DEĞERLER EĞİTİMİ BİRİMİ KARAKTER EĞİTİMİ ÇALIŞMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
Advertisements

TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
NEDEN KAREKTER EĞİTİMİ?
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Sorumluluk Kazandırma Becerisi
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
GEZİ - GÖZLEM KULÜBÜ.
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
DİLBİLGİSİ ETKİNLİKLERİ
DEĞERLERİMİZ VE DEĞERLER EĞİTİMİ
GÜLÜCÜK-6 DERGİSİ YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ.
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
AYDIN DALAMA ÇOK PROGRAMLI LİSESİ 2014
Aşağıdaki yargılardan hangisinin nedeni belirtilmemiş?
KOORDİNATÖR ÖĞRETMENLER TOPLANTISI
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
AİLE EĞİTİMİ GÜZ DÖNEMİ SEMİNERLERİ…
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
AİLEM VE DİN pedagojiformasyon.com.
DEĞERLER EĞİTİMİ.
PROF. DR. FUAT SEZGİN ANADOLU LİSESİ
DEĞERLER ŞEHRİ KASTAMONU
SINAV KAYGISI VE AİLE.
Okulumuzda rehberlik “Her zaman yapabileceğimiz bir şeyler olduğu inancından yolu çıkıyoruz”
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
YIL SONU SEMİNER ÇALIŞMASI
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Okul Aile Birliği Olağan Toplantısına Hoş Geldiniz 23/10/2012
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
SANAT EĞİTİMİ.
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
Eğitimin ve Toplum.
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI HEPİMİZ İÇİN HAYIRLI VE UĞURLU OLSUN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI HEPİMİZ İÇİN HAYIRLI VE UĞURLU OLSUN HOŞ GELDİNİZ.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
OKULDA ÇALIŞAN HERKESİN GÖREVİ OLARAK DEĞERLER EĞİTİMİ
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
İSKENDERUN SAHİL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBER ÖĞRETMEN SEDA SEZER
İSTANBUL VALİLİĞİ «İSTANBUL’UN ÇOCUK YAZARLARI» PROJESİ
REHBERLİK SERVİSİ Kübra KARAKALE. “ REHBERLİK SERVİSİ ” NEDİR? Rehberlik servisinde öğrencilerimize çalışmalar ve etkinlikler yapılır. Öğrencilerin gelişim.
Haydar Akın Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
Duygularını ve düşüncelerini ifade eder.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Prof. Dr. Hasan BACANLI Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Sunum transkripti:

DEĞERLER EĞİTİMİ BİRİMİ KARAKTER EĞİTİMİ ÇALIŞMASI BİLİŞİM KOLEJİ

İYİYİ BİLEN VE UYGULAYAN , GÖRGÜ KURALLARI ÇERÇEVESİNDE SOSYAL , EĞİTİMİN TEMEL İŞLEVİ BAŞARILI VE İYİ İNSAN YETİŞTİRMEKTİR. HATTA İYİ İNSAN OLARAK YETİŞMENİN BERABERİNDE BAŞARIYI DA GETİRDİĞİ İSTATİKLERLE ORTAYA KONMUŞTUR. İYİYİ BİLEN VE UYGULAYAN , GÖRGÜ KURALLARI ÇERÇEVESİNDE SOSYAL , VARLIK GAYESİNİ BİLEN …

BU YILKİ EĞİTİM ÖĞRETİM SÜRESİNCE KAZANDIRILMASI ÖNGÖRÜLEN KAVRAMLAR

Ders çalışma sorumluluğu, Doğruluk, Anne babaya saygı, Empati ve başarı, Öz denetim, Tarih bilinci ve tarihi büyüklere saygı, Öfkeyi anlamak ve öfkeyle baş etmek, Dost ve arkadaşlık, Sabır,

NİÇİN KARAKTER EĞİTİMİ YAPIYORUZ ?

(Karakter eğitimi bir fıtrat oluşturma eğitimi yeni değildir.) İnsanın yaratılış amacı , yaratılış gayesi doğrultusunda sürekli gelişmek ve olgunlaşmaktır. Bu gelişim ve değişim sürecinin amaca hizmet edebilmesi , yaratılışında var olan fıtri faziletlerini geliştirmesi ve fıtrattaki kötülüğe eğilimlerin üstesinden gelinebilmesi için mutlaka karakter eğitimine ihtiyaç vardır. (Karakter eğitimi bir fıtrat oluşturma eğitimi yeni değildir.)

İçe dönüklük , kişilik özelliği Bu eğitimden maksat , çocuklarımızın yaratılışında var olan bu kötü duyguların kontrol altına alınmasını sağlamak , güzel duyguların gelişmesine katkıda bulunmaktır. Bir insanı kişilik özelliklerinden dolayı değil , karakter özelliklerinden dolayı sorumlu tutarlar. İçe dönüklük , kişilik özelliği Dürüst veya yalancı olmak , karakter özelliğidir.

NASIL ÖĞRETECEĞİZ ?

UYGULAMASINDA KULLANILABİLECEK DEĞERLER EĞİTİMİ UYGULAMASINDA KULLANILABİLECEK YÖNTEM VE TEKNİKLER

Anlatım (Telkin , öğüt verme) İşlenecek kavramla ilgili bilgilendirme. Sorumluluk : Sonuçları üstlenme bilinci.

Ödevlendirme Özellikle sözel derslerimizde seçilen kavramla ilgili ödevlendirme yapılması ,sonraki gün ödevin sınıfta gündem yapılmak suretiyle değerlendirilmesi. Örn. Sorumluluk duyduğunuz varlıkları sıralayınız diye bir ödev verilebilir. Sorumlu olmamızın sebepleri konusunda bir tartışma ortamı oluşturulabilir.

Canlandırma, drama Yaşanmış veya hayal ürünü bir olayın sınıfta canlandırılması. Drama yapılacak konu önceden öğrencilere verilir veya ders sürecinde uygulanabilir. Örn. Evdeki sorumluluklarını yerine getirmeyen Ali’ye annesinin sorumluluklarını hatırlatması.

Öğrencileri sınıf içinde gruplara ayırarak görevler vermek. Grup çalışmaları Öğrencileri sınıf içinde gruplara ayırarak görevler vermek.

sorumluluk Pano hazırlamak Öğrencilerden elde edilen geri dönüşümlerin sınıf veya koridor panolarında sergilenmesi. sorumluluk “Herkes kendi evinin önünü süpürse dünya tertemiz olur.” Arkadaşlarıma karşı sorumluluklarımız: ……………… ………………. ………….. …………….. Sorumlu çocuk …………………… ………………… ……………………….. ……………………….

Öğrenci sunumları , anlatımları Öğretmen rehberliğinde , öğrencinin hazırlamış olduğu konusunu sınıfta arkadaşlarına sunması. (Projeksiyondan da faydalanılabilir.) Sorumlu olduğum varlıklar : Annem ve babam Onlara karşı sorumluluklarım

Belirlenen değerle ilgili olumlu ve olumsuz kavramlar üzerinde düşünme Sözünde durmak-güvenilmezlik Dikkat kesilmek-umursamamak Ciddiyet-lakaytlık Hassasiyet-kayıtsızlık Önemsemek-önemsememek

Konuyla ilgili şiir , öykü , masal belirlenmesi Örn. Bezgin Şehzade (Karakter eğitimi aile kitapçığı) Cenneti Taşıyan Adam (Cüneyd Suavi)

İslam tarihinden kavramla ilgili olaylar , kıssalar ve menkıbelerin seçilmesi Bir sefer elhamdülillah dedim… Son nefeste kardeşleri düşünüyorlardı (Tarihin Şeref Levhaları Ahmet Şahin)

Atasözleri ve özlü sözlerde faydalanmak Komşu komşunun külüne muhtaçtır. Herkes evinin önünü süpürürse dünya tertemiz olur.

Resim ve afiş çalışması yapmak

Kavramla bağlantılı kitaplar tavsiye etmek Örn. Geçlerle Başbaşa (Ali Fuat Başgil)

İşlenen değerle alakalı film izletmek ve sesli yayınlardan istifade etmek

Kavramla bağlantılı ayet ve hadislerin belirlenmesi “Ana-babandan biri veya her ikisi senin yanında yaşlanırsa , kendilerine “ÖF” bile deme ,onları azarlama. İkisine de güzel söz söyle.” (İsra ,23) “Hepiniz çobansınız ve hepiniz güttüğünüzden sorumlusunuz.Erkek ailesinin çobanıdır ve güttüğünden sorumludur.” (Hadis-i Şerif)

Konuya ışık tutacak otobiyografilerin seçilmesi

Ödüllü şiir ve kompozisyon yarışmalarının düzenlenmesi Bu yarışmalar sınıf içi etkinlik olarak da yapılabilir , I. Kademe ve II. Kademede genele hitap eden bir yarışma olarak da yapılabilir.

Öykü ve hikaye tamamlama Başlanıp yarım bırakılan bir öykü veya hikayenin öğrenciler tarafından tamamlanmasını istemek , tamamlayan öğrencilere sınıfta okutmak

Öğrencileri işlenen kavramlarla ilgili spot kelimeler veya özlü cümleler oluşturmalarını teşvik etmek

Yap-boz teknikleri kullanmak Beyin fırtınası yapmak Okul içi ve okul dışı geziler

KARAKTER EĞİTİMİ KİTABINDAN FOTOKOPİ YAPILARAK DAĞITILAN ETKİNLİKLERİN SINIF DÜZEYLERİNE VE BEKLENTİLERİMİZE GÖRE AYARLANMASI

KARAKTER EĞİTİMİ UYGULAMASINDA KULLANABİLİNECEK YÖNTEM VE TEKNİKLER Ödevlendirme (Kavramla ilgili derslere göre verilebilecek ödevler) Uygulama , drama ; (Sınıf içi etkinliğe uygun çalışmalar) Gurup faaliyetleri ; (Öğrencileri guruplara ayırarak yapılacak etkinlikler) Pano hazırlanması ; (Sınıf içi ve koridor panolarının kavram çalışmalarıyla süslenmesi) KONU : YARDIMSEVERLİK İŞLENME TARİHİ :10 EKİM-4 KASIM