Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler 2004-2005 Güz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
AçIk ve Uzaktan Öğrenmede KalİTE Güvence
HER AN HER YERDE PROGRAMLAMA (Ubiquitous Computing)
Chapter 13: Multi-Player Murat Yücel. 1- Multi-player kavramına genel bakış 2- Motivasyon 3- Multi-player oyun yapıları 4- Tasarım faktörü 5- Multi-player.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.
ÖRNEK OLAY.
HAZIRLAYAN: OĞUZ SEMERCİ
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Hikaye Anlatımı.
YAPAY ZEKA ve UZMAN SİSTEMLER
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
Chapter 13: Multi-Player
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı(Hafta 4) Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve.
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
55 CHAPTER SİSTEM YAZILIMI. © 2005 The McGraw-Hill Companies, Inc. All Rights Reserved. 5-2 Sistem yazılımı Teknik detayları çözer Kullanıcı, uygulama.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ. Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry.
Rekabet ortamında arama Adversarial Search
BİLGİSAYAR SİSTEMLERİ
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
Game Design Theory and Practice
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ELEMENTS OF GAMEPLAY İyi bir oyun ortaya çıkarmada tasarım elemanları nelerdir? ELEMENTS OF GAMEPLAY Tabi ki bu soruya kesin bir cevap yoktur. Tasarımcılar.
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı
(Enter ve Stepwise Yöntemi)
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Kütüphane Oryantasyonu
Storytelling Özge GİRAY KARADAĞ
Oyun Analizi: Centipede
Chapter 7: The Elements of Gameplay Ahmet AKINCI 1BTO616-EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI.
BTÖ 302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
Ders Sorumlusu : Yrd.Doc. Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar : Mustafa SARITEPECİ Yeşim YENİLMEZ Yeşim YENİLMEZ Ebru KIRMAN Ebru KIRMAN Ramadan ŞEN Selahattin.
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated.
Multi-Player Erdi Okan YILMAZ BTÖ616 - Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | 2010.
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI
İşletim Sistemleri Operation Systems Fon müziği.
Endüstrİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
MULTI-PLAYER TOLGA KAYNAROĞLU. Multiplayer nedir? Internete bağlı oyuncuların sanal dunyada birbirleri ile iletişime geçerek oynayabilecekleri oyun tipi.
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
Python Programlama Dilini Oyun Oynayarak Öğreniyorum
Sistem Belirli bir ya da daha fazla amaç (goal) için bir araya getirilmiş fiziksel ya da kavramsal bileşenlerden oluşan bir bütündür.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
YAZILIM DEĞERLENDİRME
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
plan modelinin ana öğeleri
Level Design Giriş Sektörünün gelişmesi sonucu bu alanla ilgili iş gücü her geçen gün artmaktadır. Seviye tasarımı da bu sektörde önemli bir yer bulmuştur.
Bir sektörün doğrusal üretim fonksiyonu
The Elements of Gameplay
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
Storytelling..
Game Design Theory And Practice
Bölüm 2 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
Robot Prenses ve Zombi Cüceler
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Tam ilişkilendirme ile entegre CAD ve CFD
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Sunum transkripti:

Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz

Hiç sorduk mu? Acaba bir oyunu zevkli hale getiren ve onun iyi oyun kategorisinde yer almasını sağlayan unsurlar nelerdir?

Gameplay Unsurları Özel çözümler (unique solutions) Doğrusal olmayan bir yapı (non-linearity) Gerçeğin modellenmesi (modeling reality) Oyuncunun eğitilmesi (teaching the player) Girdi ve çıktı (input/output)

Gameplay Unsurları Özel çözümler Kendiliğinden ortaya çıkan Doğrusal olmayan bir yapı Doğrusal olmayan yapı tipleri Tamamlama, yapma Doğrusal olmayan yapının amacı Gerçeğin modellenmesi Oyuncunun eğitilmesi Ödüllendirme Girdi ve çıktı Kontroller ve girdi Çıktı ve oyun dünyası dönütleri Tahmin edilebilir ya da karmaşık sistemler

Gameplay Unsurları Özel çözümler (unique solutions) –Tahmin edilebilir ya da karmaşık sistemler (anticipatory versus complex system) –Kendiliğinden ortaya çıkan (emergence)

Özel Çözümler (unique solutions) Oyuncular aynı sonuca (çözüme) farklı taktikler kullanarak gidebilirler. Bu taktikler bazen oyun tasarımcıları tarafından bile düşünülmemiş olabilir.

Tahmin Edilebilir ya da Karmaşık Sistemler (anticipatory versus complex system) İyi bir tasarımcı, oyuncunun hareketlerini ve yönelimlerini daha önceden kestirip tasarımını buna göre şekillendirmelidir.

Kendiliğinden ortaya çıkan (emergence) Oyunun tasarımında mantıksal sistemler ve diğerlerine göre daha baskın öğeler vardır. Oyuncu çözüme giderken, mantıksal sistem ve baskın öğelerden yararlanır.

Gameplay Unsurları Doğrusal olmayan bir yapı (non-linearity) –Doğrusal olmayan yapı tipleri (types of non-linearity) –Tamamlama, yapma (implementation) –Doğrusal olmayan yapının amacı (purpose of non-linearity)

Doğrusal Olmayan Bir Yapı (non-linearity) Oyun tasarımında üzerinde önemle durulan bir nokta da doğrusal olmayan bir yapının ortaya konmasıdır. Doğrusal olmayan yapılardan söz edildiğinde, oyun-kullanıcı etkileşimini sağlayan, diğer bir değişle oyunun gelişiminde kullanıcıya da kontrol hakkı veren yapılar akla gelebilir.

Doğrusal olmayan yapı tipleri (types of non-linearity) Oyun tasarımında aşağıdaki başlıklar dikkate alınarak etkileşim gerçekleştirilebilir: –Hikaye anlatımı –Çoklu çözüm yolları –Sıralama –Seçim

Tamamlama, yapma (implementation) Tasarımcıların, yukarıda sözü edilen başlıklar altında incelenen etkileşimlerden bir ya da birkaçını seçerek oyunlarını geliştirdikleri aşamadır. Etkileşimin seçimi sırasında devreye bazı değişkenler girer.

Doğrusal olmayan yapının amacı (purpose of non-linearity) Doğrusal olmayan yapıların (etkileşimin) bir oyunda yer almasının en büyük amacı; oyunun tekrar oynanabiliritesini artırmaktır. Etkileşim oyuncunun motivasyonunu artırdığı gibi, oyunla ait farklı deneyimlere de sahip olmasını sağlamaktadır.

Gameplay Unsurları Gerçekliğin modellenmesi (modeling reality) Tasarımcı gerçek dünya ile soyut dünya arasındaki dengeyi kurmak konusunda hassas davranmalıdır.

Gameplay Unsurları Oyuncunun eğitilmesi (teaching the player) –Ödüllendirme (rewards)

Oyuncunun eğitilmesi (teaching the player) Oyunu ilk kez oynayacak oyuncular için hazırlanan, oyunun nasıl oynanacağına ait bilgilerin sunulduğu ortam ve oyuncunun bu ortamda geçirdiği dakikalar oldukça önemlidir.

Ödüllendirme (rewards) Oyuncunun, oyunu denediği ortamlarda yaptığı başarılı etkinliklere verilen ödüller oyuncunun motivasyonunu artırmaktadır.

Gameplay Unsurları Girdi ve çıktı (input/output) –Kontroller ve girdi (controls and input) –Çıktı ve oyun dünyası dönütleri (output and game-world feedback)

Girdi ve Çıktı (input/output) Oyunun kontrolünü sağlayacak olan girdi/çıktı unsurları oyun tasarımında önem taşıyan diğer iki faktördür. Bu unsurlar, kullanıcının ihtiyaç duyduğunda görebileceği şekilde tasarlanmalıdır.

Kontroller ve girdi (controls and input) Kullanıcı arayüzünde yer alan kontrol araçları, oyuncunun, gerçek dünya ve oyun dünyası arasındaki ilişkisini sağlar.

Çıktı ve oyun dünyası dönütleri (output and game-world feedback) İyi bir çıktı ve dönüt sistemi oyunu güçlü ve çekici hale getirmektedir.

TEŞEKKÜRLER….