MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MARKALARIN TÜKETİCİ ALGILARINDAKİ YERİ
Advertisements

MARKA VE KURUMSAL İMAJ TASARIMI
Strateji Tasarımı İlker acar.
Beyin Fırtınası Ekibi – İstanbul - S U N A R -
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
KOOPERATİFLERDE ETKİNLİK
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 5
MARKA GELİŞTİRME SÜRECİ
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
MARKA VE KURUMSAL İ MAJ TASARIMI HAFTA V. Marka İ majı I İ maj, genel olarak bir olay, olgu, kurum, kişi hakkında bireyin sahip oldu ğ u algılama olarak.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA V.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Marka Konumlandırma Brand Positioning
PAZARLAMA İLETİŞİMİ.
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
BİR İŞLETMENİN HEDEFİ 1.Müşteri kazanmak 2.Müşterileri firmada tutmak
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Reklam Fotoğrafının Görsel ve Sözel Bileşenleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
PAZARLAMADA İNOVASYON
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI. KİMLİK Mİ KİŞİLİK Mİ? KİMLİK - Kim olduğunuz - Kendiniz Hakkında ne düşündüğünüz - Kendinizi nasıl sunduğunuz Ya da Böyle.
Pazarlama Giriş 1 1.
Reklam Fotoğrafının Görsel ve Sözel Bileşenleri
Reklamcılıkta Anna Karenina İlkesi
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
Mağaza İmajının Algılanan Değer, Fiyat ve Satın Alma Niyeti Bağlamında Kuyumculuk Sektöründe İncelenmesi Prof. Dr. Serap ÇABUK – Çukurova Üniversitesi.
Konumlandırma.
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
1 9 Marka Değeri Yaratma.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
KAHVE AROMALARI F İ K İ R PROJES İ. STRATEJİ Ürünün diğer kategorisinde, kahve aromaları adı altında hizmete sunulması planlanmaktadır. X şirketi, ailesi.
MARKALASAK DA MI SATSAK?. MARKA – TEMELDE NE VAR? Bir «kavram» (konsept) üzerinde yükselir (FARKINIZ NE?) (NEDEN BENDEN ALMAK ZORUNDASINIZ?)
ÜRÜN YERLEŞTİRME NEDİR?
Deneyimsel Bir yaklaşımla MARKA YÖNETIMI
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Reklam Stratejileri Radyo Ve Tv’de Reklam Yapım Teknikleri Dersi Ödevi
Tanımı ve Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
Hizmet Pazarlamasında İnsan Kavramı
Sunum transkripti:

MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI

Pazarlamanın ve Markanın Evrimi Pazarlama Anlayışı Sanayi Devrimi, İhtiyaç Kavramı, Üretim - Satış - Pazarlama İhtiyaçların Tatmini “İyi bir fare kapanı yapın, insanlar onu satın almak için kapınızda kuyruğa girsin.” Emerson “İnsanlar ürünleri değil imajları satın alırlar.” Ogilvy Marka Üreticiyi Bildirme - Güven Verme - Statü Sağlama Ürün ve Üreticiden Ayrı Bir Değer İhtiyaçların Tatmini alameti farika “mucizeler dünyasının anahtarı”

Marka İmajı Marka imajı olarak açıklanan kavram, ürün kişiliği Duygular zihinde oluşan çağrışımlar gibi tüm belirleyici unsurları içerecek şekilde ürünün algılanmasıdır.

Marka imajı ≠ Logo / Amblem Markaya ilişkin genel kanı ve izlenimler bütünü. Markanın çağrıştırdığı her şey: Fiyat, kalite, işlevsellik Kullanıcılara ilişkin izlenimler Markanın çağrıştırdığı kişilik özellikleri Marka imajı ≠ Logo / Amblem

Ürün imajı ile marka imajı aynı şey midir?

Marka İmajının Unsurları Buz dağının görünen kısmı Marka adı Logo, sembol Ünlü kişilerle özdeşleşme Tema, slogan Ürünün nitelikleri Fiziksel nitelik İşlevsel fayda Simgesel fayda Görünmeyen Kısım Tüketici psikoloji Kimlik / özdeşleştirme

Marka Adı ve Logonun Seçimi Konumlandırma Yeni bir mevki elde etmek Rakipleri yerinden etmek Mevcut imajı güçlendirmek Yani; Bu bağlamda marka konumlandırma, marka farkındalığının sağlanması ile birlikte markanın tüketicilerce hangi “kişilik” ve “kimlik” öğeleri ile hatırlanacağını belirlemektedir.

Konumlandırma Konumlandırma, bir şirketi müşterilerinin zihninde tanımlayan bir fikir, bir söz üzerine yoğunlaşmaktan ibarettir.

Hadi konumlandırmalarını Bulalım…

Fiat 100. Yıl

Marka İmajı Oluşturma Tema Slogan Vaat İmaj dünyası

Şimdi de sloganı ve vaadi bulalım

Ünlü Kişilerle Özdeşleşme Hangi ünlü hangi marka?

Sponsorluk ve Toplumsal Sorumluluk Faaliyetleri Bodrum Antik Tiyatro'da Yıldızlı Turkcell Geceleri Turkcell, Bodrum Antik Tiyatro'da 2003 yılından beri Temmuz ve Ağustos aylarında birçok değerli sanatçının katılımıyla "Yıldızlı Turkcell Geceleri" adı altında konser ve sahne gösterileri düzenliyor. Teknolojide gözünü batıya yatırımda doğuya çeviren Turkcell; yarattığı istihdam ile Erzurum ve Diyarbakır'ın en büyük işvereni oldu.

Diğer Önemli Unsurlar Ambalaj Renk Ses Ürün menşei

Marka imajı oluşturmada reklamın rolü nedir?

Simgesel değerin vurgulanması İşlevsel değerin vurgulanması