İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

Satışta İletişimin Rolü
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
MESAJIN ULAŞMASI SÖZ SES BEDEN DİLİ %7 %93.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA

İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
İLETİŞİM VE ÖĞRENME BECERİLERİ
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
İLETİŞİM.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
TASARRUF NE GÜZELDİR.
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM Kendimizi anlatma ve karşımızdakini anlama çabası ile sözlü ya da sözsüz olarak kurulan ilişki biçimidir.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
AMACIMIZ… Bu Çalışmamızın Amacı; “Meğer ben yanlış anlamışım”,
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
BEDEN DİLİ HAZIRLAYAN: ELİF UÇAR.
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Sosyal Bilgiler İletişim
ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU Toplantı Tarihi:01/12/2010 Toplantı Konusu: İşitme Engelli Öğrencilerle Etkili İletişim Kurabilme.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
Doç. Dr. Özlem Çetinkaya BOZKURT
AİLE ve İLETİŞİM.
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
İLETİŞİM.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
Ses eğitimine ilişkin fonksiyonlar
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
'Dikkat vücudunuz konuşuyor'
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ.
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
İNSAN – İLETİŞİM- DİL HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ GİRİŞ ÇIKIŞ ÇIKIŞ Copyright©Merve Aydın

YÖNERGELER Sunuya girişi sağlar Bir sonraki slayta geçisi sağlar Bir önceki slayta geçişi saglar Sunuyu bitirmenizi saglar GİRİŞ İLERİ GERİ ÇIKIŞ

İLETİŞİM NEDİR? İletişim; duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. GERİ İLERİ ÇIKIŞ

GERİ İLERİ ÇIKIŞ

Doğru Bir Şekilde Anlaşılmak İstiyorsanız 1. Başlangıç çok önemlidir. 2. İletişim bir bilgi alışverişi değildir. 3. İletişim kişiye değil kişilere yapılır. 4. İletişim, sözlü ve sözsüz iletişim işaretleriyle bir bütündür. 1. Başlangıç çok önemlidir. 2. İletişim bir bilgi alışverişi değildir. 3. İletişim kişiye değil kişilere yapılır. 4. İletişim, sözlü ve sözsüz iletişim işaretleriyle bir bütündür. GERİ İLERİ ÇIKIŞ

İLETİSİMİN TEMEL KURALLARI Konuşulanları yarıda kesmemek Dinlerken başka şeyler yapmamak Kişileri karar vermeye,yorum yapmaya zorlamamak Savunmaya geçmemek ve sadece dinlemek Yargılamamak ve eleştirmemek . GERİ İLERİ ÇIKIŞ

İLETİSİMİN TEMEL KURALLARI (devam) Daha iyi anlamak için sorular sormak Dikkatli bir şekilde dinlemek ve dinlediğinizi davranışınızla belli etmek. Geribildirim vermek Empatik sabırlı ve kabul edici olmak Yeri ve zamanı uygun olduğunda şaka yapmak ve gülümsemek GERİ İLERİ ÇIKIŞ

İLETİSİMİN TEMEL KURALLARI (devam) Çok fazla konuşmamak Anlatılanlara gülmemek; insanları utandırmamak Saldırgan tavırlar takınmamak Duyguları gizlemeye çalışmamak Zıtlaşmamak ve tartışmamak Birisi ağlamaya başladığında tedirgin olmama GERİ İLERİ ÇIKIŞ

BEDEN DİLİ Beden dili duygu ve düşüncelerimizin yansımasıdır. İnsanların yüzyüze kurdukları ilişkide, kelimeler %10, ses tonu %30, beden dili %60 önem taşır. GERİ İLERİ ÇIKIŞ

BAZI TİPİK DAVRANIŞLAR GERİ İLERİ ÇIKIŞ

BEDEN DİLİ AÇIK AVUÇLAR Tarih boyunca açık avuç gerçek, dürüstlük, sadakat ve teslimiyetle bağdaştırılmıştır. Pek çok yemin el kalbin üzerindeyken edilirken mahkemelerde tanıklık ederken avuç havada tutulur. GERİ İLERİ ÇIKIŞ

BEDEN DİLİ KOL KAVUŞTURMA Hoş olmayan bir durumdan 'saklanma' girişimi olarak her iki kol da göğüste kavuşturulur. GERİ İLERİ ÇIKIŞ

BEDEN DİLİ AYAK KİLİTLEME Bir ayağın üst kısmı savunma tavrını güçlendirmek amacıyla diğer bacağın etrafına kilitlenir ve bu hareketle karşılaştığınızda kadının tamamen kabuğuna çekildiğinden emin olabilirsiniz. GERİ İLERİ ÇIKIŞ

BEDEN DİLİ BACAK KENETLEME Bir tartışmada katı bir tavrı olan birisi bacaklarını 4 şekline getirirken bir veya iki elini kullanarak da bacağını sabitleyecektir. GERİ İLERİ ÇIKIŞ

KAYNAKÇA www.gettyimages.com www.bedendili.com Gazi üniversitesi beden dili sunumundan yararlanılmıstır Altın Egitim aile iletişimi sunusu GERİ İLERİ ÇIKIŞ