BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
MİSYON VE VİZYON T.C PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ nin VİZYONU ( ÖZGÖRÜŞÜ ); Dünya kalitesi ve standartlarında eğitim ve öğretim vermek, araştırma yapmak ve küresel.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Öğrenci Temsilcilikleri Seçimi Mühendislik Fakültesi.
ERASMUS Nedir? Erasmus programı, yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile işbirliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği programıdır.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ: Öğrenci Konseyi Başkanlarına Yönelik Toplantı 14 Mayıs 2010 Akdeniz.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM DÖNEMİ BOLOGNA SÜRECİ Fahri YAVUZ Bologna Uzmanı 11 Kasım 2010 Perşembe Atatürk Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 16 NİSAN 2010,SAMSUN SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
Bologna Sürecine Uyum Çalışmaları SIHHİYE YERLEŞKESİ KÜLTÜR MERKEZİ YEŞİL SALON 26 HAZİRAN 2013.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
«QUALITY ASSURANCE IN ECVET MOBILITY»
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
/ 181 BolognaSürecinde 20 Nisan Dr. Zekeriya Aktürk Ders Bilgi Paketi Hazırlama - Amaç - Öğrenim.
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
DİCLE ÜNİVERSİTESİ UYGULAMALARI” TANITIM SUNUSU, DİYARBAKIR
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları 15 Haziran 2011 Galatasaray Üniversitesi.
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
TYUYÇ T ÜRKİYE Y ÜKSEKÖĞRETİM U LUSAL Y ETERLİLİKLER Ç ERÇEVESİ Yrd. Doç. Dr. Sedat Uçar.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış Prof. Dr. Nejat Erk EYLÜL 2015 ANKARA.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ Türkiye’de Hareketlilik ve Erasmus 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR Pırıl AKIN YÖK AB ve Uluslararası İlişkiler Birimi.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
BOLOGNA SÜRECİ ÖĞRENCİLERLE BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ

2 ULUSAL ÖĞRENCİ KONSEYİ Birliğin kurulabilmesi için önceden çalışmalara başlanmış ancak 2005 yılında resmi olarak kurulmuştur. Tüm Türkiye Üniversiteleri öğrencilerini temsil eder. Seçimler her yıl Aralık ayında yapılır ve seçimleri takiben ilk ay içerisinde genel kurul toplantır.

3 ULUSAL ÖĞRENCİ KONSEYİ-2 Bologna Sürecini yakından takip eder, sürece uyum sağlamak için çalışmaktadır. ESU (Europan Student Union) üyesi olmak için görüşmelere başlanmıştır. (Polonya/Krakow-2010)

4 ULUSAL ÖĞRENCİ KONSEYİ SORUNLAR Tamamen özerk olmaması sebebi ile ESU’ya katılım daha önce uygun görülmemiştir. Şimdiye kadar bütçesi olmamakla beraber yeni dönem Konsey Başkanları için yapılan çalışma sonlandırılmış, verilme şekli ve miktarı belirlenme aşamasındadır. Toplantılar ve çalışmaların yürütülebilmesi için merkezi bir ofisi yoktur.

5 ULUSAL ÖĞRENCİ KONSEYİ SORUNLAR-2 Konsey Başkanlarının seçimlere farklı yaklaşımları.(maddi ve güç) Ulusal Öğrenci Konseyinin siyasi bir çalışma ortamı olarak düşünülmesi. Üniversite Yönetimlerinin Konseylere destek olmamaları,önemsememeleri. Destek olmak istemeleri durumunda dahi çalışmalara maddi destek vermek istememeleri veya verememeleri.

6 ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ Bologna Faaliyet Alanlarının Öğrencilere Getirisi Kalite Yeterlilikler Tanınma ve AKTS-DE

7 KALİTE GÜVENCESİ Kalite süreci öncelikle öğrenciye kaliteli bir yükseköğretim imkanı getirir. Yükseköğretim kurumları arasında kalite farklılığı azalacağından fırsat eşitliği sağlanmış olur. Öğrenci gelişimine ve mezunların istihdam edilebilirliğine fayda sağlayacak bir uygulamadır. Öğrencilerin ilerlemesini ve başarısının izlenmesini sağlar.

8 YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ-1 Öğrencilerin eğitim programlarını ve derslerini bilinçli seçmelerine yardımcı olur. Derslerini başarı ile tamamladıklarında neleri bileceklerine, uygulayabileceklerine ve hangi sosyal ve iletişim yetkinliklerine sahip olacaklarını önceden bilmelerine yardımcı olur. Öğrencilerin öğrenim programları dışındaki aktivitelerinde de öğreneceklerinin anlaşılır olmasına yardım eder.

9 YETERLİKLER ÇERÇEVESİ-2 Öğrenci hareketliliği için engelleri azaltır ve yaşam boyu öğrenimi teşvik eder. Eğitim-Öğretim düzeyleri arasında yatay ve dikey geçişleri anlaşılabilir hale getirir ve kolaylaştırır. Yükseköğretim yeterliklerinin ve kredi aralıklarının belirlenmesiyle öğrencilere yardım eder, onları destekler ve onlara yönelik bütün eğitim fırsatlarını açıklar.

10 TANINMA VE AKTS/DE-1 Diploma Eki (DE), öğrencilerin beceri ve yeteneklerini daha iyi anlatabilmelerine yardımcı olmak amacıyla oluşturulmuş bir belgedir. Diplomaya ek olarak mezuniyette İngilizce, Almanca, Fransızca dillerinden birinde verilir. Transkript değildir! Diplomaların ve öğrenim sürelerinin ülkelerarası tanınabilir olmasını sağlar. Böylelikle eğitimini başka bir ülke ve kurumda devam ettireceklerinden süre kaybetmelerinin önüne geçilmiş olur.

11 TANINMA VE AKTS/DE-2 Öğrenciler üniversite yıllarında ders çalışmanın dışında kişisel gelişimlerine katkıda bulunacak faaliyetler gerçekleştirmeye zaman bulabilecekler Üniversiteler öğrencilere yalnızca meslek kazandırma kurumu değildir! Öğrencilerin sosyal boyutta desteklemesi gerekmektedir.

12 HAREKETLİLİK Bologna Süreci temelde hareketliliğe katkı sağlar. Hareketlilik ise; Öğrencilerin özgüven duygusunu geliştirir. Yeni kültürler tanımasına olanak sağlar. Öğrencilerin ekonomik durumlarını gözetmeksizin aynı eğitimi almasını hedefler.

13 BOLOGNA SÜRECİNİN ÖĞRENCİLERE SUNDUĞU FIRSATLAR Özet olarak Bologna süreci öğrencilere, İstihdam edilebilirlik Akademik tanınma ve hareketlilik Karar alma süreçlerinde eşit paydaşlar olarak yer almak Üye ülkelerdeki akademik ve kültürel ortamı tanımak Öğretilen değil; öğrenen birey olmak konularında önemli fırsatlar sunar.

14 ÖĞRENCİLER OLARAK NE YAPMALIYIZ? Öğrenciler olarak her türlü haklarımızı öğrenmeliyiz. Bilgi takibi yapmalıyız. Bologna Sürecini araştırmalı,öğrenmeli ve BEK toplantılarını takip etmeli ve katılmalıyız. Üniversite Konsey Başkanlığı seçimlerini takip etmeli, önemsemeli, oyumuzu hakkımızı koruyacağına inandığımız kişi için kullanmalıyız. Ancak o zaman yargılayabilir ve hakkımızı arayabiliriz. Öğrenci Konseyi, Rektörlük ile öğrenciler arasında köprüdür, bir problem olduğunda bu köprüyü kullanmalıyız.

TEŞEKKÜR EDERİM