Grup Üyeleri / Konular AileÇevreÇocukEğitim Semra N.4213 Elif Ç.4123 Zeliha C.4312 Özlem Ö.4231 Anıl E.4213 Nilgün T.4321 Aynur Ş.4213 Toplam
KonularKadın Sorunlar ı Töre Cinayetleri UyuşturucuOkullard a Vahşet Sava ş Sokak Hayvanlar ı Cinsel Tacizler Kızların Okula Gönderilmemesi Sokak(Ki msesiz) Çocukları Özlem Zeliha Semra N Elif Aynur Nilgün Anıl Toplam
Sokağı Tanıyalım Sokak Çocuğu Kimdir? 24 saat sokakta yaşayan, ailesiyle ilişkileri olmayan, geçimini sokaktan sağlayan, tiner-bali gibi uçucu maddeler kullanan yada bunlara ihtiyaç duyan, sokağı mekan edinen çocuklardır.
Çocuğu Sokağa İten Nedenler. Aile Boşanmış Eşler Üvey Anne-Baba-Çocuk İlgisizlik Cinsiyet Ayrımı Anne Babanın Ölümü
2)Şiddet Çocuğa Uygulanan Şiddet Ailenin Diğer Fertlerine Uygulanan Şiddet 3)Eğitimsizlik Anne Babanın Eğitimsizliği Çocuğun Eğitimsizliği
4)Toplum(Medya) Arkadaş Etkisi Özenti 5)Çocuk Çocuğun Beklenti ve İhtiyaçlarının Karşılanmaması Çocuğun İçinde Bulunduğu Dönemin(Ergenlik) Sorunları Pisikolajisi Çocuğa İsteği Dışında Şeyler Yaptırılması 6)Ekonomik Sebepler Kırsal Kesimden Kente Göçler Ailenin Ekonomisinin Düşük Olması
Konular 1.Kadın sorunları 2. Töre Cinayetleri 3.Uyuşturucu 4.Okullarda Vahşet 5. Savaş 6. Sokak Hayvanları 7. Cinsel Tacizler 8. Kızların Okula Gönderilememesi 9. Sokak(Kimsesiz) Çocukları
Sokakta Çalışanlardan Farkı Sokakta çalışan çocuklar ailesinin geçimini katkıda bulunmak için günü bir bölümünde sokakta çalışan, daha sonra evine dönen çocuklardır. Mendil, sakız, bilet satanlar ayakkabı boyacılığı yapanlar, dilencilik yapanlar vs… Buna örnektir. Genelde uçucu madde kullanma gibi bağımlılıkları yoktur. Bu çocukların aile ilişkileri bir şekilde sürmektedir.
Çocuk Neden Sokakta Ülkenin istihdam kapasitesi, yetişkin iş gücünü massedebilecek bir yapıya sahip değildir. Teknolojik girdiler kırsal alanda açık ve gizli işsizliği arttırmakta bu da kente olan göçü hızlandırmaktadır. Nüfus hala yüksek seyri, kentlerde işsizliğe neden olmaktadır. İşsızlik, devam eden göç, kötü yaşam ve barınma koşulları ister istemez çocuklarında çalıştırılmasına neden olmaktadır. Üstelik kırsal alanlarda kadın çalıştığı halde kentte babadan sonra çocuklar çalıştırılmakta ve fakat anne çalışmamaktadır.
Esasen çocuğun çalıştırılması bu günün sorunuda deiğildir. Nitekin, tarım ve hayvancılık işlerinde çocuk hep çalışmıştır halende çalışmaktadır. Zenaat öğrenmek için usta çırak ilişkisi içinde çocuk dünde bugünde çalışmaktadır. Çocuğu çalıştırmak geleneksel bir alışkanlıktır.
Bugün çocuğun çalışma yaşamında yer almasının bir nedeni de, eğitim sisteminin çocuğa meslek kazandırıcı niteliğinin bulunmamasıdır. Bu nedenle, yasal olarak düzenlenmiş çıraklık sistemi meslek edinmenin neredeyse tek yolu olarak çocukların çalışmalarına neden olmaktadır
Yine, iş kanununa göre, sağlığına, gelişmesine ve eğitimine engel olmayacaksa 13 yaşını tamamlamış çocukların çalışmaların yasal olarak olanaklıdır. Hatta yasal asgari ücret 16 yaşından küçük ve büyük olmaya göre belirlendiğinden 16 yaşından küçük bir çocuğun işçinin alacağı asgari ücret 16 yaşından büyük işçilerin alacağı askeri ücretten düşüktür.
Bu Çocukların Aile Yapıları Nasıldır? Sokak çocuklarının aile yapısı dağınık ve parçalanmış şekildedir. Çocukların çoğunu %82-92 parçalanmış ailelerden gelmektedirler. Daha çok ayrılmış anne baba yada şiddetli geçimsizliklerin olduğu ebeveyn ilişkisi söz konusudur.
Neden Madde Kullanıyorlar? 1. Açlığın verdiği ızdırabı azaltmak için. 2. Can sıkıntısını gidermek, eğlenmek ve heyecan yaratmak için. 3. Korkuyu bastırmak ve cesareti sağlamak için. 4. Umutsuzluğu ve depresyonu bastırmak, utanma duygusunu azaltmak için. 5. Uyku sorunlarını gidermek, uyuşukluğu sağlama için. 6. Uykusuzluğu getirmeyi yorgunluğu aşıp, daha enerjik olmak için.
Çocukların Topluma Kazandırılması. Koruyucu ve Önleyici Hizmetler: Çocukların sokağa çıkmadan sokaktan uzak durması. Toplumun, ailenin ve çocuğun eğitimi, erken tanı olarak alınması gerekli yasal önlemlerdir.
Tedavi ve Islah Edici Hizmetler: Sorunla iç içe olan çocuklara ve bunların ailelerine götürülmesi gereken hizmetlerdir. Çocukların çalıştırılmasının önlenmesi için gelir getirici bir işte çalışmayan aile bireylerini işe yerleştirilmesin yönelik çalışmaların yapılması ve toplumsal kaynakların harekete geçirilmesi gerekmektedir.
Tedavi ve Islah Sonrası Hizmetler Çocuklar tedavi ve rehabilitasyon sonunda eskiden yaşadıkları ortamlara dönmektedirler. Daha sonrada onlardan bu sorunlarla mücadele etmekleri beklenmektedir. Bu aşamada farklı ortamlara yönlendirilmeleri, iş ve meslek edindirilmelerinin sağlanması ve eğitime yönlendirilmeleri gerekmektedir. Eğitimi yarım bıraktığı belirlenen çocuklardan ilk öğretim diplomaları olanlar çıraklık yada halk eğitim merkezlerine yönlendirilmektedirler ilköğretim çağındaki çocuklar ise yatılı ilk öğretim okullarına, açık öğretim yada açık lise kurumlarına yönlendirilmektedirler bu konuda sevgi çocukları ilk öğretim okulu ve mesleki eğitim merkezi ile Turgut Reis çalışan çocuklar eğitim uygulama okulu ve psikolojik rehberlik hizmetleri merkezi gibi örnek uygulamalar bulunmaktadır.