ÖZET Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalındaki öğretmen adaylarına Öğretmenlik Uygulaması I ve II dersleri kapsamında anlattıkları derslere sistemli ve çok yönlü dönüt vermeyi ve profesyonel gelişimlerine ışık tutacak yeni bir öğretmenlik uygulaması programı geliştirmeyi hedefleyen TÜBİTAK 111K162 nolu EVRENA projesinin 1. yıl veri toplama süreci Eğitim Öğretim döneminde tamamlanmıştır. 15 Eylül 2014’de sona erecek olan ve fakültemiz ile Georgia State Üniversitesi İlköğretim Bölümü’nün işbirliğiyle gerçekleştirilen projenin 2. yıl veri toplama süreci ise 2013 Güz ve 2014 Bahar dönemlerinde gerçekleştirilecektir. Bursa Merkez Nilüfer, Osmangazi ve Yıldırım İlçelerine bağlı 9 ilkokulda yürütülecek olan veri toplama sürecinde 5 ilkokul deney, 4 ilkokul ise kontrol grubu olarak görev yapacaktır eğitim öğretim döneminde projede Özel 3 Mart Azizoğlu İlköğretim Okulu (Nilüfer), Öğretmen Hasan Güney İlköğretim Okulu (Nilüfer), Süleyman Cura İlkokulu (Nilüfer), İstiklal İlköğretim Okulu (Osmangazi), Ziya Gökalp İlköğretim Okulu (Osmangazi), Pilot Sanayi İlkokulu (Osmangazi), Naz Özdilek İlköğretim Okulu (Yıldırım), Hasan Ali Yücel İlkokulu (Yıldırım) ve Turgay Ciner İlkokulu (Yıldırım) görev alacaktır. Bu süreçte görev alacak deney ve kontrol grubundaki paydaşlar için bilgilendirme seminerleri geçen yıldan farklı olarak 2 haftalık dönemde gerçekleştirilmiştir. Projenin deney grubunda yer alacak öğretmen adaylarının yerleştirilecekleri okullarda görev alacak 30 sınıf öğretmeni ve 8 uygulama öğretim elemanına Eylül 2013 tarihlerinde Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde Klinik Danışmanlık Modeli (KDM) bilgilendirme semineri verilmiştir. Bu seminerlerde paydaşlara projenin amaçları ve projeye ismini veren KDM hakkında genel bilgiler verilmiş, projenin genel işleyişi ve yıl boyunca paydaşlardan beklentiler detaylı biçimde açıklanmıştır. Deney grubunda görev alacak 48 öğretmen adayına 18 Eylül Çarşamba 13:30-16:00 saatleri arasında günü KDM semineri verilmiş ve adaylar projenin amaçları ve beklentiler anlamında bilgilendirilmişlerdir. Seminerlerin sonunda tüm paydaşlara bu veri toplama döneminde proje kapsamında kullanılacak olan ve Facebook ortamında hazırlanmış olan UludagKDM sistemi hakkında detaylı bilgi verilmiştir. Projenin kontrol grubunda yer alacak ilkokullarda görev alacak öğretmen adayları, sınıf öğretmenleri ve uygulama öğretim elemanlarına ise 18 Eylül Çarşamba günü 10:00-12:00 saatleri arasında seminer verilmiş, bu seminerde paydaşlara Öğretmenlik uygulaması I ve II dersleri kapsamında halen ülkemizdeki eğitim fakültelerinde kullanılmakta olan Fakülte-Okul İşbirliği Kitabı tanıtılmış, ve bu ders kapsamında kontrol grubunda yer alacak öğretmen adaylarından ve sınıf öğretmenlerinden beklentiler detaylı biçimde açıklanmıştır. ÖZET Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalındaki öğretmen adaylarına Öğretmenlik Uygulaması I ve II dersleri kapsamında anlattıkları derslere sistemli ve çok yönlü dönüt vermeyi ve profesyonel gelişimlerine ışık tutacak yeni bir öğretmenlik uygulaması programı geliştirmeyi hedefleyen TÜBİTAK 111K162 nolu EVRENA projesinin 1. yıl veri toplama süreci Eğitim Öğretim döneminde tamamlanmıştır. 15 Eylül 2014’de sona erecek olan ve fakültemiz ile Georgia State Üniversitesi İlköğretim Bölümü’nün işbirliğiyle gerçekleştirilen projenin 2. yıl veri toplama süreci ise 2013 Güz ve 2014 Bahar dönemlerinde gerçekleştirilecektir. Bursa Merkez Nilüfer, Osmangazi ve Yıldırım İlçelerine bağlı 9 ilkokulda yürütülecek olan veri toplama sürecinde 5 ilkokul deney, 4 ilkokul ise kontrol grubu olarak görev yapacaktır eğitim öğretim döneminde projede Özel 3 Mart Azizoğlu İlköğretim Okulu (Nilüfer), Öğretmen Hasan Güney İlköğretim Okulu (Nilüfer), Süleyman Cura İlkokulu (Nilüfer), İstiklal İlköğretim Okulu (Osmangazi), Ziya Gökalp İlköğretim Okulu (Osmangazi), Pilot Sanayi İlkokulu (Osmangazi), Naz Özdilek İlköğretim Okulu (Yıldırım), Hasan Ali Yücel İlkokulu (Yıldırım) ve Turgay Ciner İlkokulu (Yıldırım) görev alacaktır. Bu süreçte görev alacak deney ve kontrol grubundaki paydaşlar için bilgilendirme seminerleri geçen yıldan farklı olarak 2 haftalık dönemde gerçekleştirilmiştir. Projenin deney grubunda yer alacak öğretmen adaylarının yerleştirilecekleri okullarda görev alacak 30 sınıf öğretmeni ve 8 uygulama öğretim elemanına Eylül 2013 tarihlerinde Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde Klinik Danışmanlık Modeli (KDM) bilgilendirme semineri verilmiştir. Bu seminerlerde paydaşlara projenin amaçları ve projeye ismini veren KDM hakkında genel bilgiler verilmiş, projenin genel işleyişi ve yıl boyunca paydaşlardan beklentiler detaylı biçimde açıklanmıştır. Deney grubunda görev alacak 48 öğretmen adayına 18 Eylül Çarşamba 13:30-16:00 saatleri arasında günü KDM semineri verilmiş ve adaylar projenin amaçları ve beklentiler anlamında bilgilendirilmişlerdir. Seminerlerin sonunda tüm paydaşlara bu veri toplama döneminde proje kapsamında kullanılacak olan ve Facebook ortamında hazırlanmış olan UludagKDM sistemi hakkında detaylı bilgi verilmiştir. Projenin kontrol grubunda yer alacak ilkokullarda görev alacak öğretmen adayları, sınıf öğretmenleri ve uygulama öğretim elemanlarına ise 18 Eylül Çarşamba günü 10:00-12:00 saatleri arasında seminer verilmiş, bu seminerde paydaşlara Öğretmenlik uygulaması I ve II dersleri kapsamında halen ülkemizdeki eğitim fakültelerinde kullanılmakta olan Fakülte-Okul İşbirliği Kitabı tanıtılmış, ve bu ders kapsamında kontrol grubunda yer alacak öğretmen adaylarından ve sınıf öğretmenlerinden beklentiler detaylı biçimde açıklanmıştır. Deney Grubunda Görev Alacak Uygulama Öğretim Elemanları ve Uygulama Öğretmenleri için KDM Seminerleri 1.Proje hakkında genel bilgilendirme yapılarak GSU & ULUDAĞ Üniversitesi İşbirliğinden bahsedilmiştir. 2.Projenin amaçları ve önemi açıklanmıştır. Klinik Danışmanlık Modeli (KDM) ve bu modelin uygulama aşamaları tanıtılmıştır. 3. KDM’ nin aşamaları ile ilgili örnek video klipler izlenmiştir. 4. Gözlem sonrası yapılacak üçlü / dörtlü konferansların nasıl olması gerektiği konuşulmuş ve geçen yıl toplanan verilerden seçilen üçlü konferans örneklerinin izlenmiştir. 5. Projenin geçen 1 yılının genel değerlendirmesi yapılmıştır. 6. Uludagkdm FACEBOOK tanıtımı yapılmış ve bu proje kapsamında nasıl kullanılacağı açıklanmıştır. 7. Seminerlere katılan tüm paydaşlara projede kullanılacak veri toplama araçları tanıtılmış ve bu araçların UludagKDM facebook üzerinden nasıl doldurulacağı bilgisi verilmiştir. 8. Seminerler süresince öğretim elemanlarına ve uygulama öğretmenlerine bu modelin uygulanmasında kullanılacak olan kılavuz kitap dağıtılmış ve tanıtılmıştır. Kontrol Grubu Okulları 1.Pilot Sanayi İlkokulu (Osmangazi) 2.Süleyman Cua İlkokulu (Nilüfer) 3.Hasan Ali Yücel İlkokulu (Yıldırım) 4.Turgay Ciner İlkokulu (Yıldırım) «SINIF ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME PROGRAMLARI İÇİN İYİ ÖĞRETMENLİK UYGULAMALARI: KLİNİK DANIŞMANLIK MODELİ» TÜBİTAK 111K162 NOLU EVRENA PROJESİ EĞİTİM ÖĞRETİM DÖNEMİ BİLGİLENDİRME SEMİNERLERİ Nermin BULUNUZ 1, Hatice Çağlar ÖZTEKE 2, Mızrap BULUNUZ 3, Esim GÜRSOY 4, Şehnaz BALTACI GÖKTALAY 5, Umut Salihoğlu 6 Hanife Peker 7 1,2,3 Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü 4,6 Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngilizce Dili Eğitimi Anabilim Dalı 5 Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Eğitim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı 7 Fen ve Teknoloji Öğretmeni ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ Deney Grubu Okulları 1. Özel 3 Mart Azizoğlu İlkokulu (Nilüfer) 2. Öğret. Hasan Güney İlkokulu ulu (Nilüfer) 3. İstiklal İlkokulu(Osmangazi) 4. Ziya Gökalp İlkokulu (Osmangazi) 5. Naz Özdilek İlkokulu (Yıldırım)