Sözlükte "iletişim" ne demek?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Advertisements

İLETİŞİM BECERİLERİ ve DANIŞMANLIK.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
''İyi Ki Var'' Kavramalar Hazırlayan:Asuman Ezgi Sağkol.
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
ÇOCUKLARIMIZLA ETKİLİ İLETİŞİM
İletişim Çeşitleri SUDE KÜÇÜKKAHVECİ 2011 SUDE KÜÇÜKKAHVECİ 2011.
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
Kitle İletişim Araçları
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
Günümüzden 50 yıl önce kullanılan haberleşme araçlarını görüyorsunuz.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
İŞ HAYATINDA ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
KODLAR Temel Kavramlar.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
Aile İçi İletişim.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
HAZIRLAYAN: YILDIZ GÖKALP
Sosyal Bilgiler İletişim
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
OKUL HEYECANIM İLKÖĞRETİM HAFTASI
Telefon ç alar. Y ö netici, “ Bir saat i ç inde odama gelin, manzaraya bakacağız. ” der. Kapı a ç ıktır. Işıklar yanmaktadır. Y ö netici “ Manzara karanlık.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
DÜNDEN BUGÜNE HABERLEŞME ARAÇLARI
İLETİŞİM.
İLETİŞİM HAZIRLAYAN= Fikri Tekin. İLETİŞİM İletişim;duygu,düşünce ya da bilgilerin söz, yazı, hareket ve görüntü aracılığıyla başkalarına aktarılması.
İLETİŞİM HAZIRLAYAN= ZEHRA AKÇAKÖSE. İLETİŞİM İletişim;duygu,düşünce ya da bilgilerin söz, yazı, hareket ve görüntü aracılığıyla başkalarına aktarılması.
Empati.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
HAZIRLAYAN= Fikri Tekin
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Bir Arada Yaşamanın Temeli : İletişim
GRT 283 KİTLE İLETİŞİM KURAMLARI
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ TEST
Ses eğitimine ilişkin fonksiyonlar
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ / Kitle İletişimin Hızı Baş Döndürüyor
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
DERS:Sosyal Bilgiler KONU:İletişim 1.HAFTA
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
İLETİŞİM NEDİR??.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI – ATATÜRK ve İLETİŞİM 1.
Sunum transkripti:

Sözlükte "iletişim" ne demek? 1. Duygu, düşünce ya da bilgilerin usa gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması, bildirişim, haberleşme, komünikasyon. 2. Telefon, telgraf, televizyon, radyo gibi aygıtlarla yürütülen bilgi alışverişi, bildirişim, haberleşme, komünikasyon. 3. İki ya da daha çok kişi arasında bir anlaşma, uzlaşma doğmasını sağlayan karşılıklı konuşma, diyalog

İletişimde kişinin konuşma biçimi, seçtiği sözcükler, ses tonu, beden duruşu, jest ve mimikler önemlidir. Empati Kurma; dış dünyayı karşımızdaki insanın penceresinden,yani onun penceresinden görmeye çalışmak demektir. Bir başka deyişle kendimizi onun yerine koymak demektir. İletişimde en önemli faktörlerden birisi de dinlemektir.

Başlıca İletişim Yolları: 1- Sözlü İletişim: Karşılıklı konuşmaya dayalı iletişimdir. 2- Yazılı İletişim: yazı yoluyla sağlanan iletişimdir. 3- Hareketlerle İletişim: Jest, mimik ve çeşitli hareketlerle sağlanan iletişimdir.

Etkili İletişim Becerileri: • Kendini tanımak • Kendini açmak ve kendini doğru ifade etmek • Karşımızdakini etkin ve ilgili dinlemek • Empati kurabilmek (kendimizi karşımızdaki kişinin yerine koyabilmek) • Hoşgörülü ve önyargısız olmak • Eleştirilere karşı açık olmak • Beden dili, göz kontağı, hitap, ses düzeyi vb. kurabilmek.

İyi Bir Dinleyicinin Özellikleri: • Dikkatini karşısındaki kişiye verir. • Konuşmacıyı sözünü kesmeden dinler. • Göz teması kurar. • Son sözü söylemek için çabalamaz. • Dinlerken vereceği cevabı düşünmez.

• Yargılamadan, suçlamadan dinler (önyargılı değildir) • Yargılamadan, suçlamadan dinler (önyargılı değildir). • Duygu ve düşüncelerini anlamaya çalışır. • Dinlerken başka bir işle meşgul olmaz. • Konuşmacının sözlerine olduğu kadar sözsüz mesajlarına da dikkat eder. • Konuşmacının duygu ve düşüncelerine anladığını gösteren sözlü ifadelerde bulunur.

İletişimde Yapılan Hatalar • Emir vermek - tehdit etmek • Uyarmak - konuyu saptırmak • İsim takmak - sınamak • Öğüt vermek - eleştirmek • Yargılamak - nutuk çekmek • Suçlamak - alay etmek

Kitle iletişimi: İletişimin bazı teknikler kullanarak çok sayıda kişiyi etkileyecek biçime getirilmesine “kitle iletişimi”, bunun için kullanılan araçlara da “kitle iletişim araçları” denir. Kitle iletişim araçlarının amacı, düşünce, fikir ve haberleri çok kısa zamanda geniş kitlelere ulaşmaktadır.

Başlıca kitle iletişim araçları; gazete, dergi, radyo, televizyon, internet, mektup, telgraf, telsiz v.b.dir. İlkçağlarda duman, posta güvercini, davul vs. dir.

Kamuoyu: Herhangi bir konuda halkın genel karar ve düşüncelerine kamuoyu denir. Kamuoyu oluşmasında kitle iletişim araçları önemli bir yere sahiptir. Çünkü geniş kitlelere çok hızlı ulaşabilmektedir.

Kitle İletişim Araçlarının Faydaları •Eşitlik ve özgürlük fikirlerinin yaygınlaşmasına •İnsan haklarına saygılı olunmasına •Yurt ve Dünya barışının korunmasına •Demokrasinin gelişmesine •İnsanların eğlenmelerine •İnsanların eğitilmelerine katkısı olmuştur.

BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ. HATİCE ÇAVDAR SEVİM AYDIN