Sömürü algoritması Birilerinden, sömürü yoluyla değer transfer etmek isteyenler için altın kurallar(!)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“Her sorun öğrenme yetersizliği sonucunda doğar”
Advertisements

Hepimiz –doğuştan- birer öğrenme uzmanıyız!
Uzlaşma yoluyla sorun çözmek!
“TOPLAM İSTİHBARAT” İÇİN KONSOLİDE VERİ TABANI
May 15, 07 © Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH, 2007® 1 Her fazladan söz, bir diğerini bozar!
May 1, 2009© Copyright SMUH®, Katma Değer. May 1, 2009© Copyright SMUH®, Katma Değer Nedir? “Bir mal veya hizmetin alıcısını, daha yüksek.
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
Kesirler 1/2 1/8 1/3 6/8 3/4.
Rev © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, Soru Konferansı ® Ne Beklenmeli? Ne Beklenmemeli? Ne / Nasıl Yapılıyor?
Oca-09© Copyright SMUH®, Değişmeden Değişmek! (Rev 0.1 – ) Olabilir mi, nasıl?
May 5, 06© Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®1 Disiplin (aile içinde)
Paydaşlar Arası Etkileşim Beklentileri Matriksi
Sep / Rev. 1© Copyright Beyaz Nokta® Gelişim Vakfı, Öğrenmeyi Öğrenme’nin kritik parçası: Her sorun bir öğrenme yetersizliğidir.
May 04, 2009© Copyright SMUH®, Yerel Potansiyeller.
Diyabet Tanı Algoritması
Güvenlikçiden YK Bşk.na Bir kuruluşta en alttan en üste bilgi katma değeri yaratma örnekleri.. Sayfa ve satırları lütfen enter tuşuyla ilerletiniz..
Sorun Çözme Kabiliyeti
Küreselleşme ve Çözüm Kabiliyeti Rev 2 – Temmuz 2014 ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®
Ekim 15, 06© Copyright M.Tınaz Titiz, Sorunların kendileri Cevaplar De ğ ildir..
Çözüm Kabiliyeti için performans göstergeleri. PI yok, sorun da yok! Çözüm Kabiliyeti için göstergelerden en önemli üçü: 1. Tanımlanmışlık düzeyi, 2.
Ocak ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH® Askıya Alınmış Yargılarla İletişim=Etkileşim Zamanimizin neredeyse %90’ini kaplayan “iletisim”in en iyimser.
May 1, 2006© Copyright M.Tınaz Titiz, AKSARAY UMUT HASTANESİ ÖĞRENME MERKEZİ (ÖMer) Her kurumun -her ne amacı olursa olsun- en temeldeki işlevi “öğrenmek”tir.
Sorun Kimyası Madde kimyası olur da sorunları kimyası olmaz mı?
SORUNLARIMI ÇÖZERİM …Egitimhane.com…
30-Tem-05© Copyright M.Tınaz Titiz, Niçin zor öğreniyoruz? Madem hepimiz –doğuştan- birer öğrenme uzmanıyız o halde niçin zor öğreniyoruz?
Öğrenme-Öğretme Süreci
“Akıllı devlet” Smart government, “Dijital devlet” olarak da isimlendirilen (Yanık, Değişimin Rotası ve e-Türkiye, 2002) e- devlet kavramı,devletin.
İhtiyaçlardan Çatışmaya uzanan yol... Bireyler, kurumlar ve toplumlar arası çatışmaların kaynağı Ocak 2015© Copyright SMUH®,
Neler Yapılmalı?. 1. “Bilgi” engel midir? Her alandaki “doğru”lar insanlık tarihinin birikimi olarak biliniyor. Ama bunlar, neyin nasıl yapılacağını söylemiyor.
Eleştirel eğitim felsefesi
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
Rev © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, Soru Konferansı ® Ne Beklenmeli? Ne Beklenmemeli? Ne / Nasıl Yapılıyor?
Aşk: Ölüm kadar masum değil !!!
Sorun Stok Etkisi Rev Sorun sayısı arttıkça.. Tek sorun yerine iki ayrı sorun halinde: 1. Sorunlar aynı kaynaklara ihtiyaç gösterebilir,
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ
ETİK LİDERLİK SEMİNERİ
Sorun Çözme  Karmaşıklık  Enerji İhtiyacı  Parçalanma.
Mayıs 2009© Copyright SMUH®, Sorunların kendileri Cevaplar Değildir..
ONDALIK KESİRLER , , , , , , , , , , , ,.
PROGRAM GELIŞTIRME KURULU
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
Kültür ve Dil Hüdayi Can Çankırı, 2014.
Çözüm Kabiliyeti için performans göstergeleri Rev
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
Neler Yapılmalı?. 1. “Bilgi” engel midir? Yargılarımızın doğruluğuna güvendiğimizde, bilgi edinme kanallarımızı (dolayısıyla merakı) kapatırız. Bir çeşit.
TRAFİK SORUNU Çözüm.
Sorun Stok Etkisi. Sorun sayısı arttıkça.. Tek sorun yerine iki ayrı sorun halinde: 1. Sorunlar aynı kaynaklara ihtiyaç gösterebilir, 2. Gücünüz azalacağı.
9. Sınıf akıllı fizik defteri
EGİTİMDE YENİDEN YAPILANMA: ENSTİTÜLER Ismet SAHIN.
Herkes için –sürdürülebilir- Eğitim
Buluş Yoluyla Öğrenme.
7. SINIF 7. ÜNİTE ÜLKELERARASI KÖPRÜLER KAVRAMLARI ÖĞRENELİM.
1+1 > 2 Niçin Olmasın? Ekim 2015© Copyright SMUH®,
Probleme Dayalı Öğrenme
Probleme Dayalı Öğrenme
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Klasik Sosyoloji Tarihi
DİN ANLAYIŞINDAKİ FARKLILIKLAR NİÇİN ZENGİNLİKTİR
FERAH ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ PSİKOLOJİK DANI$MA ve REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI.
“Ne yapmalı?” yerine “ne yapmamalı?” Bir paradigma değişimi önerisi... Ocak 2016© Copyright SMUH®,
Bir İŞLEM Öğretilecekse, Öğretmenin Sunuda Kullanacağı içerik Öğeleri Öğrencinin Alıştırma + Değerlendirme Etkinliklerinde Kullanacağı İçerik Öğeleri Genelleme.
BİLİŞSEL GELİŞİM.
Satranç Derslerinde Kullanabileceğimiz Öğretme Yöntemleri.
Yüksek Katma Değerli Düşünce
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
“Her sorun öğrenme yetersizliği sonucunda doğar”
Yüksek Katma Değerli Düşünce
Uzun Söz Öldürür! April 29, 07 © Copyright SMUH®, 2007.
Sunum transkripti:

Sömürü algoritması Birilerinden, sömürü yoluyla değer transfer etmek isteyenler için altın kurallar(!)

Önce İAA yarat! En yakınındakilerden başlayarak Çözüm Kabiliyeti yetmezliği olan toplumları sapta, Yok ise, mevcut sorunlardan koz üreterek, sorunların karmaşıklığını o toplumun Çözüm Kabiliyeti sınırları üstüne çıkar, Var olan sorunları ise yine koz yoluyla derinleştirerek Çözüm Kabiliyeti yetmezliği alanı yarat Haz ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®. 2014

İAA kalıcılığını sağla.. Bu alanın kendi kendini besleyebilirliğini sağlamak için özgün yollar(!) geliştir ve/ya var olanları sömür! nedensel ve eleştirel düşünce yetersizliği, eğitimde sorgulanamazlık, öğretmeye dayalı eğitim anlayışı, kuşkusuzluk, kesin yargılar, koşullandırma, çeşitli ahlaksızlık araçları gibi.. Haz ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®. 2014

Kopuk olay yok! Uluslararası ilişkilere bir de buradan bakılırsa, birbirinden kopuk gibi görünen nice olayın anlam kazandığı görülür. Haz ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®. 2014

Teşekkür Ederiz