27 TEDAVİ PLANLARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Advertisements

AKILCI İLAÇ KULLANIMI sssssssss.
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Enfeksiyöz Hastalıkların Tedavisinde Eczacının Rolü
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu
İNDİKATÖR YÖNETİMİ ORDU İLİ KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
“Proje Adı” “Müşteri Kurum” “Yürütücü Kuruluşlar”.
Yaşlı Bakım Kriterleri ve Bakım Modelleri Çalıştay Raporu
KLİNİK BAKIM HARİTALARI VE ÖZEL BİR HASTANEDE BİR UYGULAMA
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
V A K A Y Ö N E T İ M İ Doç. Dr. Ertan Kahramanoğlu
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
20. Sağlık insangücü planlaması
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
24 Kalite yönetimi.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Bilgi Sistemi Organizasyonlar içerisindeki kontrol ve karar verme mekanizmalarında kullanılacak bilginin toplanması, işlenmesi, saklanması ve dağıtılmasını.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
26 Kullanım yönetimi. Niçin kullanım yönetimi AraştırmacılarTemel Bulgular Van Dyke (1963)Genel hastanelerde uzun süre yatan hastaların % 40’ının hastane.
Enfeksiyöz Hastalıkların Tedavisinde Eczacının Rolü Doç.Dr. Kutay Demirkan Hacettepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Klinik Eczacılık Anabilim Dalı Başkanı.
8. Tıp hizmetleri organizasyonu
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Prof. Dr. Ahmet AYAR (TÜBİTAK 2237 Programı)
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
SEKRETERLİK HİZMETLERİ-I İŞ PLANI
İş Etüdünün Tanımı Literatürde en fazla kabul edilen ve kullanılan iş etüdü tanımı, İngiliz standartlar Sözlüğü tarafından yapılmıştır: Buna göre İş Etüdü,
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Nehir Havzaları Su Kaynakları Modelleme Çalışmaları
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
GÖZ HASTALIKLARINDA AKILCI İLAÇ KULLANIMI VIII.Zonguldak Oftalmoloji Kursu.
EKONOMİK DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilgi Sistemleri
USKAF MAYIS 2016 KOCAELİ Nuh Zafer CANTÜRK Kocaeli Üniversitesi Hastanesi Başhekimi SAKİD Başkanı SENATURK Başkan Yardımcısı.
BESLENME VE DİYETETİKTE TEMEL KAVRAMLAR II
GÖZ HASTALIKLARINDA AKILCI İLAÇ KULLANIMI
HEMŞİRELİK NEDİR??? DOÇ. DR. SEVİM ÇELİK.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
Özel Körfez Marmara Hastanesi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
TKY UYGULAMASI.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
İnsan Kaynakları Yönetiminin
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
Yazılım Mühendisliği Temel Süreçler - Sistem Analizi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İÇERİK Hasta dosyaları arşiv komitelerinin çalışma alanları
Hemşirelik Kayıtları Planlama aşamasında hemşirelik girişimleri saptanırken, bunlardan kimlerin, hangi işlevlerden sorumlu olacağı ve ne zaman yerine.
Klinik Bilgi Sistemleri
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

27 TEDAVİ PLANLARI

Tedavi planı Kaynakların daha verimli kullanılması, bakım kalitesinin maksimize edilmesi, gecikmelerin minimize edilmesi için, doktorlar, hemşireler ve diğer sağlık personeli tarafından belirli hastalık ya da prosedür ile ilgili müdahalelerin optimal biçimde sıralanması ve zamanlanması sürecidir.

Tedavi planı grubu bileşimi Tedavi planı geliştirme grubunda, ilgili hastalığın tedavisinde etkili ve önemli roller oynayan bölümlerden deneyimli kişiler yer almalıdır. Ekip, multidisipliner nitelik taşımalıdır. Planın başarısı, büyük ölçüde hekimlerin önderliğine bağlıdır.

Tedavi planlarının özellikleri Kapsamlılık Zamanlanma İşbirliği Vaka yöneticisi

Tedavi planı geliştirme süreci Hastalıkların ve prosedürlerin seçimi Tedavi planı geliştirme grubunun oluşturulması Mevcut sürecin dokümantasyonu Değişkenliklerin İncelenmesi Tedavi planının geliştirilmesi Planın uygulanması Sonuçların değerlendirilmesi Tedavi Planında değişiklikler yapılması

Ne tür hastalıklar ? Vaka sayısı Vaka maliyeti Vakanın maliyet/faydası Kurumsal kalite politikası Yönetsel denetim gereksinimi

Grubun görevleri Tüm disiplinlerin mevcut uygulamalarının belirlenmesi, Spesifik tedavi planlarının geliştirilmesi ve güncellenmesi, Maliyet yarar oranını maksimize edecek seçeneklerin geliştirilmesi, Geliştirilen planın belgelenmesi ve çıktılarının tanımlanması, Değişkenlikleri değerlendirmek, Personelin eğitimini sağlamak.

Süreç dokümantasyonu Mevcut tedavi sürecinin aşamaları ve bu aşamalarda yer alan bölüme ve diğer bölümlere özgü faaliyetler saptanmalıdır. Akış şemaları kullanılan başlıca araçtır.

Değişkenliklerin belirlenmesi Mevcut süreçte farklılıkların, sapmaların derecesi ve nedenleri nelerdir ? Derecesi aynı hastalığa sahip benzer özelliklerdeki kişilerin yatış süresi neden fark göstermektedir ?

Değişkenlik analizi: sorular ? FAALİYET Nedir ? Neden yapılmaktadır ? Başka ne yapılabilir Değiştirilebilir mi ? Değiştirilirse ne olabilir ?

Kontrol kartları H I üks B A G X D F C aks E

Başlıca değişkenlik nedenleri Operasyonel Araç gereç arızaları Planlama hataları Koordinasyon hataları Personel Personelin bilgi beceri farklılıkları Personelin işle ilgili davranışları Hasta Tedaviyi reddetme Önerilere uymama Hastanın durumunda beklenmeyen değişiklikler

Planın geliştirilmesi Kurumun koşulları Anahtar faaliyetler Destekleyici faaliyetler Zamanlama ve lokasyon (ne, nerede yapılacak ?) Karar kriterleri (öyle ise bu olmalı) Çıktı ölçütleri (beklenen durum ?)

Uygulama Vaka yönetici: hemşireler Personelin eğitimi Verilerin toplanması Planın standardizasyonu Personel davranışlarının pekiştirilmesi

Sonuçların değerlendirilmesi Kaynak miktarındaki değişme Yatış süresindeki değişme Kalite göstergelerinde (enfeksiyon oranı) değişme Personelin tutumlarının izlenmesi

Planların yatış süresine etkisi Önce Sonra Kronor arter bypass 13,07 10,92 Özafagektomy 16,31 13,87 Fıtık tamiri 8,05 7,94 Kalp transplantasyonu 26,74 26,29 Lobectomy 9,60 8,09 Kalp kapağı nakli 15,68 11,73 Doku nakli 16,26 14,90

Planların yararları Verimliliği yükseltmek Hizmetlerin planlanmasını ve koordinasyonunu sağlamak, Tedavi süreci ve çıktılardaki varyansyonu azaltmak Klinik standartlar oluşturmak Tıbbi kararları kolaylaştırmak Yatış süresini kontrol etmek Yönetsel kararları kolaylaştırmak Eğitim Sigorta kurumları ile olumlu ilişkiler geliştirmek