İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

Satışta İletişimin Rolü
İLETİŞİM HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞAN SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ Dinleme ve Öğrenme Becerileri
YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İLETİŞİM VE ÖĞRENME BECERİLERİ
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
Hasta-hekim/hastane ilişkisi Hipokrat Günümüze Yüz yüzeİleri teknoloji KutsalSofistike BüyüselModern hastaneler.
Mehmet TUNGA Eğitim Müfettişi
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
«İletişim Kavramı ve İletişim Süreci» YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
Engin PAŞAOĞLU Tıbbi Teknolog KOCAELİ
Hasta Memnuniyeti-İletişim
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI UYGULAMALI DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
KODLAR Temel Kavramlar.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Sözlükte "iletişim" ne demek?
-İLETİŞİM- SUNUSU.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Aile İçi İletişim.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
İletişim.
HAZIRLAYAN: YILDIZ GÖKALP
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
BEDEN DİLİ.
Sosyal Bilgiler İletişim
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
1 Başvuran/Hasta ile görüşme yapma becerisi rehberi Prof. Dr.Hamit ACEMOĞLU Tıp Eğitimi AD.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
Empati.
İLETİŞİM.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
TERAPİSTİN ROLÜ Prof Dr Süheyla ÜNAL.
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
Gökçe Erinç Büyükşengür
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can

Hekimsiniz,ve bir kliniğiniz var Hekimsiniz,ve bir kliniğiniz var.Yanınızda da üç hemşire hanım çalışmakta.Hemşirelerinizden biri Pınar Aydın.Pınar’ın babası 88 yaşında bir Alzheimer hastasıydı.Pınar babasını 1hafta önce kaybetti.Ve 1 haftalık aradan sonra bugün işine geri döndü.Siz Pınar’a aile üyeleri ile ilgilenmesi için zaman zaman izinler vermiştiniz.Buna rağmen Pınar İş yerine geldiğinde hala yorgun ve verimliliği düşüktü.İş arkadaşları da bunun farkında.Üstelik arkadaşlarının ikisi de hamile ve biri son 3 ayında.Her ikisi de Pınar’ın uyum sağlayamaması konusunda endişeliler.Ve Pınar bugün 1hafta daha izin kullanmayı düşünüyor.Bu durumda işveren olarak işiniz zor gibi görünmekte.

“Empati olgunluğun en iyi göstergelerinden biridir.” Tongue fu düşüncesi

Duygu,düşünce ve bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması İLETİŞİM’dir

VERİCİ KİŞİ ANLAMI KODLAMA MESAJ KODU AÇMA ALICI KİŞİ

İletişimi unsurlarına göre sınıflarsak; Toplumsal ilişkiler sistemi olarak; -Kişiler arası iletişim -Grup iletişimi -Örgütsel iletişim Kullanılan kanallara ve amaçlara göre; Görsel,işitsel,dokunma, telekominikasyon,kitle iletişimi Kullanılan kodlara göre; -Sözlü -Sözsüz -Yazılı Zaman ve mekana göre; -Yüz yüze -Uzaktan

Kişilerin anlatma eylemlerinin iletişim açısından amacı da İnsanlar arası iletişimlerde temel olan; duygu ve düşünce alışverişini yürütmektir. Burada ana unsur “ANLATMA”dır. Kişilerin anlatma eylemlerinin iletişim açısından amacı da “ANLAŞILMAK”tır.

İletişimde Anlaşmayı Kolaylaştıran Unsurlar İletişimde ilk dakika önemlidir. İletişim,bilgi alışverişi değildir. İletişim,kişiye değil,kişiyle yapılır. İletişim bir bütündür.

İletişim süresince söz, ses, beden dili ile belli oranlarda etkiler bırakılır; -Ses tonu %38 -Beden dili %55

Bu unsurlara dikkat edersek; -Kendimizi ifade etmeyi kolaylaştırmış, -Karşımızdakini daha kolay anlamış, -Konuşmaya bütünlük katmış, -Kendimizin ve ilişkide olduğumuz insanların iç dünyalarını anlamada önemli ipuçları elde etmiş oluruz.

“Davranışınız ne ise siz o’sunuz” Dünyadan alacağımız karşılık ,dünyaya verdiğimiz tepkiye bağlıdır.Bu yüzden çevremizde olumlu izlenimler bırakacak beden dili özelliklerini bilmek işimize yarayabilir diye düşünüyorum.

Göz ilişkisi. Yüz ifadesi. Baş hareketleri. Jestler. Postür. Yakınlık *Göz ilişkisi *Yüz ifadesi *Baş hareketleri *Jestler *Postür *Yakınlık *Yöneliş *Dış görünüş *Konuşmanın sözel özellikleri

Sıcak bir yüz ifadesi,canlı bir bakış,güvenli ve rahat bir duruş,toplumsal statünüze uygun bir dış görünüş,konuştuğuz kişiye yönelişiniz hiç şüphe yok ki ilişkinizi yürütmede önemli rol oynayacaktır.

İletişimi kolaylaştıran unsurların yanı sıra zorlaştıran unsurlar da var.Bunlara bir göz atarsak;

-Karşımızdakinin ilgisini söndüren bir dil kullanma, -Saate bakma.yada önündeki başka bir şeyle ilgilenme, -Kendi kendine bir şeyler mırıldanma, -Karşıdakinin sözünü kesme yada tamamlayarak sonlandırma,

-Konuşmanın bittiğini söylemeden uzaklaşma, -Soruları duymazlıktan gelme, -Dinlememe belirtileri verme gibi davranışlar iletişimi zorlaştırır.

Bu yüzden etkin dinlemeyi bilmek durumundayız. “Nedir Etkin Dinleme?”

Etkin bir dinleme; kişinin anlattıklarının kabul edildiğini ileten,doğru anlaşıldığını kanıtlayan,empati gösteren ve açılımı yüreklendiren bir dinleme çeşididir.

Doç.Dr.Kadir Özer,İletişimsizlik Becerisi adlı kitabında; “Kanımca iletişim insanlar arasında olması gereken ama yeterince olmayan bir beceriler bütünü.İletişimin amacı ve sonucu çözümdür.İletişimsizliğin amacı çözüm sonucu ise kavga ve sorundur.İnsanoğlunun hangisini yaptığını anlayabilmek için tarihe veya bir sabah gazeteye bakmak herhalde yetecektir.”

Ve girişte verdiğimiz tarifi uygulasak yemeklerimizde,yesek afiyetle ve beraberce...Kendimiz için,sevdiklerimiz için,insanlık için...Afiyet olsun!...Teşekkürler... www.sorubak.com