TOPLANTI YÖNETİMİ TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sorular ve Cevaplar.
Advertisements

SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
YÖNETİM İŞLEMİNİN FONKSİYONLARI
ZAMAN VE TOPLANTI YÖNETİMİ adil maviş
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Prof. Dr. Yaşar SEVİM Arş. Gör. Elif ÖZ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1.
 ZAMAN VE TOPLANTI YÖNETİMİ adil maviş
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
ROL OYNAMA.
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Klinik Yetiştiricilik
1 Öğretme yöntemleri Hazırlayan:A.Nevzat TANIŞIK.
Network Marketing Dünyasına Hoşgeldiniz!
TEST – 1.
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Etkin Çalışma Yöntemleri.
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
AÇIK EĞİTİM YAKLAŞIMI.
KALEM TÜKENİR ÖĞRENCİ TÜKENMEZ (TÜKENMİŞ ÖĞRENCİ).
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 25 Eylül 2009 Cuma Matematik Aynı türden 10 nesnenin sayısına ………… denir. Aynı türden …. nesnenin sayısına.
PEER SUPPORT TEAM.
EYOKA Mezun Takip Sistemi
VERİMLİ BİR TOPLANTI NASIL YAPILIR
Raporlama ve İzlem Vildan MEVSİM.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
2011 LDV ORTAKLIK PROJELERİ BAŞLANGIÇ TOPLANTISI.
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK.
SEKRETERLİK HİZMETLERİ-I İŞ PLANI
T.C. TÜRKİYE KAMU HASTANELER KURUMU BURSA İLİ KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ.
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
Mentör Öğretmenlik.
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
İŞBİRLİĞİ VE GÖRÜŞMENİN SONLANDIRILMASI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Projelerde İLETİŞİM VE PAYDAŞ YÖNETİMİ
Kişisel Rehberlik.
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
FERAH ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ PSİKOLOJİK DANI$MA ve REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
YATIRIM PROJE TEKLİFİ NASIL HAZIRLACAK?
Öğretmenlere, sporcular gibi koçluk edilirse, yeni edindikleri becerileri uygulamaya koyacaklardır. Akran Koçluğu Akran Koçluğu Koçluk Becerileri.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR Araştırma Sürecindeki Aşamalar
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ARABULUCULUK AŞAMALARINA TEMEL ARABULUCULUK EĞİTİMİ EĞİTİCİMCİ KİTABI DOĞRULTUSUNDA GENEL BAKIŞ A) HAZIRLIK AŞAMASI B) BAŞLANGIÇ AŞAMASI C) İNCELEME AŞAMASI.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Sunum transkripti:

TOPLANTI YÖNETİMİ TEKNİKLERİ SEMİNERİ SUNAN: Süleyman KAYA

LÜZUMSUZ TOPLANTI ÇEŞİTLERİ Kahvaltılı Toplantı Takıntılı Toplantı Sıkıntılı Toplantı İç Toplantı Dış Toplantı İç Dışlı Toplantı Olağandışı Toplantı Fısıltı Toplantı Gıcırtılı Toplantı Zırıltılı Toplantı

Toplantının Yapılandırılması Toplantının Yönetimi İnteraktif Metod PROGRAMIMIZ AMACA YÖNELİK, ETKİN, VERİMLİ TOPLANTI YAPMA : Hazırlık Toplantının Yapılandırılması Toplantının Yönetimi İnteraktif Metod Toplantı Sonrası Durum Değerlendirmesi Gayemiz : Amaca Yönelik, Etkin, Verimli Toplantı Tekniklerini Kavramak.

Bilhassa Bir İdareci Veya Başkan İçin, PLANLAMA NE ZAMAN TOPLANTI YAPILMALI ? Bilhassa Bir İdareci Veya Başkan İçin, Şu Hallerde Bir Toplantı Yapmak İyi Olur :

1. Gruptan Bilgi Veya Tavsiyeler Beklendiğinde PLANLAMA 1. Gruptan Bilgi Veya Tavsiyeler Beklendiğinde 2. Grubun Karar Verme Veya Problem Çözmeye Katılması İstendiğinde 3. Bir Meselenin Açıklığa Kavuşturulması gerektiğinde 4. Bir Bütün Olarak Grubunuzla Paylaşmak İstediğiniz Meseleniz Olduğunda 5. Grup Bizzat Toplantı Yapılmasını İstediğinde 6. Değişik Gruplardan Kimseleri İlgilendiren Bir Mesele Olduğunda 7. Ortada Çok Açık Olmayan Veya Kimleri İlgilendirdiği Tam Belli Olmayan Bir Problem Olduğunda

TOPLANTI YAPMAK İÇİN NEDENLER Karar Almak Plan Yapmak Veya Gelişimi Gözlemek Problem Çözmek Bilgi İletmek Ve Netleşmesini Sağlamak Değişiklik Öncesi Reaksiyon Almak Motive Etmek

Katılımcılara Bildirim HAZIRLIK : Etkili Gündem Yer Seçimi Araç Ve Gereçler Katılımcılara Bildirim YAPILANDIRMA : Toplantının Açılışı Maddeleri Gözden Geçirme Rolleri Netleştirme Saha Kuralları Koyma

GÜNDEM ADI TARİH TOPLANTININ ÜNVANI BAŞLAMA SAATİ BİTİŞ SAATİ TOPLANTIYI TERTİPLEYEN YERİ TAKDİMCİ DESTEKLEYİCİ MALZEMELER TOPLANTININ TÜRÜ BEKLENEN NETİCELER GETİRECEĞİNİZ MALZEMELER BAŞKAN TOPLANTI METODLARI KARAR VERME METODU ARACI KARAR VERECEK KAYIT TUTUCU GRUP ÜYELERİ HUSİSİ NOTLAR

Bir Toplantının Başarısını Ölçmek İçin BİR TOPLANTI NE ZAMAN BAŞARILIDIR ? Bir Toplantının Başarısını Ölçmek İçin İki Yol Vardır : 1- Toplantı Sonunda Nelerin Elde Edildiği 2- Toplantı Nasıl Nasıl Bir Gelişme Gösterdi İNTERAKSİYON ( ETKİLEŞİM) YÖNTEMİ : 1- Aracı 2- Kayıt Tutucu 3- Grup Üyesi 4- İdareci Başkan

KİPLİNG'İN 6 DÜRÜST HİZMETKARI : 1- Ne 2- Neden 3- Ne Zaman 4- Nasıl 5- Nerede 6- Kim

TOPLANTI YAPILANDIRMASI : Mantıklı Kararlar Üretken Kararlar Planlama Gelişimi İzleme Problem Çözme Bilgi Aktarma Tepkileri Kontrol

SONUÇLARA ULAŞMAK İÇİN : 1- Özetlemenin Önemi 2- Görülebilirliğin 3- Tutanak Yapmak 4- Sorumluluk Alabilmek, Dağıtma 5- Toplantıdan Sonra Takip

İYİ BİR TOPLANTIDA ARANAN BEŞ ŞART 1-Ortak Bir Muhteva Üzerine Olmalıdır 2-Ortak Bir Usül İzlenmelidir 3-Konuşma Akışının Samimi Ve Dengeli Bir Şekilde Olması İle Davranıştan Sorumlu Bir Kişi Bulunmalıdır. 4-Katılanların Herhangi Kişisel Hükümlerden Korumaktan Sorumlu Biri Bulunmalıdır. 5-Toplantının Sonuna Kadar Katılanların Rol Ve Sorumlulukları Ayrı Ayrı Belirlenmiş Olmalıdır. Problem Nasıl Ne Proses Çözüm İçerik (Muhteva) Süreç Usül

Süreç Ve İçeriğin Birbirlerine Karışmaması Kişisel Hücumlar TOPLANTI PROBLEMLERİ Çok Başlı Olmak Süreç Ve İçeriğin Birbirlerine Karışmaması Kişisel Hücumlar Trafik Problemi Rol Ve Sorumlulukların Olması Grup Liderinin Grubu Dilediği Gibi Yönetmesi Fazla Bilgi Yükü Lüzumsuz Tekrar Ve Patinaj

Karar Vermede Kazanç Kayıp Yaklaşımları Hedeflerin Açık Olması TOPLANTI PROBLEMLERİ Karar Vermede Kazanç Kayıp Yaklaşımları Hedeflerin Açık Olması Yetki Ve Otoritenin Açık Olmaması Problemlerden Kaçma Negatif Tutum Haberleşme Problemleri Yerin Elverişsizliği Kişisel Çatışmalar

TOPLANTIDAKİ PROBLEM KİŞİLER : Erken Ayrılanlar Bozuk Plak Şüpheci Kişiler Kafa Sallayanlar Başka Şeylerle Meşgul Olanlar Fısıldayıcılar Ağzı Kalabalıklar

TOPLANTIDAKİ PROBLEM KİŞİLER : Saldırganlar Yorumcular Dedikoducular Bilgiçler Müdahaleciler Fazla Meşgul Olanlar Başkasının Sözünü Kesenler Öğretmen Gözdeleri

3 Herşeyi bilirim diyen Tip MUHTELİF ÜYE TİPLERİ : 1 Mücadeleci Tip 2 Pozitif Tip 8 3 5 3 Herşeyi bilirim diyen Tip 4 6 2 4 Çok konuşan Tip 7 5 Utangaç Tip 6 Olumsuz Uzlaşmaz Tip 1 9 7 İlgisiz Tip 8 Eleştirici Tip 9 Sürekli soran Tip

Kilit Kelimelere Dikkat Edin. İYİ KAYIT TUTMAK İÇİN : Kilit Kelimelere Dikkat Edin. Ana Fikirleri Söyleyenlerin Özünü Yakalamaya Çalışın. Söylenen Her Kelimeyi Yazmayın. Yalnız Açık Seçik Olun Kelimeleri Kısaltın. Ana Fikirleri, Temel İfadeleri Veya Kararları Daire İçine Alın Kağıtları Numaralayın. Değişik Renkte Kalem, İşretler, Rakam, Yıldız, Ok Gibi Yardımcı Şekiller Kullanın.

DAHA İYİ BİR TOPLANTI İÇİN YAPILMASI GEREKENLER : Toplantıdan Önce : 1- Planlama: Kim, Ne,zaman, Nerede, Niçin, Kaç Kişi 2- Gündem 3- Erken Gelme, Yerin Hazırlanması

DAHA İYİ BİR TOPLANTI İÇİN YAPILMASI GEREKENLER : Toplantı Başlarken : 4- Zamanında Başlama 5- Katılanların Takdimi, Ne Beklediklerinin Açıklanması. 6- Rollerin Açık Seçik Tayini 7- Gündemin Gözden Geçirilmesi, Düzenleme ve Değiştirmeler 8- Zaman Sınırlamasının Konulması

DAHA İYİ BİR TOPLANTI İÇİN YAPILMASI GEREKENLER : Toplantı Başında : 9- Geçmiş Toplantıyı Kısaca Tekrar Gözden Geçirin Toplantı Boyunca : 10- Belli Bir Zamanda Aynı Usülle Tek Bir Problem Üzerinde Durun. 11- Faaliyet Maddelerini Tespit Edin. 12- Grup Hafızasını Gözden Geçirin

DAHA İYİ BİR TOPLANTI İÇİN YAPILMASI GEREKENLER : 13- Gelecek Toplantının Yer Ve Zamanını Kararlaştırın. 14- Geçici Bir Gündem Hazırlayın. 15- Toplantıyı Müspet Bir Şekilde Sona Erdirin. 16- Toplantı Yerini Temizleyerek Eski Dizenine Sokun.

DAHA İYİ BİR TOPLANTI İÇİN YAPILMASI GEREKENLER : Toplantıdan Sonra : 17- Toplantı Tutanağını Hazırlayın. 18- Faaliyet Maddelerini Takip Ederek Gelecek Toplantının Planını Hazırlamaya Başlayın.

Katılımınız İçin TEŞEKKÜRLER