1 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UEFA Hakem Gözlemciliği Felsefesi
Advertisements

ÖZEL ÇAYCUMA AÇI DERSHANESİ
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
ZAMİRLER.
Bu India’dan gelen TANTRA.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
*Öğrenmek * Çalışmak ve *Başarmak
OLUMLU ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ ve ETKİLERİ
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
Farklılaştırılmış Öğretim
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
KENDİNİ SEV HAZIRLAYAN : ELİF ÖZDEMİR
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
MOTİVASYON.
Ailemizdeki Lider.
SINIF YÖNETİMİ Kaan KARAKAYA 1 KARAADİLLİ ORTAOKULU 1 1.
DÜZ ANLATIM YÖNTEMİ VE KONFERANS
Sınav kaygısı. Sınav kaygısı nedir * öğrenilen bilginin sınavda hatırlanamaması, kullanılamaması bunun olacağına dair kişide oluşan olumsuz senaryolardır.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
Yaşamınızı planlayın hayalleriniz gerçek olsun
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
MUSTAFA AY Rehber Öğretmen Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor?Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor.
Etkili İletişimde Ortamın Yeri ve Önemi KÜLTÜREL ORTAM
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALİAĞA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Rehberlik ve.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
GÜNAYDIN… BİR TÜRKİYE HARİTASI ÇİZELİM… BİR ÖNCEKİ GÜNDEN KALANLAR…
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
Sarar Kız Anadolu İmam-Hatip Lisesi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
Biraz zamanınızı alacağım Seyredin, dinleyin ve OKUYUN.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
Hazırlayan: Mustafa KUMCU Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Öğretmeni
Milli Eğitim Vakfı Rehberlik Servisi. ÖĞRETMENE VEREBİLECEĞİMİZ BİR SİHİRLİ DEĞNEK VAR MI?
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
11 SINIF YÖNETİMİ Öğr. Gör : İbrahim ARAP Yakın Doğu Üniversitesi AtatürkEğitim Fakültesi 1.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
Alaşehir Selahattin Zuhal Barutçuoğlu Rehberlik Servisi.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
Sınıf yönetimi ve disiplin
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Sunum transkripti:

1 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi 1 1

SINIF YÖNETİMİ “Düşündüğünüzden daha karışıktır.”

Hiç düşündünüz mü? Aynı sınıfa derse giren öğretmenlerden bazıları niçin diğer arkadaşlarından daha iyi sınıf yönetirler? Bir sınıftaki öğrenciler, öğretmen değiştiğinde niçin öncekinden oldukça farklı davranış gösterirler? Niçin bazı öğretmenler zevkle ve huzurla ders yaparken diğerleri bitmiş, bezmiş bir halde dersten çıkarlar? AKÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ *** SINIF YÖNETİMİ *** Ergün – Özsüer - Karataş

Sınıf Yönetimi, eğitimin en ciddi ve önemli alanıdır ! Etkili ve başarılı bir öğretim ortamını şartı, iyi bir sınıf yönetimidir.

Sınıf Yönetimi, öğretmenin Sınıftaki zamanı etkili kullanmak, İlgi ve merak uyandıran bir atmosfer yaratmak, Ve öğrencilerde olumlu davranışlar geliştirmek için sınıfta yaptığı düzenlemelerdir.

Sınıf kurallarının olmaması ve ne yapılacağının bilinmemesidir!!! 500 YTL lik soru Sınıftaki bir numaralı problem disiplin değildir. Nedir öyleyse? Cevap Sınıf kurallarının olmaması ve ne yapılacağının bilinmemesidir!!!

Her sınıf için geçerli bir sınıf yönetimi modeli yoktur. Çünkü okul düzeyi, ders, öğrencilerin sosyal ve psikolojik özellikleri, öğretmenin bilgisi ve kişiliği gibi faktörler sınıf yönetimini değiştirir. What works in one class or school may not work in another

Sınıf Yönetiminin Değişkenleri Variables of Classroom Management Öğretmenin kişiliği Öğrenciler (eski öğrenciler – bugünkü öğrenciler) Dershane (sınıf, atelye, spor salonu, lab) Hangi gün ve hangi saat Ders ve önceki ders Sınıfta olup bitenler

Sınıf Yönetiminin unsurları: Sınıf iklimi Örgüt Motivasyon İlişkiler Müdahale “Bütün bunlar ustaca düzenlenmeli ve kullanılmalıdır.”

Sınıf Yönetiminin Boyutları Psikososyal yönetim (sınıfın psikolojik ve sosyal dinamikleri) Fiziki ortam yönetimi (sınıf düzeni ve malzemeleri, ekipman) Öğretimsel yönetim (haftalık program, gruplama, ders planı) Örgüt yönetimi (kişiler arası ilişkiler, çalışma ortamı) İşlemler yönetimi (sınıf kuralları ve uygulanmaSı) Davranış yönetimi (istenen ve istenmeyen davranışlar) Instructor’s Notes Refer to Text/Discussion Topic: Refer students to Figure 13.1 (p. 381) in the text for a visual depiction of these dimensions. Explain to students that many educators equate “classroom management” with “behavior management.” Ask them to explain why this is not the case. “Is it possible for a teacher to be strong in behavior management, yet still have classroom management difficulties?” “Why or Why Not?” 376

“Bugünkü çocuklar ve gençler. . .” 1985’ten sonra doğdular Büyükbabalarını bilmezler Eski elbise giymediler Nükleer savaşı bilmezler Kot pantolon giyerler Sadece müzik kanalı dinlerler Çok farklı bir sosyal ve teknik çevrede yaşarlar Siyah-beyaz ve uzaktan kumandası olmayan televizyonu bilmezler Yemek alışkanlıkları değişiktir “Eti senin, kemiği benim” veya “Hocanın vurduğu yerde gül biter” felsefesine inanmazlar.

Sınıftaki öğrencileri farklı kültürel değerleri ve dünya görüşleri vardır: (Onların belli kritik durumlar karşısında ne düşündüğünü ve ne yapabileceğini öğrenin)

Okul, öğrencinin geleceğini %100 tahmin edemez. Bugün Türkiye’de politika, spor, sanat, ekonomi vs alanlarında başarılı olmuş insanlara bir bakın... Onlardan kaç tanesi okulda iken öğretmenleri tarafından değerli öğrenciler olarak kabul edilmiş? Belki de hiçbiri! Okul, öğrencinin geleceğini %100 tahmin edemez.

Sınıf Yönetimi, öğretmen ve öğrenciler sınıfa girmeden önce başlar! Öğrencilerin tatnınması, konunun bilinmesi, motivasyon, güç dengesi, sosyal etkileşim vs.

Bir öğretmenin korkulu rüyası Yeni bir sınıf Sınıfta açık bir muhalefet Gürültülü sınıflar Sınıfı kontrol edememe Utanma, öfke ve hayal kırıklığı duyguları İşini yapmak için gerekli aletlerin olmaması

Okulun ilk günü çok önemlidir Okulun ilk günü yaptığınız şey, sizin daha sonraki bir yıl içinde başarı ve başarısızlığınızı belirler. Sınıfınızı, okulun ilk günü kazanıp veya kaybedeceksiniz.

İlk etkileme ve etkilenme çok önemlidir. Ne olduğu değil nasıl algılandığı önemlidir.

Sınıf Yönetiminin Dili Mümkün olduğu kadar mütevazi ol Gereksiz çatışmalardan kaçın Saygılı ve pozitif ol Bir “olay”dan sonra normale dön Kararlı ol, saldırgan olma Sınıfın dışındaki “olay”larla da ilgilen

Sınıfta kullanılan dil çok önemlidir. Öğretmen A: ·   “Bu uyduruk kağıtları bir daha görmek istemiyorum.” ·   “Susun! Yoksa. . .” “Siz zaten bunu anlamazsınız ki!..” ·   “Ne zaman çalışıp öğreneceksiniz?!..”  Öğretmen B: Öğrencilere söz geçiremeyen, kimsenin dinlemediği ve ciddiye almadığı öğretmen Öğrencilerin zamanını çalan, pekiştireç vermeyen, saygısız ve soğuk yüzlü öğretmen

Dinle, dinle, dinle... Öğrencilere isimleriyle hitap et. “Lütfen” ve “Teşekkür ederim.” sözlerini sık kullan.

Sınıf Yönetimi nerede başlıyor? Öğretmen: Eee, Ahmet, okuldaki durumun hakkında ne düşünüyorsun? Ahmet: Oldukça iyi, tahmin ederim. Öğretmen: Şimdiye kadar 80 kredi alman gerekirdi. Kaç kredi aldın? Ahmet: Herhalde 40 civarında. Öğretmen: Buna oldukça iyi mi diyorsun? Ahmet: İyi değil, değil mi? Bu durum, iyi bir yönetimin başlangıcı olabilir mi?

Karşı karşıya gelme / İnkar Öğretmen: Ahmet, her zaman derse geç kalıyorsun.. Ahmet: Hayır, geç kalmıyorum! Öğretmen: Sen mi?! Daha bugün geç kaldın. Ahmet: Tamam, bugün geç kaldım. Ama siz “her zaman” diyorsunuz. Öğretmen: Tamam, tamam, her zaman değil. Ama çoğu zaman. Bu gibi çatışma karşılaşmaları draması yapınız

Eğer duygu ve düşüncelerimizi yeniden yönlendirebilseydik, hareketlerimizi yeniden düzenleyebilseydik, sadece bir takım acılardan kolaylıkla kurtulmakla kalmaz, aynı zamanda onların büyük bir kısmını daha başlangıçta önleyebilirdik. 14. Dalai Lama

Sınıfta 4 tip öğretmen vardır Orkestra gibi yöneten Dış motivasyon var, öğrencileri kendi yönlendirir, kısa hedefler peşinde koşar, “benim sınıfım” Kolaylaştırıcı Öğrencileri motive eden, ortak sorumluluk hissi veren, sadece sınırları çizen, “bizim sınıfımız” Egemen öğretmen Kesin itaat ister, kuralsız cezalandırma, patron her zaman öğretmen, negatif enerji Serbest bırakıcı Öğrenci ilgilerine göre onları serbest bırakan, sınırların tam çizilmediği, karmaşık sınıf ortamı

Yeni öğretmenlerin Sınıf Yönetimi hataları Ne isteyip ne istemediklerini bilmezler. Teşekkür ve övgünün sınırını bilmezler. Bir öğrenci veya grupla çok ilgilenip sınıfın geri kalanını ihmal ederler. Öğrencilerin dikkatini çekmeden yeni bir konuya başlarlar. Çok hızlı ve bazen de cırtlak konuşurlar. Bir yerde çok ayakta veya oturur kalırlar.

Yeni öğretmenlerin Sınıf Yönetimi hataları (devam) Sınıf kurallarını tam koymadıkları için çelişkili hareket yaparlar. Beden dilini ve yüz ifadelerini doğru kullanmazlar. Sınıfın belli bir kısmıyla ders yaparlar. Öğrencileri sınıfın huzurunda azarlarlar. İstenmeyen davranışlara zamanında müdahale etmezler. Vs.

Tartışma ve ödev konuları İyi yönetilen bir sınıfın özellikleri nelerdir? Öğretmenlerinizin telefonunu biliyor musunuz? Mesaj çektiniz veya konuştunuz mu? Öğretmenlerinize hiç mektup yazdınız mı, neden? Sınıf yönetimi bakımından hatırladığınız en iyi ve en kötü öğretmen tipleri ve davranışları Sınıfta “sorunlu” öğrenci kimdir ve “sorun” olan nedir?