim Yılında yapılan I. Ortak Sınavda 58,60 olan İlçe Ortalaması 2014 – 2015 Eğitim – Öğretim Yılında 3,62 puan artarak 62,22 puan olmuştur. Alınan bu puan ile İlçemiz İl genelinde 3. sırada yer almaktadır.

DERSLERE GÖRE 2014 – TEOG İLÇE ORTALAMALARI 2015 HEDEFLERİ

TÜRKÇE DERSİ

MATEMATİK DERSİ

FEN BİLİMLERİ DERSİ

İNKİLAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİ

YABANCI DİL DERSİ

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ

YÜKSEK ÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI GÖLCÜK SONUÇLARI

2013-YGS Sınavına Giren Öğrenci Sayıları

Gölcük –Türkiye YGS Karşılaştırması

Gölcük –Türkiye YGS (MF Puan Türü) Karşılaştırması

Gölcük –Türkiye YGS (TM Puan Türü) Karşılaştırması

Gölcük –Türkiye YGS (TS Puan Türü) Karşılaştırması

GÖLCÜK 2014 YGS PUAN ORTALAMALARI ve İLÇE HEDEFLERİ

LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI GÖLCÜK SONUÇLARI

2013-LYS Sınavına Giren Öğrenci Sayıları

Gölcük – Kocaeli –Türkiye LYS (MF Puan Türü) Karşılaştırması

Gölcük – Kocaeli –Türkiye LYS (TS Puan Türü) Karşılaştırması

Gölcük – Kocaeli –Türkiye LYS (TM Puan Türü) Karşılaştırması

İl hedefi için; her İlçe her yıl % 3 artış hedeflemeli, STRATEJİK HEDEFLER ÖSYM, 2012 yılından sonra iller arası sıralamaları resmi olarak yayınlamamaktadır. Bu durumda İlimizin Puan ortalamaları ile Türkiye ortalamasının karşılaştırılması en doğru ölçme olacaktır. Buna dayanarak; 2015-2019 stratejik planında, YGS-MF-TM-TS alanlarının her birinde Türkiye ortalaması baz alınarak her yıl % 3 artış hedefi belirlenmiştir.   İl hedefi için; her İlçe her yıl % 3 artış hedeflemeli, İlçe hedefi için; her okul her yıl % 3 artış hedeflemelidir.

DERSLERE GÖRE 2013 – 2014 ÖĞRETİM YILI LYS İLÇE ORTALAMALARI Ve 2014 – 2015ÖĞRETİM YILI İLÇE HEDEFLERİ

DERSLERE GÖRE 2013 – 2014 ÖĞRETİM YILI LYS İLÇE ORTALAMALARI Ve 2014 – 2015ÖĞRETİM YILI İLÇE HEDEFLERİ

BAŞARIYI ARTTIRMAYA YÖNELİK ÇALIŞMALAR İlköğretim ve Ortaöğretimde Başarıyı Değerlendirme Komisyonları oluşturuldu. İlçemizin İlköğretim ortak sınav ve YGS ile LYS sonuçları ayrıntılı olarak çıkarılarak ilgililerle paylaşıldı. 2014 – 2015 Eğitim ve Öğretim yılı ortak sınav YGS ve LYS hedefleri belirlenerek (İlçe ve okul düzeyinde) ilgililerle paylaşıldı. Üst Okullara – Liselere ve Üniversitelere Belediye ile işbirliğinde (Gölcük’te Öğrenci Olmak Projesi) geziler düzenlenmiştir. *İTÜ ve Kocaeli Üniversitesi Ortaöğretim ve İlköğretim kurumlarında yetiştirme kursları açıldı. (16 Ortaokul, 3 Anadolu Lisesi, 2 Meslek Lisesi, 1 İmam Hatip Lisesi)

BAŞARIYI ARTTIRMAYA YÖNELİK ÇALIŞMALAR 6. Okul merkezli kazanım ölçme sınavları yapılarak sonuçları izlenmektedir. Öğrencilerin devamsızlığını azaltmaya yönelik çalışmalar kapsamında, güncel devamsızlık takibi yapılmaktadır. Sosyal, Kültürel, Sportif faaliyetler sene başında ayrıntılı olarak planlanmış ve uygulamaya konulmuştur. 9. Zararlı alışkanlıklarla ilgili konferans, seminer, tiyatro ve bilgilendirme çalışmaları öğretmen, öğrenci, veli düzeyinde yapılmaktadır.

TAŞIMALI EĞİTİM

ORTAÖĞRETİM KURUMLARI

İLKÖĞRETİM KURUMLARI

ÖZEL EĞİTİM KURUMLARI

DİNLEDİĞİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ…

EL ELE GELECEĞE…