YÜKSEK TEKNOLOJİLİ ÖĞRENME SİSTEMLERİ TASARIMINDA KÜLTÜREL ETKİLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
BASİT MAKİNELER.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
TC ÇAVDARHİSAR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2011 – 2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Mobil Uygulamalar ve Bilgi Hizmetleri Orçun Madran
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROTOKOL.
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
Mandalanın Ölçme Değerlendirme Sürecindeki Rahatlatıcı Etkisi
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Anadolu Öğretmen Lisesi
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
1 DEĞİŞMEYİN !!!
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
Üçüncü Grup Birinci Harf U sesi sunumu MÜRŞİT BEKTAŞ.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
3.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Bilgisayar Destekli Eğitim
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
Proje Konuları.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Sembolik Düşünce Nedir
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Sunum transkripti:

YÜKSEK TEKNOLOJİLİ ÖĞRENME SİSTEMLERİ TASARIMINDA KÜLTÜREL ETKİLER Alper BAYAZIT BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI GİRİŞ Öğrenen merkezli öğrenme ortamlarında; Kültürel, Psikolojik, Eğitimsel, Teknolojik, Zamana uygunluk ilkeleri göz önünde bulundurulmalıdır. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI GİRİŞ Değinilen bazı temel kavramlar; Hatırlama, Tam öğrenme, Kalıcı bilgi, Bilişsel süreçler, Problem çözme, Çoklu ortam tabanlı iletişim BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI GİRİŞ Singapur eğitim sisteminde incelenen ana konular; Eğitim hakkında bazı kültürel varsayımlar ve yaygın inanışlar, Singapur toplumunun çok kültürlü olmasının önemi, Bireylerin rolleri BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI GİRİŞ 3 farklı uygulama örneği sonucunda; Eğitimcilere, Öğretim tasarımcılarına, Politikacılara, Bağımsız, becerikli, yaratıcı ve sorumluluk sahibi yurttaş yetiştirmeleri için tavsiyeler… BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

SİNGAPURUN KÜLTÜREL YAPISI 1965’te bağımsızlığını ilan etti. Çok kültürlü olması, o yıllardan bu yana süregelmektedir. Şu anda Asya kıtasında, Japonyadan sonra en yüksek standartlara sahip ikinci ülkedir. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

SİNGAPURUN KÜLTÜREL YAPISI BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

SİNGAPURUN KÜLTÜREL YAPISI Bu yüzden; Etnik, Sosyal, Kültürel, Dilsel, Dinsel farklılıklar ortaya çıkmaktadır. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

SİNGAPURUN KÜLTÜREL YAPISI Singapur’un başarılı bir Asya toplumu olması; İngiliz dilini kullanması, Hükümetin teknolojiyi benimsemesi, ekonomik ve politik hedeflere ulaşmalarını sağlamıştır. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

SİNGAPURUN KÜLTÜREL YAPISI Teknolojinin eğitime destek olması için ETV yayına girdi. Geleneksel eğitimle birleşti, Öğrenciler, okul öğrenmelerini tamamladı, Öğretmenler, ETV derslerini kullanmaları için eğitildi. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

SİNGAPURUN KÜLTÜREL YAPISI ETV’nin sonuçları; Öğrenciler çok fazla bilgi edindiler, Sınavlarda çok başarılı oldular, fakat Bağımsız düşünmeden uzaklaştılar, Dünya ile rekabette yetersiz oldular. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

SİNGAPURUN KÜLTÜREL YAPISI Değişen dünya ekonomisine ayak uydurmak için reformlar yapıldı. “Bireysel Öğrenme” “Düşünen okullar, öğrenen ulus” Sonucunda ise; IT (Bilgi Teknolojileri) kullanılmaya başlandı. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI KÜLTÜRÜN ÖNEMİ Toplumlar, kültüre sahip değildirler, kültürün kendisini oluştururlar. Kültürü; Toplumun inançları, Felsefesi, Gelenekleri, Değerleri belirler. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI KÜLTÜRÜN ÖNEMİ Sözel-olmayan ve sözel dil, çok ırklı, çok dilli ve çok dinli ülkelerde önemlidir. “swah ku” “kiasu” BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI KÜLTÜRÜN ÖNEMİ Batı ile doğu arasında; Felsefi, Dinsel Kültürel açılardan farklılıklar bulunmaktadır. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI KÜLTÜRÜN ÖNEMİ Batı kültüründe; Bireye değer vermek, Kişisel başarı, Bağımsız hareket etme, Zamana önem verme öne çıkarken; BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI KÜLTÜRÜN ÖNEMİ Doğu kültüründe ise; Kültürel yönlendirme, Grup çalışması, Etkili dışa vurum, Diğer kişilerle uyum, Sezgi, tasarlama ve düşünme öne çıkmaktadır. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI KÜLTÜRÜN ÖNEMİ Bu yüzden bir web tabanlı öğretim arayüzü tasarlarken, değişik kültürlerin de ziyaret edeceği göz önünde bulundurulmalıdır. Buna göre, renkler, semboller, resimler, grafikler tasarlanmalıdır. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI KÜLTÜRÜN ÖNEMİ Şu andaki ve gelecekteki teknolojilerin hedeflediği en son nokta ise, 5 duyu organına hitap eden “sanal gerçekliğe” ulaşmaktır. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

KÜLTÜR VE ÖĞRETİM TASARIMI Singapur eğitim sistemi tasarımında; Eğitim hakkında bazı kültürel varsayımlar ve yaygın inanışlar, Singapur toplumunun çok kültürlü olması, Toplumdaki bireylerin ve grupların rolleri göz önünde tutuldu. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

KÜLTÜR VE ÖĞRETİM TASARIMI Kültür ve öğretim tasarımı ilişkisi için 3 örnek durum incelenecektir. Durum 1 : Çoklu Ortam Tabanlı Öğrenme Sistemleri Durum 2 : İnternet Ortamında Araştırma Durum 3 : SUCCESS Projesi BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

KÜLTÜR VE ÖĞRETİM TASARIMI İlk iki durum aday öğretmenlerin, Nasıl öğreteceği, Öğretim süreçlerini değerlendirmeyi, Okul ortamlarında teknolojiyi kullanmalarını temele almıştır. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

KÜLTÜR VE ÖĞRETİM TASARIMI Üçüncü durum ise Öğrencilerin diğer ulus veya okullarla işbirliğine dayalı projelerini, Düşük başarılı öğrencilerin işbirliğine dayalı Web tabanlı Bilim Projesini konu almaktadır. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

Durum 1 : Çoklu Ortam Tabanlı Öğrenme Sistemleri Öğretmen adaylarının sınıf deneyimlerinin anlamlı olması için iki etkileşimli öğrenme sistemi tasarlanmıştır: Okul deneyimi Sınıf yönetimi BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

Durum 1 : Çoklu Ortam Tabanlı Öğrenme Sistemleri Okul deneyimi programında; öğretmen adayları sanal bir okula gitmektedirler. Öğretmenler ise aday öğretmenlere yol gösterici konumundadırlar. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

Durum 1 : Çoklu Ortam Tabanlı Öğrenme Sistemleri Sınıf yönetimi programında ise şunlar yer alır; Sınıf kurallarının koyulması, Grup aktivitelerinin organizasyonu, Lab. durumları BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

Durum 1 : Çoklu Ortam Tabanlı Öğrenme Sistemleri İki program da geleneksel eğitimin yerini alan tam öğrenme ve bağımsız öğrenme sistemini ifade eder. Hizmet öncesi öğretmen eğitim programının tamamlayıcı niteliktedir. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

Durum 1 : Çoklu Ortam Tabanlı Öğrenme Sistemleri Bu iki çoklu ortam programı da gerçek durumları, öğretmen adaylarının karşısına çıkartır ve problem tabanlı durumlarla çalıştırır. Videoda izlenen durumlarla ilgili değişik yaklaşımlar veya öneriler getirebilirler. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

Durum 2 : İnternet Ortamında Araştırma İnternet vb. teknolojilerin hızla gelişimi, çevrim içi öğrenmeye teşvik etmiştir. Bu ortamlarda iletişime olanak veren kavramlar : E-mail Chat BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

Durum 2 : İnternet Ortamında Araştırma İkinci örnek durumda, iletişimi bilgisayar merkezli iletişim sağlamıştır. Öğretmen adayları ile yol gösterici rol oynayan araştırmacılar arasındaki iletişim e-mail ve chat yoluyla sağlanmıştır. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

Durum 2 : İnternet Ortamında Araştırma İnternet ortamında, öğretmen adayları, yaptıkları hataları tartışarak, birbirlerinin hatalarından öğrenmektedirler. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

Durum 2 : İnternet Ortamında Araştırma Öğrencilerin birbiriyle iletişiminin arttığı bu örnekte, araştırmacı daha pasif olmakla birlikte bu sefer gözlemci konumundadır. Teknik yapı ise; Bire-bir danışman-öğrenci ilişkisi şeklinde yapılanmıştır. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

Durum 2 : İnternet Ortamında Araştırma Hizmet-öncesi öğretmenlerin bu eş zamanlı çevrim-içi ortamı; Kültürel ilgileri arttırıcı, Zihinsel ve sosyal özellikleri Göz önünde bulundurarak tasarlanmıştır. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

Durum 2 : İnternet Ortamında Araştırma Tasarımda; Öğrenci-öğrenci ve yol gösterici-öğrenci iletişimini maximuma çıkaran bir iletişim ortamı düzenlenmiş, Böylece birbirine bağlılık, etkileşim, yakınlık arttırılmıştır. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

Durum 3 : SUCCESS Projesi the Strategic Use of Computers to Construct Effective Studies BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

Durum 3 : SUCCESS Projesi Bilgi ve iletişimdeki devrim; Coğrafi sınır, Cinsiyet, Yaş, Etnik, tanımadan kolaylaştırmıştır. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

Durum 3 : SUCCESS Projesi Bu, chat guruplarının yapısında gözlenir: MUD (Multi-User Domain) : İnternet ortamında, çok kullanıcılı ve text tabanlı bir yazılım programı. MOO : Nesne tabanlı teknolojiyi temel alan ve kullanıcılara nesneler yaratma imkanı veren bir çeşit MUD. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

Durum 3 : SUCCESS Projesi Bu proje, düşük başarılı öğrencilerin bilişsel ve sosyal becerilerini arttırmada etkili olmuştur. Öğrenciler, uygulama araçlarını gözden geçirmeyi, kullanmayı ve bulduklarını rapor etmeyi öğrenmişlerdir. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

Durum 3 : SUCCESS Projesi SpaceALİVE ortamında; WOO öğrenme ortamı kullanılmıştır, İşbirliğine dayalı öğrenme temeldedir, Projenin amacı, düşük ve yüksek başarılı öğrencilerin, süreci birlikte şekillendirmelerini sağlamaktır. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

Durum 3 : SUCCESS Projesi Konu ana başlıkları şunlardır: Geleceğin evi Aromaterapi Asit yağmurları Doğal boya BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

Durum 3 : SUCCESS Projesi Veriler, Grup etkinlik notlarından, Chat görüşmelerinden, Öğrenci günlüklerinden, Seyir defterlerinden elde edilmiştir. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

Durum 3 : SUCCESS Projesi Proje sonunda; Problemlerin karmaşıklığına rağmen hedeflere ulaşıldı, Öğrenciler, yüz yüze sosyal etkileşimlerine de devam ettiler, Gruplar farklı ülkelerden olmasına karşın, işbirliği sağlanabildi. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI SONUÇ Web tabanlı araştırma, danışman-araştırmacı ce öğrenci-öğretmen iletişimini kolaylaştırdığını ve faydalı olduğunu göstermiştir. iyi planlanmış ve anlaşılan bir sosyal ve kültürel çevrim içi ortam tasarlandığından, iletişim devam ettirilebilmiştir. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI

BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI SONUÇ SUCCESS projesinde, Singapurlu olmayanlar ile ortaya çıkan konuşma dili farklılığı, işbirliğinde problem çıkarabilirdi. Fakat Hong Kong İngilizcesi, öğrenmeyi ve iletişimi olumsuz etkilememiştir. BTÖ 514 - OKULLARDA TEKNOLOJİ UYGULAMALARI