MONTESSORİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu
Advertisements

DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Maria Montessori.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Natüralist eğitim felsefesi
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Vygotsky ve Sosyo-kültürel teori
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
GÜNÜMÜZDE ÇIKAN SORULAR
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
DÜN BUGÜN YARIN Ünite Portfolyo Sunumu Fatma KIYMAZ Asuman İŞLER.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TİCARET VE SANAYİ ODASI EĞİTİM VAKFI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖZEL EĞİTİM
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI SUNUMU. *Atatürk İlke ve İnkılaplarını Hayata Geçirebilen, *Bilgi Toplumunun İnsanını Yetiştirmeyi Amaçlayan, *Farklılıkları.
Ş AH İ NBEY REHBERL İ K VE ARA Ş TIRMA MERKEZ İ. KAYNAŞTIRMA Kaynaştırma yoluyla eğitim nedir? Kaynaştırma yoluyla eğitim; özel eğitime ihtiyacı olan.
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
1922 SALİHLİ GENÇLİK ve SPOR KULÜBÜ
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
Özel eğitimde eğitim ve öğretim
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
ÇOCUKTAN HAREKET EĞİTİM AKIMI
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
Matematikte Kullanılan Materyaller ve Kaynaklar
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi: Erken matematik becerileri
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
TAM SAYILAR.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ PARALARIMIZ
Sunum transkripti:

MONTESSORİ

Maria Montessori 1900 lerin başında Roma nın düşük gelirli ailelerinin bulunduğu yerde zihinsel engelli çocuklarla çalışarak ve onları gözlemleyerek başladı. Bugün dünyada Montessori Eğitimi öncelikle okul öncesi ve ilköğretim döneminde uygulanır.

MONTESSORİ FELSEFESİ Montessorinin eğitim felsefesi geleneksel anlayıştan çok ayrıdır .Montessori yöntemi çocuğun bağımsızlığını ve özgürlüğünü sınırlar ve sorumluluklar içersinde destekler.Montessori yönteminde çocuklar yetişkinden tamamen farklıdır ve farklı biçimde öğrenir.

MONTESSORİ EĞİTİMİNİN AMACI Eğitimin amacı sadece çocuğa bilgi aktarmak değil her çocuğun tabiatında zaten var olan keşfetme ve öğrenme isteğini uyandırmak.

MONTESSORİ EĞİTİMİNDE HEDEFLER Montessori yöntemi çocuğun bir birey olarak tüm özelliklerini mümkün olabilecek en ileri seviyede geliştirmesini hedefler.Bu yolda çocuğu,sorular üreten ve sorularına cevaplar bulabilen biri olarak yetiştirmeyi hedefler.Önemli olan kişinin kendine yeterli bir birey olabilmesidir.Montessori yöntemi özünde,üreten ve mutlu olan insanlar yetiştiren bir hayat eğitimidir.

MONTESSORİ SINIFLARI Montessori sınıfları sade düzenlenmiştir. Sınıflar çok sakin ve dingindir. Sınıflarda yaş grupları karışıktır. Öğretim bireyseldir. Çocuk kendi çalışmasını kendi seçer. Çocuk öğrenme hızını kendi ayarlar. Grupla çalışmak isteğe bağlıdır. Çocuk dilediği yerde çalışır ,dilediği yere gider ve dilediği kişiyle konuşur.[Arkadaşlarının çalışmasını engellemeden.] Eğitimci merkezde olmayan bir roldedir. Ve önemli özelliği sabırlı olmasıdır.

Montessori sınıfında gerçeklik ve doğallık büyük önem taşır Montessori sınıfında gerçeklik ve doğallık büyük önem taşır .Bu amaçla materyaller gerçek yaşamda kullanılan araçlardır .Montessori sınıflarında her materyalden bir tane vardır.Böylece çocuk o materyali kullanmak istediğinde sırasını bekleyerek sabırlı olmayı ve başkalarının haklarına saygılı olmayı öğrenir.Montessori sınıflarında materyaller çocuğun fiziksel özelliklerine uygundur. Mobilyalar hafif ağırlıkta hareket edebilen şekilde olmalıdır.

MONTESSORİ MATERYALLERİ 1 - Günlük yaşam materyalleri

2-Duyu Materyalleri

3-Kozmik Materyaller

4 – Dil Materyalleri

5 – Matematik Materyalleri