ÖZET Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalındaki öğretmen adaylarına Öğretmenlik Uygulaması I ve II dersleri kapsamında anlattıkları derslere sistemli ve çok.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
Advertisements

Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
Hale Uysal Şemsa Olşen Güzeldere. ÖNCEKİ ÇALIŞMALAR.
ÖĞRETİM YILI HAZİRAN GÜNDEM MEVCUT DURUM İNSAN KAYNAKLARI EĞİTİM-ÖĞRETİM, ARAŞTIRMA İYİLEŞME ÇALIŞMALARI STRATEJİLERİMİZ.
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
“IP Universities” Istanbul, May 16 to 18, 2012 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logo FM Ofisi – Üniversite İlişkisi Salih.
YENİMAHALLE GAZİ ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ. TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ.
1-2-3 Şubat 2012 tarihinde Bingöl Merkez İlköğretim Okulu Öğretmenlerine ‘Okullarda Afet Bilincini Oluşturma’ konulu eğitim semineri düzenlenmiştir.
TC ÇAVDARHİSAR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2011 – 2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ.
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Elektrik Elektronik Teknoloji Platformu Oluşturma Çalıştayı Sinan Tandoğan TÜBİTAK-TEYDEB 23 Şubat 2007, TÜSSİDE.
MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
Üniversiteye Bağlı Fakülte ve Yüksekokullar  15 Fakülte  7 Yüksekokul  7 Meslek Yüksekokulu ÖZELLİKLERİ: Erciyes Üniversitesinde, 2005–2006 öğretim.
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
Öğretmenlik Uygulaması
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ TOPLULUĞU
6 Haziran 2013 Uğur Mumcu Salonu
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖZET TÜBİTAK EVRENA projesinin temel amacı eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarına sürekli, sistemli ve yapıcı.
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
IŞIKLI İLKÖĞRETİM OKULU
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
Prof. Dr. Mübeccel GÖNEN Merkez Müdürü
Fakültenin Akademik Kadrosu 4. Uluslararası Eczacılık Bilimleri Kongresi, Eylül 2014.
EYOKA Mezun Takip Sistemi
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
OKULUMUZLA İLGİLİ BASINDAN HABERLER
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Kendiniz İçin Küçük Çocuğunuz İçin Büyük Bir Adım Atın Projesi
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
EĞİTİM PERFORMANS DEĞERLENDİRME PROJESİ SUNUMU
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
MURATLI OKUYOR ŞUBAT – “MURATLI OKUYOR PROJESİ” KAPSAMINDA ŞUBAT AYI İÇİNDE İLÇEMİZ GENELİNDE YAPILAN ÇALIŞMALAR Koordinatör okul olarak aylık çalışma.
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
ELMADAĞ MESLEKİ TANITIM VE YÖNELTME KOMİSYONU ETKİNLİKLERİ HAZIRLAYANLAR AYFER YILDIZ NAGİHAN KARACA TÜLAY REÇBER.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
……………………………… İlkokulu / Ortaokulu / Lisesi Eğitim Performans Değerlendirme Projesi Sunumu.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
Eğitimde Engelsiz Bilişim. FATİH Projesi’nin temel amaçlarından biri, eğitim-öğretimde fırsat eşitliğini sağlamaktır. Bu amaçla okullarımız bilişim teknolojileri.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ 8.SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
Yrd.Doç.Dr. Özden ŞAHİN İZMİRLİ Proje Yürütücüsü Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü.
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
Bursa Sağlık MüdürlüğüBURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ İLETİŞİM MERKEZİ.
SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ KURUM TANITIMLARI BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 2 ORTAÖĞRETİM.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
TÜRK DİLİ VE EdebİyatI bölümü
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

ÖZET Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalındaki öğretmen adaylarına Öğretmenlik Uygulaması I ve II dersleri kapsamında anlattıkları derslere sistemli ve çok yönlü dönüt vermeyi ve profesyonel gelişimlerine ışık tutacak yeni bir öğretmenlik uygulaması programı geliştirmeyi hedefleyen TÜBİTAK 111K162 nolu EVRENA projesinin 1. yıl veri toplama süreci Eğitim Öğretim döneminde tamamlanmıştır. 15 Eylül 2014’de sona erecek olan ve fakültemiz ile Georgia State Üniversitesi İlköğretim Bölümü’nün işbirliğiyle gerçekleştirilen projenin 2. yıl veri toplama süreci ise 2013 Güz ve 2014 Bahar dönemlerinde gerçekleştirilecektir. Bursa Merkez Nilüfer, Osmangazi ve Yıldırım İlçelerine bağlı 9 ilkokulda yürütülecek olan veri toplama sürecinde 5 ilkokul deney, 4 ilkokul ise kontrol grubu olarak görev yapacaktır eğitim öğretim döneminde projede Özel 3 Mart Azizoğlu İlköğretim Okulu (Nilüfer), Öğretmen Hasan Güney İlköğretim Okulu (Nilüfer), Süleyman Cura İlkokulu (Nilüfer), İstiklal İlköğretim Okulu (Osmangazi), Ziya Gökalp İlköğretim Okulu (Osmangazi), Pilot Sanayi İlkokulu (Osmangazi), Naz Özdilek İlköğretim Okulu (Yıldırım), Hasan Ali Yücel İlkokulu (Yıldırım) ve Turgay Ciner İlkokulu (Yıldırım) görev alacaktır. Bu süreçte görev alacak deney ve kontrol grubundaki paydaşlar için bilgilendirme seminerleri geçen yıldan farklı olarak 2 haftalık dönemde gerçekleştirilmiştir. Projenin deney grubunda yer alacak öğretmen adaylarının yerleştirilecekleri okullarda görev alacak 30 sınıf öğretmeni ve 8 uygulama öğretim elemanına Eylül 2013 tarihlerinde Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde Klinik Danışmanlık Modeli (KDM) bilgilendirme semineri verilmiştir. Bu seminerlerde paydaşlara projenin amaçları ve projeye ismini veren KDM hakkında genel bilgiler verilmiş, projenin genel işleyişi ve yıl boyunca paydaşlardan beklentiler detaylı biçimde açıklanmıştır. Deney grubunda görev alacak 48 öğretmen adayına 18 Eylül Çarşamba 13:30-16:00 saatleri arasında günü KDM semineri verilmiş ve adaylar projenin amaçları ve beklentiler anlamında bilgilendirilmişlerdir. Seminerlerin sonunda tüm paydaşlara bu veri toplama döneminde proje kapsamında kullanılacak olan ve Facebook ortamında hazırlanmış olan UludagKDM sistemi hakkında detaylı bilgi verilmiştir. Projenin kontrol grubunda yer alacak ilkokullarda görev alacak öğretmen adayları, sınıf öğretmenleri ve uygulama öğretim elemanlarına ise 18 Eylül Çarşamba günü 10:00-12:00 saatleri arasında seminer verilmiş, bu seminerde paydaşlara Öğretmenlik uygulaması I ve II dersleri kapsamında halen ülkemizdeki eğitim fakültelerinde kullanılmakta olan Fakülte-Okul İşbirliği Kitabı tanıtılmış, ve bu ders kapsamında kontrol grubunda yer alacak öğretmen adaylarından ve sınıf öğretmenlerinden beklentiler detaylı biçimde açıklanmıştır. ÖZET Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalındaki öğretmen adaylarına Öğretmenlik Uygulaması I ve II dersleri kapsamında anlattıkları derslere sistemli ve çok yönlü dönüt vermeyi ve profesyonel gelişimlerine ışık tutacak yeni bir öğretmenlik uygulaması programı geliştirmeyi hedefleyen TÜBİTAK 111K162 nolu EVRENA projesinin 1. yıl veri toplama süreci Eğitim Öğretim döneminde tamamlanmıştır. 15 Eylül 2014’de sona erecek olan ve fakültemiz ile Georgia State Üniversitesi İlköğretim Bölümü’nün işbirliğiyle gerçekleştirilen projenin 2. yıl veri toplama süreci ise 2013 Güz ve 2014 Bahar dönemlerinde gerçekleştirilecektir. Bursa Merkez Nilüfer, Osmangazi ve Yıldırım İlçelerine bağlı 9 ilkokulda yürütülecek olan veri toplama sürecinde 5 ilkokul deney, 4 ilkokul ise kontrol grubu olarak görev yapacaktır eğitim öğretim döneminde projede Özel 3 Mart Azizoğlu İlköğretim Okulu (Nilüfer), Öğretmen Hasan Güney İlköğretim Okulu (Nilüfer), Süleyman Cura İlkokulu (Nilüfer), İstiklal İlköğretim Okulu (Osmangazi), Ziya Gökalp İlköğretim Okulu (Osmangazi), Pilot Sanayi İlkokulu (Osmangazi), Naz Özdilek İlköğretim Okulu (Yıldırım), Hasan Ali Yücel İlkokulu (Yıldırım) ve Turgay Ciner İlkokulu (Yıldırım) görev alacaktır. Bu süreçte görev alacak deney ve kontrol grubundaki paydaşlar için bilgilendirme seminerleri geçen yıldan farklı olarak 2 haftalık dönemde gerçekleştirilmiştir. Projenin deney grubunda yer alacak öğretmen adaylarının yerleştirilecekleri okullarda görev alacak 30 sınıf öğretmeni ve 8 uygulama öğretim elemanına Eylül 2013 tarihlerinde Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde Klinik Danışmanlık Modeli (KDM) bilgilendirme semineri verilmiştir. Bu seminerlerde paydaşlara projenin amaçları ve projeye ismini veren KDM hakkında genel bilgiler verilmiş, projenin genel işleyişi ve yıl boyunca paydaşlardan beklentiler detaylı biçimde açıklanmıştır. Deney grubunda görev alacak 48 öğretmen adayına 18 Eylül Çarşamba 13:30-16:00 saatleri arasında günü KDM semineri verilmiş ve adaylar projenin amaçları ve beklentiler anlamında bilgilendirilmişlerdir. Seminerlerin sonunda tüm paydaşlara bu veri toplama döneminde proje kapsamında kullanılacak olan ve Facebook ortamında hazırlanmış olan UludagKDM sistemi hakkında detaylı bilgi verilmiştir. Projenin kontrol grubunda yer alacak ilkokullarda görev alacak öğretmen adayları, sınıf öğretmenleri ve uygulama öğretim elemanlarına ise 18 Eylül Çarşamba günü 10:00-12:00 saatleri arasında seminer verilmiş, bu seminerde paydaşlara Öğretmenlik uygulaması I ve II dersleri kapsamında halen ülkemizdeki eğitim fakültelerinde kullanılmakta olan Fakülte-Okul İşbirliği Kitabı tanıtılmış, ve bu ders kapsamında kontrol grubunda yer alacak öğretmen adaylarından ve sınıf öğretmenlerinden beklentiler detaylı biçimde açıklanmıştır. Deney Grubunda Görev Alacak Uygulama Öğretim Elemanları ve Uygulama Öğretmenleri için KDM Seminerleri 1.Proje hakkında genel bilgilendirme yapılarak GSU & ULUDAĞ Üniversitesi İşbirliğinden bahsedilmiştir. 2.Projenin amaçları ve önemi açıklanmıştır. Klinik Danışmanlık Modeli (KDM) ve bu modelin uygulama aşamaları tanıtılmıştır. 3. KDM’ nin aşamaları ile ilgili örnek video klipler izlenmiştir. 4. Gözlem sonrası yapılacak üçlü / dörtlü konferansların nasıl olması gerektiği konuşulmuş ve geçen yıl toplanan verilerden seçilen üçlü konferans örneklerinin izlenmiştir. 5. Projenin geçen 1 yılının genel değerlendirmesi yapılmıştır. 6. Uludagkdm FACEBOOK tanıtımı yapılmış ve bu proje kapsamında nasıl kullanılacağı açıklanmıştır. 7. Seminerlere katılan tüm paydaşlara projede kullanılacak veri toplama araçları tanıtılmış ve bu araçların UludagKDM facebook üzerinden nasıl doldurulacağı bilgisi verilmiştir. 8. Seminerler süresince öğretim elemanlarına ve uygulama öğretmenlerine bu modelin uygulanmasında kullanılacak olan kılavuz kitap dağıtılmış ve tanıtılmıştır. Kontrol Grubu Okulları 1.Pilot Sanayi İlkokulu (Osmangazi) 2.Süleyman Cua İlkokulu (Nilüfer) 3.Hasan Ali Yücel İlkokulu (Yıldırım) 4.Turgay Ciner İlkokulu (Yıldırım) «SINIF ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME PROGRAMLARI İÇİN İYİ ÖĞRETMENLİK UYGULAMALARI: KLİNİK DANIŞMANLIK MODELİ» TÜBİTAK 111K162 NOLU EVRENA PROJESİ EĞİTİM ÖĞRETİM DÖNEMİ BİLGİLENDİRME SEMİNERLERİ Nermin BULUNUZ 1, Hatice Çağlar ÖZTEKE 2, Mızrap BULUNUZ 3, Esim GÜRSOY 4, Şehnaz BALTACI GÖKTALAY 5, Umut Salihoğlu 6 Hanife Peker 7 1,2,3 Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü 4,6 Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngilizce Dili Eğitimi Anabilim Dalı 5 Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Eğitim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı 7 Fen ve Teknoloji Öğretmeni ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ Deney Grubu Okulları 1. Özel 3 Mart Azizoğlu İlkokulu (Nilüfer) 2. Öğret. Hasan Güney İlkokulu ulu (Nilüfer) 3. İstiklal İlkokulu(Osmangazi) 4. Ziya Gökalp İlkokulu (Osmangazi) 5. Naz Özdilek İlkokulu (Yıldırım)