SINIF YÖNETİMİ Kaan KARAKAYA 1 KARAADİLLİ ORTAOKULU 1 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Advertisements

Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
ANA-BABA / ÇOCUK İLETİŞİMİNE BAĞLI RUHSAL YAŞAM SENARYOLARI
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
ÖZEL BABAOĞLU İ.Ö.O. REHBERLİK SERVİSİ Anne – Baba – Çocuk İletişimi Seminerini SUNAR. SUNAR. Psikolojik Danışman Psikolojik Danışman Abdullah ŞENCAN Abdullah.
ROL OYNAMA.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
OLUMLU ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ ve ETKİLERİ
Çocuğun başarısını yükseltmede ailenin rolü
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
Etkili İletişime Giriş
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
BAŞARI Kazanım: Başarı ve başarısızlığa neden olan etmenleri belirler.
MERHABA.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
=>SES BİLGİSİ
Farklılaştırılmış Öğretim
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ Ofis Çalışanları Beceri Eğitimi.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
ZORLAYICI ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARIN ÖNLENMESİ VE GİDERİLMESİ
1 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
SIĞINMACI ÇOCUKLARIN SORUNLARINDA ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ (19 MART2011 UĞUR PLAZA) MÜCAHİT ŞAHİNTÜRK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİNİN YAPABİLECEKLERİ ÇALIŞMALAR
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Sarar Kız Anadolu İmam-Hatip Lisesi
LİDERLİK VE ÖZGÜVEN.
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
Milli Eğitim Vakfı Rehberlik Servisi. ÖĞRETMENE VEREBİLECEĞİMİZ BİR SİHİRLİ DEĞNEK VAR MI?
SINIF YÖNETİMİ.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN YÖNETİMİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Yapılandırmacı Öğrenme
SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.
Gökçe Erinç Büyükşengür
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
KARAKEÇİLİ ATATÜRK ORTAOKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
Sınıf yönetimi ve disiplin
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Sunum transkripti:

SINIF YÖNETİMİ Kaan KARAKAYA 1 KARAADİLLİ ORTAOKULU 1 1

SINIF YÖNETİMİ “Düşündüğünüzden daha karışıktır.”

Sınıf Yönetimi, eğitimin en ciddi ve önemli alanıdır ! Etkili ve başarılı bir öğretim ortamını şartı, iyi bir sınıf yönetimidir.

Sınıf Yönetimi, öğretmenin Sınıftaki zamanı etkili kullanmak, İlgi ve merak uyandıran bir atmosfer yaratmak, Ve öğrencilerde olumlu davranışlar geliştirmek için sınıfta yaptığı düzenlemelerdir.

Sınıf kurallarının olmaması ve ne yapılacağının bilinmemesidir!!! Sınıftaki bir numaralı problem disiplin değildir. Nedir öyleyse? Cevap Sınıf kurallarının olmaması ve ne yapılacağının bilinmemesidir!!!

(Derse geç gelen öğretmen hikayesi) Her sınıf için geçerli bir sınıf yönetimi modeli yoktur. Çünkü okul düzeyi, ders, öğrencilerin sosyal ve psikolojik özellikleri, öğretmenin bilgisi ve kişiliği gibi faktörler sınıf yönetimini değiştirir. (Derse geç gelen öğretmen hikayesi)

Sınıf Yönetiminin Değişkenleri Öğretmenin kişiliği Öğrenciler (eski öğrenciler – bugünkü öğrenciler) Dershane (sınıf, atelye, spor salonu, lab) Hangi gün ve hangi saat Ders ve önceki ders Sınıfta olup bitenler

Sınıf Yönetiminin unsurları: Sınıf iklimi Örgüt Motivasyon İlişkiler Müdahale “Bütün bunlar ustaca düzenlenmeli ve kullanılmalıdır.”

Öğrenciye HİTAP Öğrenciye Eşek Kafalı,aptal, sen zaten…. Yerine; İsimle hitap,delikanlı,genç,oğlum (Öğrencinin burnunun silinme hikayesi (eğitim tanımı))

Sıkıcı OLMAMAK Sınıfa bakın gürültü çoksa ,Heyecan düşmüşse,Dinlenilmiyorsa… Sebep; Tekdüzelilik,masaya saklanmak,sınıf içi gezmemek,yüz ifadesi,ses tonu,konuşma hızı,ses vurgusu

Çok fazla Konuşmak ve Bütün işleri yapmak Konuşmak Öğretmek değil, Dersin amacı, Konusu, Öğrenci katılımı, Motivasyon, Özetlemek, Açık uçlu sorular,neden-niçin Başardığı zaman övmek, Yol Haritası hazırlamak, Öğrenciye sorumluluk vermek, Yaşayarak Öğrenmek

Yaralayıcı kelimeler KULLANMAMAK Aptal,Salak,Yapamazsın,sınıf içinde küçük düşürmek Öğretmen öğrenci ilişkisine etkisi ve akademik başarı (değer vermek,önemsemek)

Vücut Dilinin İyi Kullanılması Doğan CÜCELOĞLU’nun seminerinde öğretmenden kendine küfür etmesini istemesi, Beden dili %55 oranında ne söylediğinizi belli eder.

Tekrar Etmek 2 tür tekrar vardır; 1-Öğretmenin merkezli tekrar 2-öğrenci merkezli tekrar Ani sorular sormak, biraz sonra tekrar yaptıracağım…

Öğrenciyi Belli Kaba Sokmak (Yunan mitolojisi ,misafir tanrısı)-sözel sayısal-müziksel,uzaysal,sosyal,kinestetik…. DİĞER Mizahı geliştirmek, Tutarlı Davranmak, Veli İşbirliği, Bir Linç Takımına Katılmamak (Afrika’da ki Kabileler) Sabırlı Olmak ve Öğrenciyi Dinlemek

Sınıftaki öğrencileri farklı kültürel değerleri ve dünya görüşleri vardır: (Onların belli kritik durumlar karşısında ne düşündüğünü ve ne yapabileceğini öğrenin)

Bir öğretmenin korkulu rüyası Yeni bir sınıf Sınıfta açık bir muhalefet Gürültülü sınıflar Sınıfı kontrol edememe Utanma, öfke ve hayal kırıklığı duyguları İşini yapmak için gerekli aletlerin olmaması

Okulun ilk günü çok önemlidir Okulun ilk günü yaptığınız şey, sizin daha sonraki bir yıl içinde başarı ve başarısızlığınızı belirler. Sınıfınızı, okulun ilk günü kazanıp veya kaybedeceksiniz.

İlk etkileme ve etkilenme çok önemlidir. Ne olduğu değil nasıl algılandığı önemlidir.

Sınıfta 4 tip öğretmen vardır Orkestra gibi yöneten Dış motivasyon var, öğrencileri kendi yönlendirir, kısa hedefler peşinde koşar, “benim sınıfım” Kolaylaştırıcı Öğrencileri motive eden, ortak sorumluluk hissi veren, sadece sınırları çizen, “bizim sınıfımız” Egemen öğretmen Kesin itaat ister, kuralsız cezalandırma, patron her zaman öğretmen, negatif enerji Serbest bırakıcı Öğrenci ilgilerine göre onları serbest bırakan, sınırların tam çizilmediği, karmaşık sınıf ortamı

SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM Kaan KARAKAYA Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen